Mazda 323F/2.0DiTD/CE BJ 2001 – lifting

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez maciekpas » 21 sty 2011, 19:51

Witam Wszystkich Forumowiczów,

Od przed wczoraj jestem właścicielem Mazdy 323F 2.0 DiTD z silnikiem 101 KM.

Auto zostało sprowadzone z Austrii i w tej chwili czeka na zakończenie procedury rejstracyjnej.

MAZDA 323F w wersji INDIVIDUAL SPORT EDITION

WYPOSAŻENIE:

* * KLIMATYZACJA
* * ESP
* * 4X AIR-BAG
* * ABS
* * EDS
* * WELUROWA TAPICERKA
* * ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE
* * EL. SZYBY
* * EL. LUSTERKA
* * FOTOCHROMOWE LUSTERKO WSTECZNE
* * PODŁOKIETNIK
* * ASR – KONTROLA TRAKCJI
* * WSPOMAGANIE KIEROWNICY
* * REG. KOLUMNA KIEROWNICZA W DWÓCH PŁASZCZYZNACH,
* * TERMOMETR
* * PIROTECHNICZNE NAPINACZE PASÓW
* * SKRZYNIA MANUALNA 5 -cio BIEGOWA
* * REG. JASNOŚĆ DESKI ROZDZIELCZEJ
* * PODGRZEWANE LUSTERKA
* * 5X ZAGŁÓWKI

A oto zdjęcia samochodu:

Obrazek
Shot at 2011-01-21


Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21

Obrazek
Shot at 2011-01-21
Ostatnio edytowano 12 lut 2011, 18:37 przez maciekpas, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez luki_92_92 » 21 sty 2011, 22:04

Czemu w nazwie tematu jest lifting, przecież modele po liftingu miały inne światła z tyłu (i pewnie jeszcze czymś się różniły)?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Borys » 21 sty 2011, 22:18

Nowe zespolone przednie światła i inne wnętrze świadczą o liftingu. Tylne lampy to ostatnie co zmieniono i to dopiero w rocznikach 2002/03.

To autko coś do mnie nie przemawia, te naklejki out ;) Za to grill i zderzak z przodu :D
Zderzak tylny jest uszkodzony czy taki jego urok?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez luki_92_92 » 21 sty 2011, 22:25

A, to zwracam honor :) A grill rzeczywiście bardzo fajny :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez maciekpas » 21 sty 2011, 22:39

Borys napisał(a):Nowe zespolone przednie światła i inne wnętrze świadczą o liftingu. Tylne lampy to ostatnie co zmieniono i to dopiero w rocznikach 2002/03.

To autko coś do mnie nie przemawia, te naklejki out ;) Za to grill i zderzak z przodu :D
Zderzak tylny jest uszkodzony czy taki jego urok?


Witam, niestety nakładka na [jaki?] zderzak, jest uszkodzona (planuje ją odkręcić)

Auto nie jest w stanie idealnym (ma już prawie w końcu 10 lat) mi się całkiem podobają te naklejki, ale to kwestia gustu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez Lukazie » 21 sty 2011, 23:39

Jak dla mnie bomba , faktycznie do niektórych modeli nie pasują Naklejki – Natomiast tutaj komponują się z całością <spoko>
Podoba mi się przedni zderzak , to jest z wersji Poliftingowej ? Bo jest trochę inny niż wszystkie BJ-tki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Radex » 21 sty 2011, 23:42

ładne autko, natomiast naklejki ochydne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez maciekpas » 22 sty 2011, 07:51

Lukazie napisał(a):Jak dla mnie bomba , faktycznie do niektórych modeli nie pasują Naklejki – Natomiast tutaj komponują się z całością <spoko>
Podoba mi się przedni zderzak , to jest z wersji Poliftingowej ? Bo jest trochę inny niż wszystkie BJ-tki :)


Witam,

Tuning tego auta był robiony we Włoszech przez profesjonalną firmę, taką informację dostałem od sprzedającego i jest wpisana (wbita) w w Typenschein. Został zrobiony tuning wizualny i podrasowany silnik do 127 KM. Nie miałem przyjemności jeszcze przetestować mocy silnika, ponieważ czekam na załatwienie wszystkich spraw związanych z sprowadzeniem auta (UC, US, WK, rejstracja itp. )

Przedni zderzak jest bardzo niespotykany, szczególnie ten grill z przodu bardzo mi się podoba. Nakładka na [jaki?] zderzak, też jest bardzo ładna, ale niestety, pęknięta. Brakuje jednej bocznej nakładki progowej, dlatego, tą która jest, będę zmuszony odkręcić. Z powodu tych mankamentów cena zakupu była naprawdę mega okazyjna dodatkowo dostałem jeszcze nowy filtr paliwa (był w schowku), który w pierwszej kolejności muszę wymienić, następnie płyny, pozostałe filtry i przydałoby się chyba wymienić rozrząd.

W następnej kolejności jak pozwolą na to fundusze to wezmę się za stronę wizualną autka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez budyn-87 » 23 sty 2011, 00:57

Fajne autko z niezłym silnikiem, naklejki to rzecz gustu (jak dla mnie to nie pasują ) ale grunt że tobie się podobają ( kolejne autko które trudno będzie przeoczyć :) przydała by się jakaś ładna felga na lato :]
masz w planach jakieś modyfikacje ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2010, 09:08
Posty: 705
Skąd: Pszczyna/Łąka
Auto: I*I Mazda 323c 1.8 16v 114KM 95r.+

Postprzez buczos » 23 sty 2011, 01:10

zderzak z przodu całkiem sympatyczny :) ciekawy jestem tej mocy 127 koni. polecam wybrać się na hamownię i zweryfikować moc i moment :) ewentualnie wrzuć jakieś video jak się mazda odpycha :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez maciekpas » 23 sty 2011, 10:54

W czwartek powinienem mieć już dowód rejestracyjny badanie techniczne i ubezpieczenie samochodu, od razu pojadę na wymianę filtrów i płynów. Powiem szczerze, że to jest pierwsze moje auto, gdzie można sprawdzić i w jaki sposób ilość KM jakie znajdują się pod maską ;) ?

Odnośnie felg, to planuje na lato jakieś ładne 16" kupić (jak będzie kasa)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez GroMo » 23 sty 2011, 13:01

Też bym te naklejki wywalił bo autko traci trochę uroku na tym. :( Na przód postarałbym się kupic halogeny. ;)
Czy mi się tylko wydaje ale zderzak tylny ma trochę inny odcień w pozostałej części karoserii??
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez boczek86 » 23 sty 2011, 18:11

GroMo napisał(a): Na przód postarałbym się kupic halogeny.
te dziury nie wygladaja za ciekawie wiec tez jestem za halogenami a co do naklejek mi tez jakos sie nie podobaja ale gril <spoko> i tez jestem ciekaw tych 127 kucykow :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez maciekpas » 24 sty 2011, 23:01

Zastanawiam się jak najłatwiej sprawdzić ile ta mazda ma naprawdę koni.

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę, jeżeli auto ma więcej koni niż seryjne to powinno szybciej przyśpieszać od 0 do 100 km/h?

Mazda 323F 2.0 DiTD z silnikiem 101KM (seryjnym) ma około 12s do setki.

Zastanawiam się czy jest jakiś wzór z którego można obliczyć ilość czas jaki auto osiąga 100km/h biorąc pod uwagę takie zmiennne jak np. waga pojazdu etc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2011, 00:34
Posty: 33
Skąd: Świdnica/Wrocław
Auto: Mazda 323F 2.0 DiTD 101KM – 2001 rok – lifting

Postprzez buczos » 24 sty 2011, 23:09

najlepiej wybrać się na hamownię, koszt około 100 zł. Będziesz miał czarno na białym ile masz mocy i momentu obrotowego :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez trzydziech » 24 sty 2011, 23:10

Ja tam zawsze słyszałem że mocą się jedzie, a przyspiesza momentem ;)
Jak chcesz mieć coś miarodajnego to zmierz elastyczność 80-120kph na V biegu, powinno być (w standardzie) koło 14-16 sekund ;) Ale i tak najlepsza będzie hamownia ;)
Co do jakiegoś wzoru. Masz przyspieszenie nieliniowe i ciężko będzie to obliczyć za pomocą jakiegoś prostego wzoru :P
Ostatnio edytowano 24 sty 2011, 23:12 przez trzydziech, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Borys » 24 sty 2011, 23:12

Zbyt dużo zmiennych (pogoda, nawierzchnia), a najbardziej łącznik między pedałami a kierownicą ;)
Bez profi sprzętu tego nie zmierzysz.
Pomiar elastyczności 60-100 (na IV biegu) i 80-120 (na V) da ci już jakieś porównanie z innymi DiTD.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Arturr0 » 25 sty 2011, 15:15

maciekpas napisał(a):* * REG. KOLUMNA KIEROWNICZA W DWÓCH PŁASZCZYZNACH


U mnie kierownica regulowana jest chyba tylko w płaszczyźnie góra-dół, aż będę musiał sprawdzić, bo może przeoczyłem <glupek2> .

BJ-oteczka ładnie się prezentuje, a właściwie to prezentowała. Szkoda, bo bardzo ciężko będzie na powrót skompletować zdekompletowany (progi) i uszkodzony (zderzak tylny) pakiet dokładek. Pewnie będzie trzeba powrócić do serii, ale życzę wytrwałości w poszukiwaniach takich dokładek z demontażu (ceny nowych mogą przyprawić o zawrót głowy), bo samochodzik wyglądałby naprawdę ciekawie.

Grill mi się podoba, natomiast zastanowiłbym sie nad usunięciem naklejek, ale to – jak napisali koledzy powyżej – wyłącznie rzecz gustu.

Jak zrobisz wydruk z hamowni, to pokaż na forum. A wrażenia z jazdy jakie – żwawy ten dizelek?

Ogólnie gratuluję zakupu – to bardzo wdzięczne samochody, te BJ-otki <spoko> .
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2010, 22:43
Posty: 336 (1/1)
Skąd: Piła
Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.

Postprzez Erastotenes » 25 sty 2011, 17:06

Powiedz mi czy masz inną i jakiej firmy wkładkę filtra powietrza. Na pierwszy rzut oka nie widać modyfikacji przy silniku. Masz w nim boxa? Grill jest z wersji amerykańskiej mazdaspeed natomiast przedni zderzak z wersji na rynek Republiki Południowej Afryki Mazdy Etude. Zapraszam do mojego wątku. Całkiem zgrabnie to wszystko do siebie opasuje <spoko> . Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Fiodor » 25 sty 2011, 22:40

Też się przyłącze i pochwale przedni grill oraz zderzak, fajnie są skomponowane, nie typowo. Jak ktoś już pisał założyłbym koniecznie halogeny to podniesie efekt wizualny.
Co do trochę kontrowersyjnych naklejek powiem, że może nie są najpiękniejsze ale mają jedną podstawową zaletę, a mianowicie powodują, że Twoja Mazda ma unikatowy, indywidualny charakter a to też się liczy.
Zastanawia mnie też to moc Twojego diesla, ciekaw jestem czy się sprawdzi na hamowni.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy