Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
Nie spotkałem wątku, w którym można znaleźć opinie na temat silników 1,8; 20; i 2,5
Ja mam mazde z silnikiem z5 1,5.
Silnik bez rewalacji osiągi słabe. Mi udało się wyciągnąć z niej 180 czyli około 170 bo nie spotkałem licznika który by nie zawyżał o te 10 km.
Po za tym hamulce słabe zawieszenie bez rewelacji. Co chwila jakieś problemy a to kopułka a to przewody itp. i szum przy lusterkach ;/
Spalanie w granicach 12litrów lpg mam zwykła instalacje na szczęście nie strzela.
koszty eksplotacji w sumie to duże. Bo z tego co wiem to ten silnik lubi brać olej mój na szczeście nie ma jeszcze tej tendencji, ale po przedni robił remont silnika.
Podsumowując samochód użekł mnie wyglądem i tym że to "japończyk" a samochody z kraju kwitnącej wiśni mają dobra opinie. Niestety ja jestem nie zbyt zadowlony moja 323 f oprucz tego że ma 5 furtek szyby bez ramek nie użek mnie osiągami. Na plus moze miec wplyw to ze bardzo dobrze mi sie nia jezdzi jednoczesnie zastanawiam sie nad jej sprzedaża ale w sumie tylko ten samochód mi sie podoba bo sylwetke ma świetna ponad czasową. amietajmy ze powstal w 94 roku.
I teraz chciałbym sie dowiedziec co moga mi napisac inni własciele mazd z innym silnikiem.
Jak wygląda ekslopatacja bo myśle ze spalanie bylo by podobne, a osiagi zupelenie inne.
Nawet jak bym myslal nad swapem to musze pol mazdy wymienic wiec wole sprzeadac i kupic jakos inna. Co jest lepszym wyborem 1,8 czy 2.0. O silniku 2,5 nie mysle nawet przy obecnych cennach paliw to bym jezdzil tym samochodem tylko w niedziele dla przyjemnosci ;] Chociaz opinia tez by byla mile widziana.
Ja mam mazde z silnikiem z5 1,5.
Silnik bez rewalacji osiągi słabe. Mi udało się wyciągnąć z niej 180 czyli około 170 bo nie spotkałem licznika który by nie zawyżał o te 10 km.
Po za tym hamulce słabe zawieszenie bez rewelacji. Co chwila jakieś problemy a to kopułka a to przewody itp. i szum przy lusterkach ;/
Spalanie w granicach 12litrów lpg mam zwykła instalacje na szczęście nie strzela.
koszty eksplotacji w sumie to duże. Bo z tego co wiem to ten silnik lubi brać olej mój na szczeście nie ma jeszcze tej tendencji, ale po przedni robił remont silnika.
Podsumowując samochód użekł mnie wyglądem i tym że to "japończyk" a samochody z kraju kwitnącej wiśni mają dobra opinie. Niestety ja jestem nie zbyt zadowlony moja 323 f oprucz tego że ma 5 furtek szyby bez ramek nie użek mnie osiągami. Na plus moze miec wplyw to ze bardzo dobrze mi sie nia jezdzi jednoczesnie zastanawiam sie nad jej sprzedaża ale w sumie tylko ten samochód mi sie podoba bo sylwetke ma świetna ponad czasową. amietajmy ze powstal w 94 roku.
I teraz chciałbym sie dowiedziec co moga mi napisac inni własciele mazd z innym silnikiem.
Jak wygląda ekslopatacja bo myśle ze spalanie bylo by podobne, a osiagi zupelenie inne.
Nawet jak bym myslal nad swapem to musze pol mazdy wymienic wiec wole sprzeadac i kupic jakos inna. Co jest lepszym wyborem 1,8 czy 2.0. O silniku 2,5 nie mysle nawet przy obecnych cennach paliw to bym jezdzil tym samochodem tylko w niedziele dla przyjemnosci ;] Chociaz opinia tez by byla mile widziana.
Pół auta niekoniecznie, jakbyś swapował na silnik BP z 323F BA (czyli 1.8) to nie trzeba aż tak dużo wymieniać, jest nawet fotorelacja na forum, 1.8 ma już lepsze przyspieszenie itd., jest bardziej dynamiczny a przy tym spalanie jest podobne. O KFie ci nic nie powiem bo nie miałem więc się nie wypowiadam, jedyne co to że ma bardzo fajny dźwięk V6
A silnika 2.5 w maździe 323F nigdy nie było seryjnie montowanego.
Witam!
Również zastanawiam się na kupnem Mazdy 323f. Interesuje mnie parę kwestii związanych z tym autem i mam nadzieję, że mi pomożecie. Przede wszystkim interesuje mnie kwestia awaryjności – co możecie powiedzieć na ten temat? Moje obecne auto niestety mnie zawodzi dlatego planuję zmianę... Zależy mi na tym, żeby było trwałe i niezawodne – można zaufać Mazdzie? Interesuje mnie również sprawa tego, który silnik najlepiej sprawuje się z LPG? Jak z częściami do tych aut – słyszałem, że należą do drogich. To prawda?
Generalnie proszę o wszelakie opinie – trochę już ten temat poczytałem i co nieco wiem
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Maciek
Również zastanawiam się na kupnem Mazdy 323f. Interesuje mnie parę kwestii związanych z tym autem i mam nadzieję, że mi pomożecie. Przede wszystkim interesuje mnie kwestia awaryjności – co możecie powiedzieć na ten temat? Moje obecne auto niestety mnie zawodzi dlatego planuję zmianę... Zależy mi na tym, żeby było trwałe i niezawodne – można zaufać Mazdzie? Interesuje mnie również sprawa tego, który silnik najlepiej sprawuje się z LPG? Jak z częściami do tych aut – słyszałem, że należą do drogich. To prawda?
Generalnie proszę o wszelakie opinie – trochę już ten temat poczytałem i co nieco wiem
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Maciek
- Od: 15 paź 2010, 23:13
- Posty: 4
Mazdy są ładne podobają się ludzią na ulicy a jak dodasz jakis tłumnik spoiler itp to napewno zwrócisz uwage. 323f jest miłym samochodem dobrze sie prowadzi, ale jak bym szukał teraz takiej mazdy to albo 1,8 albo 2,0. Na pewno nie Z5 ten silnik jest słaby nie daje frajdy z jazdy i o tego nie da sie przy nim nudzic, jakies [tiiit] zawsze sie znajdzie do tego nie wiadomo kiedy zacznie dymic i zacznie miec apetyt na olej. To jezeli mail bym brac mazde to albo 1,8 albo 2,0. Ale raczej szukał bym civica nie spotkalem sie jeszcze z negatywna opinia na temat tych aut
m@cios napisał(a):Witam!
Również zastanawiam się na kupnem Mazdy 323f. Interesuje mnie parę kwestii związanych z tym autem i mam nadzieję, że mi pomożecie. Przede wszystkim interesuje mnie kwestia awaryjności – co możecie powiedzieć na ten temat? Moje obecne auto niestety mnie zawodzi dlatego planuję zmianę... Zależy mi na tym, żeby było trwałe i niezawodne – można zaufać Mazdzie? Interesuje mnie również sprawa tego, który silnik najlepiej sprawuje się z LPG? Jak z częściami do tych aut – słyszałem, że należą do drogich. To prawda?
Generalnie proszę o wszelakie opinie – trochę już ten temat poczytałem i co nieco wiem
Z góry dzięki i pozdrawiam,
Maciek
Od października jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 323F

- Od: 4 paź 2010, 16:05
- Posty: 14
- Skąd: Kielce
- Auto: 323F BA 1.5 96r.
dużo negatywnych wypowiedzi pod adresem z5, moim zdaniem daje frajdę z jazdy, ładnie się kręci, pozwala na jazdę ekonomiczną i po przekroczeniu 4000 w miarę dynamiczną. A takie plotki ,że 1.8 to nie dymi i pali tyle samo to nieprawda. Teoretycznie 1.8 ma lżej więc mniej pali, w praktyce mazda ma lekką budę i 90KM radzi sobie z nią i 1.8 zawsze będzie więcej palić. Ja mam z5 ( więc jestem super obiektywny
) narazie przejechałem 2500km i wzięła ze 2-3 mm z bagnetu przy przebiegu na tym oleju 13kkm, mam olej i filtr a nie mam kiedy zmienić....
Branie oleju i z5 to trochę stereotyp, moim zdaniem wynika w części z konstrukcji silnika, a w większej części z stylu jazdy poprzednich właścicieli i wyglądu samochodu. Wygląd bo ludzie widzą w nim półsportowy hatchback, a silnik zachęca do kręcenia swoją charakterystyką. Więc 1 właściciel zrobił na nim 150-200 tys. dociskając więcej lub mniej, potem kupi ją polak, dociska ,sprzedaje i następny 3 właściciel na forum mazdaspeed opisuje ile kosztował go remont i jakie to z5 jest ch.....we.
Inna sprawa jest z 2.0 V6, jak kogoś stać na ten silnik i jego utrzymanie to jest to dobre rozwiązanie. Prawdą jest też, że 1.8 to silnik który ludzie dostają z przypadku, szukają 323F, zakurat trafili na ogłoszenie z 1.8 to ok wzięli, ale gdyby była ladna z 1.5 to też by wzięli.
No i podsumowując, kolega ma 1.8 i ciągle się chwali negująć moje 1.5
Ale zawsze mam dla niego jedną odpowiedź- co to za sportowiec jak ma korek od gazu kuchenkowego w d...e 

Branie oleju i z5 to trochę stereotyp, moim zdaniem wynika w części z konstrukcji silnika, a w większej części z stylu jazdy poprzednich właścicieli i wyglądu samochodu. Wygląd bo ludzie widzą w nim półsportowy hatchback, a silnik zachęca do kręcenia swoją charakterystyką. Więc 1 właściciel zrobił na nim 150-200 tys. dociskając więcej lub mniej, potem kupi ją polak, dociska ,sprzedaje i następny 3 właściciel na forum mazdaspeed opisuje ile kosztował go remont i jakie to z5 jest ch.....we.
Inna sprawa jest z 2.0 V6, jak kogoś stać na ten silnik i jego utrzymanie to jest to dobre rozwiązanie. Prawdą jest też, że 1.8 to silnik który ludzie dostają z przypadku, szukają 323F, zakurat trafili na ogłoszenie z 1.8 to ok wzięli, ale gdyby była ladna z 1.5 to też by wzięli.
No i podsumowując, kolega ma 1.8 i ciągle się chwali negująć moje 1.5
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
- Od: 19 paź 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: Zambrów
- Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'
Fajnie ktoś kiedyś podsumował "słynne" Z5:
osiągi jak porównywalne konstrukcję 1.4
a spalanie jak... 2.0
Co prawda, jeśli ktoś śmiga sam, ewentualnie w dwie osoby i wskazówka obrotomierza przesuwa się w tylko zakresie 4, 4,5- 6, 6,5tys to nie można powiedzieć, że nie jest dynamiczny jak na poj. 1.5l, ale wtedy lepiej mieć "tatusia" ze stacją benzynową
osiągi jak porównywalne konstrukcję 1.4
a spalanie jak... 2.0
Co prawda, jeśli ktoś śmiga sam, ewentualnie w dwie osoby i wskazówka obrotomierza przesuwa się w tylko zakresie 4, 4,5- 6, 6,5tys to nie można powiedzieć, że nie jest dynamiczny jak na poj. 1.5l, ale wtedy lepiej mieć "tatusia" ze stacją benzynową
Pali tyle co Vectra 1.6 16v a daje więcej przyjemności z jazdy. Mi średnio po 3 bakach do pełna 7.6l. Jak chcesz oszczędny to trzeba kupić Volkswagenowskiego 1.9 TDI i masz oszczędność. Jak chcesz DYNAMICZNY to 2.0 V6 Mazdy jako minimum, z5 to jakoś łączy.
No ale jak to polak, lubi pi............lić
Komuś pali 10l to ja nie wiem jak trzeba jeździć na takie spalanie. Na jesieni przciskałem mu codziennie kilka razy pod 5500 i jazda non stop od zera do 90 i z powrotembo zakręty i było 7.8 średnio na baku. Oczywiście poza tymi małymi szaleństwami spokojnie zmiana biegu 3000-3300 i 100km/h na prostej.
Na wiosnę przykręcę mu trochę śrubę ale myslę, że w 9 l się zmieści, mam nadzieję
No ale jak to polak, lubi pi............lić

Komuś pali 10l to ja nie wiem jak trzeba jeździć na takie spalanie. Na jesieni przciskałem mu codziennie kilka razy pod 5500 i jazda non stop od zera do 90 i z powrotembo zakręty i było 7.8 średnio na baku. Oczywiście poza tymi małymi szaleństwami spokojnie zmiana biegu 3000-3300 i 100km/h na prostej.
Na wiosnę przykręcę mu trochę śrubę ale myslę, że w 9 l się zmieści, mam nadzieję
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
- Od: 19 paź 2010, 17:05
- Posty: 27
- Skąd: Zambrów
- Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'
Z tego co wyczytałem to 1.8 pali 1-1,5 litra więcej niż 1.5
Mam pytanie. Skrzynie w Z5 i BP są takie same? A 10l w zakorkowanym mieście to biorą nawet nowsze 1.4. Wg danych producentra cinqueczento 900 bierze 7,5-8l na 100 w mieście.
- Od: 13 gru 2010, 11:08
- Posty: 26
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'
Kolegom raczej chodzi o to, że Z5 ma to do siebie, że potrafi spalić 6 – 7 w trasie a w mieście nawet 12 to nie problem. Wystarczy, że zapakujesz 4 osoby i spalanie wzrasta dramatycznie. Prawie jeszcze raz tyle co przy normalnej jeździe w pojedynke. No ale jak kogoś to boli to niech bierze turbodiesla. Proste ;p
Jakiś tam podpis Leszka :P
Koledzy mówcie co chcecie każdy ma swoje zdanie na temat Z5
ja tam na swoją nie narzekam posiadam ją jakies 1,5 roku jak kupowałem miała 182 tyś teraz ma 234 tyś jazda na gazie ! zmieniam olej co 10 tys na te kilometry,na dolewki starcza mi litr od wymiany do wymiany ! u mnie niskie obroty to rzadkość
co do spalania to jest naprawdę różnie zalezy gdzie sie zatankuje ! a jak ktos piszę że mu pali 7-8 litrow to chyba nie przekracza 80 km/h ! u mnie spalanie na 205/16/40 pali 10-11 gazu ! jest takie przysłowie jak cie stac na konia to i na bat 

- Od: 8 gru 2007, 22:43
- Posty: 24
- Skąd: Śląsk
- Auto: Premacy 2.0 Sportive
Mam od prawie roku Mazde 323f ba 1,5 96r i jestem z niej zadowolony,wiadomo jak każde auto ma wady i zalety,to w jakim stanie dane auto jest teraz zależy głownie od tego jak poprzedni właściciel od nowości o niego dbał albo i nie dbał,moja mazda jest wg mnie w dobrym stanie mechanicznym ale była w troche gorszym stanie jeśli chodzi o blacharke trzeba było wyczyścic spód i zrobic konserwacje bo niemcy sie raczej w starych jak dla nich autach nie bawią w takie rzeczy noj oczywiscie było kilka drobnych oznak korozji np na słupkach,tylnych nadkolach noj co zauwarzyłem że większość naszych mazd bierze rdza wewnętrzne spody drzwi,ale jak sie zrobi te poprawki zakonserwuje to można sie cieszyć z jady przez lata.Co do silnika 1,5 hmm może jest ciut za słaby ale jak ktoś nie szaleje za kółkiem to w zupełnosci wystarczy a że bierze olej to miałem do tego obawy bo dużo sie tego naczytałem to jak go kupiłem to był zalany mineralnym lotosem,przeraziło mnie to troche ale zalałem mineralny castrol gtx high mileage i smiga aż miło i bierze na 5 tys ok 0,7 l.zaznacze że od razu po kupnie założyłem gaz sekwencyjny stag 4 i smiga naprawde ładnie spala ok 9l gazu,ale rozruch oczywiście zaczyna sie na benzynie i przełacza sie automatycznie jak parownik ośiągnie 34c.Przez ten czas włożyłem w nia troche kasy ale wiadomo jak sie doprowadzi auto do porządku to potem można sie cieszyć z jazdy.Z wkurzających wad dodam że denerwujące są rysujące sie szyby w drziach trzeba dbać o ich czystość.Mimo tego wszystkiego można zakochać sie w tym autku i jeżdzi sie nim naprawde wspaniale. Pozdrawiam
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
Witam,
w najbliższym czasie zamierzam kupić nowe autko i wybór padł na Mazdę 323F. I tutaj mam pytanie do was, jako, że jesteście zapewne bardziej obeznani w temacie ode mnie. Mieszkam na Śląsku Cieszyńskim i postanowiłem, że akurat od najbliższej okolicy zacznę poszukiwania autka i trafiłem na egzemplarz w Bielsku Biała oto >
on<. Byłem go już obejrzeć i ogólnie autko oceniłbym tak na 4- na 6 pkt. ale parę rzeczy nie daje mi spokoju. Chodzi mi o to, że w okolicach 3 tysięcy obrotów silnik zaczyna wydawać dziwne odgłosy. Tak jakby warkot, nie wiecie może z czego to wynika i czy może to być jakaś poważna usterka? Tak poza tym to zauważyłem, że oprócz tego trzeba by było naprawić przycisk do opuszczania el.szyb od strony pasażera, wymienić antenę bo jest złamana, a także kupić głośniki bo poprzedni właściciel je wymontował. Szczerze to za sumę do 8 000tys zł jakoś ciężko mi znaleźć jakiś dobry egzemplarz. Moglibyście mi poradzić na co powinno się zwracać uwagę kupując 323F, żeby nie wyjechać z jakimś autem "niespodzianką".
w najbliższym czasie zamierzam kupić nowe autko i wybór padł na Mazdę 323F. I tutaj mam pytanie do was, jako, że jesteście zapewne bardziej obeznani w temacie ode mnie. Mieszkam na Śląsku Cieszyńskim i postanowiłem, że akurat od najbliższej okolicy zacznę poszukiwania autka i trafiłem na egzemplarz w Bielsku Biała oto >

- Od: 23 lip 2010, 12:36
- Posty: 12
- Skąd: Bładnice Dolne koło Skoczowa
- Auto: Mazda 323F BJ '02, 2.0 DiTD(101 KM)
Hmm poczekaj dołóż i kup 1,8 albo 2,0 z silnikiem 1,5 to prawdziwa loteria na jaki egzemplaż tarfisz. Antena to rzadko w której mazdzie będzie działać. A za 8 tys znajdziesz juz cos tylko musisz być cierpliwy.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości