Padające koła dwumasowe w Maździe6 2.0 MZR-CD

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Czy wymieniałeś koło dwumasowe w M6 CiTD?

Tak, przy przebiegu <100 000
6
1%
Tak, przy przebiegu od 100 000 do 125 000
15
2%
Tak, przy przebiegu od 125 000 do 150 000
28
4%
Tak, przy przebiegu od 150 000 do 175 000
33
5%
Tak, przy przebiegu od 175 000 do 200 000
39
6%
Tak, powyżej 200 000
35
6%
Nie, mam mniej jak 100 000
50
8%
Nie, mam przebieg między 100 000 a 125 000
58
9%
Nie, mam przebieg między 125 000 a 150 000
94
15%
Nie, mam przebieg między 150 000 a 175 000
90
14%
Nie, mam przebieg między 175 000 a 200 000
82
13%
Nie, mam przebieg powyżej 200 000 km
94
15%
 
Liczba głosów : 624

Postprzez gacek » 19 lis 2010, 16:38

Grzyby napisał(a):jeździ na fabrycznym zestawie,

Powiem Ci , że po sprowadzeniu anglika z przebiegiem ~ 120 tyś , tarczy sprzegła nie było wogóle, Jaksa może poświadczyć. Fakt 2M jeszcze było ok !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez sabrtek » 19 lis 2010, 16:47

Przebieg przed zakupem sprawdzałem w ASO. Oglądałem samochód z każdej strony od środka, z góry z dołu razem z mechanikiem z ASO (ścieżka zdrowia, komputer, lakier itp. bardzo porządnie i dokładnie). Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na ten właśnie przebieg. Niestety jestem drugim właścicielem i nie mam zielonego pojęcia jak jeździł poprzedni właściciel. Sądząc jednak po zużyciu np. tarcz hamulcowych (wyglądają jak nówki) jeździł(a?) bardzo delikatnie i całkiem możliwe, na zbyt niskich obrotach. Jak obchodził się ze sprzęgłem też nie wiem.
Wiem jedno, że sprzęgło od początku chodziło ciężko i nawet pytałem się w ASO czy nie za ciężko. Otrzymałem odpowiedź, że jak dla niego jest OK i nie różni się ciężkością działania od innych 6 CiTD. Byłem w stanie w to uwierzyć dopóki nie sprawdziłem organoleptycznie w dwóch innych 6, że chodzi lżej i bierze wyżej.
Liczyłem się z wymianą sprzęgła choć nie do końca z wymianą k2m z powodów przez Ciebie przytoczonych
Grzyby napisał(a):Mnóstwo osób ma sporo ponad 200kkm i jeździ na fabrycznym zestawie

Dylemat mój polega na rozważeniu czy kupić samo sprzęgło czy jeszcze do tego k2m, które kosztuje ponad 2k.
Dodam jeszcze, że sprzęgło odpowietrzyłem, zmieniłem podkładki pod wtryskami i przeprowadziłem kalibrację, która się powiodła. Auto jeździ aż miło. Czyli temat wtrysków, o którym czytałem na forum mogę sobie darować.
W trasie kocham swoją Madzię ale w korku ...
Zastanawiam się jeszcze (w przedmiocie wibracji 1000 – 1200 rpm) nad poduszką silnika. Czy może dawać taki efekt?
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Postprzez xwiktorx » 28 lis 2010, 02:00

Witam a u mnie też k2m do wymiany. Najlepsze jest to że skończyło mi się sprzęgło i przy wymianie okazało się ze k2m ma mały luz (myślałem że jeszcze troszke na nim pośmigam). Po złożeniu wszystkiego do kupy i próbie odpalenia auta zonk . K2m zblokowane i trzeba będzie na madzie jeszcze troszkę poczekać. Sprzęgło padło na amen w tydzień . Do pracy dojeżdzam 120 km, w poniedziałen delikatne slizganie na 5 biegu a w piątek juz po całośći ledwo do domu wróciłem. Mazda ma 190tyś. przebiegu. Kupiłem ją 2 miesiące temu i się zastanawiam co jeszcze może mnie spotkać. Miałem już kilka aut ale problemy mam tylko z dieslami.
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 22:32
Posty: 9
Skąd: zielona wyspa/Cork
Auto: Teraz
MAZDA 6 '08 1.8 4DR EXECUTIVE SE
Było
MAZDA 6 '03 TS2 MZR-CD 136KM

Postprzez Myjk » 28 lis 2010, 10:19

xwiktorx napisał(a):MAZDA 6 TS2 2003r

xwiktorx napisał(a):ma 190tyś

<diabełek>
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 29 lis 2010, 00:26

<zeby>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gacek » 29 lis 2010, 11:03

Myjk napisał(a):xwiktorx napisał(a):
MAZDA 6 TS2 2003r
xwiktorx napisał(a):
ma 190tyś


No w sumie przy takim przebiegu to normalne chyba , że zaczyna cos "wyłazić" :D
Bo rozumiem , że piszesz w milach więc autko ma 300 tyś km ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2007, 09:04
Posty: 98
Skąd: Łódź

Postprzez sabrtek » 29 lis 2010, 16:54

Turlam się dzisiaj po tym śniegu i zastanawiam się jak jeździć w taką pogodę z prędkością obrotową powyżej 1500 rpm. Obiektywnie rzecz biorąc niewykonalne chyba, że cały czas na pierwszym biegu. I o dziwo nie wyczuwam tych cholernych wibracji na niższych obrotach. Sprzęgło chodzi jak chodziło, ale okazało się wyczuwalne także problemów z płynnym i spokojnym ruszeniem na śliskim nie ma. I ciekawostka woziłem dziś kolegę – fana Seata (Leon I 1.9 TDI 130+), który stwierdził, że z każdą kolejną podróżą moją Madzią coraz bardziej mu się to autko podoba. Cisza, komfort, przestrzeń. Na moje pytanie o wibracje (czy coś czuje, zauważył?) popatrzył się na mnie jak na idiotę i powiedział, że kupiłem bardzo dobre auto i teraz na siłę szukam coby tu w nim zreperować bo mi się nudzi ;)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Postprzez xwiktorx » 29 lis 2010, 21:34

Nie panowie autko ma w km ok 190tyś. W milach ok.120tyś. Liczniki tu raczej nie kręcone bo na przeglądzie zawsze spisują.
Początkujący
 
Od: 1 paź 2010, 22:32
Posty: 9
Skąd: zielona wyspa/Cork
Auto: Teraz
MAZDA 6 '08 1.8 4DR EXECUTIVE SE
Było
MAZDA 6 '03 TS2 MZR-CD 136KM

Postprzez barbituran » 14 sty 2011, 16:19

witam

mały OT :)
tydzień temu nabyłem szóstkę po lifcie 2006rok, silnik 143kuce, przebieg udokumentowany 73tys mil. coś mi jednak nie pasowało i wybrałem się dziś do mazdy z wydrukiem serwisowym który zostawił mi sprzedawca. bardzo miły pan w serwisie był w szoku. pół serwisu było wklejone w photoshopie z innego auta, nieprawdziwe nazwiska i daty, świstek z przeglądu też rękodzieło. w bazie danych urzędu komunikacji znalazłem conieco i ostatni wpis mają z grudnia 2010 przy 135tys mil. wniosek – niestety z przebiegiem nigdy nic nie wiadomo chyba że kupujemy auto z pierwszej ręki i znamy sprzedawcę.

wracając do tematu.
mam podejrzenie że pada mi koło 2m a może jestem nadwrażliwy.
słychać jakieś niepokojące stuki dochodzące z komory silnika ale tylko podczas ruszania/jazdy. na luzie przyjemna cisza i silnik pracuje wyjątkowo cicho i miękko jak na diesla, wciśnięcie sprzęgła tego nie zmienia. podczas ruszania lub zmieniania biegów na wyższe słychać że do normalnego dźwięku pracy silnika dochodzą jakieś obce odgłosy, coś jakby terkotanie. przy szybszej jeździe dźwieków jest jakby mniej lub silnik je skutecznie wygłusza. ktoś napisał że w poliftowych 6stkach dwumasa jest inna i nie pada tak często. jeśli nie to to co to może być, a może to 2masa?

pozdrawiam i niech sprawna 2masa będzie z Wami
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 13:50
Posty: 5

Postprzez Grzyby » 14 sty 2011, 16:51

barbituran napisał(a): w poliftowych 6stkach dwumasa jest inna

A jest inna?

barbituran napisał(a):i nie pada tak często

A w przedliftach niby często? Przebieg jest kluczowym czynnikiem.

barbituran napisał(a):pół serwisu było wklejone w photoshopie z innego auta, nieprawdziwe nazwiska i daty, świstek z przeglądu też rękodzieło

Wiesz oczywiście że możesz ścignąć sprzedającego?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez barbituran » 14 sty 2011, 17:14

faktycznie nikt nie napisał że inna, ale parę osób stwierdziło że nie pada tak często. zastanawiam się z czym to jest związane, młodym wiekiem poliftowych mazd i tym samym mniejszymi przebiegami? inną konstrukcją poprawioną w poliftach?

co do ścigania to mogę go tylko ścignąć z prawa cywilnego, nie popełnił on żadnego wykroczenia po którym policja była by zobowiązana go szukać (według infolini policji). a że nie znam jego adresu to niewiele mogę zrobić.

co do moich trzasków i huków to macie jakieś pomysły? :)
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 13:50
Posty: 5

Postprzez mądry » 14 sty 2011, 22:33

barbituran napisał(a):a że nie znam jego adresu to niewiele mogę zrobić.

To na jakiej zasadzie kupiłeś to auto? Dane sprzedającego również zostały sfałszowane czy jak <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez []gk[] » 14 sty 2011, 23:06

Wtrącę swoje trzy grosze. Moje autko kupiłem jako 4-letnie i 100k przebiegu. Po 6 miesiącach wymieniłem sprzęgło bo dziwnie ciężko wchodziły biegi. Po wyjęciu sprzęgło wyglądało na (nadpalone?) dziwnie. Wszędzie fruwało mnóstwo czarnych kłaków jakby tarcza rozpadała się ze starości. Forum i mój mechanik zalecali wymianę koła 2M, jednak po obejrzeniu nie miało objawów zużycia, poza drobnymi nierównościami gładzi. Złożono na starym, przejechałem od tego czasu 35000 i nic nie strzela, nie szarpie – jest jak najbardziej ok. Wg mojego doświadczenia koło 2M trwały element.
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez zoltrix » 18 sty 2011, 00:27

Trwałość koła 2M zależy od stylu jazdy.
Wymieniałem wraz ze sprzęgłem przy 180kkm.
Od wymiany autem jeździ moja mama. Uwielbia niskie obroty. Głównie miasto.
Obecny przebieg to 260kkm. 2M (LUK) znowu zaczyna dawać o sobie znać.

Mam wrażenie, że ten element jest bardziej wrażliwy na złe traktowanie niż ma to miejsce u konkurencji...
Szczególnie, że cała zabawa to ok 5000PLN
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Grzyby » 18 sty 2011, 00:54

zoltrix napisał(a):Szczególnie, że cała zabawa to ok 5000PLN

Szczególnie że LUKa można kupić za 2,5kzł ciężko mówić o 2 x wyższej kwocie.

zoltrix napisał(a):Mam wrażenie, że ten element jest bardziej wrażliwy na złe traktowanie niż ma to miejsce u konkurencji...

Odnoszę przeciwne wrażenie, szczególnie w porównaniu z konkurencją.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zoltrix » 19 sty 2011, 00:16

Szczególnie że LUKa można kupić za 2,5kzł ciężko mówić o 2 x wyższej kwocie.


Zapomniałeś o sprzęgle, docisku i kilku drobnych rzeczach.
Nie wspominając o koszcie wymiany, który kształtuje się na poziomie 600-800 PLN.

Oczywiście napiszesz, że sprzęgła wymieniać nie trzeba...

Odnoszę przeciwne wrażenie, szczególnie w porównaniu z konkurencją.

Przykład: Polo 9N 1.9 TDI, 101km (2003 r.) W tej chwili 210 kkm i absolutny brak oznak zużycia koła 2M
Fakt w nowych Passatach podobno dramat.

Nie ma reguły dlatego ostrożnie z kategorycznymi sądami.

Koniec OT z mojej strony
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Grzyby » 19 sty 2011, 00:55

Do 3kzł można kupić komplet jak się chce, więc do 5 daleko.

zoltrix napisał(a):Nie ma reguły dlatego ostrożnie z kategorycznymi sądami.

No właśnie ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Guiliano » 19 sty 2011, 18:39

Grzyby napisał(a):
zoltrix napisał(a):Szczególnie, że cała zabawa to ok 5000PLN

Szczególnie że LUKa można kupić za 2,5kzł ciężko mówić o 2 x wyższej kwocie.


to samo chciałem napisać. Dziś Mechanik wymienił mi komplet sprzęgła i koło 2M za 300zł +2880zł części. Wszystko oryginalne, a koło od OE.
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Riki » 20 sty 2011, 00:38

Guiliano napisał(a):Dziś Mechanik wymienił mi komplet sprzęgła i koło 2M za 300z


To dobre ceny macie.............. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez barbituran » 20 sty 2011, 23:51

mógłby któryś z kolegów podpowiedzieć gdzie kupić koło 2m do wersji po lifcie 143hp. objechałem mnóstwo sklepów i wszyscy wysyłają mnie do ASO. dziwne bo do wersji 121 i 136hp mają od ręki w każdym sklepie. na allegro znalazłem tylko używki :(
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 13:50
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6