Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
heh nie robiąc dużego OT miałeś okazję sprzedać z tego co wiem, bo było zainteresowanie z Bydgoszczy.
Teaz jak zainwestujesz lepiej żeby służyła dalej, takie jest podejście mojej narzeczonej, bo w auto już włożyliśmy około 6k zł wliczając naprawy, malowanie, części i poprostu szkoda bo to się nie zwróci
No nic Ci innego nie zostaje
jak Ci Wiesiek obliczył taki koszt to nie będę się sprzeczał, bo Cię rozumiem. Ale osobiście bym nie dał tyle kasy za naprawę chociaż wiem, że auto oddałeś w dobre ręce i po naprawie nie będziesz się martwił 
Button napisał(a):Będę pewnie rozważał jej sprzedaż, żona ma dosyć ciągłego doinwestowywania
Teaz jak zainwestujesz lepiej żeby służyła dalej, takie jest podejście mojej narzeczonej, bo w auto już włożyliśmy około 6k zł wliczając naprawy, malowanie, części i poprostu szkoda bo to się nie zwróci
Button napisał(a):Taka wycena jest z obudową używanej. Nowa skrzynia kosztuje 22k pln, sama nowa obudowa 5k pln.
Tak czy inaczej muszę ją robić.
No nic Ci innego nie zostaje
Moja Milly już naprawiona. Wiesiek kolejny raz udowodnił, że jest porządnym specem. Autko śmiga, skrzynia pracuje super, mięciutko zmienia biegi. Znowu się lubimy z Milly, przynajmniej do czasu aż znajdzie się chetny 

- Od: 17 paź 2006, 07:47
- Posty: 298
- Skąd: Łódź
- Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV
Puhcio napisał(a):Ktoś może orientuje się, ile wynosi naprawa ASB do KJ u Wieśka aktualnie ?
około 2,5k zł
Raczej bym Cię do Wieśka wysyłał.Mojej dziewczyny wujek był 3 raz z innymi problemami ...za każdym razem wyjechał zadowolony z wykonanej pracy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Arkadius 73 napisał(a):Puhcio napisał(a):u Wieśka
na pewno chcesz tam naprawiac???
A co masz przeciwko temu?
Moja ASB też tam właśnie się obecnie remontuje mimo, że "jakiśtam" serwis automatów znalazłbym też bliżej siebie.
Osobiście wolę oddać sprawę w fachowe ręce i mieć pewność, ze będzie do dobrze zrobione niż próbować "szczęścia" w jakimś innym serwisie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jaroslaw Majewski napisał(a):TERAZ PYTANIE:Jesli ta mala chlodnica (ok.40x15cm) to chlodnica ATF to moze ktos wie ktory waz patrzac na nia od przodu auta jast wlotem oleju z ATF a ktory powrotem do niej.Odpowiedz moze mi oszczedzic duzo czasu i prob dojscia do tego samemu.
Odpowiedź "trochę" spóźniona, ale może inny użytkownik skorzysta.
Prosty sposób na sprawdzenie, który przewód jest wychodzący z ASB, a który powrotny, to odpalenie zimnego silnika (np. po nocnym lub innym dłuższym postoju) i czekanie, aż silnik zacznie "łapać" temperaturę. W międzyczasie macamy rączką oba przewody ASB, i ten, który zacznie pierwszy robić się ciepły/gorący, to będzie właśnie powrotny.
A tak na marginesie dla tych, którzy mają pierwszą styczność z ASB, nie bójcie się samemu robić dynamicznej wymiany oleju ASB bo to nic strasznego.
Pozdrawiam.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Lefty_X9 napisał(a):A co, masz złe doświadczenia ?
Nie ja ale kolega z forum robił u niego silnik i dupa blada po remoncie na częściach które zawiózł trzeba było robić drugi remont a z tego co mi wiadomo Globy też do końca nie rozwiązał problemów z silnikiem.A robił u Wieśka.
Skrzypek_na_dachu napisał(a):A tak na marginesie dla tych, którzy mają pierwszą styczność z ASB, nie bójcie się samemu robić dynamicznej wymiany oleju ASB bo to nic strasznego.
Mówisz o pełnym flushu? Do tego trzeba mieć maszynę.
-
Arkadius 73
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Chrupanie zlikwidowane winno było łożysko koła i gumki na wahaczu środkowym. Ale dalej lekkie huczenie od strony lewego koła zostało. Olej w skrzyni wymieniłem rok temu na ATF. Chce teraz wymienić na 75W90 boje sie ze to coś ze skrzynią bo dziwnie się zachowuje. Mam wrażenie że sprzęgło działa na zasadzie on/off ciężko mi jechać na półsprzęgle i czasem bieg wejdzie z bardzo lekkim oporem i jakby mało wyraźnie widać na jakim się biegu jedzie (duży luz boczny na lewarku) gdzie szukać przyczyny w samym lewarku czy może już wodziki w skrzyni padają. Nie wiem co robić, jakieś pomysły?
Problemem, z resztą kolejnym jest ASB. Początkowo zorientowałem się, że nie wrzuca mi 4 na D. Dzisiaj wygląda to w taki sposób jak by ruszała z wyższego biegu, a nie z 1 – może to 2 lub 3. Czasami sprawiała wrażenie jak by się ślizgała, dodałem gazu, obroty mocno poszły w górę, a auto ledwie nabierało prędkości. Czy to oznacza, że moja skrzynia ma dość?
- Od: 30 maja 2010, 23:11
- Posty: 129
Ojjj – ciemno to widzę 
HOLD przypadkiem Ci nie mruga?
Jak wygląda ruszanie na wstecznym? Nie trzeba tez dodać gazu aby autko ruszyło?
Czy te problemy występują na zimnym silniku czy rozgrzanym?
Mi jak się skrzynia kończyła to do puki olej miałem zimny to jeździła poprawnie ale kilkukrotne przyśpieszenie i .... kończyła się jazda
Ale moja rada jest jedna: nie szukaj "używek" wśród skrzyń bo to tak naprawdę kupowanie kota w worku.
Pojeździsz jakiś czas i albo będzie OK albo ..... zaczniesz szukać nowej skrzyni lub remontować ta co masz
Ja już temat używanej skrzyni przerabiałem więc coś o tym wiem – na "używce" pojeździłem jakieś może pół roku
HOLD przypadkiem Ci nie mruga?
Jak wygląda ruszanie na wstecznym? Nie trzeba tez dodać gazu aby autko ruszyło?
Czy te problemy występują na zimnym silniku czy rozgrzanym?
Mi jak się skrzynia kończyła to do puki olej miałem zimny to jeździła poprawnie ale kilkukrotne przyśpieszenie i .... kończyła się jazda
Ale moja rada jest jedna: nie szukaj "używek" wśród skrzyń bo to tak naprawdę kupowanie kota w worku.
Pojeździsz jakiś czas i albo będzie OK albo ..... zaczniesz szukać nowej skrzyni lub remontować ta co masz
Ja już temat używanej skrzyni przerabiałem więc coś o tym wiem – na "używce" pojeździłem jakieś może pół roku
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Koszt remontu u Wieśka to około 2-2.5 kPLN
Jak ślizga się na 3 i 4 to teoretycznie jeszcze na 2 da się jechać (sam tak jechałem)
Ale te 400km od Kalisza do Dębicy to zejdzie Ci trochę
Jak ślizga się na 3 i 4 to teoretycznie jeszcze na 2 da się jechać (sam tak jechałem)
Ale te 400km od Kalisza do Dębicy to zejdzie Ci trochę
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości