626 GE FS
Nigdzie nie napisałem że to babranie bez sensu tylko że to babranie się w N/A nie da efektu takiego jak turbo. Co do kosztów, co kto uważa, kalkulowałem koszt uturbienia 4-cyl i nie wychodziły mi bardzo kosmiczne kwoty, jeśli mieścisz się w 1/3 tego to luzik. Aha oczywiście mowa o uturbieniu bez otwierania, tak żeby zobaczyć ile wyjdzie na serii, nie zakładając że to jeszcze kolejne 300 tys km ma przejechać.
Stała pod ścianą prężąc kakao
W takim razie przestań kalkulować i sam zabierz się za uturbienie FS'a ... z Twoją widzą na ten temat na pewno wyjdzie z tego coś godnego uwagi. Zwłaszcza, że koszty jak sam piszesz wcale nie są bardzo kosmiczne. Ja w każdym bądź razie zostaje przy N/A bo uważam to za najlepsze rozwiązanie – tyle w temacie od strony kalkulacyjno-teoretycznej.
Lukas007 napisał(a):na początku tego wątku jest wiele stron przykładu na to, żeby nic nie mówić o mocy bez wykresu.
Ostrzejsze wałki powoduja obiżenie kompresji a co za tym idzie pogarszaja nam się dolny zakres obrotów. Dlatego powinno je się montować w parze z doprężającymi tłokami. Do tego przedałaby sie krótsza skrzynia biegów pozwalająca utrzymywać silnik cały czas na wysokich opbrotach.
Ja tam zwracam uwage tylko na moc a moment do niczego nie jest mi potrzebny
Aha, no i do tego wszystkiego jeszcze przesunięcie odcinki. Dopiero te wszystkie elementy zastosowane razem dadzą odpowiedni efekt, osobno – nie koniecznie.
Gib napisał(a):Jako odwieczny krytyk napiszę swoje zdanie subiektywne:
Babranie się w N/A wyjdzie (oby) moc F2T w serii (150), momentu -70 Nm. Z takim budżetem miałbyś w T około 200 KM i 270 Nm ale lepiej mieć 180 przy 5000 obr nie?
A ja jestem zadowolony , że poszedłem w N/A. Piwo z turbo i jackkpl z kompresorem nie doszli do takich osiągów jak ja. Tzn. Piwo przez jakiś czas miał lepsze osiągi ale trwało to krótko
Także przeświadczenie, że uturbianie jest dużo tańsze i skuteczniejsze to w dużej mierze mit
Wspomniany F2T jest starym silnikiem i wątpie żeby trzymał chociaż moc fabryczną. Założę się, że na początek trzeba sporo zainwestować w jego remont zanim zaczniemy bawić sie w tuning. Także nie wierzę, że wystarczy parę PLN i już mamy 200KM.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Przesunięcie odcinki w FS przy wałkach które zamierzam założyć mija się z celem ponieważ moc po 6750rpm będzie już spadać. Jest dowiedzione, że kręcenie FS'a powyżej 7000rpm jest bezsensowne, chyba, że na custom'owych wałkach i tłokach.
Taki zestaw jaki planuje założyć był montowany w FS-ZE, a ten na 99% miał odcinkę jak seryjny FS-DE, czyli przy 7krpm. Co do skrzyni, to po zmianie biegu z I na II na odcince mam 4500rpm, a po zmianie z II na III – 5000rpm i myślę, że uda się to wystroić tak, żeby zakres od 4-7 krpm był jak najwyższy.
Co do F2T to musisz troche poczytać o tym silniku żeby wygłaszać tak odważne teorie. Zrobienie z niego 200KM to koszt wydechu, rozluźnienia dolotu przez założenie stożka, podniesienia doładowania i zainstalowania chip'a który zniesie boost cut'a. Poza tym, na wiosnę będzie wykres Probe, wtedy pogadamy czy silnik ten rzeczywiście wymaga remontu, żeby dojść do takich wartości.
Don't bother raising the rev limiter. The stroke on the fs is already so long that you'll end up with astronomical piston speeds. I took mine to 8500 on the dyno and it was pointless. Power tapers off well before that, around 6500RPM
Taki zestaw jaki planuje założyć był montowany w FS-ZE, a ten na 99% miał odcinkę jak seryjny FS-DE, czyli przy 7krpm. Co do skrzyni, to po zmianie biegu z I na II na odcince mam 4500rpm, a po zmianie z II na III – 5000rpm i myślę, że uda się to wystroić tak, żeby zakres od 4-7 krpm był jak najwyższy.
Co do F2T to musisz troche poczytać o tym silniku żeby wygłaszać tak odważne teorie. Zrobienie z niego 200KM to koszt wydechu, rozluźnienia dolotu przez założenie stożka, podniesienia doładowania i zainstalowania chip'a który zniesie boost cut'a. Poza tym, na wiosnę będzie wykres Probe, wtedy pogadamy czy silnik ten rzeczywiście wymaga remontu, żeby dojść do takich wartości.
Auto już poskładane, odpalone i po pierwszej jeździe. Wrażenia są pozytywne, jak już wszystko się ładnie ułoży i dotrze, będzie strojenie i wyniki z hamowni – póki co czekam na nowy tłumik. Może w między czasie nagram jak to chodzi ...
Gdyby ktoś reflektował na mój obecny końcowy tłumik 'made by EL-TEC', niech wali śmiało na PW
Gdyby ktoś reflektował na mój obecny końcowy tłumik 'made by EL-TEC', niech wali śmiało na PW
i co zrobiles sobie korekte mapy paliwa ?wywaliles przeplywke?fajnie to bedzie jechalo po dotarciu.oby tylko porzadnie dostroic kolkami rozrzadu zaplonem i paliwem i beda mile czasy po cwiartke.jeszcze tylko postawic kropke nad i.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo nic nie robiłem z elektroniką, cały rozrząd jest ustawiony "po staremu" a na dotarciu staram się jeździć spokojnie. Przyjdzie i czas na strojenie, a co do przepływki to zapewne tak jak piszesz, zostanie zastąpiona MAP sensor'em.
Czas na 1/4 mili faktycznie nie jest priorytetem, ale z ciekawości porównam moje przyszłe czasy z tymi z Piotrkowa
http://www.youtube.com/watch?v=klpyckyf00I
Czas na 1/4 mili faktycznie nie jest priorytetem, ale z ciekawości porównam moje przyszłe czasy z tymi z Piotrkowa
Może w między czasie nagram jak to chodzi ...
http://www.youtube.com/watch?v=klpyckyf00I
ja tez jestem ciekaw jak wyszlo.plosimy....
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Auto wystrojone. Na początku zrobiliśmy wstępny pomiar na starej mapie, wyszło nam 150KM i 194NM, przy AFR 14.5~15, czyli bardzo ubogo. Następnie podjęta została próba dolania paliwa w wyższych partiach obrotów, ale okazało się, że wtryski od FS'a nie podołają (AFR >14) i tu z pomocą przyszedł mi pinky, za sprawą jego wtrysków od FS-DET'a które zostały założone do mojego auta w miejsce oryginalnych (plug&play).
Obecnie auto jest już zestrojone na większych wtryskach, AFR na równym, bezpiecznym poziomie 12.8. Moc co prawda nie wzrosła (jest 150KM i 190NM), ale przynajmniej skład mieszanki jest bezpieczny dla silnika, no i mam w razie dalszych modów zapas do ok. 20-30KM. Oczywiście należy dodać, że profesjonalnie strojeniem i zmianą wtrysków zajął się Coobcio.
Wrażenia z jazdy pozytywne, czuć duży moment w średnim zakresie obrotów, ładnie się wkręca. Jest kilka rzeczy które można było by poprawić, dołożyć ... ale raczej na ten sezon zostanie tak jak jest, ew. drobna kosmetyka dolotu i ECU.
Wykresy będą jutro
... pinky napisz mi na PW jak sie rozliczamy za te wrtyski 
Obecnie auto jest już zestrojone na większych wtryskach, AFR na równym, bezpiecznym poziomie 12.8. Moc co prawda nie wzrosła (jest 150KM i 190NM), ale przynajmniej skład mieszanki jest bezpieczny dla silnika, no i mam w razie dalszych modów zapas do ok. 20-30KM. Oczywiście należy dodać, że profesjonalnie strojeniem i zmianą wtrysków zajął się Coobcio.
Wrażenia z jazdy pozytywne, czuć duży moment w średnim zakresie obrotów, ładnie się wkręca. Jest kilka rzeczy które można było by poprawić, dołożyć ... ale raczej na ten sezon zostanie tak jak jest, ew. drobna kosmetyka dolotu i ECU.
Wykresy będą jutro
Bardzo ładny wynik, ale rozumiem, że to z pojemności 1991ccm czyli jest jeszcze zapas bo FS-ZE miewały nawet 175hp
Powodzenia w modach
Wtryski we wszystkich FS'ach były te same czy tow ZE czy DET (przynajmniej w BJ), rozumiem więc, że nie podołały te z FP?
Wtryski we wszystkich FS'ach były te same czy tow ZE czy DET (przynajmniej w BJ), rozumiem więc, że nie podołały te z FP?
no wynik juz zacny.wynik jest na lagodnych czy ostrych walkach?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości