
Swap silnika z 1.6 16 sohc na 1.8 16v dohc – Mazda MX-3
to ja sobie pozwolę wtrącić.
proszę o spokój.

Nawet za 2500 nie wiem Cy da Ci ktoś gwarancję na silnik.
a taniej KL-kę kupiłem
Z reszta jeżeli chodzi o sam silnik to wogóle nie ma porównania do jakiejkolwiek v-ki mazdy pod względem kultury pracy.
a taniej KL-kę kupiłem
Z reszta jeżeli chodzi o sam silnik to wogóle nie ma porównania do jakiejkolwiek v-ki mazdy pod względem kultury pracy.
Ta, na pewno taniej wyremontować V6
z resztą wystarczy forum przeglądnąć żeby doczytać jak kto jest z braniem oleju i trzymaniem mocy w K-series

z resztą wystarczy forum przeglądnąć żeby doczytać jak kto jest z braniem oleju i trzymaniem mocy w K-series
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
mlody1921 napisał(a):Hazu czyli ciężko będzie wyremontować BP za 2500 zł
W tej cenie to uda się nawet sprowadzić z ebaya i zamontować tłoki wysokiej kompresji wraz z pierścieniami Hastings Racing. A BP z takim zestawikiem już to myślę, że bedzie wciągać seryjną KL-kę jedną dziurką od nosa
Ostatnio edytowano 13 sty 2011, 22:30 przez Jacek176, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jak pytałem się Marka, z którym zawsze dłubiemy przy mojej padlinie, ile wziąłby za taki generalny remont to stwierdził, że od obcych musiałby wziąąść z 1000PLN za robociznę. Aczkolwiek nie wiem jak z gwarancją bo on nie ma nawet własnego warsztatu (oficjalnie
).
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
1) statystyczny KL jest minimum tak zabity jak BP-DOHC
2) ew. remont KL kosztuje 4x tyle co remont BP
3) przejscie z Z5 na KL = wymiana wiekszej ilosci elementow a wrecz polowy samochodu
Mozna sie bawic w swap na KL jak sie wychodzi z widlastej BeAty, ale nie z Z5.
pzdr
2) ew. remont KL kosztuje 4x tyle co remont BP
3) przejscie z Z5 na KL = wymiana wiekszej ilosci elementow a wrecz polowy samochodu
Mozna sie bawic w swap na KL jak sie wychodzi z widlastej BeAty, ale nie z Z5.
pzdr
WOZI
tylko nie wziąłeś pod uwagę jednej podstawowej sprawy;
V6 był w budzie BA
A BP DoHC z GT nie był nigdy montowany więc łożenie osprzętu z BG GT to tak łatwo nie pójdzie,
A na osprzęt z Z5 nie podejdzie
Dochodzi więc rzeźbienie dolotu, wydechu, elektryki tylko mocowanie powinno podejść z BA BP
Bo w xedosie nawet mocowania górnego nie było nie było i trzeba było dorobić.
Przede wszystkim wystarczy posłuchać jak silnik BP pracuje na wysokich obrotach a jak pracuje silnik z serii K aby nie mieć wątpliwości co warto w aucie zamontować.
Już nie wspomnę o tym by się przejechać.
V6 był w budzie BA
A BP DoHC z GT nie był nigdy montowany więc łożenie osprzętu z BG GT to tak łatwo nie pójdzie,
A na osprzęt z Z5 nie podejdzie
Dochodzi więc rzeźbienie dolotu, wydechu, elektryki tylko mocowanie powinno podejść z BA BP
Bo w xedosie nawet mocowania górnego nie było nie było i trzeba było dorobić.
Przede wszystkim wystarczy posłuchać jak silnik BP pracuje na wysokich obrotach a jak pracuje silnik z serii K aby nie mieć wątpliwości co warto w aucie zamontować.
Już nie wspomnę o tym by się przejechać.
uwaga-uwaga
teraz będzie tekst o dźwięku, szacunie na dzielni, czy coś tam...
spóźniłem sie troche, ale to było pewne
teraz będzie tekst o dźwięku, szacunie na dzielni, czy coś tam...
spóźniłem sie troche, ale to było pewne

/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
YaRQ napisał(a):teraz będzie tekst o dźwięku, szacunie na dzielni, czy coś tam...
Taaaaaak przede wszystkim o to chodziło.

Tak wyglądała komora silnika w moim aucie na początku:

Później był właśnie silnik BP DOHC z GT (ten z 89r.)
po tym jak skrzynia sie rozpadła był KF i to juz było bez porównania do BP
a co dopiero ostatecznie zamontowany KL;
p

Ale Kto nie spróbuje ten nie wie, wiec warto może wszystkiego popróbować.
good job
ale nie o tym temat
edit: spoko, mialem na myśli ogólnie te ostatnie wywody na temat innych Mazd;]
ale nie o tym temat
edit: spoko, mialem na myśli ogólnie te ostatnie wywody na temat innych Mazd;]
Ostatnio edytowano 14 sty 2011, 01:10 przez YaRQ, łącznie edytowano 1 raz
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Sądze że i remont KL i remont BP w 2500zł sie zamknie, ale remont remontowi nie równy, nie zawsze w skład remontu wchodzi szlif co zmniejsza koszty,
Mało kto na jaki kolwiek remont da gwarancje,
Kultura pracy V6 jak pisal Hazu to poezja:) raz wsiadłem na v6 i następne to albo V6,vr6,R6 innej opcji niema
Jacek176 ja wiem że każdy chwali swoje, ale co do bezproblemowego łykania KLa , troche zmodzonym BP to nie wysuwałbym od razu takich pewnych stwierdzeń
Każdy narzeka na V6 mazdy a kuzyn sprzedał X6 v6 z 15 sztuk w tym 14cacko, ja miałem 3xKL każdy w super stanie i 3 x k8 wszystkie chodziły jak talala, prócz tego jeden K8 jadł olej (uszczelniacze + pierścienie załatwiły problem) i jeden Kf przegrzany przez idiote nie wymienioną pompą wody obruciło panewke aż tłok uderzał o głowice, wiec jak w każdych V6,R6 a nawet Vr6 zdarzają sie przypadki że ludzie nie dbają
A tak za marginesem nawet zakuć BP taniej niż v6
Mało kto na jaki kolwiek remont da gwarancje,
Kultura pracy V6 jak pisal Hazu to poezja:) raz wsiadłem na v6 i następne to albo V6,vr6,R6 innej opcji niema
Jacek176 ja wiem że każdy chwali swoje, ale co do bezproblemowego łykania KLa , troche zmodzonym BP to nie wysuwałbym od razu takich pewnych stwierdzeń
Każdy narzeka na V6 mazdy a kuzyn sprzedał X6 v6 z 15 sztuk w tym 14cacko, ja miałem 3xKL każdy w super stanie i 3 x k8 wszystkie chodziły jak talala, prócz tego jeden K8 jadł olej (uszczelniacze + pierścienie załatwiły problem) i jeden Kf przegrzany przez idiote nie wymienioną pompą wody obruciło panewke aż tłok uderzał o głowice, wiec jak w każdych V6,R6 a nawet Vr6 zdarzają sie przypadki że ludzie nie dbają
A tak za marginesem nawet zakuć BP taniej niż v6
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
ale się rozkręcili chopaki
Tak
luz majonez stefciu
chyba nie da rady za tyle
jeśli o to chodzi to Ja nie mówie mechanikowi czy ma dać gwarancje bo jeśli to robi to wie że dobrze, nie wiem jak jest u Ciebie.
ja wcigam jednego ML'a z pęknietym tłokiem
a tutaj pan Piotr wyjaśnił wszystko odnośnie zakupu i remontu silników BP lub BP-t do KL
sorry wybacz ale się nie zgodze , chyba że części pt: JC auto itp
koszt gratów do BP-T na kutych gratach + ori uszczelki + pompa wody i oleju bez popychaczy hydr. + szlif z panewkami gł. i kor. kole 5000 do 5600zł
pozdrowaśki
Hazu napisał(a):Oczywiście Ty jesteś w stanie wyremontować taki silnik
Tak
People_Hate_Me napisał(a): proszę o spokój.
luz majonez stefciu
mlody1921 napisał(a):Hazu czyli ciężko będzie wyremontować BP za 2500 zł
chyba nie da rady za tyle
Hazu napisał(a):Nawet za 2500 nie wiem Cy da Ci ktoś gwarancję na silnik.
a taniej KL-kę kupiłem
jeśli o to chodzi to Ja nie mówie mechanikowi czy ma dać gwarancje bo jeśli to robi to wie że dobrze, nie wiem jak jest u Ciebie.
Jacek176 napisał(a):KL-kę jedną dziurką od nosa
ja wcigam jednego ML'a z pęknietym tłokiem
Piotr Wozniak napisał(a):) statystyczny KL jest minimum tak zabity jak BP-DOHC
2) ew. remont KL kosztuje 4x tyle co remont BP
3) przejscie z Z5 na KL = wymiana wiekszej ilosci elementow a wrecz polowy samochodu
Mozna sie bawic w swap na KL jak sie wychodzi z widlastej BeAty, ale nie z Z5.
pzdr
a tutaj pan Piotr wyjaśnił wszystko odnośnie zakupu i remontu silników BP lub BP-t do KL
mlody1921 napisał(a):Sądze że i remont KL i remont BP w 2500zł sie zamknie
sorry wybacz ale się nie zgodze , chyba że części pt: JC auto itp
koszt gratów do BP-T na kutych gratach + ori uszczelki + pompa wody i oleju bez popychaczy hydr. + szlif z panewkami gł. i kor. kole 5000 do 5600zł
pozdrowaśki

- Od: 19 lis 2007, 12:57
- Posty: 159
- Skąd: B-B
- Auto: 323 GTX with GT4
to jak jest panowie z tym silnikiem trochę nie nadążam
KL- to 2.0 V6
BP- to 1.8 GT z modelu 323BG
dobrze kombinuję... ?
moje pytanie po prostu brzmiało czy dam radę zeswapować silnik BP do mojej BA z silnikiem 1.5 jakoś akurat ten silnik sobie ubzdurałem żeby było ciekawiej
(bo przecież mógłbym wrzucić standardowe 1.8 z BA
)

KL- to 2.0 V6
BP- to 1.8 GT z modelu 323BG
dobrze kombinuję... ?
moje pytanie po prostu brzmiało czy dam radę zeswapować silnik BP do mojej BA z silnikiem 1.5 jakoś akurat ten silnik sobie ubzdurałem żeby było ciekawiej

(bo przecież mógłbym wrzucić standardowe 1.8 z BA
- Od: 3 kwi 2009, 22:10
- Posty: 341
- Skąd: DobrzeńWlk/Opolskie
mlody1921 napisał(a):Jacek176 ja wiem że każdy chwali swoje, ale co do bezproblemowego łykania KLa , troche zmodzonym BP to nie wysuwałbym od razu takich pewnych stwierdzeń![]()
Jaki czas na ćwiartke ma najszybszy KL-DE na forum??
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje