[Xedos6 CA] Problem z moca – dolot i uklad zaplonowy
Strona 1 z 1
Witam
jestem posiadaczem xedosa 1.6 ca b6 lpg (BRC) jakis czas temu robilem remont generalny,wymienialem pierscienie uszczelniacze itd.Po odebraniu auta od mechanika mazdia jezdzi jakby miala 50KM poprostu masakra nie wkreca sie na obroty,podczas jazdy obroty potrafia sie zawiesic, na biegu jalowym gdy energicznie i do dechy wciskam pedal gazy bardzo powoli podwyzszaja sie obroty slychac rowniez dziwny dziek pod maska ciezko to opisac tak jakby strzelanie.Po skrzyzowaniu pinow wyskoczyl blad 25 czyli (regulator cisnienia paliwa)ale nie sadze zeby to bylo powodem.Niedawno mechanik sprawdzal mi kompresje: 1(13),2(9),3(14),4(13).Po wlaniu oleju do 2 cylindra kompresja wskoczyla na 14 czyli definitywnie sa to pierscienie?tak twierdzi mechanik.Moje pytanie brzmi czy to jest powod takich slabych osiagow?Dodam jeszcze ze podczas jazdy wyczuwa sie delikatnie jakby auto chcialo przyspieszac normalnie lecz cos cos je "zmula"...z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam
jestem posiadaczem xedosa 1.6 ca b6 lpg (BRC) jakis czas temu robilem remont generalny,wymienialem pierscienie uszczelniacze itd.Po odebraniu auta od mechanika mazdia jezdzi jakby miala 50KM poprostu masakra nie wkreca sie na obroty,podczas jazdy obroty potrafia sie zawiesic, na biegu jalowym gdy energicznie i do dechy wciskam pedal gazy bardzo powoli podwyzszaja sie obroty slychac rowniez dziwny dziek pod maska ciezko to opisac tak jakby strzelanie.Po skrzyzowaniu pinow wyskoczyl blad 25 czyli (regulator cisnienia paliwa)ale nie sadze zeby to bylo powodem.Niedawno mechanik sprawdzal mi kompresje: 1(13),2(9),3(14),4(13).Po wlaniu oleju do 2 cylindra kompresja wskoczyla na 14 czyli definitywnie sa to pierscienie?tak twierdzi mechanik.Moje pytanie brzmi czy to jest powod takich slabych osiagow?Dodam jeszcze ze podczas jazdy wyczuwa sie delikatnie jakby auto chcialo przyspieszac normalnie lecz cos cos je "zmula"...z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam
- Od: 12 mar 2009, 22:16
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 1.6 16v
ja bym stawiał na rozrzad jak rozbierali do remontu mogli zle złożyc lub jakis węzyk podcisnienia jest niewpiety .taka kompresja jaka masz niepownna miec wplywu znaczaco na moc samochodu. a efekt ze samochód chce ale nie moze mialem przy nieszczelnym dolocie powietrza miedzy filtrem a kolektorem ssacym i to bardzo odczuwalne ,ta rura dolotowa karbowana przy samym kolektorze lubi pękac
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
dolot sprawdziles dokladnie? nienapisales, mialem takie cos co opisujesz przy nieszczelnym dolocie , tak dziwnie mruczy i ma opozniona reakcje na wcisniecie gazu bo pobiera za duzo powietrza w stosunku do paliwa,ja wymienilem caly dolot na nieorginal i zalozylem filtr stozkowy mam instalcje 2generacji i gaz mi strzelal przy standardowym filtrze powietrza pozatym czesto musialem go wymieniac .jak bys mial uszkodzna rure taka karbowana to nieradze ci kupowania uzywki orginalnej bo przerabialem juz 2 sztuki i pekaja poporstu sa juz stare , jak bys potrzebowal informacji co i jak to moge ci podeslac zdjecie jak to rozwiazalem
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
Miales racje mam spore pekniecie na rurze dolotowej o ktorej pisales... pekniecie jest na ok 5 cm...mam szukac nowej ruru czy da sie cos z tym zrobic?i Czy myslisz ze to jest moj problem o ktorym pisalem?;) pozdrawiam
- Od: 12 mar 2009, 22:16
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 1.6 16v
100% ze to to na szubko zeby naprawic to zdemontuj rure i weż rolkę tasmy izolacyjnej i dokladnie owin miejsce w miejsce dobrze naciągaj , na jakis czas pomoze ale rozgladnij sie za nową bo ta izolacja pod wplywem ciepla od silnika i zimna z powietrza zesztywnieje i pusci wkoncu . napisz mi czy masz gaz 2 gen czy sekwencję , bo zalezy ile wpieć na wezyki musiusz miec przed przepustnicą. ja mam gaz 2gen i mam mikser przed przepustnicą wchodzi rura od gazu i podcisnienie ktore idzie gdzies na dół i na dolocie mam jeszcze jedno ktore idzie gdzies na silnik niepamietam do czego zreszta zrobie zdjecie i ci poślę zostaw mail
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
kup taśmę samo wulkanizującą zamiast izolacyjnej i zrób tak jak mówi kolega to będziesz miał tak jak 50 % właścicieli x6 bo to jest nasz odwieczny problem.dobrze odtłuść rurę jakimś nitro to dłużej wytrzyma.KOSZT MATERIAŁU OK 15 zł.pozdr.
ja sobie wymienilem na nie orginalny taki jak na allegro sa kolanka , złączki , elementy gdzie mozna dopiąć podcisnienia i jestem zadowolony koszt moze 70 zl dorzycilem stożek i juz niemusze wymieniac filtra powietrza za 40zl co 3 miesiace stozek kosztowal 50zl i mozna go myc woda , osobiscie niemylem go juz 6miesiecy , auto ladniej sie zbiera ,wczesniej na gazie mi dlawil na niskich obrotach przy ruszaniu , musialem dawac wiecej gazu i slizgac sprzegłem teraz jak puzcze powoli sprzeglo to auto samo rusza pozatym stozek dodal ladny pomruk silnika
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
Witam ponownie zrobilem tak jak pisaliscie uszczelnilem solidnie rure dolotowa,jest lepiej jak bylo 15km wiecej tylko ze wciaz nie jest tak jak byc powinno wyglada to tak ze przy gwaltownym przyspieszaniu "buczy"tak jakby chce przys[ieszyc ale nie moze bo cos go blokuje...mozna odczyc czasem ze przez sekunde dormalnie sie zbiera,lecz potem wszystko wraca do zmuły
- Od: 12 mar 2009, 22:16
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 1.6 16v
Hazu napisał(a):o to jest taki silnik
trzeba jeździć delikatnie albo na wysokich obrotach a jak nie
to tak jak ja wrzuć sobie KL-ke i już nie będzie buczał tylko jechał.
moze bez przesady az takiej masakry nie ma , moze niejest to V6 czy inne cudo , ale kolega BROX raczej zle uszczelnil rure sam wiele razy kleilem to mozna dokladnie zakleic tasmą izolacyjna ale niezawsze jest to szczelne i szkoda mówic ile zużylem rolek tasmy izo miałbym za to pół dolotu hehe jestem pewny ze po wymianie niebylo by efektu buczenia tylko by jechala do przodu . i polecam stożek, standardowy filtr powietrza ogranicza ten silnik ,szczególnie na gazie
Ostatnio edytowano 18 sty 2011, 23:21 przez bartekl, łącznie edytowano 1 raz
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
wydaje mi sie ze prpblem moze lezec w przepustnicy...moze jakis czujnik?sam juz nie wiem.dodawanie gazy przy gwaltownym ruszaniu obroty dziwnie sie zachowuje staja w miejscu dlawi sie czasem przyspiesza nie przyspiesza..itd
- Od: 12 mar 2009, 22:16
- Posty: 39
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda Xedos 1.6 16v
raczej wątpie zeby "jakis"czujnik dawal taki efekt , jak bedziesz mial zapalony silnik otwórz maskę i posłuchaj czy niesyczy gdzies dolot tylko tak głosniej bo troche musi syczeć wkońcu zasysa powietrze z filtra ,spróbuj posciskac tą połataną rurę dolotową jak przycichnie to wiesz co jak nie to ja tez nie wiem ja ze swoja mazdziorą przerabiałem wiele usterek nadal obstawiam ze nieszczelny dolot łapie lewe powietrze ,
może auto tez gasnąc
brox napisał(a):dodawanie gazy przy gwaltownym ruszaniu obroty dziwnie sie zachowuje staja w miejscu dlawi sie czasem przyspiesza nie przyspiesza..itd
może auto tez gasnąc
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
brox napisał(a):wyczytalem ze przyczyna takich objawom moze byc takze aparat zaplonowy lub nieszczelny kolektor ssacy
dokładnie uszczelnij dolot.nie taśmą wulkanizacyjną tylko samo wulkanizującą jest dostępna w każdym markecie budowlanym typu castorama lub leroy merlin albo hurtowni elektrycznej.zrób to dokładnie albo wymień dolot i będzie ok.wiemy co mówimy bo prawie każdy szczęśliwy posiadacz xeda to przechodził.moja jak i kolegów diagnoza to NIESZCZELNY DOLOT POWIETRZA .
Tak się zastanawiam; po co tak błądzić i bawić się w wyszukiwanie lepszych lub gorszych taśm.
Proponuję zrobić wszystko tak jak trzeba od początku;
odpiąć instalację lpg zaślepić wszystkie otwory po lpg wywalić mikser.
Sprawdzić czy nie jest odpięta całkowicie sonda lamda od ECU.
Sprawdzić poprawność podłączeń podciśnień do zaworów vics i do regulatora ciśnienia paliwa.
Sprawdzić ustawienie przepustnicy i czujnika jej położenia.
Wykasować błędy.
Pojeździć na benzynie.
i sprawdzić błędy
Jak to zrobisz to zdaj relację z wyników bo inaczej to można wymyślać gdybać itd. a nic to nie da.
A jak nie masz pojęcia to jedź do kogoś kto widział już takie samochody bo wbrew pozorom to mazda to bardzo prosto skonstruowane auto.
Proponuję zrobić wszystko tak jak trzeba od początku;
odpiąć instalację lpg zaślepić wszystkie otwory po lpg wywalić mikser.
Sprawdzić czy nie jest odpięta całkowicie sonda lamda od ECU.
Sprawdzić poprawność podłączeń podciśnień do zaworów vics i do regulatora ciśnienia paliwa.
Sprawdzić ustawienie przepustnicy i czujnika jej położenia.
Wykasować błędy.
Pojeździć na benzynie.
i sprawdzić błędy
Jak to zrobisz to zdaj relację z wyników bo inaczej to można wymyślać gdybać itd. a nic to nie da.
A jak nie masz pojęcia to jedź do kogoś kto widział już takie samochody bo wbrew pozorom to mazda to bardzo prosto skonstruowane auto.
brox napisał(a):wyczytalem ze przyczyna takich objawom moze byc takze aparat zaplonowy lub nieszczelny kolektor ssacy
niezwauwazyłes kolego ze od kiedy ci się to stało tzn dziwnie słabe auto znalazłes pęknietą rurę dolotową myslisz ze zbiegły sie z tym inne usterki ? mnie sie nie wydaje , wiesz gdybac mozna , ale jesli juz masz uszkodzony dolot to łatanie go moze rozwiązac problem tymczasowo jesli sie dobrze to zrobi lub nie rozwiąże jesli bedzie malutka nieszczelnosc. zrozum jesli mialbys nieszczelnosc przed przeplywomierzem to nic ale jesli malutka nieszczelnosc miedzy przeplywką a kolektorem to bedzie mial za duzo powietrza w stos do paliwa i bedą dzialy sie takie rzeczy ktore opisujesz , jesli ci szkoda kilka dziesiac zł na szczelny nowy dolot , to wydaj tyle samo na uszczelnianie starego klejami i tasmami ;] pamietaj ze na jednym uszczelnianiu sie nieskonczy tak czy tak czeka cie to kilka razy az sie zdenerwujesz i itak kupisz nowy
nie napisałes czy sprawdziles to co ci napisalem
mam na zbyciu rolki do rozrzadu Xedos nr.katalogowe dodam pasi do innych pewnie oraz teleskopy bagaznika do MX3
- Od: 26 paź 2008, 21:58
- Posty: 151
- Skąd: krk
- Auto: Xedos6`96 1.6 16V,byla tez Mx3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6