Świerszczenie przy wciśniętym pedale sprzęgła Mazda 6 2.0 Diesel 121KM RF5C

Postprzez marc07 » 3 lis 2010, 15:07

Mam niepokojące świerszczenie, ale tylko wtedy gdy wciśnę pedał sprzęgła. Gdy jeżdżę świerszczenia nie słychać. Świerszczenie narasta liniowo wraz ze stopniowym wciskaniem pedału sprzęgła.

Czy może to być objaw kończącego się łożyska oporowego w skrzyni?

Auto ma 185 000 na budziku, rok temu zmieniałem kompletny rozrząd.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Enduro » 5 lis 2010, 22:26

marc07 napisał(a):Czy może to być objaw kończącego się łożyska oporowego w skrzyni?
raczej tak, sprobuj przez szczeline dzwigni sprzegla napsikac ostroznie sprayem olejowym, moze pomoze...
powodz. Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marc07 » 12 gru 2010, 16:54

sprobuj przez szczeline dzwigni sprzegla napsikac ostroznie sprayem olejowym, moze pomoze...
powodz. Enduro


Jaki konkretnie spray olejowy proponujesz?
W ASO potwierdzili także że to łożysko ale mówili żeby się nie przejmować.
Sprzęgło bierze tak od połowy więc jescze trochę mięsa na tarczy jest.
Mechnik powiedział że samego łożyska się nie opłaca wymieniać bo trzeba podobno cały siknik zdemontować i część zawieszenia aby się dostać do sprżęgłą a to kosztuje ok 1050zł + ok 1300za kompletne sprzęgło.
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez darrecki » 13 gru 2010, 00:44

Enduro napisał(a):
marc07 napisał(a):Czy może to być objaw kończącego się łożyska oporowego w skrzyni?
raczej tak, sprobuj przez szczeline dzwigni sprzegla napsikac ostroznie sprayem olejowym, moze pomoze...
powodz. Enduro


To ja sie podepne pod watek mimo ze u mnie jest odwrotnie. Przy sporych mrozach cos piszczy delikatnie zaraz po odpaleniu, a po wcisnieciu sprzegla przestaje?
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3161 (50/164)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Nimrod-PW » 13 gru 2010, 01:05

U mnie w MPV-ce jest dokładnie tak samo. Zaraz po odpaleniu delikatne piszczenie, po chwili po wciśnięciu sprzęgła cisza.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Enduro » 13 gru 2010, 13:19

Panowie!
sprobujcie podczas pracy silnika i tego piszczenia czy swierszczenia,
lekko nacisnac pedal sprzegla i wtedy sprawdzcie czy wtedy ten dzwiek zanika..?
jesli tak, to piszczy tam "metal o metal" przy dzwigni docisku i aby to usunac proponuje byle czym, troche napsikac poprzez gume dzwigni, ale umiarkowanie i na raty,po trochu, co by nie zaoleic tarczy,bo bedzie demontaz konieczny i wymiana!!!!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bartek124l » 13 sty 2011, 00:39

Podlączam się pod temat. Mam ten sam objaw co w tytule. Tylko u mnie jest tak, że jest okres że świergoli przez 1 dzień później cisza i znowu da o sobie znać. Dzisiaj przykładowo odpaliłem ją i od razu świergolił mi pasek klinowy a jak wcisnąłem sprzęgło to nawet trochę głośniej. Ma ktoś na to patent czytałem że to móże być wada w postaci śrub od sprężarki klimy czy tęż cały napinacz do wymiany a nie jest tani. Wiele osób ma ten problem. Dzwoniłem do serwisu to przez tel. nic nie powiedzą a nie mam blisko. Nie mam pomysłu jak to zrobić a zamiast się cieszyć z jazdy świergoli jak stary gruchot.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 23:33
Posty: 8
Skąd: DBL
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r

Postprzez mądry » 13 sty 2011, 10:18

bartek124l napisał(a):czytałem że to móże być wada w postaci śrub od sprężarki klimy czy tęż cały napinacz do wymiany a nie jest tani

Ja uważam że zaczyna padać Ci sprzęgiełko w rolce alternatora i czeka Cię wymiana w niedalekiej przyszłości ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez bartek124l » 13 sty 2011, 12:44

Gdybyś miał racje to dużo optymistyczniejsza wiadomość niż ze sprzęgłem. Wymieniał ktoś już to??? Jaki jest koszt oraz co musze jeszcze wymienić? Nowy pasek klinowy też pewnie by się przydał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 23:33
Posty: 8
Skąd: DBL
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r

Postprzez mądry » 13 sty 2011, 15:22

Jak najbardziej ja u siebie wymieniałem ponieważ nie dawałem rady w słuchaniu tego świergolenia szczególnie rano, na zimnym silniku dawało o sobie znać. Koszt kupna to w zależności za ile uda Ci się znaleźć np: http://allegro.pl/sprzeglo-alternatora- ... 18969.html
mnie kosztowało 5dych taniej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez bartek124l » 13 sty 2011, 20:45

Kolego ale jak podnosiłeś maskę i patrzyłeś na pasek wieloklinowy to było jakieś szarpanie jak przy luźnym pasku czy coś w tym rodzaju bo u mnie idzie równo. Jak to pewne info to kupuje i wymieniam bo aż wstyd stanąć gdzieś na światłach. Nie kiedy świergoli nawet gdy nie wciskam sprzęgła. :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 23:33
Posty: 8
Skąd: DBL
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r

Postprzez mądry » 13 sty 2011, 21:22

Możesz zrobić prosty eksperyment, zdejmij pasek odpal silnik i sprawdź jak wygląda sprawa. Pewności nie mogę dać żadnej nie widząc i nie słysząc auta ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez bartek124l » 13 sty 2011, 21:25

Oki tak zrobię i zdam relacje co i jak :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sty 2011, 23:33
Posty: 8
Skąd: DBL
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel 121 KM
2004r

Postprzez ETS » 1 cze 2012, 16:01

Witam,
Mam także problem z "dziwnym" dźwiękiem wydobywającym się po naciśnięciu sprzęgła – "piszczeniem/świerszczenie...". Był u jednego magika który postawił diagnozę: uszkodzone łożysko sprzęgła – koszt z wymianą około 1200PLN – dziwnie diagnozował bo nawet pod maską nie zajrzał :). Drugi magik stwierdził że to może być pasek alternatora...
Jakie były faktyczne przyczyny w waszych przypadkach?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 30 sie 2010, 22:52
Posty: 17

Postprzez waltanick » 1 cze 2012, 17:04

U mnie pomogła wymiana paska alternatora. :)
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez ETS » 1 cze 2012, 20:28

waltanick napisał(a):U mnie pomogła wymiana paska alternatora. :)


Jaki jest koszt takiego zabiegu?
Początkujący
 
Od: 30 sie 2010, 22:52
Posty: 17

Postprzez SNCF » 21 sie 2012, 10:25

Dobrze

a jak ktoś ma takie objawy świszczenia po odpaleniu i przy tylko dodawaniu gazu ale przy automacie?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 22:58
Posty: 30
Skąd: Wrocław
Auto: 4xMazda

Postprzez maromarcin » 8 paź 2012, 09:57

Panowie, u mnie z rana przy wilgotnej pogodzie , przez kilka sekund slychac bylo pasek, wczoraj zauwazylem ze przy wcisnietym sprzegle slychac pisk, jak odejmuje sprzelo pisk ustaje, dzis psiknelem na pasek bolta- srodek do paskow – nic nie ustapila – a wrecz przeciwnie, teraz zaczelo od czasu do czsu delikatnie cos pukac?– czy to moze byc napinacz paska?

co trzeba przy operacji wymiany paska odrazu wymienic? – rolki – jaki jest standardowy zestaw do wymiany?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez lalol » 19 lip 2013, 15:23

witam!

no wiec u mnie sytuacja podobna – gdy wciskam sprzeglo – piszczy, na polsprzegle cichnie, inaczej rosnie w miare wcisniecia sprzegla.. ktos sie z tym uporal? jezeli tak to w jaki sposob.. w Polsce bede dopiero pod koniec sierpnia, a piszczy az wstyd =/ tu w Niemczech jak opjade do jakiegos magika to azraz bedzie chcial pol auta wymienic i sie w paru tysiacach euro nie zamknie, a w koncu pewnie i tak spieprzy jeszcze bardziej niz bylo :P
Początkujący
 
Od: 6 gru 2012, 10:31
Posty: 15
Auto: Mazda 6 Diesel, 2.0 136 Km, 2003, rejestracja 2004. Przebieg 197 000 km.

Postprzez Ralf58 » 29 lip 2013, 15:56

Łożysko oporowe – ja u siebie wymieniałem. Jeśli masz umiejętności albo znajomego mechanika to Ci to zrobi za grosze inaczej się nie opłaca – pół dnia roboty, trzeba odpiąć sanki i wyjąć skrzynię. Po normalnej cenie jakby Ci miał to ktoś robić to czekaj aż całe sprzęgło będziesz miał do roboty i koszt naprawy będziesz miał jeden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2007, 20:53
Posty: 65
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 2.0 CD Kombi 2003r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6