Nieszczelność w układzie dolotowym powietrza
1, 2
Wystąpił ostatnio u mnie następujący problem. Jadą samochodem (MPV '03) na biegach wyższych tj. 3,4,5 czyli pod obciążeniem przy obrotach mniej więcej od 1100 w górę słychać ewidentny syk powietrza z jakiejś nieszczelności. Po calym popoludniu szukania nie znalazłem nic konkretnego co może to powodować oprócz tego, że dźwięk pochodzi mniej więcej z miejsca zaznaczonego na obrazku na biało. (Zdjęcie zapożyczone z innego wątku).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/863 ... d84eb.html
Czy macie jakieś pomysły co to może być? Jest tam jakiś zawór który np. może się nie domykać czy coś w tym stylu? Bardzo prosiłbym o pomoc.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/863 ... d84eb.html
Czy macie jakieś pomysły co to może być? Jest tam jakiś zawór który np. może się nie domykać czy coś w tym stylu? Bardzo prosiłbym o pomoc.
Prawdopodobnie poszedł dolot gdzieś przy łączeniu, albo pod opaską, dlatego go nie widzisz
Rozbierz wszystkie rury i dokładnie obejrzyj to znajdziesz.
P.S.
Wyrazy uznania, od dawna nie widziałem w tym dziale niepowielonego i porządnie nazwanego tematu
P.S.
Wyrazy uznania, od dawna nie widziałem w tym dziale niepowielonego i porządnie nazwanego tematu

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
zdemontuj zderzak i dobierz się do rur gumowych przy intercoolerze. typuje, że jedna z tych rur napękła i tam uciekają tobie konie mechaniczne w niewidocznej postaci sprężonego powietrza.
P.S. jeśli okaże się, że któraś z rur jest do wymiany, to daj mi znać, bo posiadam kilka w bardzo dobrym stanie promocyjnie do odsprzedania...pozdr.Enduro
P.S. jeśli okaże się, że któraś z rur jest do wymiany, to daj mi znać, bo posiadam kilka w bardzo dobrym stanie promocyjnie do odsprzedania...pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam, zwroc tez uwage na polaczenie guma-turbina na odcinku od obudowy filtra powietrza do samego turba, to polaczenie bardzo czesto sie luzuje przez wibracje mimo mocnego dokrecenia opaski (okololice turbiny sa zaolejone i latwo o niesolidne polaczenie). Skutkuje to wlasnie spadkiem mocy i kiepskim "zbieraniem sie" oraz reakcja na gaz bo silnik zaciaga troche lewego pow. juz za przeplywka. A co do szumu/swistu to moze taki odglos daje sama pompa vacum? Ta okolice wlasnie zaznaczyles na Twoim obrazku.
pozdr. mql
pozdr. mql
myqel napisał(a):Witam, zwroc tez uwage na polaczenie guma-turbina na odcinku od obudowy filtra powietrza do samego turba, ...
lub potrafi to kolanko połączeniowe po prostu pęknąć. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Co do mocy to zbiera się jak przedtem. Spadku mocy nie odczuwam tylko zaczynam się zastanawiać że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko i zobaczyć w jakim stanie jest reszta. Być może to jej się coś dzieje.
Guma88 napisał(a):...że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko ..
w vaku nie ma lozysk wymiennych...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
I tak i nie bo łożysk nie ma to fakt jest jednoEnduro napisał(a):Guma88 napisał(a):...że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko ..
w vaku nie ma lozysk wymiennych...pozdr.E

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Guma88 napisał(a):Co do mocy to zbiera się jak przedtem. Spadku mocy nie odczuwam tylko zaczynam się zastanawiać że to może jednak vacuum daje takie dźwięki. Przymierzam się ją rozebrać i na dzień dobry od razu wymienić łożysko i zobaczyć w jakim stanie jest reszta. Być może to jej się coś dzieje.
Jesli podejrzewasz vacum to nie rozbieraj od razu całej pompy.
Sprawdz przewody od pompy czy podcisnienie czy nie ucieka i nie jest to przyczyna syczenia.
Nastepnie mozesz sprawdzic wartosci podcisnienia .
Wartość Vacum możesz tez sprawdzić testując hamulce, których wspomaganie bedzie słabiej działać przy braku podciśnienia.
Zajrzyj do http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=105650

Przede wszystkim sprawdź:
A później kombinuj z vacum
nynuch76 napisał(a):Co do szumu powietrza to obstawiam zaworek sterujący geometria turbiny
A później kombinuj z vacum

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Guma88 napisał(a):Fajnie by było jakbyś jeszcze mi wytlumaczył który to zaworek.
Nynuch Ci wieczorem wytłumaczy
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit napisał(a):Guma88 napisał(a):Fajnie by było jakbyś jeszcze mi wytlumaczył który to zaworek.
Nynuch Ci wieczorem wytłumaczy
dzisiaj?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zaworek o którym mowa wygląda tak jaj na tej aukcji i jest zamocowany w okolicy zaznaczonej przez ciebie na zdjęciu
http://allegro.pl/mazda-6-mpv-citd-zawo ... 39712.html
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Witam, zasadnicze pytanie kolego Guma88 to w którym momencie słyszysz ten "szum/świst"?
1) Czy cały czas bez względu na obroty silnika? –(wtedy to szumi pompa ciśnieniowa "vacum" wiec wtedy tak jak pisali koledzy wcześniej można wymieniać elem. toczny/całą pompę. Albo olewasz to i jeździsz sobie)
2) Czy tylko jak jedziesz/dodajesz gazu –(to wtedy słychać dźwięk/świst upuszczanego powietrza będącego pod ciśnieniem z omawianych zaworków – głównie tego od sterowania łopatkami turba – a ten dźwięk tez może być indywidualny dla każdego z zaworków a jest ich sporo pod maska). Reasumując jeśli autko się zbiera, silnik kulturalnie pracuje, nie stuka, nie kopci ani z rury wydechowej ani z korka wlewu oleju to jeździj chłopie i się ciesz
Naprawdę gdyby była jakakolwiek nieszczelność układu podciśnień lub układu dolotowego to owszem syczenie byłoby słyszalne ale ewidentnie auto nie przyspieszałoby prawidłowo a z tego co piszesz tak nie jest.
PS. Ja te syczące zaworki słyszę w okolicach 1200-2000 obr. najbardziej na zimnym silniku zanim się rozgrzeje i wyłączy ssanie.
pozdr. MQL
1) Czy cały czas bez względu na obroty silnika? –(wtedy to szumi pompa ciśnieniowa "vacum" wiec wtedy tak jak pisali koledzy wcześniej można wymieniać elem. toczny/całą pompę. Albo olewasz to i jeździsz sobie)
2) Czy tylko jak jedziesz/dodajesz gazu –(to wtedy słychać dźwięk/świst upuszczanego powietrza będącego pod ciśnieniem z omawianych zaworków – głównie tego od sterowania łopatkami turba – a ten dźwięk tez może być indywidualny dla każdego z zaworków a jest ich sporo pod maska). Reasumując jeśli autko się zbiera, silnik kulturalnie pracuje, nie stuka, nie kopci ani z rury wydechowej ani z korka wlewu oleju to jeździj chłopie i się ciesz
PS. Ja te syczące zaworki słyszę w okolicach 1200-2000 obr. najbardziej na zimnym silniku zanim się rozgrzeje i wyłączy ssanie.
pozdr. MQL
Na wolnych obrotach dziwnie głośno wg mnie pracuje vacu. W bjtce go prawie nie słychać a tu jest takie niby ciche chrobotanie. przy jeździe na wyższych obrotach tj. od 1500 w górę słychać powietrze, koło 2000 obr. jest wtedy taki cichy gwizd.
Guma88 napisał(a):Na wolnych obrotach dziwnie głośno wg mnie pracuje vacu. W bjtce go prawie nie słychać a tu jest takie niby ciche chrobotanie. przy jeździe na wyższych obrotach tj. od 1500 w górę słychać powietrze, koło 2000 obr. jest wtedy taki cichy gwizd.
jesli chcesz zaczac grzebac przy pompie vacum to zacznij od sprawdzenia czy vacum dostaje olej.
Ostatnio edytowano 15 sty 2011, 09:35 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Guma88 napisał(a):Na wolnych obrotach dziwnie głośno wg mnie pracuje vacu. ..
jeśli tak jest,no to vaku do demontażu i sprawdzenia..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości