Mazda MPV LW RF 2004 r.

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez Erastotenes » 24 lis 2010, 17:18

Teraz bardziej zacnie wygląda niż na samym początku. Nice.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez sokoli_majster » 3 gru 2010, 10:31

przy stanie licznika 121 780 km wymieniono:
– olej silnikowy DEXELIA Ultra 5W-30
– filtr oleju
– filtr powietrza
– filtr kabinowy z aktywnym węglem
– płyn chłodniczy

Dodatkowo przy zapowiadanej zimie, posmarowałem silikonem uszczelki w drzwiach i zmieniłem płyn w spryskiwaczach na zimowy

(jeszcze tylko to webasto zrobić :( )
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 3 gru 2010, 10:32

Dolej jeszcze jakiś depresator do zbiornika.
Nie zaszkodzi :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 3 gru 2010, 12:53

a co polecasz? Ty jaki środek lejesz?
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 3 gru 2010, 13:46

Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 14 gru 2010, 13:24

Swego czasu przestało działać podświetlenie klawiszy na kierownicy a nieco później zaczął odmawiać posłuszeństwa klakson. Najpierw działał tylko w pozycji maksymalnie skręconych kół w prawo a później umarł całkowicie. Podejrzenie padło na uszkodzoną taśmę od AIRBAG-u.
Zakupiłem taśmę do MPV-ki na Allegro i zabrałem się do wymiany. Jakież było moje zdziwienie gdy zobaczyłem inne wtyczki! Otóż potwierdziło się moje przypuszczenie że ktoś (poprzedni właściciel w Austrii lub handlarz który mi sprzedał auto) zamienił kierownicę Obrazek. Dlatego jestem szczęśliwym posiadaczem kierownicy od Mazdy 6 wraz z przyciskami od tempomatu Obrazek
Nie pozostało mi nic innego jak przelutowanie kabla tak aby końcówka do poduszki pozostała ta sama.
Wszystko się udało, klakson działa oraz podświetlenie przycisków na kierownicy co otwiera szansę na ponowne podejście do tematu sterowania radiem Obrazek

Poniżej zdjęcie z przeszłości jak szwagrowi pomagałem przewieźć materac ze sklepu. Materac przewożony był na dachu ponieważ sprzedawca powiedział że jest z wypełnienia kokosowego którego nie można składać. Jazda z prędkością 40km/h i miny kierowców z tyłu za nami – bezcenne !

Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 27 gru 2010, 13:42

Nareszcie udało mi się reaktywować tak potrzebny zimą "gadżet" czyli Webasto! Oczywiście nie obyło się bez pewnych zgrzytów. Zamówiłem już jeden piecyk ale po wysłaniu go do firmy GASTAL we Wrocławiu stwierdzili że nie działa. Znalazłem drugi piecyk i już było ok (podziękowania dla JerryCold) , więc pozostało jedynie go zamontować. Serwis spisał się bardzo dobrze, mogę polecić ich w pełni profesjonalne podejście. Jedyny minus to ceny... Obrazek w trakcie okazało się że do wymiany kwalifikuje się pompa paliwa za 280 zł! a przy okazji padła jeszcze pompa wody za dodatkowe 350zł! Obrazek

Z racji tego że cenię sobie wygodę zamontowałem wcześniej zakupiony zestaw:
Obrazek

Pilot zdalnego sterowania Webasto. Teraz mogę sobie zdalnie odpalić ogrzewania i wsiadać do ciepłego auta patrząc jak sąsiedzi z uporem skrobią szyby Obrazek Ale odśnieżać dalej trzeba, niestety Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez skarkop » 2 sty 2011, 00:10

Nareszcie udało mi się reaktywować tak potrzebny zimą "gadżet" czyli Webasto!

Miales wczesniej webasto postojowe czy montowales teraz caly zestaw?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2006, 14:42
Posty: 200
Skąd: Gliwice, Dębica
Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05

Postprzez sokoli_majster » 2 sty 2011, 22:58

Miałem już zamontowane Webasto wraz z zegarkiem T1530 Obrazek ale niestety nie działało :( teraz dokupiłem inny – sprawny piecyk, wymieniłem go oraz dołożyłem pilota. To wszystko :)

Jeśli nie masz sterowania to na Allegro jest gościu stal-rol1 który ma tanie i nowe części do Webasto. Możesz sobie zamontować jedynie pilota i też będzie działało.
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 4 sty 2011, 01:14

sokoli_majster napisał(a):Możesz sobie zamontować jedynie pilota i też będzie działało.

Nic bardziej błędnego sokoli :)
Jak webasto było w wersji podstawowej (czyli jako dogrzewacz silnika, bez sterownika – standardowe wyposażenie szóstek z dieslem) to pilot nic tutaj nie pomoże.
Przede wszystkim nie ma w nim pompki obiegu płynu chłodzącego.

W dziale MZR-CD jest temat o rozbudowie dogrzewacza webasto do pełnej funkcjonalności ogrzewania postojowego pracującego niezależnie od silnika.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 4 sty 2011, 01:46

OK ;) mnie chodziło o to ze jak już sobie zamontuje sterownik to nie trzeba montować zegarka – można samego pilota. Mam rację?
sokoli_majster
 

Postprzez Grzyby » 4 sty 2011, 01:55

nie :)

Piszę o webasto w podstawowej wersji podgrzewacza silnika.
Grzyby napisał(a):nie ma w nim pompki obiegu płynu chłodzącego

a bez tego nic sterownik nie da.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sokoli_majster » 4 sty 2011, 08:27

dobra, jak sie zamontuje pompki, sterowniki i wszystkie inne gadżety potrzebne do rozbuowania dogrzewacza silnika tak aby było ogrzewanie postojowe to zmiast zegarka T1533 można zamonotwać od razu pilota. Teraz się zgadza?
sokoli_majster
 

Postprzez JerryCold » 13 sty 2011, 13:46

podziękowania dla JerryCold
proszę uprzejmie :) Fajnie , że wszystko jest OK... a nawet myślałem o Tobie że się coś długo nie odzywasz.
do wymiany kwalifikuje się pompa paliwa za 280 zł

hmm. .. szkoda , że nie pisałeś – dorzucił bym Ci pompę paliwa gratis. ( no może za przesyłkę :P )
przy okazji padła jeszcze pompa wody za dodatkowe 350zł

faktycznie trochę drogo – za swoją dałem 125,00zł.

Pozdrawiam J.R.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez sokoli_majster » 13 sty 2011, 14:20

Wszystkie uszkodzenia wyszły dopiero w trakcie wymiany w serwisie wiec nie było czasu na zastanawianie się bo chciałem wyjechać zrobionym autem.
Ale dobrze wiedzieć że masz pozostałe części

lusterka elektrycznie składane mi załatw z Japonii ;)
sokoli_majster
 

Postprzez JerryCold » 13 sty 2011, 14:38

Sprzedaję Multiplę więc Ci mogę odkręcić lusterka.
Elektrycznie składane, regulowane, podgrzewane , martwe pole... full wypas hahaha
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez sokoli_majster » 26 sty 2011, 15:25

Przy przebiegu 124 000 km wymieniono kompletny rozrząd wraz pompą wody. Niby Mazda zaleca wymianę pompy co drugi rozrząd czyli przy przebiegu 240 000 km ale swoją wymieniłem profilaktycznie. Jak się okazało całkiem słusznie bo stara pompa już zaczęła przeciekać. Mam nadzieję że teraz trochę pojeżdżę :)
PS. Czy ktoś wie dlaczego po podłączeniu pilota zdalnego sterowania do Webasto nie działa "zegarek" od Webasto? Tzn. gdy włączę z pilota to wszystko działa – piecyk się włącza, ale gdy włączę z "zegarka" to działa tylko przewietrzanie :( W serwisie też nie wiedzieli dlaczego tak się dzieje.
sokoli_majster
 

Postprzez sokoli_majster » 4 lut 2011, 20:25

Brak zegarka był dość denerwujący z racji wymiany radia na 1-DIN, dlatego rozpocząłem już dawno poszukiwania miejsca w aucie oraz zegara który by pasował i nie rzucał się zbytnio w oczy.
Na początku myślałem że zaadoptuję zegarek z amerykańskiego lusterka z kompasem elektronicznym, ale nie wypaliło. Potem chciałem lusterko z zegarkiem jak w starym polonezie (sprzedawali takie nakładki na lusterka made in ZSRR ;) ). W międzyczasie wykombinowałem że wstawię zegarek ze starej fiesty w boczną szufladkę, ale nie było by go wogóle widać (inny kąt patrzenia z fotela kierowcy).
W końcu kolega Norby podrzucił mi najprostszy pomysł (dzięki za podpowiedź <spoko> ). Zegarek od Forda Mondeo i prąd z radia tak aby po odłączeniu stacyjki nie zegar nie gubił czasu. Oto co zainstalowałem:
Obrazek
sokoli_majster
 

Postprzez enkai » 21 mar 2011, 19:25

Czy końcówki wydechu dizli nie są celowo zagięte do podłoża aby sadzami nie fukać na innych?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 22 mar 2011, 09:17

Czepiasz się enkai Obrazek

zakopci tylko na zimnym silniku ewentualnie jak mocno przycisnę na światłach, na codzień nic nie widać ino trochę czuć – jak to diesel Obrazek
sokoli_majster
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy