Mazda MX-3 EC K8 '94 TURBO KILLER

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez janiszzz_mx3 » 10 sty 2011, 01:18

Witam.
Jakiś czas temu zakupiłem mxa od znajomego, który to będąc nietechniczny nie dawał sobie rady z autkiem.

Wyposażenie raczej standart: abs, el. lusterka, szyby, szyber. Brak klimy. Auto to wersja przedliftowa.
Felgi stalowe 14cali, jakieś granie też jest ale bez rewelacji.


1500zł kosztował i tak to wygląda:


Obrazek
Obrazek

Oryginalne elementy zmatowiałe, prawy bok przytarty, nakładkę potem całą zgubiłem(zawais -40mm, małe koła do tego).
Miała być na chwilę, na czas remontu hondy ale jakoś się przyzwyczaiłem i postanowiłem zachować.
Druga sprawa że te autka nie są dużo warte, nawet jeśli są w dobrym stanie.
Stan blacharski w moim temacie o rdzy http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=117&t=111218
Generalnie jest kiepsko, ale nie takie rzeczy się robiło.

Stan techniczny średni. Brak płynu hamulcowego, końcówka kierownicza ma luz, łączników stab brak, osłona przegubu wewnętrznego w strzępach, rura dolotowa dziurawa(przez co wolne obroty wariują), wycieki płynu wspomagania, pompa wyje, wydech urwany, rozrząd terkocze, szyba pasażera nie działa, szyber przycina się itp :)
Jeszcze w czasie jazdy mocowanie tylnego amortyzatora przegniło i ten wpadł do środka :)
A stojąc na światłach pękła mi sprężyna z przodu :/
Sprawę braku płynu ham. rozwiązałem. Przegnił przewód poprostu. Wymieniłem oba i jest git.

Przez 8tys km jakie nią zrobiłem dolewek oleju wyszło z 10l :) .
Decyzja – robimy silnik.
Obrazek
Z jednym ale – na maksa po taniości :)
Wymieniam pierścienie, uszczelniacze zaworowe, uszczelki pod głowicami i ... nic więcej. Czy w ogóle je planować jeszcze się zastanawiam :) Nic się nie bójcie, jestem mechanikiem i wiem co można a co nie przejdzie.
Zaworki dotrzeć trzeba bo nie trzyma na jednym cyl
Obrazek

Zagadka czemu rozrząd terkotał rozwiązana:
Obrazek

Hydronapinacz już nie jest hydro :) Ktoś wbił się śrubą od tyłu i mechanicznie napinał pasek. Podoba mi się to rozwiązanie, jako że nowy kosztuje pod 300zł to zostawiam taki :) Spoko rozrząd jest bezkolizyjny. Przewidując moje roczne przebiegi mazdy będzie to wieczne.

Moje plany w skrócie:
-blacharka(podłoga, progi, błotniki i drzwi prawe itp),
-lakier całości,
-silnik – lekka reanimacja,
-ogarnąć zawieszenie(naprawa wahacza, wymiana sprężyny itp)
-tarcze ham. przód (moje niby świerze a biją po nagrzaniu, pewnie jakiś 4max albo inny szajs)
-wnętrze(fotele głównie),
-turbo – low budget 200KM
-felgi – 14 stalówki jakoś nie pasują do auta :)

Wszystko po taniości ale zobaczycie efekt to się zdziwicie :)
Pozdrawiam

KASA WPAKOWANA W ZŁOMA:
koszt autka: 1500zł
błotnik chyba 120zł
felgi z oponami 320zł
centralny przewód ham. ok 20zł
zestaw: 3szt wałki rozrządu, mocowanie filtra oleju, używany hydronapinacz i 3rolki 350zł
końcówka kierownicza ok 30zł
osłona przegubu wewnętrzengo ok 30zł
uszczelki głowic, uszczelniacze zaworowe, pierścienie 500zł
łączniki stabilizatora przód 2szt 76zł
cewka zapłonowa ok 75zł
poduszki amortyzatorów tył 2szt 150zł
jakieś głośniki na przód po 10zł/szt nowe :P
flansza pod turbo 30zł
regulator ciśnienia paliwa fmu 160zł

Więcej nie pamiętam i po dodaniu filtrów, olejów bzdetów ok 3800zł na dzień 19.03.2010r

cybanty ok 100zł
wskaźnik doładowania + kubek ok 90zł
bandaż ok 40zł
smt6 – 225zł
wtryski od 2,5v6 niebieskie – 130zł

intercooler iveco – 87zł z wysyłką :)
regulator ciśnienia paliwa chinol 117zł
walbro 255 – 200zł
3m rury alu 50mm – 33zł :P

ostatnio doszły:
tarcza+docisk 2,5v6 – 120zł z przesyłką
odchudzenie zamachu ma 5,2kg – 160zł+70zł przesyłka w dwie strony
uszczelniacz tylny wału 29zł
stożek – 40zł

update wydatków:
toyo r888 235/50zr15 – 185zł z wysyłką za 2sztuki :)
chłodnica wody 80zł z wysyłką



Aktualny stan:

silnik
– K8 1.8 V6(seryjnie 133KM@6800obr i 157Nm@5300obr/min)
– odchudzone koło zamachowe 5,2kg
– delikatny porting głowicy i kolektorów(zgranie z uszczelkam)
– nowe pierścienie i uszczelniacze zaworów

paliwo
– pompa paliwa walbro 255
– wtryski 280cc
– regulator ciśnienia paliwa(chinol) ok4bary paliwa

elektronika
– smt6

dolot
– garrett gt17 ładuje ok 0,8-1bar
– duży tani stożek z allegro
– intercooler iveco
– blowoff taki za 25$
– pare gumowych rur z saaba
– rury alu 50mm

wydech
– 2 – 2,25cala z jednym końcowym ala mugen

zawieszenie
– h&r

bodykit
– odświerzona seria z pakietem V6 w kolorze SQ Blaze Red

hamulce
– seria

koła
– borbet 15 cali
– tył fulda carat 185/55r15
– przód toyo r888 235/50r15

środek
– wymiana tapicerki przednich foteli, boczków tylnych oraz kanapy
-wskaźnik doładowania autoguage

caraudio
– zmęczone vdo
– głośniki z przodu "777" 16cm za chyba 15zł nowy :)
– tył też coś w tym stylu tylko 13cm


Foto jak to teraz wygląda:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Filmy na których ją widać:




















Ostatnio edytowano 23 kwi 2013, 01:06 przez Rafał_, łącznie edytowano 12 razy
Powód: Poprawienie tytułu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Jacol » 10 sty 2011, 12:51

zemdlałem... jak zobaczyłem napinacz
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez People_Hate_Me » 10 sty 2011, 12:57

dopisz jeszcze wyposażenie.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez janiszzz_mx3 » 10 sty 2011, 20:57

no ok dodałem
Ostatnio edytowano 14 sty 2011, 22:23 przez janiszzz_mx3, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Lukazie » 12 sty 2011, 15:13

Jak za te pieniądze , to nie ma co się zastanawiać :)
Doprowadzić do stanu BDB i będzie jeździł , o ile taka inwestycja jest opłacalna.
P.S wiem co mówię <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2010, 14:01
Posty: 559
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 626GF '00 1.8 16V 101KM

Postprzez Kevin. » 14 sty 2011, 19:40

Masakra !! <wow> szczególnie rdza :| bede bacznie obserwowal temat z zaciekawieniem w 100%% i mam nadzieje ze bedziesz pracowal by doprowadzic autko do stanu wiadomo jakiego :D :) liczymy na ciebie i twoje umiejetnosci hehe <serduszka> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Paco » 15 sty 2011, 15:22

Szok... Posiadam dwie Mazdy MX-3 93r, 95r na jednej z nich jedynie gdzie zauważyłem jakąkolwiek rdzę w postaci nalotu to na tylnej klapie. Biedactwo chyba pływało niczym amfibia, widziałem wiele MX-3 aczkolwiek takiej rdzy nigdy :o Życzę powodzenia i chylę czoła oby wróciła do łask :)
http://www.mx-3.pl – forum MAZDY MX-3!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2008, 20:30
Posty: 233
Skąd: Zabrze
Auto: MX-3 1.6 B6 '93r
MX-3 1.8 BP '91/'95r
Mazda 2 1.5 '08r
Mazda RX-8 03r
Mazda 6 II GH '10r

Postprzez janiszzz_mx3 » 15 sty 2011, 23:13

Słuchaj ta z zewnatrz naprawdę nie ma dużo rdzy. Jest tylko troszkę zmatowiała i poobijana.
Musze podjechać na jakis spot/zlot i obadac Wasze podłogi bo tu nikt się nie przyzna :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez loockas » 16 sty 2011, 01:06

Zostałeś moim idolem :D Trzymam kciuki i chętnie zobaczę efekt na żywo.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Dareczeq » 16 sty 2011, 01:20

Ja takze podziwiam taki zapal i optymizm. Przyznaje, ze takie tematy czytam z najwieksza przyjemnoscia. Swietnie bedzie obejrzec zdjecia porownawcze tego co teraz widzimy z tym co ma byc efektem koncowym. Zeby tylko pieniedzy starczylo o checi sie nie martwie choc goscia nie znam to juz go lubie.
Ostatnio edytowano 16 sty 2011, 07:55 przez Dareczeq, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 09:00
Posty: 237
Skąd: Pleszew
Auto: BMW X3 E83 3.0 i

Postprzez boczek86 » 16 sty 2011, 07:08

roboty troche bedziesz mial ale wszystko jest do zrobienia :) potrzeba czasu i kasy :) rowniez bede patrzyl na temat co dalej bedziesz z nia robil :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Bandit » 16 sty 2011, 09:45

Napisz jeszcze z kąd jesteś to i spot się zrobi ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez janiszzz_mx3 » 16 sty 2011, 10:27

Warszawa tylko poczekaj aż odpalę w końcu to pruchno :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Kevin. » 20 sty 2011, 12:39

Jak tam prace ?? dzieje sie cos czy staneło :D :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez DrGhost » 20 sty 2011, 13:34

Szacun ... za zapał i chęci składaj i opisuj :P co i jak :)
aha mam do Sprzedania orginalny dolot do Mx-3
wiec jak potrzebujesz tej gumy
priv ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez Ania_TM » 20 sty 2011, 13:46

A to kolega od rudej... ;)

Widocznie mazda smaczna, skoro ją ruda wcina ;)

a tak serio, mam nadzieję,że ci się uda wszystko, co zaplanowałeś :) <spoko>
Będę tu zaglądać ;)
Ania_TM
 

Postprzez DrGhost » 20 sty 2011, 14:00

hehehehe <lol>

proszę pisać sensowne posty wnoszące coś do dyskusji ;)
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2009, 01:27
Posty: 139
Skąd: Brzeg
Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning

Postprzez janiszzz_mx3 » 20 sty 2011, 22:45

Prace trwają. Narazie robię silnik i trochę się schodzi. Porting głowicy i kolektorów bo schody takie że normalnie szok. Czasem różnica normalnie centymetr srednicy :) Niedługo dam fotki jakieś z remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Kevin. » 20 sty 2011, 23:54

janiszzz_mx3 napisał(a):Niedługo dam fotki jakieś z remontu.


To nas najbardziej teraz ciekawi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 21:32
Posty: 518
Skąd: Przyłubsko/Katowice
Auto: Była Mazda MX-3
DOHC 1.6 16v 96r.
"Oriental red"
jest Fiat Coupe 2.0 20v 147KM

Postprzez Siw-y » 21 sty 2011, 00:00

janiszzz_mx3 napisał(a):Prace trwają. Narazie robię silnik i trochę się schodzi. Porting głowicy i kolektorów bo schody takie że normalnie szok. Czasem różnica normalnie centymetr srednicy :) Niedługo dam fotki jakieś z remontu.

Wg mnie trochę nie ta kolejność bo okazać się może, że nie będzie gdzie tego silnika włożyć ;)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy