przepłukiwanie nagrzewnicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ania_TM » 23 paź 2010, 22:03

Chyba też skorzystam, bo grzeje słabiej :) a w zimę ogrzewanie rzecz niezbędna <spoko>
Ania_TM
 

Postprzez Łukasz » 20 lis 2010, 12:53

Koledzy,jak ja jezdziłem 323BG to też miałem takie problemy z ogrzewaniem.Też próbowałem takich sposobów jak Wy.Morał tego taki,że wyjmujemy całą deskę (kokpit),wyciągamy nagrzewnicę i wieziemy do mechanicznego czyszczenia.Koszt mnie wyniósł ok. 60zł.Oni rozlutowują nagrzewnicę i czyszczą mechanicznie.Potem lutują ,sprawdzają ciśnieniowo i dają gwarancję na podstawie paragonu.Innego sposobu NIE MA !!!Nie obraźcie się,ale Wasze wszystkie sposoby są do <dupa> Chyba,że kupno nowej.Po tym zabiegu ogrzewanie w waszych BG będzie działało rewelacyjnie.Sam przez to przeszedłem.Zabieg wykonywałem na ul.Radzymińskiej w Warszawie.Przy montażu już naprawionej nagrzewnicy należy zwrócić uwagę czy uszczelka (taka jakby piankowa) styka się dokładnie z nagrzewnicą dookoła jej(uszczelka między nagrzewnicą a jej plastikową obudową),wtedy powietrze z wentylatora nie przebiega koło nagrzewnicy lecz przez nią-to bardzo ważne. ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Hazu » 20 lis 2010, 19:31

to taniej kupić nową :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez zygizwro » 3 gru 2010, 00:49

Mam pytanie, u was też ciężko schodziły węże z nagrzewnicy?
Kombinerkami zsunełem opaski i nić. Nie chce zejść. Ma ktoś jakiś sposób na to?
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez bzzyczek » 3 gru 2010, 12:02

Spróbuj najpierw kombinerkami złapać i obkręcić przewód jesli się ruszy to potem powinien już zejść.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Korel1111 » 3 gru 2010, 20:57

Spróbuj może rozgrzać węze. Guma pod wplywem ciepła robi się bardziej elastyczna.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2010, 22:40
Posty: 9
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 323 BG 93r. 1.6 16V

Postprzez Hazu » 3 gru 2010, 21:27

Korel1111 napisał(a):Spróbuj może rozgrzać węze.


zapalniczką <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marchello » 4 gru 2010, 23:51

a co myślicie o tym żeby dać koło nagrzewnicy dodatkową pompę wody na prąd np. od webasto?
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2009, 10:50
Posty: 137
Skąd: Rzeszów
Auto: 323F 1.6L 16V 94r. BG

Postprzez wnenker » 5 gru 2010, 00:11

ja płukałem nagrzewnice i niestety nic to nie dało:( co teraz robić?? trochę zimno w aucie;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2010, 19:34
Posty: 40
Skąd: Krzyszkowice / Myślenice
Auto: Mazda "Madzia" 323f 1.8 16v SOHC+LPG 1991r

Postprzez damian » 5 gru 2010, 21:05

może masz tak zapchaną, że płukanie nic nie daje, u mnie też płukanie nic nie dawało, po wyjęciu okazało się, że była cała z zewnątrz zabita liśćmi, po oczyszczeniu grzeje aż miło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez piteer84 » 10 gru 2010, 18:28

Chlopaki czy ktoś z Was już wymieniał nagrzewnice w MX-3 > 94r?? Ogrzewanie słabo chodzi i wszystko już zostało sprawdzone i na 100% nagrzewnica padla tylko problem jak sie do niej dostac...mam auto po lifcie. Trzeba rozbierac cała deske czy można jakoś się dostać od strony radia nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 00:23
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Auto: MX-3 1,6 '95

Postprzez Jacol » 11 gru 2010, 16:05

Od strony radia zobaczysz tylko tyle:
Obrazek

Żeby wyjąć nagrzewnice trzeba zwalać deskę, bo od góry są 2 śruby do odkręcenia:
Obrazek
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez kubik » 12 gru 2010, 13:27

u mnie też płukanie nic nie dało :( dostałem sie przez wąż od powietrza wentylatora zrobiołem foto i okazało sie ze jest zabita liśćmi (urok braku filtra kabinowego). Kto ma pomysł jak i czym usunąć/rozpuscic liscie w nagrzewnicy bez jej wyjmowania??
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez toki73 » 16 gru 2010, 14:50

A więc tak co do przepłukania nagrzewnicy . Rozmawiałem dzisiaj z gościem co się zajmuje chemią i powiedział :
1. jeżeli jest zakamieniona to użyć rozcieńczonego fosolu 1/3 nie działa ani na miedź ani na aluminium
2. jeżeli to szlam po płynach chłodniczych (gilkol) to nawet denaturat (coś co rozpuszcza tłuszcze)
Czy ktoś tego próbował . Czy się nie bawić , wydłubać nagrzewnicę i do mechanicznego udrożnienia ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2010, 09:34
Posty: 19

Postprzez bogus1221 » 1 sty 2011, 22:22

płukanie nagrzewnicy u mnie praktycznie nic nie dało nadal słabo grzeje
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 21:50
Posty: 27
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323 BG TWR 1,6 89r.

Postprzez piteer84 » 1 sty 2011, 22:58

u mnie to samo...trzeba wyciagac wszystko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2005, 00:23
Posty: 51
Skąd: Gliwice
Auto: MX-3 1,6 '95

Postprzez bogus1221 » 1 sty 2011, 23:05

ja miałem wyciągnięte wszystko ale płukanie nic nie dało trzeba będzie chyba wymienić na nową
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2009, 21:50
Posty: 27
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323 BG TWR 1,6 89r.

Postprzez kierownik » 10 sty 2011, 15:40

jeśli kupisz gdzieś nową.
ja kupiłem używkę do 323F GB od MX3, płukałem pół wieczoru, zmieniłem i jest cacy.
a przy okazji – całej deski nie trzeba ściągać – luzujesz śruby, lekko podnosisz deskę razem z tym wzmocnieniem, tam są śruby jeszcze od nagrzewnicy i dalej już z całym sterowaniem nawiewów wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez FUCKER » 12 sty 2011, 19:19

Ja zalałem kiedys układ chłodzenia z octem i trochę wody. Zrobiłem kilkadziesiąć km, żeby sie pare razy zagrzał do 90st. zlałem ten syf. Wypłukałem wodą i później grzało rewelacyjnie. Tylko ostrzegam, mogą wam się zatkać kanały w głowicy przez te wszystkie sposoby.
MX-6 w budowie.
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=139321&p=2365539#p2365539[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2008, 11:02
Posty: 35
Skąd: okolice K-Koźla woj. Opolskie
Auto: Mazda MX-6 2.0 16V klima

Postprzez max_gd » 22 gru 2011, 00:45

Bohun 323f napisał(a):a ja wlasnie przygotowuje sie do takiego zabiegu... ale mysle ze woda z octem pod cisnieniem da rade.... wydaje mi sie ze wiekszosc syfu to nic innego jak kamień


Ostatnio użyłem tej metody, ale w troche inny sposób. Zdjąłem węże z nagrzewnicy, podpiąłem 2 krótkie i na noc wlałem octu. Następnego dnia wypłukałem nagrzewicę wodą pod ciśnieniem. Widok syfu jaki wyleciał ze środka prawie zwalił mnie na kolana. Pomogło. Widoczna i wyczuwalna poprawa. Wróciło ciepło i jest fajnie. Jedyny minus tej metody był taki, że przez kilka dnia z pod maski śmierdziało octem (tu i ówdzie trochu się rozlało).
日本の国内市場
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2011, 01:25
Posty: 340
Skąd: Gdańsk
Auto: MX3 1.6 SOHC viewtopic.php?f=312&t=122756

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323