Jaki płyn hamulcowy ?
Strona 1 z 1
Wie ktoś jaki płyn hamulcowy wlewa się do 626 cronos 94r?
- Od: 14 wrz 2005, 13:31
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6
Podejrzewam że o specyfikacji DOT 5, marka ma tu drugorzedne znaczenie.
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
w sklepie powiedzieli mi że chyba (dot4) ale nie są pewni, to jest wersja 2,5v6-jeśli to ma jakieś znaczenie...
- Od: 14 wrz 2005, 13:31
- Posty: 10
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 Cronos 2,5 v6
Coś mi się zdaje, że u mnie jest napisane na korku zbiornika płynu. Przeczytaj tam – chyba najpewniesze źródło informacji
/Nie pamiętam dobrze, ale wymagany jest DOT3 – głowy nie daję/
EDIT: Nie znam holenderskiego, ale napisane jest takie coś w instrukcji:
Rem/Koppelingsvloeistof: SAE J1703 of FMVSS1 16 DOT-3
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
/Nie pamiętam dobrze, ale wymagany jest DOT3 – głowy nie daję/
EDIT: Nie znam holenderskiego, ale napisane jest takie coś w instrukcji:
Rem/Koppelingsvloeistof: SAE J1703 of FMVSS1 16 DOT-3
Mazda poleca DOT 3 ale wyższa klasa na pewno nie zaszkodzi :–) DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury pracy a DOT 3 to snandard ale dla lat 80tych
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.
Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
- Od: 27 lip 2005, 21:20
- Posty: 346
- Skąd: Warszawa / Biała Podlaska
Marcin L napisał(a):Mazda poleca DOT 3 ale wyższa klasa na pewno nie zaszkodzi :–) DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury pracy a DOT 3 to snandard ale dla lat 80tych
Hmmmm u mnie na korku jest "DOT 3, or DOT 4".... czyli w latach 80tych zalecano albo 3, albo 4.... niby dlaczego dziesiec lat pozniej proponuje sie juz tylko starszy DOT 3
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Widać hamulce się tak nie grzeją. Każdy "nowszy" DOT ma wyższą dopuszczalną temperaturę, w której nie straci jeszcze swoich właściwości.
Owszem, ma, ale jest na bazie silikonu a nie glikolu. W żadnym wypadku nie wolno nalewać takiego płynu do instalacji która tego nie przewiduje! Pomijając inną ściśliwość, to ryzykujesz poważne rozszelnienie układu.
DOT 5.1 to jest następca DOT 4 i ew. taki można zastosować, ale skoro producent nie wymaga... Teoretycznie 5.1 ma niższą lepkość i lepiej służy w nowoczesnych układach ABS.
Tak więc zanim sobie wlejecie w układ (choćby dolewkę!) płynu DOT 5 to się upewnijcie że właśnie taki ma tam trafić.
Marcin L napisał(a):DOT 5 ma na pewno większą wytrzymałość na wysokie temperatury
Owszem, ma, ale jest na bazie silikonu a nie glikolu. W żadnym wypadku nie wolno nalewać takiego płynu do instalacji która tego nie przewiduje! Pomijając inną ściśliwość, to ryzykujesz poważne rozszelnienie układu.
DOT 5.1 to jest następca DOT 4 i ew. taki można zastosować, ale skoro producent nie wymaga... Teoretycznie 5.1 ma niższą lepkość i lepiej służy w nowoczesnych układach ABS.
Tak więc zanim sobie wlejecie w układ (choćby dolewkę!) płynu DOT 5 to się upewnijcie że właśnie taki ma tam trafić.
cokolwiek by nie było jeśli nie masz pewności wywal wszystko i zalej na nowo. Żadnego z nich nie wolno bowiem mieszać ze sobą. DOT3 ma jedną przewagę – jak ci braknie możesz piwa dolać:D – sprawdzone jeszcze na df.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach
Różnią się tylko temperaturą w jakiej są w stanie jeszcze pracować.
Za to DOT5 to już zupełnie inna bajka
Nie wolno do naszych Madź wlewać DOT5!!
W moim MX zmieniłem DOT3 na DOT4 jakieś pół roku temu i jest git
Zaraz po zmianie miałem wrażenie, że hamulce lepiej działają 

Różnią się tylko temperaturą w jakiej są w stanie jeszcze pracować.
Za to DOT5 to już zupełnie inna bajka
W moim MX zmieniłem DOT3 na DOT4 jakieś pół roku temu i jest git
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach
możesz dolać DOT4 do Dot3 ale odwrotnie to nie bardzo zawsze wychodził z tego syf kiepsko znosiły to uszczelki w zaciskach.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
brii napisał(a):DOT3 i DOT4 można ze sobą mieszać – poczytajcie na opakowaniach
Oj, zdecydowanie poczytajcie. Są teraz dostępne także syntetyki i zdaje się że mieszanie ich z mineralnymi płynami hamulcowymi nie jest dobrym pomysłem.
Najbezpieczniej jest dolewać ten sam albo wymieniać w całości.
Witam'
Mam 626 z 97r. i muszę dolać płynu hamulcowego, auto z niemiec, więc możliwe że był już wymieniany. W sklepie widziałem 2 rodzaje płynów DOT4, jeden Castrola syntetyczny i drugi z Boryszewa, nie napisali jaki jest więc pewnie mineralny. Który byłby lepszy ?
W instrukcji mam DOT3, ale chyba DOT4 nie zaszkodzi.
--
Pozdr
Hubi
Mam 626 z 97r. i muszę dolać płynu hamulcowego, auto z niemiec, więc możliwe że był już wymieniany. W sklepie widziałem 2 rodzaje płynów DOT4, jeden Castrola syntetyczny i drugi z Boryszewa, nie napisali jaki jest więc pewnie mineralny. Który byłby lepszy ?
W instrukcji mam DOT3, ale chyba DOT4 nie zaszkodzi.
--
Pozdr
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
Uwaga – cofam moją poprzednią wypowiedź o mieszaniu płynów DOT3 i DOT4 – mogą pojawić się schody – sprawdzałem 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6