Jak dobrać się do góry tylnego amortyzatora?
1, 2
Witam! Jak dostać się i co trzeba rozebrać by dostać się do mocowania tylnego amortyzatora i tylnego pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera? Coś mi tam stuka. Nie jest to półka nad kołem zapasowym, nie jest to nic w zawieszeniu i przy kole (sprawdzone w stacji na aparaturze i ręcznie) a coś tak strasznie metalicznie stuka. Podejrzewam mocowanie amortyzatora? Lub rolkę pasa bezpieczeństwa? Ale otwarty jestem na inne propozycje
Szukam jakiegoś schematu by bez uszczerbku zdjąć tylne plastiki i zobaczyć co tam się dzieje. Pozdrawiam i z góry dzięki za dobre pomysły!
Widzę kolego że mamy podobny problem,
,choć jest o tym dużo na forum to nie rozwiązałem swojego problemu
nawet przez wymianę łączników i gum stabilizatora.Półkę prześwietlałem z tysiąc razy ,nawet ją delikatnie od spodu potraktowałem warstwą silikonu i nic. Trzeci rząd siedzeń rozkręciłem i skręciłem i dalej nic
. Myślałem może że to osłony amorków w nadkolu ale też nie
. Diagnostyka nic nie wykazała wszystko wychodzi ok
.Stukanie mam po prawej stronie z tyłu (po stronie pasażera), może więc jakoś wspólnymi siłami uda nam się rozwiązać ten upierdliwy problem
. Czekamy więc wspólnie na pomoc od szanownych forumowiczów 




- Od: 27 gru 2008, 20:43
- Posty: 70
- Skąd: lubin
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM
Witam. miałem to samo stuki w tyle prawa strona.W aso nic nie znaleźli kazali mi ściągać prawy bok .Diagnostyka nic nie wykazała.Wymieniłem amortyzator i po kłopocie.Pozdrawiam
Tylko nie wiem czy potrzeba rozbierać wnętrze skoro nakrętki do amora są od spodu.
Może to nakrętki są poluzowane ? albo oś amortyzatora uwolniła się lub przesunęła w tej górnej głowicy?
Żeby to sprawdzić trzeba wymontować amortyzator i popatrzeć co tam jest obite.
Pozdrawiam
M5
Może to nakrętki są poluzowane ? albo oś amortyzatora uwolniła się lub przesunęła w tej górnej głowicy?
Żeby to sprawdzić trzeba wymontować amortyzator i popatrzeć co tam jest obite.
Pozdrawiam
M5
Ostatnio edytowano 15 sty 2011, 21:28 przez M5, łącznie edytowano 6 razy
Do demontażu amortyzatora tylnego rozbieranie plastików wnętrza jest zbędne . 
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Witam . amortyzator wymiana i koniec dyskusji 696484397proszę o kontakt
Jasnowidz czy co ? 
poza tym dziwna ta przypadłość że stuka...a amortyzator przechodzi test sprawności i nie jest mokry ?
Wymienia się jak amortyzator nie trzyma lub olej z niego wyleciał ...wtedy jest mokry...ale żeby tak tylko stukał i był sprawny to jakaś lipa z tą diagnozą...coś mi tu nie gra...widziałeś ten niby uszkodzony amorek? naciskałeś go i rozciągałeś to stukał ?
Może po prostu trzeba było tylko dokręcić mocowanie tego amortyzatora?
M5
poza tym dziwna ta przypadłość że stuka...a amortyzator przechodzi test sprawności i nie jest mokry ?
Wymienia się jak amortyzator nie trzyma lub olej z niego wyleciał ...wtedy jest mokry...ale żeby tak tylko stukał i był sprawny to jakaś lipa z tą diagnozą...coś mi tu nie gra...widziałeś ten niby uszkodzony amorek? naciskałeś go i rozciągałeś to stukał ?
Może po prostu trzeba było tylko dokręcić mocowanie tego amortyzatora?
M5
Tak amortyzator przy sprawdzaniu był w bardzo dobrym stanie
Dziwna sprawa.Najpierw wymieniłem gumy łącznika bo wszyscy przekonywali że to z tego powodu
, teraz mając sprawny amortyzator ,nie wiem co robić ,jak znowu okaże się że to nie to
czekam więc Jurgen na Twoje spostrzeżenia
pozdrawiam


- Od: 27 gru 2008, 20:43
- Posty: 70
- Skąd: lubin
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM
Witam! Kolego właśnie wróciłem do domu ze serwisu. Okazało się, że amortyzator był sprawny (na stacji kontroli tak wyszło, trzymał parametry) ale w środku suchy i dlatego tak dziwnie skrzeczał! Teraz jest idealnie cicho i wszystko ok. Więc u mnie przy 170.000km wymiana amortyzatora! Pozdrawiam. Dziękuję za wszystkie rady i podpowiedzi! Miłego dnia!
Witam, skoro tak czy to możliwe że stuki tak jak u mnie występują o różnym natężeniu a nieraz czasami znikają na chwilę w zależności od temperatury powietrza(nie wiem może olej twardnieje w amorku i wtedy hałas jest też inny)????ja mam przejechane 60 tyś. i do wymiany
dlaczego wymieniłeś tylko jeden amor ponoć trzeba wymieniać parami
jaki był koszt całej operacji? pozdrawiam



- Od: 27 gru 2008, 20:43
- Posty: 70
- Skąd: lubin
- Auto: Mazda 5 MZR 2.0 143 KM
Kolego zmieniłem jeden bo drugi jest ok. Sprawdzam auto dość często i jak z drugim coś się będzie działo to go zmienię. Koszt niewielki, ale po wielkiej znajomości!!!!
Ciszę mam niesamowita teraz
60 tyś ale po naszych drogach to wiesz jak to jest! Pozdr
Witam.
Mam ten sam problem byłem w ASO i dowiedziałem się ,że amortyzatory to wielka porażka w tych samochodach niby na maszynie pokazuje że jest ok a w rzeczywistości jest inaczej. Może macie jakieś propozycje na jakie wymienić. MAZDA 5 2.0 CD (143km) przebieg 54000
Mam ten sam problem byłem w ASO i dowiedziałem się ,że amortyzatory to wielka porażka w tych samochodach niby na maszynie pokazuje że jest ok a w rzeczywistości jest inaczej. Może macie jakieś propozycje na jakie wymienić. MAZDA 5 2.0 CD (143km) przebieg 54000
- Od: 12 kwi 2011, 21:28
- Posty: 4
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 5 CD 2.0 (143km)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości