Forumowicze pomocy!!! wystrzał gazu pali, po chwili gaśnie(323F bg)

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez nolan19 » 4 lis 2010, 10:32

Witam wszystkich..od roku jestem szczesliwym posiadaczem eFki konkretnie 323Fbg 1.6 16v z 1994r....ostatnio jadac do domu samochod najpierw na odcinku jakichs 2km 2xszarpnal tak jakby gaz sie konczyl(ale to niemozliwe poniewaz wczesniej zatankowalem do pelna)...a nastepnie po przejechaniu jeszcze kawalka drogi z pod maski wydobyl sie huk i samochod zgasl...podnoszac maske nie zauwazylem niczego niepokojacego oprocz wyrwanego weza od filtra powietrza, z racji tego ze nic sie z nim nie stalo nalozylem go spowrotem dokrecilem obejme zeby ponownie nie wyskoczyl, wsiadlem do samochodu ale niestety juz nie ruszylem...objawy sa takie, ze samochod odpali na krotka chwile i zaraz gasnie, na LPG to samo(instalacja II generacji),swiece,palec,kopulka napewno sa ok, przeplywomierz tez wyglada na caly...jestem swiadom tego ze pewnie ktos mi tu napisze ze podobny temat jest na forum,ale prosze o wyrozumialosc;) i pomoc w tym temacie, strasznie nie lubie jak moja eFka stoi...dlatego zwracam sie do was pomozcie przywrocic zycie mojej eFce z gory dzieki za kazdy pomysl;);)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 00:51
Posty: 4
Skąd: CHYBIE
Auto: Mazda 323F bg 1.6 16v+LPG

Postprzez Ania69 » 4 lis 2010, 19:38

Sprawdz czy jakies bledy ci pokaze bo na oko nic nie sprawdzisz.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez marcinek84 » 4 lis 2010, 22:29

Mi wygląda na problem z przepływomierzem. Kiedyś nie podłączyłem wtyczki do niego i wtedy objawia się tym że odpala na 1,5sec i gaśnie na benzynie i lpg. Jeśli masz poradnik "Sam naprawiam" wydawnictwa "WKŁ" lub "WEMA" to jest tam opisane jak go sprawdzić prostym miernikiem prądu.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez Ania69 » 5 lis 2010, 08:47

Przy uszkodzonym przeplywomierzu na lpg powinien pracowac normalnie.Przeplywomierz ma znaczenie dla pb a nie lpg
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez marcinek84 » 5 lis 2010, 17:26

Przy 2 generacji emulator (np. STAG EU4) nie emuluje przepływomierza tylko pracę wtryskiwaczy czyli gdy przełączamy na gaz to dla kompa nie ma różnicy poza tym że sonda ma inne odczyty jeśli gaz jest źle ustawiony. Więc jeśli jest nieszczelność lub źle pracuje przepływomierz to silnik gaśnie zaraz po odpaleniu.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez nolan19 » 24 lis 2010, 00:36

a wiec tak wymiana przeplywomierza zalatwila wszystko...ale samochod normalnie jezdzi tylko na genzynie i pelnej butli gazu...3 dni temu po przejechaniu ok 70km na butli znow strzelila, ale tym razem na szczescie nie ucierpial przeplywomierz, ciekawi mnie fakt ze za pierwszym razem strzelila rowniez mniej wiecej po 70-80km zrobionych od zatankowania do pelna butli...gaz tankuje zawsze na jednej stacji i do tej pory nie bylo problemow...dodam tez ze zanim zrobilem jakiekolwiek km wymienilem filtr powietrza oraz pojechalem ustawic gaz do zakladu...narazie jezdze na benzynie,poniewaz nie wiem w czym tkwi problem...ktos ma jakis pomysl????
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 00:51
Posty: 4
Skąd: CHYBIE
Auto: Mazda 323F bg 1.6 16v+LPG

Postprzez Ania69 » 24 lis 2010, 09:31

Jedz do gazownika bo jesli to nie jest lipny gaz, to moze niema odpowiedniego cisnienia i samochod dostaje za malo gazu,przyczyn moze byc kilka
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez marcinek84 » 24 lis 2010, 19:44

Kolega w F-ce wymienił kable i świece i przestało strzelać w dolot ale on ma tak jak ja BLOS-a (mikser gazu) zamontowany jakieś 12 cm od wlotu do kolektora dolotowego a nie jak większość innych aut z gazem gdzie jest montowany mikser przed przepustnicą. Mi jeszcze nie strzelił ani razu na szczęście. Ja mam świece Beru 3 elektrodowe do benzyniaka i kable Sentech. Tylko uważaj na świece podróbki bo możesz tylko stracić kase i nic nie zdziałać, jak możesz to zerknij sobie na stronę
NGK – http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produktow/
i tam możesz sobie zobaczyć jak rozpoznać oryginał oraz znaleźć i potem odpowiednie kupić w sklepie.
Moje byłe cztery koła:
http://www.fotosik.pl/u/marcinek0584/album/672546
Ps. sprzedam kilka części z BBtki (tłumiki, nagrzewnicę, szyberdach, lampy tylne, tylną kanciastą blędę z klapy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2008, 13:07
Posty: 39
Skąd: Piaski k/Lublina
Auto: sprzedana '91 BG 323GT+LPG BLOS

Postprzez YaRQ » 24 lis 2010, 19:48

Ja mam zwykły mikser przed przepływomierzem i nie strzela, a przewodu z gazem jest ponad pół metra (odcinek przez przepływke do przepustnicy i dalej...)
Zastanawiam się nad blosem, bo na wyższych obrotach nie ma mocy i ogólnie może by lepiej GTek chodził... ale właśnie tych wystrzałów bym baaardzo nie chciał..
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Postprzez nolan19 » 2 gru 2010, 22:46

kable i swiece byly wymieniane i tez na tym elemencie nie oszczedzalem swiece napewno org NGK kable to samo...nie mam pomyslu juz...napewno jeszcze zasiegne porady innego gazownika co moze byc przyczyna...chyba ze jakis forumowicz mnie uprzedzi;)
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 00:51
Posty: 4
Skąd: CHYBIE
Auto: Mazda 323F bg 1.6 16v+LPG

Postprzez Ania69 » 3 gru 2010, 12:31

Zdemontuj krokowca zaluz zwykla srube ,pojezdzij dzien i zobacz jak sie bedzie instalaja zachowywac.Jezdzenie od gazownika do gazownika to koszta a efekt nie koniecznie dobry Chyba ze masz sprawdzonego.Moze ci krokowy sie przycinac ,a moze sterownik warjuje,sprawdz mase sterownika,bo tam moze tkwic przyczyna.Reasumujac sruba pokaze czy problemu szukac nalezy w instalacji lpg czy w samochodzie
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Mazdaxxx » 9 gru 2010, 03:35

zaczynajac od poczatku tematu piszecie ze przepływka nic nei ma do gazu owszem ale kolega ma instalke 2 generacji czyli zapala na benzynie a potem przy dodaniu gazu przełancza na gaz dlatego furka gasła po strzale wystarczylo przestawic na centralce na w prawo na 2 wtedy pali na samym gazie albo przytrzymac długo jesli jest to mala centralka dotykowa aby wprawic ja w tryb awaryjny

nastepnie strzela dalej jezeli jest silniczek krokowy na wezu od gazu to bedzie bankowo jego wina "cud śruba" załatwi temat napewno bedzie lepiej jezdzic i mniej palić

jeżeli nie ma krokowego i jest juz owa śruba zamontowana trzeba szukac przyczyny w zle ustawionym gazie odwiedzic gazownika niech przestroi furke z regóły pomaga

sprawdzić zapłon może być zbyt przyspieszony do gazu

jeźeli dalej jest tragedia a z takim czyms sie spotkalem równiez i dalej strzela trzeba odkładać kase żeby zrobic głowice ,wymienić zawory ssace które od jazdy na lpg maja dość i strzały z komory silnika idą w dolot
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Ania69 » 9 gru 2010, 09:26

kolego jesli odnosisz sie do tego co napisalem to czytaj uwaznie,bo nie jest tam napisane aby zminienic krokowyna srube,tylko aby sprawdzic i zawezyc obrzar poszukiwan.Na temat gazownikownie bede sie kolejny raz wypowiadal bo szkoda slow,jesli niema sie sprawdzonego to szkoda czsu i kasy na patalachow
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Zbyszek » 17 gru 2010, 06:10

Przede wszystkim sprawdź dolot, czy nie ciągnie lewego powietrza, potem czy kable wszystkie są ok i przepływomierz przetestuj tzn. odłacz kabel od przepływomierza i spróbuj odpalić. Najpierw zacznij od prostych rzeczy a na wydawanie kasy przyjdzie czas, pozdro
Za młody na diesla :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 10:30
Posty: 89
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F BG B6 1,6 16V OHC – sprzedana
teraz Audi Coupe 2.3 :D czarna bestia

Postprzez nolan19 » 7 sty 2011, 20:59

drodzy forumowicze, a wiec tak kable nie kopia, na swiecach zmniejszylem przerwe, strzelic jeszcze nie strzelila, ale nadal ma takie objawy jak przed drugim wystrzalem, mianowicie przy predkosci 40km/h na 4biegu jadac tak na pol gazie jest ok, ale dodajac gazu samochodem zaczyna szarpac(tak jakby sie dlawil czy cos w tym stylu).. tu jest link do fotki spod maski moze tak bedzie prosciej i ktos pomoze gdzie jeszcze szukac problemu, dodam tylko ze na benzynie samochod normalnie wkreca sie na obroty... http://img205.imageshack.us/i/20100726026.jpg/ oto link do tej fotki silnika
Początkujący
 
Od: 20 lut 2010, 00:51
Posty: 4
Skąd: CHYBIE
Auto: Mazda 323F bg 1.6 16v+LPG

Postprzez Magdalena » 7 sty 2011, 21:29

nolan19 nazwij poprawnie temat.
Ruda czarownica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 00:17
Posty: 2125 (3/5)
Skąd: Z daleka
Auto: 323 P/Małe czarne

Postprzez novik » 8 sty 2011, 23:04

Witam . Mam Mazdę 323.Pozwolę sobie podłączyć się pod temat gdyż miałem dzisiaj strzał w kolektorze.Silnik ledwie zipie na Pb dławi sie i przerywa.Wyjąłem przepływomierz i z oględzin delikatne elementy wewnątrz są nienaruszone .Czy coś innego mogłoby się uszkodzić.Czy uszkodzony przepływomierz napewno nie ma wpływu na pracę LPG (np.regulacja wyprzedzenia zapłonu?)
Czy ktoś ma link jak powinien wyglądać wewnątrz sprawny przeplywomierz?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez novik » 8 sty 2011, 23:24

Można sprawdzić napięcia podawane z przepływki -bede wdzięczny za informacje
Początkujący
 
Od: 13 paź 2009, 23:14
Posty: 12
Skąd: Wroclaw
Auto: Mazda 323 C (BA)

Postprzez romangit » 10 sty 2011, 18:22

Uszkodzony przepływomierz ma wpływ na jazdę na LPG, a mianowicie auto jest sporo słabsze. Niby jeździ normalnie ale przy wyprzedzaniu nagle masz wrażenie jakbyś ciągnął za sobą sporą przyczepę :)
romangit
 

Postprzez YaRQ » 10 sty 2011, 19:17

jasne...

żeby nie było:
w instalacji z mikserem, nawet II gen. przepływka nie ma znaczenia, dawka gazu ustalana jest co najwyużej na podstawie wahań lambdy...
no chyba że klapka 'na amen' zakleszczona, ale to się wyczuje od razu a nie przy wyprzedzaniu.. hahaha
/ Jaro, pozdr.
Kupię osłone silnika (skrzyni) od lewej strony (l. koła)! i prawy przedni chlapacz do Xed6!
323 BestGeneration[*]

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2008, 14:40
Posty: 366
Skąd: PL -> SBI
Auto: JMZ 323 BGT
JMZ X6 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG