Czy silnik 1.6 diesla w mazdach to ten sam co w fokusie ?
1, 2
Witam chłopaki,
mojej dziewczynie ojciec kupil fordzika fokusa z silnikiem 1.6 diesla i po 3 dniach padla turbina...
Tesc gdzies uslyszal ze to mazdowski silnik i nasmiewa sie ze to "japonskie dziadostwo" a ja nie moge nigdzie znalezc dokladnych info na temat produkcji tych silnikow, zeby ewentualnie obronic honoru japonskiej bogini. Prosze o info odnosnie ten jednostki napedowej i ewentualnych powiazan z fordem jednostek w innych modelach.
PS: fokus jest z 2005 roku.
mojej dziewczynie ojciec kupil fordzika fokusa z silnikiem 1.6 diesla i po 3 dniach padla turbina...
Tesc gdzies uslyszal ze to mazdowski silnik i nasmiewa sie ze to "japonskie dziadostwo" a ja nie moge nigdzie znalezc dokladnych info na temat produkcji tych silnikow, zeby ewentualnie obronic honoru japonskiej bogini. Prosze o info odnosnie ten jednostki napedowej i ewentualnych powiazan z fordem jednostek w innych modelach.
PS: fokus jest z 2005 roku.
Temat kilkakrotnie poruszany
.
Ale silnik nie jest ani mazdowski, ani fordowski, tylko jest owocem francuskiej mysli technicznej – konsernu PSA czyli Peugeot-Citroen
, więc na pewno nie "japońskie badziewie".

Ale silnik nie jest ani mazdowski, ani fordowski, tylko jest owocem francuskiej mysli technicznej – konsernu PSA czyli Peugeot-Citroen

psa- peugeot-citron + ford (ma swoje udzialy w tym przedsiewzieciu)
3 dni po zakupie – reklamacja/sad – do wygrania od reki
turbo – jak kto uzywal tak mu sie zrypie.. nie ma reguly, zalezne od uzytkownika, jak rozpoczynal prace silnika od pelnych obrotow i po grzaniu na tasie gasil bez wystudzenia to normalne ze zdechlo turbo.. do sadu z takim sprzedawca
3 dni po zakupie – reklamacja/sad – do wygrania od reki
turbo – jak kto uzywal tak mu sie zrypie.. nie ma reguly, zalezne od uzytkownika, jak rozpoczynal prace silnika od pelnych obrotow i po grzaniu na tasie gasil bez wystudzenia to normalne ze zdechlo turbo.. do sadu z takim sprzedawca
- Od: 30 wrz 2009, 17:52
- Posty: 269
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift
Wytłumacz mu o co chodzi z tym PSA, jak chociaż to pojmie to jest jeszcze nadzieja. Jak nie to współczuję teścia. Ktoś zyskał, ktoś stracił. Mądry zyskał a kto stracił i straci więcej wiadomo. Nie wieszać mi tu psów na maździe.
- Od: 12 kwi 2010, 11:50
- Posty: 162
- Skąd: Mazowsze południowe
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD & BJ 323F 1.6 Sportiv
panowie Turbosprezarka to cześć eksploatacyjna, tak jak sprzęgło czy koło dwu masowe
jej życie można przedłużyć przez dobre traktowanie. Niestety różnie do tego ludzie podchodzą. Ci co kupują nowa furę i maja w planie jeździć tylko 2 – 3 lata nie widzą często sensu dbania o Turbo. Tak podchodzi mój sąsiad z nowa honda Civic z dieslem. Jak mu zwróciłem uwagę ze na zimno nie dobrze jest wstawiać do pieca – powiedział ze wie ale tym będzie się martwił nowy właściciel za rok.!
Kiedys przyłapałem go jak dolewał oleju – mowil – jak dostaje w piz... to musi coś pić
wiec Panowie każdy inaczej dba o samochód. Każdy do niego inaczej podchodzi.
jej życie można przedłużyć przez dobre traktowanie. Niestety różnie do tego ludzie podchodzą. Ci co kupują nowa furę i maja w planie jeździć tylko 2 – 3 lata nie widzą często sensu dbania o Turbo. Tak podchodzi mój sąsiad z nowa honda Civic z dieslem. Jak mu zwróciłem uwagę ze na zimno nie dobrze jest wstawiać do pieca – powiedział ze wie ale tym będzie się martwił nowy właściciel za rok.!
Kiedys przyłapałem go jak dolewał oleju – mowil – jak dostaje w piz... to musi coś pić
wiec Panowie każdy inaczej dba o samochód. Każdy do niego inaczej podchodzi.
Odnośnie silnika w focusie II
1.6 HDI koncernu PSA występuje w Fordach, M3, Mini, Suzuki, Volvo.
Silnik jest opisany w AutoŚwiecie nr 47 listopad 2010.
Piszą tam miedzy innymi, że jest to super silnik, ale jego największą wadą jest padające turbo. I to nie z powodu wadliwej konstrukcji samej turbiny, a zapychania się przewodów olejowych wraz z sitkiem (temat był poruszany w dziale DIESEL tu na forum). Jak je ktoś dodatkowo dobija na własne życzenie to też sytuacji nie polepsza.
A na temat podgrzewania nie wiem nic, ale chętnie się dowiem
Pzdr
1.6 HDI koncernu PSA występuje w Fordach, M3, Mini, Suzuki, Volvo.
Silnik jest opisany w AutoŚwiecie nr 47 listopad 2010.
Piszą tam miedzy innymi, że jest to super silnik, ale jego największą wadą jest padające turbo. I to nie z powodu wadliwej konstrukcji samej turbiny, a zapychania się przewodów olejowych wraz z sitkiem (temat był poruszany w dziale DIESEL tu na forum). Jak je ktoś dodatkowo dobija na własne życzenie to też sytuacji nie polepsza.
A na temat podgrzewania nie wiem nic, ale chętnie się dowiem
Pzdr
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Dominooo – nagrzewnica wyposażona jest w dodatkowe grzałki elektryczne, ktore zaraz po odpaleniu startują i podgrzewają powietrze i płyn chłodzący. Dla tego leci ciepłe powietrze chwile po odpaleniu silnika nawet w mroźne dni..
vqsoft napisał(a):Dominooo – nagrzewnica wyposażona jest w dodatkowe grzałki elektryczne, ktore zaraz po odpaleniu startują i podgrzewają powietrze i płyn chłodzący. Dla tego leci ciepłe powietrze chwile po odpaleniu silnika nawet w mroźne dni..
No właśnie tak się zastanawiałem i generalnie jestem zadowolony, że tyle co odpalam auto a już w ciągu kilku minut leci cieplejsze powietrze
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości