drążek zmiany biegów nie odbija
1, 2
Witam
Dzisiaj w połowie drogi z pracy do domu zauważyłem drążek zmiany biegów nie wraca w pozycję neutralną.
Biegi wchodzą dobrze ,natomiast jest to dosyć upierdliwe że manetka nie "sprężynuje" w pozycje wyjściową tylko trzeba gałką szukać biegów. Poza tym przesuwanie dźwigni w lewo czy prawo jest trochę utrudnione-tak jakbym musiał więcej siły w to włożyć
Jaki element odpowiada za taki stan rzeczy?
Dzisiaj w połowie drogi z pracy do domu zauważyłem drążek zmiany biegów nie wraca w pozycję neutralną.
Biegi wchodzą dobrze ,natomiast jest to dosyć upierdliwe że manetka nie "sprężynuje" w pozycje wyjściową tylko trzeba gałką szukać biegów. Poza tym przesuwanie dźwigni w lewo czy prawo jest trochę utrudnione-tak jakbym musiał więcej siły w to włożyć
Jaki element odpowiada za taki stan rzeczy?
Pozdrawiam
palic
palic
- Od: 8 wrz 2009, 14:18
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004 bose
albo masz problem pod mieszkiem dzwigni zmiany biegów, bo tam są spreżyny lub dźwignie skrzyni biegów o coś chaczą...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
palic napisał(a):Czy jest dostęp do tych sprężyn po zdjęciu mieszka? ...
tak.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
magicadm napisał(a):a jak nie sprężyny to coś z linkami lub pająkiem na skrzyni.
linik są bardzo dobrej jakości i prawie bezawaryjne, no chyba, że auto mialo porządnego dzwona,
takie z przesunięciem skrzyni...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zdemontuj pojemnik na kubki i następnie przednią część z zapalniczką i popielniczką.
Będziesz miał dostęp do linek. Lewa linka odpowiada za wracanie do pozycji wyjściowej. Sprawdź, czy jej coś nie blokuje.
Będziesz miał dostęp do linek. Lewa linka odpowiada za wracanie do pozycji wyjściowej. Sprawdź, czy jej coś nie blokuje.
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
martyrdom napisał(a):... Lewa linka odpowiada za wracanie do pozycji wyjściowej. Sprawdź, czy jej coś nie blokuje.
linki są od zmieniania biegów, a powrót powodują sprężyny przy dzwigni lewarka.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Masz rację Enduro. Za szybko to napisałem.
Chodzi mi o to, że jak coś ociera o lewą linkę to biegi będą wchodzić (trochę ciężej rusza się lewarkiem w prawo i lewo) ale lewarek nie będzie powracał.
Mógł się dostać jakiś śmieć może jeśli kiedyś był tunel demontowany i może teraz się zaplątał w okolice sprężyny i przeszkadza. Tak czy inaczej musisz zdemontować to co napisałem wcześniej i przyglądnąć się całemu mechanizmowi.
Chodzi mi o to, że jak coś ociera o lewą linkę to biegi będą wchodzić (trochę ciężej rusza się lewarkiem w prawo i lewo) ale lewarek nie będzie powracał.
Mógł się dostać jakiś śmieć może jeśli kiedyś był tunel demontowany i może teraz się zaplątał w okolice sprężyny i przeszkadza. Tak czy inaczej musisz zdemontować to co napisałem wcześniej i przyglądnąć się całemu mechanizmowi.
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
zdemontowałem i sprężyna jest ok , jeśli odepnę prawą linkę to sprężyna działa poprawnie ,natomiast podłączając linkę znów mam opór przy powrocie drążka do pozycji środkowej
albo sie w pancerzu coś blokuje linka albo w samej skrzyni coś powoduje opór
albo sie w pancerzu coś blokuje linka albo w samej skrzyni coś powoduje opór
Pozdrawiam
palic
palic
- Od: 8 wrz 2009, 14:18
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 2004 bose
palic napisał(a):zdemontowałem i sprężyna jest ok , jeśli odepnę prawą linkę to sprężyna działa poprawnie ,natomiast podłączając linkę znów mam opór przy powrocie drążka do pozycji środkowej
albo sie w pancerzu coś blokuje linka albo w samej skrzyni coś powoduje opór
no i tam jest problem...przyjrzyj się jej czy idzie naprawić/przesmarować , a jak nie, to wymiana. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wg. mnie lepiej byłoby wlać do cięgna jakiegoś smarowidła od strony skrzyni, gdyż dzięki różnicy wysokości rozprowadzi się ono po całym cięgnie. Musisz użyć jakiegoś dobrego środka, bo jak przyjdą mrozy, to byle co może Ci zgęstnieć albo się zbrylić i będzie kaszanka i bigos. 

palic napisał(a):da rade to jakoś naoliwić ...
nie będzie to proste...
pozdr.E
Ostatnio edytowano 24 sty 2011, 00:43 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
normalny cud! szkoda, ze jedyny..
pozdr. i do uslyszenia
E
pozdr. i do uslyszenia
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Pojechałem dziś do pracy. Było OK. Wróciłem przed chwilą, ale wsiadam do pojazdu a tam następująca sytuacja:
wrzucony luz, i gałka nie wraca w swoje położenie, Mogę z luzu przerzucić w lewo i tam drążek zostaje.
Analogicznie w prawo.
Podejrzewam, że kłopotem są wielkie mrozy które obecnie mamy w małopolsce. Wjadę do ogrzewanego garażu i zobaczę czy coś pomoże. Jeśli nie to będę patrzył do cięgieł jak radzicie.
pzdr
Pojechałem dziś do pracy. Było OK. Wróciłem przed chwilą, ale wsiadam do pojazdu a tam następująca sytuacja:
wrzucony luz, i gałka nie wraca w swoje położenie, Mogę z luzu przerzucić w lewo i tam drążek zostaje.
Analogicznie w prawo.
Podejrzewam, że kłopotem są wielkie mrozy które obecnie mamy w małopolsce. Wjadę do ogrzewanego garażu i zobaczę czy coś pomoże. Jeśli nie to będę patrzył do cięgieł jak radzicie.
pzdr
w moim poprzednim aucie – miałem dokładnie takie same objawy – wystarczyło przesmarować i wyczyścić (wszystko 2 preparatami w spray-u) – wybierak na skrzyni biegów – 10 min roboty – i 30zł.
to było mało spotykane auto – i nie było do niego zamienników – a taki wybierak skromnie w Aso powiedzieli mi 4300zł......
podjedź do dobrego mechanika albo speca od skrzyń i po sprawie
to było mało spotykane auto – i nie było do niego zamienników – a taki wybierak skromnie w Aso powiedzieli mi 4300zł......
podjedź do dobrego mechanika albo speca od skrzyń i po sprawie
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6