Przestało działać ogrzewanie tylnej szyby, wycieraczka i "beeper"
Strona 1 z 1
W Madzi z dnia na dzień przestało działać ogrzewanie tylnej szyby, sygnał ostrzegawczy świateł (ten który pika kiedy mamy włączone światła, wyłączony silnik i otwarte drzwi) oraz podświetlenie przycisków środkowej konsoli (oraz zapalniczki). Nigdzie nie mogę znaleźć jaki bezpiecznik odpowiada za te urządzenia i jaki one mają związek ze sobą.
Ostatnio edytowano 5 mar 2011, 15:25 przez Jacek176, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
miałem takie same jaja powiem Cie idealnie to samo i jak nie mogłem znaleźć bezpiecznika to zacząłem ruszać tą cała kasetą i tymi wiązkami z tyłu i w pewnym momencie samo zaskoczyło i było ok potem pozbyłem się samochodu ale do końca było ok i nigdy się nie dowiedziałem do końca co było problemem ale na pewno go znajdziesz za kasetą bezpieczników
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
viewtopic.php?f=118&t=110625&hilit=ogrzewanie+szyby
na temat ogrzewania tylnej szyby
Jacek, podeśle ci na PW pewnego linka
na temat ogrzewania tylnej szyby
Jacek, podeśle ci na PW pewnego linka
-
Ania_TM
Problem nadal nie rozwikłany.
Wyszło tylko na to, że to chyba przypadek, że te rzeczy przestały działać jednocześnie. Brzęczyk sygnału ostrzegawczego włączonych świateł znajduje się w module znajdującym się za skrzynkę bezpieczników (tą w nogach kierowcy). Wciskany jest na takim szerokim złączu. Po wymianie tego modułu beeper zaczął znowu działać.
Ogrzewanie tylnej szyby niestety nadal nie działa. Wg. książki odpowiedzialny za nie jest bezpiecznik przeciążeniowy z opisem "Defog". Tylko gdzie on się znajduje?
Nie mogę go namierzyć. Sprawdziłem za to przekaźnik znajdujący sie w nogach pasażera. Podłączyłem drugi i jest to samo. Także to nie przekaźnik.
Do tego wszystkiego przestała działać tylna wycieraczka. Natomiast tylny spryskiwacz szyby działa.
Jakies cuda na kiju zaczęły się dziać z tą elektryką
Wyszło tylko na to, że to chyba przypadek, że te rzeczy przestały działać jednocześnie. Brzęczyk sygnału ostrzegawczego włączonych świateł znajduje się w module znajdującym się za skrzynkę bezpieczników (tą w nogach kierowcy). Wciskany jest na takim szerokim złączu. Po wymianie tego modułu beeper zaczął znowu działać.
Ogrzewanie tylnej szyby niestety nadal nie działa. Wg. książki odpowiedzialny za nie jest bezpiecznik przeciążeniowy z opisem "Defog". Tylko gdzie on się znajduje?
Do tego wszystkiego przestała działać tylna wycieraczka. Natomiast tylny spryskiwacz szyby działa.
Jakies cuda na kiju zaczęły się dziać z tą elektryką
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Po wcisnieciu przycisku slychac jak zalacza sie przekaznik? Dochodzi napiecie do paskow ogrzewajacych szybe, a moze po prostu sa one gdzies przerwane i w tym lezy problem?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Po wciśnięciu przycisków NIC się nie dzieje, nie klika przekaźnik nie zapala się kontrolka w przycisku. Co do pasków to raczej nie możliwe żeby z dnia na dzień wszystkie się przerwały. Wcześniej nie działał tylko jeden.
Znalazłem ten bezpiecznik od ogrzewania. Jest on oznaczony "R. defog" jest jakiś nietypowy, taki wielki i nie można podejrzeć czy jest spalony czy nie. Ale wyciągnąłem go i sprawdziłem omomierzem. Jest OK.
Znalazłem ten bezpiecznik od ogrzewania. Jest on oznaczony "R. defog" jest jakiś nietypowy, taki wielki i nie można podejrzeć czy jest spalony czy nie. Ale wyciągnąłem go i sprawdziłem omomierzem. Jest OK.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
no to skoro bezpiecznik jest ok to moze wina lezy po stronie przycisku, dochodzi do niego w ogole jakies napiecie?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Przycisku jeszcze nie miałem czasu sprawdzić. Pewnie do piero w sobote si do niego dobiorę. Zastanawia mnie tylko dlaczego też przestała działać [jaka?] wycieraczka i podświetlenie środkowej konsoli. Trochę zbyt duży zbieg okoliczności żeby tyle rzeczy przestało działać w jednymn czasie z różnych przyczyn.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Szczerze powiedziawszy to nie wiem o jakich ty śrubkach mówisz. Ten bezpiecznik R. Defog znajduje się nad skrzynka bezpieczników, tą obok nóg kierowcy. Trzeba go poprostu wyciągnąć.
A wracając do tematu to niestety nadal mi to nie działa
Dopatrzyłem się tylko, że w eFkach są dwa przekaźniki od ogrzewania tylnej szyby. Jeden zwykły i drugi czasowy:

Ten wyłacznik czasowy wygląda tak (został mi z rozbiórki innej eFki):

Niestety nie wiem gdzie on się znajduje. W niektórych eFkach (chyba tych starszych) znajduje się on w słupku, po prawej stronie nóg pasażera, czyli są tam 3 przekaźniki: od otwierania reflektorów, zwykły przekaźnik ogrzewania tylnej szyby oraz przekaźnik czasowy. Niestety w obydwu moich eFkach (jedna z 93r., druga z 94r.) nie ma w tym miejscu tego przekaźnika. Są tylko dwa: od otwierania reflektorów oraz zwykły przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby (taki mały). Ten czasowy gdzieś musi być bo jak wszystko działało to po jakimś czasie ogrzewanie się wyłączało. Czy ktoś wie gdzie może znajdować się ten przekaźnik?
Jeśli chodzi o tylnią wycieraczkę to okazuje się, że napięcie do niej dochodzi tylko że ona jest sterowana masą i gdzieś zaginęła włąśnie masa. Jeśli podałem na silniczek masę to wycieraczka zeczęła działać. Czy ktoś orientuje się co steruje tylna wycieraczką? Gdzie jest przekaźnik od niej?
A wracając do tematu to niestety nadal mi to nie działa
Dopatrzyłem się tylko, że w eFkach są dwa przekaźniki od ogrzewania tylnej szyby. Jeden zwykły i drugi czasowy:

Ten wyłacznik czasowy wygląda tak (został mi z rozbiórki innej eFki):

Niestety nie wiem gdzie on się znajduje. W niektórych eFkach (chyba tych starszych) znajduje się on w słupku, po prawej stronie nóg pasażera, czyli są tam 3 przekaźniki: od otwierania reflektorów, zwykły przekaźnik ogrzewania tylnej szyby oraz przekaźnik czasowy. Niestety w obydwu moich eFkach (jedna z 93r., druga z 94r.) nie ma w tym miejscu tego przekaźnika. Są tylko dwa: od otwierania reflektorów oraz zwykły przekaźnik od ogrzewania tylnej szyby (taki mały). Ten czasowy gdzieś musi być bo jak wszystko działało to po jakimś czasie ogrzewanie się wyłączało. Czy ktoś wie gdzie może znajdować się ten przekaźnik?
Jeśli chodzi o tylnią wycieraczkę to okazuje się, że napięcie do niej dochodzi tylko że ona jest sterowana masą i gdzieś zaginęła włąśnie masa. Jeśli podałem na silniczek masę to wycieraczka zeczęła działać. Czy ktoś orientuje się co steruje tylna wycieraczką? Gdzie jest przekaźnik od niej?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Zdejmowałem tą osłone i dokładnie szukałem. Napewno ich tam nie ma. We wszystkich eFkach wyprodukowanych przed 93r. w których sprawdzałem są tam 3 przekaźniki, a w efkach 93, 94 tylko dwa. Może to przypadek a może od 93r. zaczęli montować te przekaźniki czasowe gdzie indziej.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Sprawa zaczyna powoli się wyjaśniać. Otóż okazuje się, że w nowszych eFkach BG (prawdopodobnie roczniki 93, 94), w których nie ma tego trzeciego przekaźnika w nogach pasażera, za czasowe wyłączanie ogrzewania tylnej szyby oraz za sterowanie tylnią wycieraczką odpowiada moduł CPU umieszczony z tyłu skrzynki bezpieczników w nogach kierowcy. Ten sam, w którym umieszczony jest beeper ostrzegający o włączonych światłach.
Tutaj zdjęcie dóch różnych modułów CPU:

Ten górny jest z nowszej eFki (w ktorej są tylko dwa przekaźniki w nogach pasażera) a ten dolny ze starej (trzy przekaźniki w słupku obok nóg pasażera).
Jeśli ten dolny przekaźnik wsadzimy do nowszej eFki (tak jak ja zrobiłem) to właśnie nie będzie działać ogrzewanie tylniej szyby oraz tylna wycieraczka.
Doszedłem do tego wsadzając taki moduł ze sprawnej mazdy i wszystko zaczęło działać. Natomiast po wsadzeniu tego uszkodzonego modułu do Madzi gdzie wcześniej wszystko działało, przestało działać podgrzewanie tylnej szyby i tylna wycieraczka.
Także teraz już wiem, że muszę poprostu kupić taki sprawny moduł CPU tylko, że z nowszej eFki, taki z czerwoną naklejką a nie niebieską i wszystko będzie działać. Chyba, że uda mi się go naprawić ale na to są raczej marne sznse bo jak rozebrałem ten moduł to wszystko wygląda OK. Nie ma poprzepalanych ścieżek, spuchniętych kondesatorów czy tego typu innych atrakcji. Są dwa układy scalone i podejrzewam, że któryś z nich padł.
A co do przyczyny dlaczego zepsuł się ten CPU to dobrałem się też do wiązki prowadzącej z samochodu do tylnej klapy. Okazało sie, że dwa przewody od ogrzewania tylnej szyby mają przetartą izolację. Podejrzewam, że zrobiły one zwarcie i coś się przepaliło w tym elektornicznym module sterującym.
Tutaj zdjęcie dóch różnych modułów CPU:

Ten górny jest z nowszej eFki (w ktorej są tylko dwa przekaźniki w nogach pasażera) a ten dolny ze starej (trzy przekaźniki w słupku obok nóg pasażera).
Jeśli ten dolny przekaźnik wsadzimy do nowszej eFki (tak jak ja zrobiłem) to właśnie nie będzie działać ogrzewanie tylniej szyby oraz tylna wycieraczka.
Doszedłem do tego wsadzając taki moduł ze sprawnej mazdy i wszystko zaczęło działać. Natomiast po wsadzeniu tego uszkodzonego modułu do Madzi gdzie wcześniej wszystko działało, przestało działać podgrzewanie tylnej szyby i tylna wycieraczka.
Także teraz już wiem, że muszę poprostu kupić taki sprawny moduł CPU tylko, że z nowszej eFki, taki z czerwoną naklejką a nie niebieską i wszystko będzie działać. Chyba, że uda mi się go naprawić ale na to są raczej marne sznse bo jak rozebrałem ten moduł to wszystko wygląda OK. Nie ma poprzepalanych ścieżek, spuchniętych kondesatorów czy tego typu innych atrakcji. Są dwa układy scalone i podejrzewam, że któryś z nich padł.
A co do przyczyny dlaczego zepsuł się ten CPU to dobrałem się też do wiązki prowadzącej z samochodu do tylnej klapy. Okazało sie, że dwa przewody od ogrzewania tylnej szyby mają przetartą izolację. Podejrzewam, że zrobiły one zwarcie i coś się przepaliło w tym elektornicznym module sterującym.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości