Regulacja zaworów – poszukiwany warsztat
1, 2
Witam. Szukam jakiegoś serwisu Mazdy w moich stronach. Tzn: Sandomierz, Tarnobrzeg lub Kielce. Potrzebuję ustawić zawory i sprawdzić rozrząd. Próbowałem szukać na forum i nic nie znalazłem. Ile kosztuje operacja ustawienia zaworów i ile z tym zchodzi. Jeśli ktoś z moich stron zna jakiś dobry zakład to proszę o info.
Pozdrawiam
KOS
Pozdrawiam
KOS
- Od: 11 lip 2005, 10:32
- Posty: 7
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD
magicadm napisał(a):ew jakisz uszczelniacze na przelewy (chora wie co to jest).
Bardzo wazna sprawa. Jesli zalozysz stare podkladki przelewow i ropa zacznie przeciekac do oleju to pewnego dnia pozegnasz sie z silnkiem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
A czy zawsze są one potrzebne (ich wymiana) przy regulacji luzu zaworowego???
Czyżby było ich cztery sztuki – domyślam się z liczby cylindrów....
cena podobno ok 30zł/szt
Czyżby było ich cztery sztuki – domyślam się z liczby cylindrów....
cena podobno ok 30zł/szt
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Osobiście tego nie widziałem, ale miałem regulowane luzy zaworów, i mechanik mówił właśnie, że tam są śrubki na dzwigienkach zaworowych (nie wiem czy W nich czy PRZY nich). Nie powiedział, że to jest skomplikowane. Wzdrygnął ramionami jakby to była wymiana oleju, więc raczej nie jest to jakaś zbytnia filozofia.
xANDy napisał(a):Nie powiedział, że to jest skomplikowane. Wzdrygnął ramionami jakby to była wymiana oleju, więc raczej nie jest to jakaś zbytnia filozofia.
W 4G13 regulowałem zawory co 15 tys km – szczelinomierzem i śrubkami – faktycznie – żadna filozofia, ale diesla z 16 zaworami chociaż pierwszy raz zaprowadzę do "fachowców"
Trudno – nauka musi kosztować – nieprawidłowa regulacja – np podparcie zaworów lub wyklepanie się zaworów z powodu zbyt dużego luzu to dużo większy problem...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Jeszcze wrócę do podkładek przelewów. One są gumowe czy miedziane ? Ile sztuk ? I czy dostać je można tylko w ASO Mazda czy np w JC też dostanę. Jako że nie mam manuala do DiTD to powiedzcie jakie luzy zaworowe powinny być na zimnym silniku i ew. na co jeszcze spojrzeć mając zdjętą pokrywę klawiatury.
Przypomnę się jeszcze o stację napraw. Nie ma żadnego warsztatu w Kielcach , Tarnobrzegu, Sandomierzu czy Stalowej Woli gdzie mógłbym odprowadzić moją madzię ?
Przypomnę się jeszcze o stację napraw. Nie ma żadnego warsztatu w Kielcach , Tarnobrzegu, Sandomierzu czy Stalowej Woli gdzie mógłbym odprowadzić moją madzię ?
- Od: 11 lip 2005, 10:32
- Posty: 7
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: 626 GF 2.0 DiTD
Oryginalne podkładki przelewów(RF2A-13-833A) kosztują około 20 PLN za sztuke a potrzeba ich pięć. Ale jakoś nie przypominam sobie żeby do regulacji zaworów trzeba było ściągać rurkę przelewów
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf napisał(a): Ale jakoś nie przypominam sobie żeby do regulacji zaworów trzeba było ściągać rurkę przelewów
Ja takie informację dostałem w ASO – podobno aby wyregulować któreś zawory trzeba te przelewy rozebrać...
Może ma ktoś fotkę lub rysunek takiej głowicy z zaznaczonymi przelewami? To by bardzo rozjaśniło temat...
Wartości luzu dla zimnego silnika (wg AUTODATY) – mam nadzieję, że prawidłowe...
DOLOT 0.12 – 0.18 mm
WYDECH 0.32 – 0.38 mm
Ostatnio edytowano 23 wrz 2005, 08:18 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
No to teraz irytujące/intrygujące pytanie:
Ory uszczelka pod dekiel w DITD kosztuje ok 90 zł (dokładnie nie pamiętam)
Zamiennik firmy AJUSA – koszt ok 30 zł. jest ot bardzo rzadka uszczelka (często się ludzie mylą), ale do dostania u dilerów (trudne słowo
) AJUSY.
Z tego co wiem, to hiszpańska AJUSA pokrywa zdecydoawaną część rynku uszczelek (chocby sądząc po grubości katalogu – PF x2
)
Mimo to w ASO nie chcą słyszeć o jakichkolwiek zamiennikach.
Czy ktoś używał produktów tej firmy i jakie ma opinie?
Ory uszczelka pod dekiel w DITD kosztuje ok 90 zł (dokładnie nie pamiętam)
Zamiennik firmy AJUSA – koszt ok 30 zł. jest ot bardzo rzadka uszczelka (często się ludzie mylą), ale do dostania u dilerów (trudne słowo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Z tego co wiem, to hiszpańska AJUSA pokrywa zdecydoawaną część rynku uszczelek (chocby sądząc po grubości katalogu – PF x2

Mimo to w ASO nie chcą słyszeć o jakichkolwiek zamiennikach.
Czy ktoś używał produktów tej firmy i jakie ma opinie?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
ja miałem uszczelkę pod dekiel ajusy i wypierdoliłem ją z hukiem po 500 kilometrach. wyglądała trochę lepiej od jc ale tylko trochę.
założyłem ori i mam spokój od 20 tys.
i co to znaczy, że to rzadka uszczelka?
założyłem ori i mam spokój od 20 tys.
i co to znaczy, że to rzadka uszczelka?
Witanko. Sciągnołem pokrywę i niestety , na moje oko , bez odkręcenia rurek nie da się wyregulować paru zaworów .
Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki .
Luzy na zimnym 0,15 i 0,35 .
Pozdro dla ujeżdżaczy.
Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki .
Luzy na zimnym 0,15 i 0,35 .
Pozdro dla ujeżdżaczy.
nowicjusz na dizlu zakochany w mazdzi
- Od: 12 lut 2008, 23:56
- Posty: 22
- Skąd: Ostrówek
- Auto: mazda 626 ,2000r , 2.0 disel
zlotyzabek55 napisał(a):Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki
...dajesz do sklepu z czesciami do ciezarowek i goscia prosisz o 5 szt podkladek pod przelewy do MAN-a (te mniejsze) ...prosze 5złl sie nalezy...prosze ...dziekuje dowidzenia
Jak chlop bedzie kumaty i mial glowe na miejscu to sie zapyta: ...do Mazdy
zreszta: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171
pozdrawiam
ps.: ...ale to chyba do dzialu DIESEL trafic powinno
Kostia napisał(a):Szukam jakiegoś serwisu Mazdy w moich stronach. Tzn: Sandomierz, Tarnobrzeg lub Kielce.
tez szukalem warsztatu w swojej okolicy, ale po zaslyszeniu opini o koledze z forum nickiem Jaksa... bujne sie przy okazji do wawki i tam wykonam operacje – jak mam dac zarobic to komus z forum
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia 
- Od: 30 cze 2007, 21:32
- Posty: 103
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001
frud napisał(a):ale czy je trzeba ruszac zeby wyregulowac zawory ? czy regulujac zawory je sie po prostu wymienia rutynowo ?
dedukujac to te podkladki sa wykonane z miekkiego materialu – wiec po popuszczeniu i ponownym dokreceniu nigdy nie masz pewnosci ze "usiądą" one tak samo i bedzie to szczelne....a takie musi byc
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia 
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6