Wymiana oleju w skrzyni biegów.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez hajdamaka » 2 lis 2010, 13:51

Witam
Jestem po wymienie oleju w skrzyni biegów. Kupiłem zgodnie z zaleceniami na forum 3 litry( w hurtowni we Wrocławiu0 cena ok 132 zł za 3 litry Mobil 75/90. Spuszczasz wiadomo z dołu (są 2 śruby). Auto było na podnosniku, więc z dołu wlałem 2l i nie dało rady więcej.
Przy uzupełnieniu nie trzeba ruszać filtra powietrza. Wystarczy wyciągnąć akumulator i pólkę, na którym stoi akumulator. Jest śruba -nie pamiętam bodajże klucz 22/23. Oleju miałem chyba 2,8 litra, ale wlałem 2,4 l. Skrzynia biegów pracuje podobnie jak przed wymianą(dobrze).
pozdrawiam
hajdamaka
 

Postprzez maselek » 2 lis 2010, 18:42

Aż dziwne że jakimś cudem uchowały się dwa takie same tematy <diabełek> KLIK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Guiliano » 5 lis 2010, 12:56

Mam pytanie, być może związane z niedostatkiem olejem w skrzyni. Objawy wyglądają tak, że gdy auto jest zimne zwłaszcza po chłodnym poranku, skrzynia chodzi bardzo ciężko. Trzeba dużo siły żeby na przykład wrzucić wsteczny. Gdy silnik już trochę pochodzi słychać czasem "rzęrzenie" (ocieranie) przy zmianie z dwójki na trójkę. Czy to sprawa oleju w skrzyni?
________________________
___________________
__________
So far so good
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 12:09
Posty: 141
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(

Postprzez Hubix » 5 lis 2010, 14:19

Tak

Jak olej do bani już jest to w zimne dni są problemy z wrzuceniem biegu, albo też masz olej nie zalecany przez producenta.

Ja mam zapytanie o olej czy lepiej GL-4 czy GL-5.

Oba w dość podobnej cenie, generalnie chodzi mi o olej:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez arturo76 » 19 lis 2010, 11:31

Jako że znowu zrobiło się zimno i powróciły problemy z "haczącymi biegami", to chciałem się w tym miejscu podzielić pewnym doświadczeniem z moją skrzynią. Przywykłem już do tego, że przy temp. pniżej +10°C na zimnej skrzyni opornie wchodzi 2 bieg, ale co ciekawe w zakrętach w lewo (np. rondo) wrzucając z 1 na 2 efekt haczenia jest bardziej wyczuwalny, wręcz wybija lewarek spowrotem. Natomiast zmieniając z 1 na 2 w zakręcie w prawo (np. na skrzyżowaniu) 2 wchodzi jak w masło – bez haczenia czy wybijania lewarka.
Ciekawi mnie czy to akurat moja madzia tak ma i czy może coś się kończy w skrzyni (dopiero 90k km), czy może u was też tak jest ?

Pozdrawiam
Mazda 6 GG MZR-CD 143 PS
Początkujący
 
Od: 30 lis 2009, 13:43
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda CX-5 (KE) 2.2D 175KM Revolution
Mazda 2 DY 1.4i AT

Postprzez Pankuba » 19 lis 2010, 15:02

Pankuba napisał(a):
Hubix napisał(a):Tak
Ja mam zapytanie o olej czy lepiej GL-4 czy GL-5.
Oba w dość podobnej cenie, generalnie chodzi mi o olej:

A może Castrol Taf-X? Spełnia obydwie normy. Castrole przekładniowe zbierają bardzo dobre opinie.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez Hubix » 19 lis 2010, 18:19

Już wiem, że może być zarówno GL-4 i GL-5.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez sowikPL » 19 lis 2010, 18:30

Pankuba napisał(a):A może Castrol Taf-X? Spełnia obydwie normy. Castrole przekładniowe zbierają bardzo dobre opinie.


potwierdzam zalalem castrolka 75W90 TAF-X i jest duzo lepiej

pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez rafi102 » 29 lis 2010, 10:54

A ile oleju wchodzi do skrzyni 6 biegowej w dieslu z 2006?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2007, 07:33
Posty: 27
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2006r. 2.0D 121KM

Postprzez bober18 » 3 sty 2011, 22:46

Panowe w Mojej mazdzie przy zmianie biegów czuć czasami lekki opor.... tak czuc jak by metal z metal sie tarl..... nie wiem czy to powidtego ze mazda ma 95 tys km tylko.... a to duzo nie jest na skrzynie ..czy moze olej wymienic? i na jaki jak by mozna wiedziec... MAzda 6 2003 1,8 bena
Początkujący
 
Od: 31 gru 2010, 18:35
Posty: 16
Auto: Mazda 6 1,8 2003

Postprzez naian » 3 sty 2011, 23:28

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez dzikiwiesiek » 4 sty 2011, 19:07

u mnie tak czasami było na zimnym silniku




______________
gry gry 3
Ostatnio edytowano 12 sty 2011, 16:46 przez dzikiwiesiek, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 26 gru 2010, 20:57
Posty: 14

Postprzez ejoks » 6 sty 2011, 23:36

chlopaki mam pytanie z troche innej beczki. skrzynia automatyczna. a dokladnie chlodnica oleju w mazdzie ze skrzynia automatyczna. czy jest to oddzielna chlodnica oleju samodzielnie pracujaca czy jest to integralna czesc chlodnicy cieczy i sa razem polaczone lub jedna jest w drugiej ? dodam ze chodzi mi o mazde 6 z 2005 roku wersja poliftingowa 5 biegowy automat wersja UK.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2011, 23:14
Posty: 4

Postprzez rymko » 7 sty 2011, 19:57

Chłodzenie silnika i skrzyni AT odbywa się na jednej chłodnicy.
Ja dorzuciłem ekstra chłodniczkę na skrzynię.
Kolego czytaj dokładniej wątki , bo o tym już było <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez tomek0074 » 9 sty 2011, 01:19

Bylem u dobrego mechanika,nie jakiegos `tam sobie` powiedzial mi ,ze tego oleju sie nie wymienia-po prostu jest dozywotni-jak jest naprawde nie wiem..
Początkujący
 
Od: 9 sty 2011, 00:13
Posty: 7

Postprzez kixi4 » 9 sty 2011, 14:00

Wymienia się!! Mechanicy... za mało do skasowania to się nie chce, a pracy na 20 minut.. Chyba w książce jest co 120 tyś km nie pamiętam dokładnie..
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Hubix » 10 sty 2011, 01:17

Co 100 tys zalecana wymiana oleju.

Mechanik << Konstruktor Mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Wojtek » 10 sty 2011, 09:06

Hubix napisał(a):Co 100 tys zalecana wymiana oleju.

Mechanik << Konstruktor Mazdy


... lub 5 lat... :D
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Gregg » 14 sty 2011, 14:51

Witam.

Spotkałem się z opinią, że po wymianie oleju w skrzyni (manualnej) na ten zalecany przez producenta biegi wchodzą dość ciężko. Podobno można spokojnie zalać skrzynię olejem do automatycznej skrzyni biegów, dzięki czemu biegi wchodzą lżej.

Jeśli ktoś spróbował tej sztuki to proszę o informację, czy rzeczywiście warto i czy nie ma żadnych "skutków ubocznych" takiego zabiegu?
Bardzo proszę też "teoretyków", aby nie zaczęli od razu krzyczeć, że to świętokradztwo. Chciałbym rzetelnej informacji od kogoś, kto się z tym bezpośrednio zetknął, a nie tylko "słyszał od kolegi" lub "zgaduje".

|-----| Edycja |-----|

No i po zawodach. Wlałem TAF-X zgodnie z zaleceniami w tym wątku.
Nie czuję żadnej różnicy w stosunku do tego, co było przed wymianą, czyli chyba jest ok. Na pewno biegi nie wchodzą ciężej. Może odrobinę, ale naprawdę ledwo wyczuwalną odrobinę, lżej...
A dwójka jak haczyła, tak haczy...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez Kety » 18 lut 2011, 12:04

arturo76 napisał(a):Ciekawi mnie czy to akurat moja madzia tak ma i czy może coś się kończy w skrzyni (dopiero 90k km), czy może u was też tak jest ?


Cos szybko ta skrzynia zaczyna haczyc. Albo przebieg jest mocno zanizony albo ktos zakatowal skrzynie.
Ja mam natrzaskane 260tys i skrzynia haczy przy wrzucaniu 1 i 2 biegu. Za tydzien zmieniam na castrola taf-x i napisze czy jest poprawa.
Jeszcze takie pytanko retoryczne...dlaczego skrzynia w M6 dziala tak opornie? Mam jeszcze 323f z 99roku, przejechane podobno 170tys a skrzynia dziala jak nowa...oby wszystkie samochody mialy tak fantastyczne skrzynie :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6