Witam serdecznie wszystkich użytkowników piątki. Od niedawna jestem właścicielem właśnie tej mazdy z przełomu 2006 i 2007 z silnikiem 2,3, która przypłynęła z Kanady.
Oprócz oczywiście wielu pytań, na które znalazłem odpowiedzi na forum, mam jeszcze więcej, ale może później. Na razie podstawowe, mnie nurtujące:
1.Jaka najlepsza instalacja LPG do tego silnika – albo na co (jakie parametry) powinienem zwrócić uwagę
przy jej wyborze – każdy "gazownik" może specjalizować się w innej więc jakie parametry?
2. Czy przy tych rocznikach mogę już zapomnieć o relingach dachowych? Szczerze mówiąc, po
zamontowaniu LPG i 6 osobach, dach jest jedynym bagażnikiem a tu zaskoczenie – wcześniejsze i
późniejsze roczniki miały.
3. Jaki do tego typu optymalny akumulator?
P.s Szczerze polecam przed zakupem zza oceanu pojazdu skorzystać z Carfaxu – ja dałem się namówić i szczerze mówiąc oprócz tego, że zdecydowałem się na zakup, to zostało mi jeszcze dużo pieniędzy i śpię spokojniej w nocy (czego nie mogę powiedzieć w przypadku gdy kupowałem auto w Niemczech.
Na razie jestem na etapie szukania zimowych opon z felgami
Relingi dachowe
Strona 1 z 1
ad1. ja jeżdże na Pb ( około 10tys rocznie ) i uważam że gaz jak już to w kuchni ( chociaż sam mam na prąd
)
ad2. wersje na rynek północnoamerykański nie miały relingów w standardzie , możesz dokupić takowe albo dedykowane bagażniki dachowe ( to jest chyba tańsze rozwiązanie )
ad3. akumulator standardowo montowany nie sprawia mi żadnych problemów w zimie
ad2. wersje na rynek północnoamerykański nie miały relingów w standardzie , możesz dokupić takowe albo dedykowane bagażniki dachowe ( to jest chyba tańsze rozwiązanie )
ad3. akumulator standardowo montowany nie sprawia mi żadnych problemów w zimie
- Od: 22 maja 2010, 11:57
- Posty: 13
- Skąd: Lublin
- Auto: MAZDA CX5 (2012) 2.0 BENZYNA SKY PASSION
Dzięki "wogo".
A propo gazu – podobno z tym silnikiem pali "straszne" ilości benzyny a ja robię rocznie około 20 tys.
Szukałem na allegro relingów i nic nie znalazłem – chodzi mi właśnie o takie (tak to sobie wyobrażam) relingi, które montuję w otwory dachowe zabezpieczone aktualnie zaślepkami (niby istnieją, ale są podejrzanie malutkie i za nic nie chcą się otworzyć). Takie systemy widziałem w innych samochodach. – Ciekawe czemu w najnowszych wersjach mazdy 5 wrócili do stałych relingów?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji właśnie o takich relingach do mojej mazdy.
Moje pytanie o akumulator spowodowane jest tym, iż kupiłem ją z jakimś podejrzanym 45 amperowym czymś, co chyba jednak jest za małe na silnik 2,3.
A propo gazu – podobno z tym silnikiem pali "straszne" ilości benzyny a ja robię rocznie około 20 tys.
Szukałem na allegro relingów i nic nie znalazłem – chodzi mi właśnie o takie (tak to sobie wyobrażam) relingi, które montuję w otwory dachowe zabezpieczone aktualnie zaślepkami (niby istnieją, ale są podejrzanie malutkie i za nic nie chcą się otworzyć). Takie systemy widziałem w innych samochodach. – Ciekawe czemu w najnowszych wersjach mazdy 5 wrócili do stałych relingów?
Nigdzie nie mogę znaleźć informacji właśnie o takich relingach do mojej mazdy.
Moje pytanie o akumulator spowodowane jest tym, iż kupiłem ją z jakimś podejrzanym 45 amperowym czymś, co chyba jednak jest za małe na silnik 2,3.
- Od: 8 gru 2010, 21:34
- Posty: 5
I. Przy 20 tys. rocznie instalacja gazowa nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
(Spalanie benzyna 11 l miasto – przy obecnych korkach, 7 l trasa).
II. Bagażnik Thule (stopa do mazdy nie pamiętam symbolu) – 750 zł aluminium
lub
oryginalny bagażnik symbol CC29-V4-701 cena 793 zł aluminium.
(Spalanie benzyna 11 l miasto – przy obecnych korkach, 7 l trasa).
II. Bagażnik Thule (stopa do mazdy nie pamiętam symbolu) – 750 zł aluminium
lub
oryginalny bagażnik symbol CC29-V4-701 cena 793 zł aluminium.
- Od: 28 maja 2009, 11:10
- Posty: 18
- Skąd: Radom
pseeast napisał(a):I. Przy 20 tys. rocznie instalacja gazowa nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
(Spalanie benzyna 11 l miasto – przy obecnych korkach, 7 l trasa
przy 20tyś km ta instalacja się zwróci po roku...
liczmy średnio 10l = 47zł za benzyne lub 26 za gaz
po 20tyś masz 9400 za benzyne lub 5200 za gaz
różnica 4200
odlicz od tego droszy przegląd (powiedzmy 100) i koszt instalacji (około 3000)
a zostanie jeszcze około tysiąca na benzyne, na której auto bedzie zapalac:–)
a różnicy w zachowaniu auta nie ma:)
Nigdy nie jeździłem na LPG, więc szczegółów nie podam.
Moja wiedza bazuje na informacjach z pism motoryzacyjnych i TVN Tur. Wszędzie spotkałem się z informacjami, że przy montażu LPG przeglądy trzeba robić co 10 tys. km.
Moja wiedza bazuje na informacjach z pism motoryzacyjnych i TVN Tur. Wszędzie spotkałem się z informacjami, że przy montażu LPG przeglądy trzeba robić co 10 tys. km.
Raz na rok wymienić filtr gazu i dalej śmigać. Ważnym punktem jest samo ustawienie gazu bo to może decydować o tym czy instalacja nie będzie zabójcza dla silnika. Dobra instalacja + dobry gazownik i będzie dobrze
a koszty prędzej czy później zwrócą się na pewno.
Tylko do podziemnych parkingów nie wpuszczają

Tylko do podziemnych parkingów nie wpuszczają
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości