Regulacja zaworów – poszukiwany warsztat

Postprzez Kostia » 20 wrz 2005, 21:25

Witam. Szukam jakiegoś serwisu Mazdy w moich stronach. Tzn: Sandomierz, Tarnobrzeg lub Kielce. Potrzebuję ustawić zawory i sprawdzić rozrząd. Próbowałem szukać na forum i nic nie znalazłem. Ile kosztuje operacja ustawienia zaworów i ile z tym zchodzi. Jeśli ktoś z moich stron zna jakiś dobry zakład to proszę o info.
Pozdrawiam
KOS
Początkujący
 
Od: 11 lip 2005, 10:32
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: 626 GF 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 20 wrz 2005, 22:26

uszczelka Ory ok 80 zł i ok. 150 zł robocizna, ew jakisz uszczelniacze na przelewy (chora wie co to jest). :| .
Zimny silnik.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 20 wrz 2005, 23:38

magicadm napisał(a):ew jakisz uszczelniacze na przelewy (chora wie co to jest).

Bardzo wazna sprawa. Jesli zalozysz stare podkladki przelewow i ropa zacznie przeciekac do oleju to pewnego dnia pozegnasz sie z silnkiem.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 21 wrz 2005, 08:25

A czy zawsze są one potrzebne (ich wymiana) przy regulacji luzu zaworowego???
Czyżby było ich cztery sztuki – domyślam się z liczby cylindrów....

cena podobno ok 30zł/szt
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kostia » 21 wrz 2005, 10:32

A regulacja zaworów blaszkami czy inaczej ?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2005, 10:32
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: 626 GF 2.0 DiTD

Postprzez magicadm » 21 wrz 2005, 11:07

blaszki – czyli podkładki – nie
szczelinomierz i luzujemy śrubki (nigdy nie widziałem, ale tyle kojarzę) – jakbym coś pop...– poprawcie :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez xANDy » 21 wrz 2005, 14:40

Osobiście tego nie widziałem, ale miałem regulowane luzy zaworów, i mechanik mówił właśnie, że tam są śrubki na dzwigienkach zaworowych (nie wiem czy W nich czy PRZY nich). Nie powiedział, że to jest skomplikowane. Wzdrygnął ramionami jakby to była wymiana oleju, więc raczej nie jest to jakaś zbytnia filozofia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 21 wrz 2005, 15:19

xANDy napisał(a):Nie powiedział, że to jest skomplikowane. Wzdrygnął ramionami jakby to była wymiana oleju, więc raczej nie jest to jakaś zbytnia filozofia.



W 4G13 regulowałem zawory co 15 tys km – szczelinomierzem i śrubkami – faktycznie – żadna filozofia, ale diesla z 16 zaworami chociaż pierwszy raz zaprowadzę do "fachowców"
:|

Trudno – nauka musi kosztować – nieprawidłowa regulacja – np podparcie zaworów lub wyklepanie się zaworów z powodu zbyt dużego luzu to dużo większy problem... :(
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Kostia » 21 wrz 2005, 16:53

Jeszcze wrócę do podkładek przelewów. One są gumowe czy miedziane ? Ile sztuk ? I czy dostać je można tylko w ASO Mazda czy np w JC też dostanę. Jako że nie mam manuala do DiTD to powiedzcie jakie luzy zaworowe powinny być na zimnym silniku i ew. na co jeszcze spojrzeć mając zdjętą pokrywę klawiatury.
Przypomnę się jeszcze o stację napraw. Nie ma żadnego warsztatu w Kielcach , Tarnobrzegu, Sandomierzu czy Stalowej Woli gdzie mógłbym odprowadzić moją madzię ?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2005, 10:32
Posty: 7
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: 626 GF 2.0 DiTD

Postprzez tomekrvf » 21 wrz 2005, 22:58

Oryginalne podkładki przelewów(RF2A-13-833A) kosztują około 20 PLN za sztuke a potrzeba ich pięć. Ale jakoś nie przypominam sobie żeby do regulacji zaworów trzeba było ściągać rurkę przelewów
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 22 wrz 2005, 09:02

tomekrvf napisał(a): Ale jakoś nie przypominam sobie żeby do regulacji zaworów trzeba było ściągać rurkę przelewów




Ja takie informację dostałem w ASO – podobno aby wyregulować któreś zawory trzeba te przelewy rozebrać...

Może ma ktoś fotkę lub rysunek takiej głowicy z zaznaczonymi przelewami? To by bardzo rozjaśniło temat... :)

Wartości luzu dla zimnego silnika (wg AUTODATY) – mam nadzieję, że prawidłowe...

DOLOT 0.12 – 0.18 mm
WYDECH 0.32 – 0.38 mm
Ostatnio edytowano 23 wrz 2005, 08:18 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez tomekrvf » 22 wrz 2005, 23:30

Rurka przelewów dokręcona jest do każdego wtryskiwacza z góry. Nie sposób tego nie zauważyć(jak się zdejmie dekiel)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez magicadm » 23 wrz 2005, 08:24

No to teraz irytujące/intrygujące pytanie:

Ory uszczelka pod dekiel w DITD kosztuje ok 90 zł (dokładnie nie pamiętam)
Zamiennik firmy AJUSA – koszt ok 30 zł. jest ot bardzo rzadka uszczelka (często się ludzie mylą), ale do dostania u dilerów (trudne słowo :] ) AJUSY.

Z tego co wiem, to hiszpańska AJUSA pokrywa zdecydoawaną część rynku uszczelek (chocby sądząc po grubości katalogu – PF x2 <lol> )

Mimo to w ASO nie chcą słyszeć o jakichkolwiek zamiennikach.

Czy ktoś używał produktów tej firmy i jakie ma opinie?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez b2 » 24 wrz 2005, 08:43

ja miałem uszczelkę pod dekiel ajusy i wypierdoliłem ją z hukiem po 500 kilometrach. wyglądała trochę lepiej od jc ale tylko trochę.
założyłem ori i mam spokój od 20 tys.

i co to znaczy, że to rzadka uszczelka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez zlotyzabek55 » 15 gru 2008, 01:08

Witanko. Sciągnołem pokrywę i niestety , na moje oko , bez odkręcenia rurek nie da się wyregulować paru zaworów .
Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki .
Luzy na zimnym 0,15 i 0,35 .
Pozdro dla ujeżdżaczy.
nowicjusz na dizlu zakochany w mazdzi
Początkujący
 
Od: 12 lut 2008, 23:56
Posty: 22
Skąd: Ostrówek
Auto: mazda 626 ,2000r , 2.0 disel

Postprzez Janusz626 » 20 gru 2008, 02:31

zlotyzabek55 napisał(a):Kto wie gdzie dostać podkładki albo zamienniki

...dajesz do sklepu z czesciami do ciezarowek i goscia prosisz o 5 szt podkladek pod przelewy do MAN-a (te mniejsze) ...prosze 5złl sie nalezy...prosze ...dziekuje dowidzenia :D

Jak chlop bedzie kumaty i mial glowe na miejscu to sie zapyta: ...do Mazdy ??

zreszta: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=65171

pozdrawiam

ps.: ...ale to chyba do dzialu DIESEL trafic powinno ;) psssst... moderator spi :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez qbass » 20 gru 2008, 02:55

Janusz626 napisał(a):psssst... moderator spi

Nie śpi- czuwa :P

–>
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez bodzioklb » 20 gru 2008, 20:54

Kostia napisał(a):Szukam jakiegoś serwisu Mazdy w moich stronach. Tzn: Sandomierz, Tarnobrzeg lub Kielce.



tez szukalem warsztatu w swojej okolicy, ale po zaslyszeniu opini o koledze z forum nickiem Jaksa... bujne sie przy okazji do wawki i tam wykonam operacje – jak mam dac zarobic to komus z forum :D... nadrobienie "kilku" km -bede jechal do gdyni przez wawe- madzia to przyjemnosc :)
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Postprzez frud » 21 gru 2008, 11:43

pewnikiem o te podkladki chodzi.. ale czy je trzeba ruszac zeby wyregulowac zawory ? czy regulujac zawory je sie po prostu wymienia rutynowo ?

Obrazek

PS.
o tych EGR'ach to ja te linki w swieta zbiore jak bedzie troche wolnego i czasu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez bodzioklb » 21 gru 2008, 12:22

frud napisał(a):ale czy je trzeba ruszac zeby wyregulowac zawory ? czy regulujac zawory je sie po prostu wymienia rutynowo ?


dedukujac to te podkladki sa wykonane z miekkiego materialu – wiec po popuszczeniu i ponownym dokreceniu nigdy nie masz pewnosci ze "usiądą" one tak samo i bedzie to szczelne....a takie musi byc
jak ktoś gdzieś zobaczy moja rudą jedyną w swoim rodzaju 626 GW ATH to niech mi da znać... milo by było wiedzieć jak się ma moja dawna Madzia Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2006, 03:20
Posty: 157 (3/2)
Skąd: KLB
Auto: Volvo V50 T5 AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6