Wymiana oleju w skrzyni biegów.
Witam
Jestem po wymienie oleju w skrzyni biegów. Kupiłem zgodnie z zaleceniami na forum 3 litry( w hurtowni we Wrocławiu0 cena ok 132 zł za 3 litry Mobil 75/90. Spuszczasz wiadomo z dołu (są 2 śruby). Auto było na podnosniku, więc z dołu wlałem 2l i nie dało rady więcej.
Przy uzupełnieniu nie trzeba ruszać filtra powietrza. Wystarczy wyciągnąć akumulator i pólkę, na którym stoi akumulator. Jest śruba -nie pamiętam bodajże klucz 22/23. Oleju miałem chyba 2,8 litra, ale wlałem 2,4 l. Skrzynia biegów pracuje podobnie jak przed wymianą(dobrze).
pozdrawiam
Jestem po wymienie oleju w skrzyni biegów. Kupiłem zgodnie z zaleceniami na forum 3 litry( w hurtowni we Wrocławiu0 cena ok 132 zł za 3 litry Mobil 75/90. Spuszczasz wiadomo z dołu (są 2 śruby). Auto było na podnosniku, więc z dołu wlałem 2l i nie dało rady więcej.
Przy uzupełnieniu nie trzeba ruszać filtra powietrza. Wystarczy wyciągnąć akumulator i pólkę, na którym stoi akumulator. Jest śruba -nie pamiętam bodajże klucz 22/23. Oleju miałem chyba 2,8 litra, ale wlałem 2,4 l. Skrzynia biegów pracuje podobnie jak przed wymianą(dobrze).
pozdrawiam
-
hajdamaka
Mam pytanie, być może związane z niedostatkiem olejem w skrzyni. Objawy wyglądają tak, że gdy auto jest zimne zwłaszcza po chłodnym poranku, skrzynia chodzi bardzo ciężko. Trzeba dużo siły żeby na przykład wrzucić wsteczny. Gdy silnik już trochę pochodzi słychać czasem "rzęrzenie" (ocieranie) przy zmianie z dwójki na trójkę. Czy to sprawa oleju w skrzyni?
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Tak
Jak olej do bani już jest to w zimne dni są problemy z wrzuceniem biegu, albo też masz olej nie zalecany przez producenta.
Ja mam zapytanie o olej czy lepiej GL-4 czy GL-5.
Oba w dość podobnej cenie, generalnie chodzi mi o olej:

Jak olej do bani już jest to w zimne dni są problemy z wrzuceniem biegu, albo też masz olej nie zalecany przez producenta.
Ja mam zapytanie o olej czy lepiej GL-4 czy GL-5.
Oba w dość podobnej cenie, generalnie chodzi mi o olej:

Jako że znowu zrobiło się zimno i powróciły problemy z "haczącymi biegami", to chciałem się w tym miejscu podzielić pewnym doświadczeniem z moją skrzynią. Przywykłem już do tego, że przy temp. pniżej +10°C na zimnej skrzyni opornie wchodzi 2 bieg, ale co ciekawe w zakrętach w lewo (np. rondo) wrzucając z 1 na 2 efekt haczenia jest bardziej wyczuwalny, wręcz wybija lewarek spowrotem. Natomiast zmieniając z 1 na 2 w zakręcie w prawo (np. na skrzyżowaniu) 2 wchodzi jak w masło – bez haczenia czy wybijania lewarka.
Ciekawi mnie czy to akurat moja madzia tak ma i czy może coś się kończy w skrzyni (dopiero 90k km), czy może u was też tak jest ?
Pozdrawiam
Ciekawi mnie czy to akurat moja madzia tak ma i czy może coś się kończy w skrzyni (dopiero 90k km), czy może u was też tak jest ?
Pozdrawiam
Mazda 6 GG MZR-CD 143 PS
- Od: 30 lis 2009, 13:43
- Posty: 19
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda CX-5 (KE) 2.2D 175KM Revolution
Mazda 2 DY 1.4i AT
Pankuba napisał(a):Hubix napisał(a):Tak
Ja mam zapytanie o olej czy lepiej GL-4 czy GL-5.
Oba w dość podobnej cenie, generalnie chodzi mi o olej:
A może Castrol Taf-X? Spełnia obydwie normy. Castrole przekładniowe zbierają bardzo dobre opinie.
Panowe w Mojej mazdzie przy zmianie biegów czuć czasami lekki opor.... tak czuc jak by metal z metal sie tarl..... nie wiem czy to powidtego ze mazda ma 95 tys km tylko.... a to duzo nie jest na skrzynie ..czy moze olej wymienic? i na jaki jak by mozna wiedziec... MAzda 6 2003 1,8 bena
- Od: 31 gru 2010, 18:35
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6 1,8 2003
Zajrzyj na mój temat viewtopic.php?f=60&t=110495&p=1873667#p1873667
- Od: 2 lis 2010, 21:46
- Posty: 40
- Skąd: Zachodniopomorskie
- Auto: M6 MZR-CD 2004
Ostatnio edytowano 12 sty 2011, 16:46 przez dzikiwiesiek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 26 gru 2010, 20:57
- Posty: 14
chlopaki mam pytanie z troche innej beczki. skrzynia automatyczna. a dokladnie chlodnica oleju w mazdzie ze skrzynia automatyczna. czy jest to oddzielna chlodnica oleju samodzielnie pracujaca czy jest to integralna czesc chlodnicy cieczy i sa razem polaczone lub jedna jest w drugiej ? dodam ze chodzi mi o mazde 6 z 2005 roku wersja poliftingowa 5 biegowy automat wersja UK.
- Od: 6 sty 2011, 23:14
- Posty: 4
Witam.
Spotkałem się z opinią, że po wymianie oleju w skrzyni (manualnej) na ten zalecany przez producenta biegi wchodzą dość ciężko. Podobno można spokojnie zalać skrzynię olejem do automatycznej skrzyni biegów, dzięki czemu biegi wchodzą lżej.
Jeśli ktoś spróbował tej sztuki to proszę o informację, czy rzeczywiście warto i czy nie ma żadnych "skutków ubocznych" takiego zabiegu?
Bardzo proszę też "teoretyków", aby nie zaczęli od razu krzyczeć, że to świętokradztwo. Chciałbym rzetelnej informacji od kogoś, kto się z tym bezpośrednio zetknął, a nie tylko "słyszał od kolegi" lub "zgaduje".
|-----| Edycja |-----|
No i po zawodach. Wlałem TAF-X zgodnie z zaleceniami w tym wątku.
Nie czuję żadnej różnicy w stosunku do tego, co było przed wymianą, czyli chyba jest ok. Na pewno biegi nie wchodzą ciężej. Może odrobinę, ale naprawdę ledwo wyczuwalną odrobinę, lżej...
A dwójka jak haczyła, tak haczy...
Spotkałem się z opinią, że po wymianie oleju w skrzyni (manualnej) na ten zalecany przez producenta biegi wchodzą dość ciężko. Podobno można spokojnie zalać skrzynię olejem do automatycznej skrzyni biegów, dzięki czemu biegi wchodzą lżej.
Jeśli ktoś spróbował tej sztuki to proszę o informację, czy rzeczywiście warto i czy nie ma żadnych "skutków ubocznych" takiego zabiegu?
Bardzo proszę też "teoretyków", aby nie zaczęli od razu krzyczeć, że to świętokradztwo. Chciałbym rzetelnej informacji od kogoś, kto się z tym bezpośrednio zetknął, a nie tylko "słyszał od kolegi" lub "zgaduje".
|-----| Edycja |-----|
No i po zawodach. Wlałem TAF-X zgodnie z zaleceniami w tym wątku.
Nie czuję żadnej różnicy w stosunku do tego, co było przed wymianą, czyli chyba jest ok. Na pewno biegi nie wchodzą ciężej. Może odrobinę, ale naprawdę ledwo wyczuwalną odrobinę, lżej...
A dwójka jak haczyła, tak haczy...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...


arturo76 napisał(a):Ciekawi mnie czy to akurat moja madzia tak ma i czy może coś się kończy w skrzyni (dopiero 90k km), czy może u was też tak jest ?
Cos szybko ta skrzynia zaczyna haczyc. Albo przebieg jest mocno zanizony albo ktos zakatowal skrzynie.
Ja mam natrzaskane 260tys i skrzynia haczy przy wrzucaniu 1 i 2 biegu. Za tydzien zmieniam na castrola taf-x i napisze czy jest poprawa.
Jeszcze takie pytanko retoryczne...dlaczego skrzynia w M6 dziala tak opornie? Mam jeszcze 323f z 99roku, przejechane podobno 170tys a skrzynia dziala jak nowa...oby wszystkie samochody mialy tak fantastyczne skrzynie
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6