Podłączenie domykania szyb

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Gość » 10 wrz 2005, 16:33

Witam, wg Waszych wskażowek na forum podłączyłem autoalaram super forteca, ale za holerę nie wiem jak podłączyć sterownik (moduł?) do domykania szyb do mojej mazdy 626 GE rok. 92 (nowa buda) 16.v 2.0.
Powiedzcie gdzie wpiąć przewody opisane jako OVER-RIDE, TRIGGER, TO STARTER KILLER oraz dlaczego są dwa przewody do zasilania RED POWER (+ or –).
Jak podłączyć przewody do podnośników drzwiowych? (rozebrałem tapicerkę drzwi kierowcy i znalazłem tam pod włącznikami tylko jedną kostkę)
Załączam schemat podnośnika, typ FAI-4WM
Ps. Jak zrobić, aby szyby zamykały się pojedynczo?

Z góry dzięki za wszystkie posty. :)

Obrazek
Gość
 

Postprzez wicekk » 11 wrz 2005, 13:55

Poszukaj bo gdzies juz to opisywalem
Jezeli zamontujesz sterownik w drzwiach kierowcy to silniki masz jak na dloni ale musisz tam doprowadzic grubsze przewody zasilajace modul, jezeli w srodku np. obok bezpiecznikow to przewody do szyb masz w progu (latwo znalesc bo kolory te same co w kostce) lecz trzeba i tak wprowadzac 2 przewody do silniczka w drzwiach kierowcy bo w progu sa tylko pozostale szyby.
Zamykanie pojedynczo szyb masz opisane w instrukcji modulu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez adam626 » 16 wrz 2005, 11:31

dlaczego się upierasz przy grubszych przewodach w drzwiach kierowcy,
przecież oryginalnie zasilanie jest doprowadzanie i masz sterowanie wszystkich czterech drzwi i zasilania wystarcza
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez wicekk » 16 wrz 2005, 22:39

adam626 napisał(a):dlaczego się upierasz przy grubszych przewodach w drzwiach kierowcy,
przecież oryginalnie zasilanie jest doprowadzanie i masz sterowanie wszystkich czterech drzwi i zasilania wystarcza


dlatego ze jezeli bedzie to na cienkich i np. beda domykane 2 szyby na raz to w sterowniku moze zadzialac uklad przeciw-przeciazeniowy i moze okazac sie ze nie bedzie domykal podobna sytuacja bedzie gdy akumulator straci swoja moc np. w zimie.
Zreszta tak zaleca producent ukladu i pewnie wie co robi.
Nalezy jeszcze brac pod uwage ze z czasem szyby moga podnosic sie czasami bardziej opornie do tego cienkie kable i pozniej niepotrzebne nerwy bo cos nie dziala....
Recznie wdusisz przycisk i poczekasz az domknie a elektronika moze wczesniej odlaczyc bo pomysli ze juz domkniete, zreszta nalezy to dobrze wyregulowac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez adam626 » 22 wrz 2005, 09:52

moja madzia nie miała fabrycznie elektrycznych szyb
kupiłem włoskie mechanizmy uniwersalne
pozakładałem dodatkowe kable do każdych drzwi 2.5 mm2
do modułu idzie kabelek bezpośrednio z akumulatora 6mm2
szyby są domykane pojedynczo bo przy niesprzyjających warunkach
układ zareaguje na spadek napięcia
pomimo tych kabli
nie pamiętam wartości ale sprawdzałem z fabrycznym podnośnikiem i te moje miały nawet mniejszy prad przy pracy niż oryginał
mam akumulator 50Ah i czasem spadek napięcia w zimie następuje niezależnie od obciążania układu. Tuż po wyłączeniu silnika jest ponad 13V bo był ładowany w czasie jazdy a za chwilę spada do 12V z groszami
i układ potrafi to odebrać jako zamknięcie okna.
Być może lepiej by było jakby układ rozpoznawał wzrost poboru prądu a nie spadek napięcia ale ten tak nie robi i żaden ze znanych mi układów tak nie robi.
Kilkakrotnie montowałem tego typu moduły na oryginalnych kablach i działały. Dlatego sugeruję aby tak spróbować.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6