Znikający płyn chłodniczy.
mialem dokladnie ten sam problem. plynu ubywalo ale silnik byl suchy i nic nie kapalo. plyn znikal stopniowo wiec dolewalem co jakis czas. od kupna samochodu zrobilem 20tys km i ostatnio zauwazylem ze lekko kapie z pompy wody, ale tylko przez okolo minute (na zimnym i cieplym silnku nie cieknie, tylko podczas rozgrzewania). stwierdzilem ze uszczelka puszcza ale dzis pompa sie rozleciala podczas jazdy :/
najsmieszniejsze jest to ze wymienialem pasek rozrzadu 10tys km temu i pompa byla sucha a bynajmniej nie bylo widac wyciekow.
pozdro
najsmieszniejsze jest to ze wymienialem pasek rozrzadu 10tys km temu i pompa byla sucha a bynajmniej nie bylo widac wyciekow.
pozdro
- Od: 13 lut 2010, 20:10
- Posty: 80
- Skąd: Galway - IRL
- Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow
Wiele osób się skarży na pompę wody, jaką winną ubytkom płynu. Kolega się nie określił, czy auto chodziło czy stało zgaszone – a taka informacja na pewno wpłynęłaby na proponowaną diagnozę. 
Jakiś tam podpis Leszka :P
Witam.
Też mam dosyć mało płynu chłodniczego (troszeczkę ponad minimum).
Chciałbym dolać, ale nie wiem jaki
I mam takie pytanie, jaki płyn chłodniczy kupić? Musi być jakiś szczególny?
Też mam dosyć mało płynu chłodniczego (troszeczkę ponad minimum).
Chciałbym dolać, ale nie wiem jaki

I mam takie pytanie, jaki płyn chłodniczy kupić? Musi być jakiś szczególny?
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
- Od: 5 wrz 2010, 11:53
- Posty: 253
- Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
- Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r
jelson napisał(a):Witam.
Też mam dosyć mało płynu chłodniczego (troszeczkę ponad minimum).
Chciałbym dolać, ale nie wiem jaki![]()
I mam takie pytanie, jaki płyn chłodniczy kupić? Musi być jakiś szczególny?
Zobacz jaki masz kolor płynu i jedź kup do sklepu, tylko nie spożywczy a motoryzacyjny;p Podasz kolor płynu a oni będą wiedzieli jaki już:)
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Niestety problemy z cieknącą pompą nie stanowi żadnej nowości. Ja przy wymianie rozrządu ( 8 miesięcy temu ) zdecydowalem się na wymianę pompy na nową .... i co się stalo ? Nowa pompa zaczęla mi właśnie cieknąć. Co oznacza ponowne rozebranie rozrządu i zakupienie nowej pompy .... grrrrrr
Drobny Edit:
Odebrałem dziś samochód z warsztatu, bo wstawiłem na wymianę pompy. Jak się tym razem okazało wymiana była zbędna ( więc nówka zapakowana pompa wróciła do mnie do domu ).
Przyczyną wycieku po raz drugi okazał się malutki oring na metalowej rurce która łączy się z kolankiem dochodzącym do pompy ( czyli króciec wodny ).
Reasumując niepotrzebnie zakupiłem pompę "Nipparts" za 50 funa hehe
Drobny Edit:
Odebrałem dziś samochód z warsztatu, bo wstawiłem na wymianę pompy. Jak się tym razem okazało wymiana była zbędna ( więc nówka zapakowana pompa wróciła do mnie do domu ).
Przyczyną wycieku po raz drugi okazał się malutki oring na metalowej rurce która łączy się z kolankiem dochodzącym do pompy ( czyli króciec wodny ).
Reasumując niepotrzebnie zakupiłem pompę "Nipparts" za 50 funa hehe
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
- Od: 1 kwi 2005, 21:35
- Posty: 1854
- Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
- Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008
Chciałem sie dołączyć. Mam taki problem też znika mi płyn i to bardzo szybko nawet 200 ml przez 3 km ale kiedy spadnie poniżej minimum prawie na dno zbiorniczka wyrównawczego to już jest mniej więcej na tym poziomie gdy sprawdzam na zimnym. Nie widzę żadnych wycieków ani na wężykach ani na zbiorniczku. Ale zauważyłem do zbiornika wyrównawczego tym wężykiem co leci do chłodnicy wlatują bąbelki powietrza.Gdy dodaje gazu ich intensywność wzrasta. Podejrzewam że mam się obawiać najgorszego czyli uszczelki pod głowicą/ Dodam że oleju nie przybywa a pod korkiem nie ma żadnej mazi.
- Od: 14 sty 2011, 17:06
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323F 96r 1.5 BA
kolson napisał(a):a pod korkiem nie ma żadnej mazi.
Na zimnym sprawdzałeś?
Może masz chłodnicę zapchaną/pusta/dziurawą? Musiałbyś dokładnie obejrzeć a w zimowych warunkach ciężko znaleźć wyciek.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Na tyle że wlewam litr płynu i to jest moment;/ Nie no jestem bez radny nic nie widzę. Po konsultacji chyba będę musiał wymienić uszczelkę głowicy do tego pod pokrywę zaworów i jak już tam jestem to zestaw rozrządu bo nie wymieniany od zakupu. Ktoś może powiedzieć jakie koszty i gdzie najlepiej kupić tanie części i gdzie 
- Od: 14 sty 2011, 17:06
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323F 96r 1.5 BA
Tu masz mniej więcej jak wyglądają ceny części, a kupisz je w http://www.carspeed.pl
Przy okazji jak już ściągniesz głowice to można by ją splanować i zobaczyć czy nie ma jakichś pęknięć. Luzy zaworowe też luknąć od razu, uszczelniacze zaworowe i łańcuszek łączący wałki też wymienić.
Przy okazji jak już ściągniesz głowice to można by ją splanować i zobaczyć czy nie ma jakichś pęknięć. Luzy zaworowe też luknąć od razu, uszczelniacze zaworowe i łańcuszek łączący wałki też wymienić.
- Od: 6 lis 2009, 17:30
- Posty: 38
- Skąd: CLI
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG
Dzisiaj byłem u znajomego mechanika i powiedział że jakby to była uszczelka głowicy to kłęby dymu, masło w oleju, temperatura wysoka i nie działało by ogrzewanie. ponad to zbiornik wyrównawczy byłby brudny od spalin które by uciekały. Mówi że może wyrzucać gdzieś na jakimś zaworze. I żebym się wstrzymał;/ nie wiem co robić ;/
- Od: 14 sty 2011, 17:06
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323F 96r 1.5 BA
ja kupiłem części... mam ten sam problem tylko że jak dla mnie auto za gesty dym ma zbiorniczek brudny płynu znika ok 1litra na 100km troche sie grzeje i ogrzewanie jest;]kolson napisał(a):Dzisiaj byłem u znajomego mechanika i powiedział że jakby to była uszczelka głowicy to kłęby dymu, masło w oleju, temperatura wysoka i nie działało by ogrzewanie. ponad to zbiornik wyrównawczy byłby brudny od spalin które by uciekały. Mówi że może wyrzucać gdzieś na jakimś zaworze. I żebym się wstrzymał;/ nie wiem co robić ;/
- Od: 22 wrz 2009, 10:27
- Posty: 120
- Skąd: Mikołów
- Auto: Lexus IS200
Witam mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość....
posiadam Mazdę z 96r. 1.5l 16v i mam problem związany też z tym tematem...
a mianowicie zrobiłem remont silnika wydałem 1950zL z robotą
-rozrząd
-uszczelki
-pierścienie
-uszczelniacze
i wszystko by było dobrze ale przejechałem od tamtej pory około 17 000km
i z początku brał mi olej od samego więc miałem wyciek pod deklem i sam z pomocą forum sobie z tym zrobiłem jakieś 5000km temu i nie cieknie nic.w tym dolewałem płyn chłoniczy bo też go brał... od samego początku.
teraz jest tak bierze olej jakieś 0,5l na 1000km i do tego bierze mi płyn chłodniczy...
kopci delikatnie jak jest zimny po 30 sek ustaje kopcić. i czuć olej w tym dymie.
byłem u mechanika dziś i powiedział mi żebym znalazł "chłodniczkę oleju" tylko nie wiem co to takiego?? i czy jest??, ponieważ dostaje mi się olej do zbiorniczka wyrównawczego... kazał mi wyczyścić cały zbiorniczek i pojeździć dwa ,trzy dni i zobaczyć czy dalej będe miał w zbiorniczku tą maź czy olej już sam nie wiem . co to może być
pomocy
!
powiedział mi jeszcze że są jakieś uczszelki i one mogą puszczać a nie są dostępne wogóle....
posiadam Mazdę z 96r. 1.5l 16v i mam problem związany też z tym tematem...
a mianowicie zrobiłem remont silnika wydałem 1950zL z robotą
-rozrząd
-uszczelki
-pierścienie
-uszczelniacze
i wszystko by było dobrze ale przejechałem od tamtej pory około 17 000km
i z początku brał mi olej od samego więc miałem wyciek pod deklem i sam z pomocą forum sobie z tym zrobiłem jakieś 5000km temu i nie cieknie nic.w tym dolewałem płyn chłoniczy bo też go brał... od samego początku.
teraz jest tak bierze olej jakieś 0,5l na 1000km i do tego bierze mi płyn chłodniczy...
kopci delikatnie jak jest zimny po 30 sek ustaje kopcić. i czuć olej w tym dymie.
byłem u mechanika dziś i powiedział mi żebym znalazł "chłodniczkę oleju" tylko nie wiem co to takiego?? i czy jest??, ponieważ dostaje mi się olej do zbiorniczka wyrównawczego... kazał mi wyczyścić cały zbiorniczek i pojeździć dwa ,trzy dni i zobaczyć czy dalej będe miał w zbiorniczku tą maź czy olej już sam nie wiem . co to może być
pomocy

powiedział mi jeszcze że są jakieś uczszelki i one mogą puszczać a nie są dostępne wogóle....
- Od: 4 wrz 2010, 21:48
- Posty: 12
- Skąd: Wieliczka
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.
że co? chłodnica oleju
dobre , takie coś to niech szuka w Traktorze lub Kombajnie zbożowym 
zapewne masz H**owe części mówione wielokrotnie ,że do remontu to tylko i wyłącznie części renomowane typu NPR/RIK Panewki , pierścienie ; uszczelniacze zaworowe TAKOMA
wszelkie uszczelki to tylko i wyłącznie ORI
a co do brania oleju i mazi to zapewne czeka cię zdjęcie głowicy ,planowanie zakupienie nowej ORI OE MAZDA Uszczelki pop głowice. , kupiłeś jakiś szmelc już padł
części kupuj w www.carspeed.pl
zapewne masz H**owe części mówione wielokrotnie ,że do remontu to tylko i wyłącznie części renomowane typu NPR/RIK Panewki , pierścienie ; uszczelniacze zaworowe TAKOMA
wszelkie uszczelki to tylko i wyłącznie ORI
a co do brania oleju i mazi to zapewne czeka cię zdjęcie głowicy ,planowanie zakupienie nowej ORI OE MAZDA Uszczelki pop głowice. , kupiłeś jakiś szmelc już padł
części kupuj w www.carspeed.pl
Dzięki wielkie flywin za odpowiedź no masz racje że szmelc bo się posypało 
a mógłbyś mi powiedzieć ile by kosztowało to znowu??
i co mam zrobić mechanikowi że tak mi się stało lub co mogę ....
a i dokłaniej byś mi napisał jakie części i i najlepiej jakiej firmy?? bo normalnie szkoda mi Madzi
poprzedni właściciel tak zajeździł silnik że normalnie rano to trzy minuty kopcenia i to lepiej niż pocią na pare.... mogłem filmik nakręcić...
ale panewki?? co to??
a i trzeba planować jeszcze raz głowice??
wielkie dzięki za odpowiedźi
a mógłbyś mi powiedzieć ile by kosztowało to znowu??
i co mam zrobić mechanikowi że tak mi się stało lub co mogę ....
a i dokłaniej byś mi napisał jakie części i i najlepiej jakiej firmy?? bo normalnie szkoda mi Madzi
poprzedni właściciel tak zajeździł silnik że normalnie rano to trzy minuty kopcenia i to lepiej niż pocią na pare.... mogłem filmik nakręcić...
ale panewki?? co to??
a i trzeba planować jeszcze raz głowice??
wielkie dzięki za odpowiedźi
- Od: 4 wrz 2010, 21:48
- Posty: 12
- Skąd: Wieliczka
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.
otóż , jak remont robiłeś nie dawno to idziesz do takiego pseudo mechaniora i mówisz ,panie co żeś ,k**wa narobił, zależne co on ci tam wsadził? jakie pierścienie itd. wymieniając samą uszczelkę pod głowicą , powinno się planować ponieważ zawsze jak się odkręca głowice od bloku to się robi tzw. czapa czyt. nie równości na powierzchni głowicy , otóż podczas planowania polecał bym spr też głowice na mikro pęknięcia
a co do mechaniora co cię tak załatwił powiedź ,że ma to robić na swój koszt..!
Uszczelkę kup w www.carspeed.pl ORI OE MAZDA
a co do mechaniora co cię tak załatwił powiedź ,że ma to robić na swój koszt..!
Uszczelkę kup w www.carspeed.pl ORI OE MAZDA
Dzięki wielkie flywin
nie no mam już gościa z pierwszego zdarzenia który robi z takimi samochodami . byłem u niego i wszystko mi załatwi .
powiedział byś mi czy dobrze mi to wszystko dobiera:
planowanie głowicy
wszystkie uszczelki Erlinga
uszczelniacze Takoma
tuleje już nie panmiętam
pierścienie tłokowe RIK czy jakoś tak
wszystko + olej ,filtr oleju,płyn chłodniczy
1450zł tak mi powiedział
chyba o niczym nie zapomniałem napisać...
a tamten zrobił mi to wszystko za takie pieniądze i mam tą kartke co robił:
kod towaru: --- Nazwa: --- wartość brutto:
5421XS --- Pasek Rozrz./125Z/Mazda323 94- --- 55zł
B660-12-7000D --- Koło napinacza Paska Mazda 323 1.8 91-94 --- 116zł
VKM84604 --- Koło prowadzące pas. Mazda 323 1.5 --- 163zł
532 0068 20 --- Koło prowadzące pas. Mazda 323 1.5 94- --- 78zł
707.160 --- Uszczelka Pokr. zaw. --- 30zł zaznaczam odrazu lała!
707.150 --- Uszczelka głowicy Mazda 323 --- 92zł
70-31414-10 --- Masa uszczelniająca uniwersalna 300 SI --- 25zł
N33055 --- Uszczelniacze zaworowe Mazda --- 160zł komplet 16 szt.
071 . 390 --- Uszczelka kolektora (Chyba wydechowa) --- 40zł
071 . 370 --- Uszczelka kolektora (chyba Ssąca) --- 30zł
12011842 --- Zimering / 34 48 7 / Wału korb./p/ --- 30zł
w takim bądź razie wiem że dali mi po prostu szajstwo
a mogę się ubiegać i mieć jakieś szanse żeby mi wrócił chociaż za robocizne??
nie no mam już gościa z pierwszego zdarzenia który robi z takimi samochodami . byłem u niego i wszystko mi załatwi .
powiedział byś mi czy dobrze mi to wszystko dobiera:
planowanie głowicy
wszystkie uszczelki Erlinga
uszczelniacze Takoma
tuleje już nie panmiętam
pierścienie tłokowe RIK czy jakoś tak
wszystko + olej ,filtr oleju,płyn chłodniczy
1450zł tak mi powiedział
a tamten zrobił mi to wszystko za takie pieniądze i mam tą kartke co robił:
kod towaru: --- Nazwa: --- wartość brutto:
5421XS --- Pasek Rozrz./125Z/Mazda323 94- --- 55zł
B660-12-7000D --- Koło napinacza Paska Mazda 323 1.8 91-94 --- 116zł
VKM84604 --- Koło prowadzące pas. Mazda 323 1.5 --- 163zł
532 0068 20 --- Koło prowadzące pas. Mazda 323 1.5 94- --- 78zł
707.160 --- Uszczelka Pokr. zaw. --- 30zł zaznaczam odrazu lała!
707.150 --- Uszczelka głowicy Mazda 323 --- 92zł
70-31414-10 --- Masa uszczelniająca uniwersalna 300 SI --- 25zł
N33055 --- Uszczelniacze zaworowe Mazda --- 160zł komplet 16 szt.
071 . 390 --- Uszczelka kolektora (Chyba wydechowa) --- 40zł
071 . 370 --- Uszczelka kolektora (chyba Ssąca) --- 30zł
12011842 --- Zimering / 34 48 7 / Wału korb./p/ --- 30zł
w takim bądź razie wiem że dali mi po prostu szajstwo
a mogę się ubiegać i mieć jakieś szanse żeby mi wrócił chociaż za robocizne??
- Od: 4 wrz 2010, 21:48
- Posty: 12
- Skąd: Wieliczka
- Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.
zawsze możesz tak jak mówiłem części kupuj w http://www.carspeed.pl
i ogólnie niezłe z ciebie ściągnęli za części..
i ogólnie niezłe z ciebie ściągnęli za części..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość