Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez DrGhost » 21 sty 2011, 00:16

Wg mnie trochę nie ta kolejność bo okazać się może, że nie będzie gdzie tego silnika włożyć ;)


Jak by nie było gdzie włożyć to by nie zaczynał :D
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez Ania_TM » 21 sty 2011, 10:43

DrGhost napisał(a):
Wg mnie trochę nie ta kolejność bo okazać się może, że nie będzie gdzie tego silnika włożyć ;)


Jak by nie było gdzie włożyć to by nie zaczynał :D


Buda powinna być gotowa, silnik nie zając nie ucieknie ;)
Ania_TM
 

Postprzez janiszzz_mx3 » 22 sty 2011, 00:34

Mechanika najważniejsza!
Pare fotek wrzucam.

Miseczka pospawana i pomalowana. Spływ oleju z turbiny wspawany.
Obrazek

Graty warte 500zł które zregenerują mi silnik.
Obrazek

A tu ciekawostka – spasowanie elementów
kolektor
Obrazek

głowica
Obrazek

Różnica widoczna?
Część wydechowa ciut lepiej zrobiona
głowica
Obrazek

kolektor
Obrazek

Największy schodek był na wyjściu kolektora
Nie mam fotki części wydechu ale tam na średnicy to centymetr
przed
Obrazek

po obróbce
Obrazek

W weekend działam do upadłego, podocieram zawory, wymienię uszczelniacze i spróbuje to poskładać do kupy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Rafał_ » 22 sty 2011, 00:59

Teraz widać jak mocno zatyka się wydech po 15 latach eksploatacji. Choć Twoja miała naprawdę ciężki żywot ;)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez janiszzz_mx3 » 22 sty 2011, 22:24

No bez jaj to nie było centymetr nagaru tylko taki odlew
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Rafał_ » 22 sty 2011, 23:51

Spoko, ale i tak niezła zatyczka :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez janiszzz_mx3 » 23 sty 2011, 22:39

Potrzebuje wałki rozrządu z obu głowic, te do których się przykręca koła rozrządu. Swoje połamałem dokręcając stopki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Bandit » 19 lut 2011, 21:44

Coś się ruszyło dalej ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez janiszzz_mx3 » 20 lut 2011, 10:17

Wczoraj troche silnik poskładałem ale nie za bardzo mi to szło bo miałem 39,2st i myślenie się wyłączało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez hopek » 7 mar 2011, 18:27

Te odlewy w kolektorze to tylko w widocznym miejscu wyszlifowałeś ?? Czy teraz jest tamtędy większe gardło ??
btw nie obraź sie ale bał bym się do Ciebie oddać auto jeśli sam nie umiesz przykręcać wałków tylko je łamiesz tą operacją :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez janiszzz_mx3 » 8 mar 2011, 00:03

Zrównałem z uszczelką kolektory i głowicę na ok 3-4cm w głąb. Nie ma schodka tylko delikatne rozprężenie.
Z wałkami to jestem w szoku, pękały jak ze szkła. Trzy sztuki złamałem! Jeden na ostatniej krzywce, przecież to k*** nie możliwe. Kupiłem 3szt i bez najmniejszych problemów przykręciłem. Nie wiem jak to się stało i szczerze już nie chciałbym tego ruszać nigdy :)

A mały update: mazda poskładana i odpalona w końcu po chyba 3mies stania.
Koszt remonciku silnika przez te wałki niestety wzrósł do ok 1000zł
uszczelki, pierścienie, uszczelniacze zaworowe, simmeringi na wałki ok 500zł
3szt wałki 250zł
olej 100zł
płyn chłodniczy ok 25zł
cewka zapłonowa ok 75zł
No nic teraz trzymajcie kciuki czy przejedzie z 500km bo szykuje graty to uturbienia :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez hopek » 8 mar 2011, 00:47

No to rzeczywiscie pech :| może nierównomiernie dokręcałeś ?? lekko szły śruby i pękały wałki ??
kiedy turbo bedzie ?? na jakich gratach ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez DrGhost » 8 mar 2011, 01:01

oO widzę że się coś grubszego szykuję nice ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez janiszzz_mx3 » 8 mar 2011, 01:14

Nie no jak pierwszy strzelił to następny dokręcałem mega ostrożnie i nie wiem czemu się połamało to.
Turbo to garrett z saaba. Fabrycznie 0,6bar i nie ruszam tego. Ma być lajcik na 170-180KM jak najtańszym kosztem.
Na razie pokompletuje graty jak fmu, ic czy rurki no i jednocześnie pojeżdże autkiem żeby zobaczyć jak ten remont wyszedł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez hopek » 8 mar 2011, 17:51

0.6 bara na fmu i jeszcze do Vki ?? włóz kamerę pod maskę jak bedzie first start :D chciałbym zobaczyć jak korbowody wylatują bokiem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez BLACK666PL » 8 mar 2011, 19:16

janiszzz_mx3 napisał(a):Nie no jak pierwszy strzelił to następny dokręcałem mega ostrożnie i nie wiem czemu się połamało to.
Turbo to garrett z saaba. Fabrycznie 0,6bar i nie ruszam tego. Ma być lajcik na 170-180KM jak najtańszym kosztem.
Na razie pokompletuje graty jak fmu, ic czy rurki no i jednocześnie pojeżdże autkiem żeby zobaczyć jak ten remont wyszedł.


a kolektory pod turbo sam przerabiasz czy jakieś kupujesz, i tak wogle to powodzenia z projektem <spoko> <spoko>
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez janiszzz_mx3 » 8 mar 2011, 22:09

hej to ma być drut tuning więc kolektory i kawałek wydechu seria, za odcinkiem łączącym głowice zawinie w drugą stronę do turbiny którą upcham gdzieś przy chłodnicy i tyle :) Potem powrót do reszty seryjnego wydechu. Tak kombinuje na start jak przyjdzie co do czego to może zmieni się plan.
Nie rozumiem czemu miało by coś wybuchnąć przez fmu? :) Przy takim doładowaniu i takich restrykcjach w wydechu mocy łamiącej korby nie będzie a tłoki, żeby stopić, musiałbym przegonić ją po trasie na pełnym ogniu parę km na bardzo ubogiej mieszance. Generalnie jak odpali i w miare będzie jechać to udam się na hamownie, zobaczę afr na podstawie którego stwierdzę czy można jeździć czy trzeba dopracować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez BLACK666PL » 8 mar 2011, 23:43

a nie myślałeś by się podłączyć tylko pod jeden kolektor ten z przodu <co?> jak dla mnie było by łatwiej i mniej problemu ale to jest moje zdanie i mogę się mylić :>
a co do wybuchu tez bym się nie martwił za mało było by dmuchane by wyleciało <glupek2>
X LIVE IS YOUR GAME X
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 15:23
Posty: 227
Skąd: ISLANDIA/GDYNIA
Auto: Mazda 323f BA v6
Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
Nissan Skyline r34 GTT
Honda civic 6g 1.6 vti

Postprzez hopek » 9 mar 2011, 18:26

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez janiszzz_mx3 » 20 mar 2011, 00:01

W saabach 95 3.0turbo było tak że turbina siedziała na wydechu z jednej głowicy a z drugiej wydech omijał turbo. Ja tak nie zrobie raczej choć trochę sie martwie o korby patyczki jak turbo zacznie ładowac od 2500 :/

Mały update wyglądu:
Obrazek

Dla porównania co to dało :)
Obrazek
Obrazek

Od złożenia silnika przejechałem ok 250km i jest dobrze. Oleju nic nie ubyło, płynu też, silnik suchy.
Jedyny zonk to wolne obroty – raz 1400obr trzyma a czasem falują 800-1400. Dodatkowo zauważyłem że jak toczę się obojętnie na jakim biegu ale pedał gazu minimalnie naciśnięty tak na 2mm :) to szarpie.

Musze zrobić listę zakupów i podliczyć ile już na to padło wydałem :)
Ostatnio edytowano 20 mar 2011, 10:02 przez janiszzz_mx3, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy