Brak iskry | MX-3 1.8 V6
Strona 1 z 1
Witam.Chcialbym przedstawic swoj problem.Zaczne od tego ze w mojej mazdzie byl zakladany gaz sekwencyjny stag-300 plus.Samochod na benzynie chodzil idelanie,a na gazie czasami przerwywal w granicach 1,5 2 tysiecy obrotow,gdy mocniej wciskalem gaz.Po 3 dniach jazdy mazda zgasla i juz nie odpalila.Okazalo sie ze w mazdzie nie ma iskry.Dodam tez ze w jednej komorze swiecy zauwazylem olej<wszyscy mi mowia ze to nie ma znaczenia w tej sytuacji>.Prad do aparatu zaplonowego dochodzi,jednak juz na swiece nie idzie.Jakie moga byc przyczyny braku iskry??? U mnie w okolicy mechanicy ciagle mowia mi ze to wina aparatu zaplonowego,uslyszalem tez ze przyczyna moze byc czujnik polozenia walu.Aparat zaplonowy kupilem drugi uzywany,lecz po zalozeniu problem jest ten sam.Prosze o pomoc. Moze ktos wie gdzie dokladnie znajduje sie czujnik polozenia walu w moim silniku??? Pozdrawiam
- Od: 29 lip 2009, 09:35
- Posty: 4
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda MX-3 V6 24V
nie wiem jak jest w V6 bo nie stety nie mam tego silniczka w swoim mx ;/
Moge ci powiedziec ze slabych masz tam mechanikow ;/ ja na twoim miejscu nie dal bym im kola odkrecic a co dopiero pozwolic podniesc maske ;/
A inni pisza odrazu jakies komputery ale po co
jak przeciez wystarczy jeden zwykly kabelek odizolowany bo obu koncach ?
mozesz sprawdzic to tak
1 wlącz zapłon
2 sciagnij przewod z 1 swiecy od razrzadu
3 jak masz jaka dobra lub nowa swiece to wloz ja w przewod z 1 swiecy i przyloz do silnika
4 pod kopółka jest tam taka kostka do modulu
(
http://allegro.pl/item1016733201_modul_ ... _kl01.html)
5 sciagnij ta kostke
6 wez kabelek odizolowany po obu stronach
7 jeden koniec wsadz w srodkowe gniazdo a drugi przyloz pierwsze do lewej albo do prawej i obserwuj czy jest iskra
jak jest to klania sie do wymiany ten oto moduł co masz link wyzej a jak nie bedzie iskry to kłania sie cewka lub palec albo kopulka ;/
Moge ci powiedziec ze slabych masz tam mechanikow ;/ ja na twoim miejscu nie dal bym im kola odkrecic a co dopiero pozwolic podniesc maske ;/
A inni pisza odrazu jakies komputery ale po co
mozesz sprawdzic to tak
1 wlącz zapłon
2 sciagnij przewod z 1 swiecy od razrzadu
3 jak masz jaka dobra lub nowa swiece to wloz ja w przewod z 1 swiecy i przyloz do silnika
4 pod kopółka jest tam taka kostka do modulu
(

5 sciagnij ta kostke
6 wez kabelek odizolowany po obu stronach
7 jeden koniec wsadz w srodkowe gniazdo a drugi przyloz pierwsze do lewej albo do prawej i obserwuj czy jest iskra
jak jest to klania sie do wymiany ten oto moduł co masz link wyzej a jak nie bedzie iskry to kłania sie cewka lub palec albo kopulka ;/
- Od: 13 paź 2009, 12:43
- Posty: 44
- Skąd: Strzyżów
- Auto: Mazda MX-3 sport coupe
o prosze bede musial to sprawdzic.Ale ciagle interesuje mnie ten czujnik polozenia walu...Moze mi ktos powiedziec gdzie on sie dokladnie znajduje w moim silniku?? I jak tam go mozna wyciagnac,skoro tam nawet nie ma gdzie reki wlozyc pod maska;/
- Od: 29 lip 2009, 09:35
- Posty: 4
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda MX-3 V6 24V
tak jak ci pisalem nie mam v6 bo zagladnalbym ci pod maske i ewentualnie zrobil fote
ale tak jak pisalem zawsze sa proste sposoby ^^
prosze -->
http://www.allegro.pl/item1015347596_ma ... kazja.html
tak wyglada czujnik polozenia walu w v6 i teraz pozostaje ci kabelka
sadze ze kostka powinna byc widoczna ^^
powodzenia
ale tak jak pisalem zawsze sa proste sposoby ^^
prosze -->

tak wyglada czujnik polozenia walu w v6 i teraz pozostaje ci kabelka
powodzenia
- Od: 13 paź 2009, 12:43
- Posty: 44
- Skąd: Strzyżów
- Auto: Mazda MX-3 sport coupe
Witam,
W mojej mazdzie padła iskra ; / Na początku iskra była ale koloru czerwonopomarańczowego i samochód w ogóle nie odpalał. Postał na polu kilka tygodni, zachodzę wczoraj i iskry nie ma w ogóle Macie jakieś pomysły?? .. Myśle że padł aparat zapłonowy a dokładniej w nim cewka lub moduł ( albo bóg wie co jeszcze...) Zdecydowałem więc że kupię cały używany aparat. Mam więc pytanie jak dobrać taki aparat ? Czy pojechać poprostu na szrot, powiedzieć rok produkcji samoch?
dzieki z góry za pomoc i pozdrawiam
W mojej mazdzie padła iskra ; / Na początku iskra była ale koloru czerwonopomarańczowego i samochód w ogóle nie odpalał. Postał na polu kilka tygodni, zachodzę wczoraj i iskry nie ma w ogóle Macie jakieś pomysły?? .. Myśle że padł aparat zapłonowy a dokładniej w nim cewka lub moduł ( albo bóg wie co jeszcze...) Zdecydowałem więc że kupię cały używany aparat. Mam więc pytanie jak dobrać taki aparat ? Czy pojechać poprostu na szrot, powiedzieć rok produkcji samoch?
dzieki z góry za pomoc i pozdrawiam
-
koko123
Odświeżę temat.
Kilka dni temu auto przestało chodzić równo na gazie, na benzynie było OK.
Teraz również szarpie na benzynie.
Efekt jest taki, że oprócz przerywania bardzo słabo przyspiesza.
Zgodnie z manualem G27 sprawdziłem rezystancję, czy raczej impedancję cewki i wyszło coś koło 1k oma, manual podaje 0,58 do 0,86 oma.
Przeskok iskry, po zdjęciu jednej fajki, na blok silnika jak i kolor są OK.
Czy mogę coś jeszcze sprawdzić przed oddaniem aparatu zapłonowego do regeneracji?
Kilka dni temu auto przestało chodzić równo na gazie, na benzynie było OK.
Teraz również szarpie na benzynie.
Efekt jest taki, że oprócz przerywania bardzo słabo przyspiesza.
Zgodnie z manualem G27 sprawdziłem rezystancję, czy raczej impedancję cewki i wyszło coś koło 1k oma, manual podaje 0,58 do 0,86 oma.
Przeskok iskry, po zdjęciu jednej fajki, na blok silnika jak i kolor są OK.
Czy mogę coś jeszcze sprawdzić przed oddaniem aparatu zapłonowego do regeneracji?
Pozdrawiam
yasko
yasko
Powitac Panowie. Nie wiem czy pisze w dobrym dziale
z gory sorki jesli pomylilem
mam problem z moja vka wymylem silnik odpalilem mazde i po jakis 15 minutach samochod zgasl. Brak Iskry, wymienilem juz cewke na nowa wymienilem czujnik polozenia walu i dalej ani dechu kompletnie nic. Prosze o pilna pomoc bo juz warjuje na tym punkcie.co to moze jeszcze byc.?
z gory dzieki za informacje 
[podpis usuniety przez moderatora]
- Od: 20 kwi 2012, 17:54
- Posty: 23
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mx-3 1.8 v6
panowie prawdopodobnie to co gosc stwierdzil to impuls do modolu przy aparacie dochodzi lecz z niego nie wychodzi komp sprawny czujnik walu wymieniony blyskowe migaja raz piec raz 8 a raz 9 razy i dodam ze po wlaczeniu zaplonu od czasu do czasu sam zalancza sie wentylator chlodnicy;/ a i zapomnial bym zakupilem nowa cewke ktora sie spalila od czego to moze isc? po umyciu silnika samochod chodzil do 20 miniut i zgasl i do dzis ani dychu a stal na sloneczku juz 4/5 dni

[podpis usuniety przez moderatora]
- Od: 20 kwi 2012, 17:54
- Posty: 23
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mx-3 1.8 v6
witam mam problem z mazda 1.8 v6 92 r nie ma iskry ani pompa paliwa nie podaje wymieniłem aparat zapłonowy cewkę i nic kontrolki świecą silnik kreci lecz nie odpala proszę o wskazówkę
-
lukassik20
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości