nie działa obrotomierz, wskaźnik temperatury płynu oraz niektóre diody licznika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zetek » 2 sty 2011, 16:21

f1slawek napisał(a):w liczniku a błąd u1900 wszędzieprawie

Jeżeli masz wszędzie to by wyglądało, że CAN padł bo on łączy wszystkie systemy. Kiedyś znajomy miał podobny problem, ale w innym aucie i okazało się, że wariowało ładowanie alternatora. Sprawdź jakie masz. A ogólnie błędy powracają po skasowaniu????????
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez f1slawek » 2 sty 2011, 16:44

tak po skasowaniu zaraz wyskiakuja odnowa a nie wiesz moze czy naprawiaj takie komputery czy w gre wchodzi tylko wymiana na inny?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Wojtek » 2 sty 2011, 17:49

f1slawek napisał(a):tak po skasowaniu zaraz wyskiakuja odnowa a nie wiesz moze czy naprawiaj takie komputery czy w gre wchodzi tylko wymiana na inny?

Moze komputer, a maze w kablach...
Do sprawdzenia:
Malfunction of connectors between PCM, control smodule, DSC HU/CM, ABS HU/CM, fuel additive control module, keyless control module and instrument cluster
Sprawdz cale okablowanie CAN.

U1119 – Communications Bus Fault – Podstawowy blad przy zerwaniu komunikacji.

Te dwa pozostale moga swiadczyc o zegarach (instrument cluster) lub komunikacji CAN do zegarow:
U2516 – Fuel additive control module
U1900 – Can Communication Bus Fault.

POSSIBLE CAUSE
• Open or short circuit in wiring harness
• Malfunction of connectors between controls module, climate control unit and instrument cluster
• Control module malfunction
• Climate control unit malfunction
• circut malfunction
• Instrument cluster malfunction

No wiec, czy wykonales test zegarow? To by moglo wyeliminowac jedna strone...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez f1slawek » 2 sty 2011, 18:16

tak test zrobiłem i zegary działaja a masz moze schemat takiej instalacji?
Malfunction of connectors between PCM, control smodule, DSC HU/CM, ABS HU/CM, fuel additive control module, keyless control module and instrument cluster
co to jest?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Wojtek » 2 sty 2011, 18:43

f1slawek napisał(a):Malfunction of connectors between PCM, controls module, DSC HU/CM, ABS HU/CM, fuel additive control module, keyless control module and instrument cluster
co to jest?

Blad w polaczeniach pomiedzy: PCM i innymi modulami kontrolnymi (DSC, ABS, klimatronic, zegary...)
Zanim wymienisz/naprawisz Komputer sprawdz wszystkie polaczenia (wtyczki) i kable...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez f1slawek » 2 sty 2011, 20:48

anie wiesz gdzie mozna znalesc schemat takiej instalacjii 2.0 citd 136 km
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Wojtek » 2 sty 2011, 22:03

f1slawek napisał(a):anie wiesz gdzie mozna znalesc schemat takiej instalacjii 2.0 citd 136 km

Niestety nie. Pozostaje tylko rozebranie deski, tapicerki i radia... i przyjrzec sie dokladnie calemu okablowaniu... Wystarczy przetarty kabel lub zwarcie miedzy zylami lub do + baterii...
Pamietaj szyna CAN jest w przeplocie... moze kable sa zagiete/przytrzasniete i sie zwarly...
A jestes pewien, ze nie bylo gdzies grzebane?
Chyba, ze masz duzo kasy... oddaj do warsztatu lub ASO.
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez f1slawek » 3 sty 2011, 00:05

samochód był uszkodzony i taki własnie kupiłem miał nieco pocieta przednią instalacje ta co idzie po przednim pasie miedzy inny,mi przecienty kabel od absu prawy przód ale środek był nie ruszany
a wiesz moze dokładniej o którą wiązke chodzi?a i co to jest ta szyna can?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez Wojtek » 3 sty 2011, 00:51

f1slawek napisał(a):miał nieco pocieta przednią instalacje ta co idzie po przednim pasie miedzy inny,mi przecienty kabel od absu prawy przód ale środek był nie ruszany
a wiesz moze dokładniej o którą wiązke chodzi...

Czyli auto nie dzialalo poprawnie.. jak je kupiles...
Szyna CAN = komunikacja wszystkich komputerow pokladowych pomiedzy soba poczawszy od systemow bezpieczenstwa, az po sterowanie np. otwieraniem okien, radiem itp.
Blad komunikacji bedzie nawet wtedy, gdy jeden z podlaczonych elementow podaje nieprawidlowe dane/blad. Skad wiesz, ze nie ma zwarcia w instalacji?

W twoim wypadku nie bralbym sie za to bez znajomosci zagadnienia...

TO jest Twoje Bezpieczenstwo. <ok>

Definicja:
CAN is one of five protocols used in the OBD-II vehicle diagnostics standard. The OBD standard has been mandatory for all cars and light trucks sold in the United States since 1996, and the EOBD standard, mandatory for all petrol vehicles sold in the European Union since 2001 and all diesel vehicles since 2004.
Automotive .
A modern automobile may have as many as 70 electronic control units (ECU) for various subsystems.[3] Typically the biggest processor is the engine control unit (also engine control module/ECM in automobiles); others are used for transmission, airbags, antilock braking, cruise control, audio systems, windows, doors, mirror adjustment, etc. Some of these form independent subsystems, but communications among others are essential. A subsystem may need to control actuators or receive feedback from sensors. The CAN standard was devised to fill this need.
The CAN bus may be used in vehicles to connect engine control unit and transmission, or (on a different bus) to connect the door locks, climate control, seat control, etc.

(def. z ...wikipedia.org)
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez f1slawek » 3 sty 2011, 04:30

sprawdziłem cała instalacje ta na pasie . a te przewody sa jakos specjalnie oznaczone czy wygladaja normalnie bo np w wiazce na pasie były 2podwójne skrecone ze soba przewody czerwony i niebieski w tym jeden był przeciety a przeszkadza jesli sa one zlutowane? bo czasem moga miec przezo inny opór jesli dobrze kojaze
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez fuks239 » 3 sty 2011, 21:36

dał radę naprawić i dał 1rok gwarancji na papierze na tą usługę
Początkujący
 
Od: 25 gru 2010, 20:11
Posty: 17

Postprzez f1slawek » 3 sty 2011, 22:37

dzieki za informacje pozdrawiam chociaz nadal nie wiem co gnebi moja mazde
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2010, 00:13
Posty: 55
Auto: mazda 6 2.0 citd 136 km 2004r

Postprzez herbata4 » 1 lis 2016, 15:46

Witam.

Mam podobny problem.
Próbowałem podłączyć auto do kompa ale wyskakiwał błąd, że mam włączyć zapłon. Ten oczywiście był włączony. Druga kwestia że po włożeniu wtyczki po odpaleniu nie podnosimy się obroty i temperatura. Palił się również ABS. Zrobiłem reset komputera (odłączenie aku i hamulec 30 min.). Po tym zabiegu nie działa w ogóle obrotomierz, wskaźnik temp. predkosciomierz, DSC. Dodatkowo pali się ABS, ładowanie, check engine.
Macie może pomysł co zepsułem? Przed zrobieniem resetu wszystko było ok.
Początkujący
 
Od: 21 lis 2013, 20:36
Posty: 9
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2003 kombi 2.0, 141 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6