Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez decadent » 7 sty 2011, 09:05

Ale jaja..... A mojemu bratu polecałem taką avensiskę, w końcu kupił mondeo. A ja go krytykowałem...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Guma88 » 12 sty 2011, 20:01

Tak sobie czytam te wasze wypowiedzi i chyba faktycznie Ci co tak strasznie krytykują Mazdy to mało w życiu jeszcze widzieli. Osobiście mam w domu 4 Mazdy. Z rzadną nie było większych problemów oprócz tego że poprzedni właściciel zatarł walek rozrządu w jednej z nich. Jedyne problemy dotyczące tych samochodów to rdza. Miałem BJtkę Ditd '99r. po dwóch latach eksploatacji sprzedalem ją kumplowi (podobała mu się i trochę blacha była do zrobienia to mu ją sprzedałem) i do dziś dnia jeździ bezawaryjnie (oczywiści po naprawie blacharskiej tylnych nadkoli). Posprzedaży zastanawiałem się co kupić, długo myślałem i kupilem... BJkę DiTD. Trochę młodszą, lepiej wyposażoną, w bardzo dobrym stanie. Wg mnie kompletnie nie było co kupić a ten samochód już znałem i nie narzekałem. Wiedziałem co kupuję. Na obecny egzamplarz też nie powiem złego słowa. Rzaden samochód nie jest bez wad. Jeszcze gorsze są te nowe. W porównaniu z innymi samochodami innych producentów to naprawdę jest udany samochód pomimo niektorych wad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez Bart0n » 12 sty 2011, 22:09

Ja podobnie :) wcześniej 323 BG 1.6 8V, gość zrobił sobie blacharkę – rudy był wyłącznie tam gdzie było przytarte i jeździ do teraz, po niej mam od 3 lat BJ ZM i nic nie wymieniałem oprócz eksploatacyjnych części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez grzenios » 18 sty 2011, 13:05

ja też złego słowa o BJtce nie powiem – sprwadziłem chyba ze trzy lata temu 2002r DITD mojej szefowej bezpośrednio od pierwszej właścicielki z Niemiec i przejeździła bezproblemowo cały ten okres. Jak znajdziesz odpowiedni model (zadbany) – odwdzięczy się bezawaryjnością! Niestety odkupiła od firmy dwu letnią toyotke i mazdunie chce sprzedać...

we wcześniejszych postach widziałem stwierdzenia – "nie wierze w niskie przebiegi mazd w dieslu"
to powiem Wam, że powyższy model wynalazłem w Niemczech z przebiegiem udokumentowanym coś powyżej 90tkm! Oczywiście cena nie była mała ale mozna trafić na rodzynka! Teraz ma coś koło 130tkm i to 2002/2003r!
Początkujący
 
Od: 18 sty 2011, 12:52
Posty: 5

Postprzez Neonixos666 » 18 sty 2011, 22:18

Ja jak swoją kupowałem w Polsce miała niecałe 90tyś. aż oczy przecierałem i szukałem gdzie była walona a tu zonk mazdunia perfekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez pasza120 » 23 sty 2011, 20:05

grzenios napisał(a):! Niestety odkupiła od firmy dwu letnią toyotke i mazdunie chce sprzedać...

we wcześniejszych postach widziałem stwierdzenia – "nie wierze w niskie przebiegi mazd w dieslu"
to powiem Wam, że powyższy model wynalazłem w Niemczech z przebiegiem udokumentowanym coś powyżej 90tkm! Oczywiście cena nie była mała ale mozna trafić na rodzynka! Teraz ma coś koło 130tkm i to 2002/2003r!


masz może jakiś link do ogłoszenia? ja szukam właśnie takiej mazdy :>
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 19:57
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 DiTD BJ '02

Postprzez CreaLive » 27 sty 2011, 19:42

Od jakiś 3lat mam okazje jeździć Mazdą i je pokochałem za wygląd i wyposażenie jakie daje producent tych samochodów. Wiadomo nic nie jest wieczne, ale jak na razie część jaką wymieniliśmy 2 razy w ciągu 4 lat użytkowania to łączniki stabilizatora, ale co się dziwić jak mamy w miastach takie drogi.

A ogółem przez 4lata zrobiliśmy:
kpl. rozrząd
amortyzatory
łączniki stabilizatorów
akumulator
poduszki silnika
klocki

A w swoim peugeocie 2razy więcej przez 6 miesięcy <zawstydzony>

Bardzo dobrze się trzymają te samochody, Japończycy odpieprzyli kawał dobrej roboty <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 14:10
Posty: 43
Skąd: Bytom
Auto: 323F BJ DiTD 00

Postprzez decadent » 28 sty 2011, 10:55

A więc potwierdza się, że poduszki silnika to słaby punkt BJ – najbardziej chyba bolący...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Bart0n » 30 sty 2011, 17:37

Panowie oglądajcie swoje bj dokładnie przed kupnem, po kupnie konserwujcie... u mnie nie było grama rdzy w momencie kupna, a teraz żal pupę ściska :|

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Pyton162 » 30 sty 2011, 18:11

przecierz to norma w tym modelu , choc u mnie narazie tak zle nie jest
Pyton162
 

Postprzez Bart0n » 30 sty 2011, 19:15

Auto z 2002 :| Pyton ty masz zdaje się przed liftem, a podobno po lifcie było gorzej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2011, 01:07

ja mam 2003 i już nadkola do roboty. Trzeba ostro konserwować bo masakra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Pyton162 » 31 sty 2011, 11:05

nie chcesz miec problemow z rdza , kup audi , ale beda za to inne problemy, tylko co gorsze , ruda czy mechanika , z ruda sie znacznie gorzej walczy .U mnie jedne drzwi bierze ruda, ale to tylko i wyłącznie dlatego ze sa uszkodzone . U mnie pod blokiem stoja jescze 2 takie mazdy jak moja i na oby dwóch autach widac ruda wiec japonce slabo sie postarali z blacha
Pyton162
 

Postprzez decadent » 31 sty 2011, 12:00

U mnie jest tak samo jak na zdjęciu – co ciekawe tylko w przednich i lewych tylnych drzwiach. Prawe tylne są zupełnie wolne od rdzy... ciekawe dlaczego
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Marceli Szpak » 31 sty 2011, 13:18

decadent napisał(a):U mnie jest tak samo jak na zdjęciu – co ciekawe tylko w przednich i lewych tylnych drzwiach. Prawe tylne są zupełnie wolne od rdzy... ciekawe dlaczego

Przednie pewnie dlatego, że mało która bj-tka ma chlapacze.
Być może roboty malujące miały źle wprowadzone dane, skoro na większości jest to samo ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2010, 14:55
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Poniatowa / Lublin
Auto: 323F BJ 2.0 DITD 2000r.

Postprzez Bart0n » 31 sty 2011, 18:03

Nie kupie Audi bo jestem wierny maździe :) chyba w sumie z dwojga złego wolę rudego, bo przez niego auto mi raczej w trasie nie stanie. A jak u was z kielichami z przodu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 21:07
Posty: 675 (3/2)
Skąd: SZY KR
Auto: L3 FR4T

Postprzez marsel » 6 lut 2011, 22:23

ja 99r wczoraj przegląd blachy po zimie i zero rudej
oby tak dalej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez pasza120 » 10 lut 2011, 14:35

u mnie zero rdzy przy nadkolach, ale za to podwozie już ładnie podjedzone. Czekam do lata i zabezpieczę porządnie – te nadkola pewnie też zrobię tak na wszelki wypadek.

Jakie są jeszcze szczególnie newralgiczne punkty, żeby te miejsca też zabezpieczyć?
Początkujący
 
Od: 23 sty 2011, 19:57
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: 323F 2.0 DiTD BJ '02

Postprzez decadent » 10 lut 2011, 14:59

Ranty błotników nie nadkola. Kto by się przejmował nadkolami. Myślę, że o tym myślicie, jak mówicie nadkola.
Drzwi u dołu i słupki szyb. No i podwozie, wiadomo.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez gutek_wrb » 10 lut 2011, 16:22

Ja też wyczekuje wiosny i będę konserwował mazdę <faja> tak aby mieć na parę lat spokój z rudą i wypryskami :>
papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1351 (43/30)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323