Dziwny klekot po odpaleniu
1, 2
Czy może mi ktoś coś poradzić,bo mam maly problem. Mianowicie ostatnio odpalilem madzie i usłyszalem niepokojący dzwięk. Wysuchalem metaliczny klekot na glowicy na trzecim tłoku. Co to może być??
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
hmm raczej nie bo stara metoda (kij i sluchamy
) wysluchalem ze to u góry na glowicy
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Może hydrauliczna popychacze zaworów, po 20 latach pracy mogły stracić na szczelności.
A jak są nie szczelne to po zdjeciu górnej pokrywy sika olej?
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
to że sika to normalne taki typ smarowania
ale może HLA jest padnięte i puszcza olej co sprawia że jest miękki i klepie
czasami pomaga zmiana oleju, jaki olej i kiedy zmieniany
ale może HLA jest padnięte i puszcza olej co sprawia że jest miękki i klepie
czasami pomaga zmiana oleju, jaki olej i kiedy zmieniany
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Lotos GAZ nie cały rok temu mam przejechane na nim okolo 20000km A i co to jest HLA? 
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
O boże , moja mazda była tym zalana gdy ją kupiłem
choć nigdy gazu ślicznotka nie widziała i. Ogólnie zero jakichkolwiek właściwości miał ten olej bo przy jeździe powyżej 5 tyś+ obr przecholernie silnik przepalał tą oliwę i cuchnęło nią na potęgę
. Weź go zalej jakimś pół syntetykiem bo u mnie po zmianie na motula 10w40 wszystkie oznaki ustały i normalnie słychać po odpaleniu ,że silnik ma lżej gdy pracuje na dobrym oleju 



Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
- Od: 14 paź 2010, 22:02
- Posty: 96
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: BG 1.8 GT 16V 91'
kolega dobrze mówi jakiś porządny 10W40 zmian pilnuj co 10tyś
HLA – Hydraulic Lash Adjuster tzn hydrauliczna kasacja luzów zaworowych
a jaki polecamy zapraszam do lektury :
viewtopic.php?f=97&t=11168&view=unread#unread
HLA – Hydraulic Lash Adjuster tzn hydrauliczna kasacja luzów zaworowych
a jaki polecamy zapraszam do lektury :
viewtopic.php?f=97&t=11168&view=unread#unread
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
A istnieje możliwość że przestawił sie pasek rozrządu o jeden zabek?? I dlatego tak tłucze?
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Kolego masz chyba wlany najgorszy olej czyli Lotos,Castrola tez nie polecam bo przyciera pierscienie i sie wypala tak jak Lotos.Ty zrobiles 20000 kilometrow bez wymiany na Lotosie???,chlopie chcesz zajechac ten silnik albo juz to zrobiles??? Max. to wymiana co 15 tys.kilometrow a ty jeszcze masz to zagazowane szkoda mi tego silnika-masakra.
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
No właśnie i tego sie obawiam ze już go zajechałem 
- Od: 15 gru 2010, 14:19
- Posty: 97
- Skąd: Lubawa
- Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999
Wymień olej jak najszybciej na jakiś nie_najdroższy półsyntetyk i nie zapomnij o filtrze. Jak nie kopci to jeździj, sprawdzaj stan oleju i nie panikuj 
Pozdr.
Pozdr.
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
Wlasnie nie panikuj ja tez w Efce na Lotosie mialem takie dziwne dzwieki,kupiem dobry olej polecam ELF bo jest bardzo dobry i przewyzsza wymagania kilkunastu najlepszych producentow samochodow miedzy innymi Mazdy,Hondy,Mitsu,Merca,BMW,Lexusa itd.Ale ja zalalem juz mineralnym ELF SRI 15W-40 i po chwili dziwny dzwiek znikl tak jak szybko sie kiedys pojawil.
- Od: 27 lut 2010, 21:35
- Posty: 67
jak przestawi sie o ząbek czy dwa nic sie nei dziej nic sie nie tłucze sam osobiście zawsze w mazdach swoich przyspieszam rozrząd o dwa zęby po co ? to juz tajemnica ;pszmudi323bg napisał(a):A istnieje możliwość że przestawił sie pasek rozrządu o jeden zabek?? I dlatego tak tłucze?
chyba sam nie wiesz co mu radzisz.... pisał że jezdzi na lotos Gas a to olej mineralny i chyba nie musze tu tłumaczyć co się stanie p[o zmiany z mineralnego na pół syntetyczny olej... ktoś smigał na mineralnym to taki mu wlej jak nie chcesz jej zabić do końca zmień tylko marke na lepsza i wlej mu 15w40 bo jak pół syntetyk wypłuka nagar po mineralnym odmoczy pierścionki miedzy czasie przemieli syf przez panewy i podniesie uszczelniacze to amen kaplica i wymiana silnikaYaRQ napisał(a):Wymień olej jak najszybciej na jakiś nie_najdroższy półsyntetyk
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
ciężko odszyfrować co piszesz, ale ja wiem co napisałem... i nie chce mi się powtarzać..
z resztą jest cały temat o olejach, wystarczy poczytać;]
z resztą jest cały temat o olejach, wystarczy poczytać;]
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

- Od: 7 mar 2008, 14:40
- Posty: 366
- Skąd: PL -> SBI
- Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6
tak tak zmieniajcie z mineralnych na półsyntetyczne przynajmniej mechanicy mają co robić
a co do tematu o olejach i każdych innych na tym czy innym forum jest tak że w 90% wypowiadają sie ludzie którzy naczytali się książek opowiadań od kolegów kolegów szwagra albo wogóle nie maja pojęcia co i jak w temacie... jeśli nie zrozumiałeś to napisze jeszcze raz
po 1 kolega zakładający temat zaznaczył że jeździ na oleju LOTOS GAS który jest mineralny czyli 15w40 dlatego tez hydraulika nie może się nabić bo raz że to lotos dwa że po 20 tyś przebiegu nie dlatego żę to olej mineralny...
po 2 jeśli auto jeździ na oleju półsyntetycznym 10w40 to zmienia sie dalej na pół synetyczny i jest ok niektóre marki po jakimś tam przebiegu zalecaja zmiane z półsyntetyka 10w40 na mineralny 15w40 i wtedy nadal jest ok
ale po 3 jeśli zmieni się z mineralnego 15w40 na półsyntetyk 10w40 to już nie jest tak kolorowo ponieważ -olej mineralny zostawia nagar w silniku we wszelakich szczelinach
-olej półsynetyczny go wypłukuje w momencie kiedy zmienimy z 15w na 10w40
-wypłukuje,odmacza zanagarzone pierścienie głównie Olejowe które są w maździe 3 częściowe (zalecenie lania oleju półsyntetycznego w maździe jest głównie ze wzgledu na ten rodzaj pierścienia olejowego nie hydraulike bo ona akurat znosi dobrze mineralny 15w40 co innego jakieś 30w50np Lubro)
-po tym jak wypłuka to całe dziadostwo to ono kraży w obiegu po panewkach robiąc im dobrze po klawiaturze rysując ślizgi,przytykając smarowanie wałka który potem sie przyciera...
-jakby było tego mało to jeżdzac na mineralnym ciśnienie oleju jest mniejsze niz na półsyntetyku i potem po ponownym zalaniu 10w40 wali on wiekszym ciśnieniem na zimnym silniku czego efektem są popodnoszone uszleniacze zaworowe i piekny niebieski dym po odpaleniu z rana
tyle odemnie na ten temat mam nadzieje że teraz jest to jasniejsze i wiem że odesłałeś mnie do tematu związanego z olejami itd ale tak jak mówie szkoda mi czasu na to chrzanienie wiary która wie że pod maska jest silnik ale olej zmienia mechanik... jakbym chciał czytać wszystko i wszędzie sie udzielać to bym musiał nie spać wogóle żeby to wszystko ogarnać ale wierze że był tam nie jeden kumaty który napisał jasno że oleju 15w40 na 10w40 sie nie zmienia bo szalg trafia silnik w bardzo szybkim czasie no chyba ze olej mineralny był uzytkowany chwilowo nie dłuższy czas
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
po 1 kolega zakładający temat zaznaczył że jeździ na oleju LOTOS GAS który jest mineralny czyli 15w40 dlatego tez hydraulika nie może się nabić bo raz że to lotos dwa że po 20 tyś przebiegu nie dlatego żę to olej mineralny...
po 2 jeśli auto jeździ na oleju półsyntetycznym 10w40 to zmienia sie dalej na pół synetyczny i jest ok niektóre marki po jakimś tam przebiegu zalecaja zmiane z półsyntetyka 10w40 na mineralny 15w40 i wtedy nadal jest ok
ale po 3 jeśli zmieni się z mineralnego 15w40 na półsyntetyk 10w40 to już nie jest tak kolorowo ponieważ -olej mineralny zostawia nagar w silniku we wszelakich szczelinach
-olej półsynetyczny go wypłukuje w momencie kiedy zmienimy z 15w na 10w40
-wypłukuje,odmacza zanagarzone pierścienie głównie Olejowe które są w maździe 3 częściowe (zalecenie lania oleju półsyntetycznego w maździe jest głównie ze wzgledu na ten rodzaj pierścienia olejowego nie hydraulike bo ona akurat znosi dobrze mineralny 15w40 co innego jakieś 30w50np Lubro)
-po tym jak wypłuka to całe dziadostwo to ono kraży w obiegu po panewkach robiąc im dobrze po klawiaturze rysując ślizgi,przytykając smarowanie wałka który potem sie przyciera...
-jakby było tego mało to jeżdzac na mineralnym ciśnienie oleju jest mniejsze niz na półsyntetyku i potem po ponownym zalaniu 10w40 wali on wiekszym ciśnieniem na zimnym silniku czego efektem są popodnoszone uszleniacze zaworowe i piekny niebieski dym po odpaleniu z rana
tyle odemnie na ten temat mam nadzieje że teraz jest to jasniejsze i wiem że odesłałeś mnie do tematu związanego z olejami itd ale tak jak mówie szkoda mi czasu na to chrzanienie wiary która wie że pod maska jest silnik ale olej zmienia mechanik... jakbym chciał czytać wszystko i wszędzie sie udzielać to bym musiał nie spać wogóle żeby to wszystko ogarnać ale wierze że był tam nie jeden kumaty który napisał jasno że oleju 15w40 na 10w40 sie nie zmienia bo szalg trafia silnik w bardzo szybkim czasie no chyba ze olej mineralny był uzytkowany chwilowo nie dłuższy czas
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Gdy kupowałem swoją Madzię, jeździła na Elfie 15W 40, zmieniłem na Mobil 10W40 i nie zauważyłem, aby było coś nie tak. Z drugiej strony kolega Mazdaxxx ma rację i rozpuszczone nagary mogą wyrządzić sporo szkód, nie bez powodu niektórzy producenci olei zalecają płukanie silnika.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości