Opór przy zmianie biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mądry » 26 gru 2010, 13:55

naian napisał(a):"Myjk"– więc Twoim zdaniem objawy które opisuję wskazują, że tak ma być i koniec?
moim również ;)
mam tak samo, ale nie przeszkadza mi to ponieważ nie potrzebuję z tym silnikiem wykonywać takich redukcji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez naian » 26 gru 2010, 14:02

Ciekawi mnie jeszcze czy jest to uszkodzenie/złe działanie któregoś z elementów skrzyni/drążka/Bóg wie czego- nie znam się:) czy celowe działanie konstruktorów z mazdy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez zboq » 26 gru 2010, 19:49

U mnie również zauważyłem, że skrzynia stawia opór przy redukcji z 2 na 1 jeśli auto już porusza się, ale nie zwracałem na to uwagi ponieważ wcześniej miałem Vectre B i sytuacja była identyczna. A przy redukcji z 3 na 2 to jakoś w sumie żadnych oporów nie przyuważyłem, ale sobie sprawdzę.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Myjk » 26 gru 2010, 20:00

naian napisał(a):"Myjk"– więc Twoim zdaniem objawy które opisuję wskazują, że tak ma być i koniec?

Jeśli jest tak jak opisujesz powyżej ("zgrzyty" przy 1500), to zdecydowanie nie. Właśnie wróciłem z trasy i próbowałem różnych "dziwnych" redukcji (np. z 3 na 2 przy 2500 obr.) -- wszystko oprócz jedynki (która ma problemy nawet przy 15/h bez synchronizacji) wchodzą w zasadzie bez żadnego bólu (na rozgrzanym silniku). O ile w stosunku do jedynki zawsze miałem obiekcje, tak odnosiłem wrażenie, że dwójka i trójka też opornie wchodzą bez synchronizacji, ale jednak jest OK nawet bez synchronizowania. Także przepraszam za lekkie zamieszanie. Przy czym weź pod uwagę, że ja mam poliftową, sześciobiegową skrzynię.

Czy razem ze skrzynią miałeś wymieniany cały mechanizm cięgien aż po dźwignię?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez naian » 26 gru 2010, 20:32

Myjk napisał(a):
naian napisał(a):"Myjk"– więc Twoim zdaniem objawy które opisuję wskazują, że tak ma być i koniec?

Jeśli jest tak jak opisujesz powyżej ("zgrzyty" przy 1500), to zdecydowanie nie. Właśnie wróciłem z trasy i próbowałem różnych "dziwnych" redukcji (np. z 3 na 2 przy 2500 obr.) -- wszystko oprócz jedynki (która ma problemy nawet przy 15/h bez synchronizacji) wchodzą w zasadzie bez żadnego bólu (na rozgrzanym silniku). O ile w stosunku do jedynki zawsze miałem obiekcje, tak odnosiłem wrażenie, że dwójka i trójka też opornie wchodzą bez synchronizacji, ale jednak jest OK nawet bez synchronizowania. Także przepraszam za lekkie zamieszanie. Przy czym weź pod uwagę, że ja mam poliftową, sześciobiegową skrzynię.

Czy razem ze skrzynią miałeś wymieniany cały mechanizm cięgien aż po dźwignię?


Wymieniałem samą skrzynię. Nie posiadam w żadnym stopniu wiedzy technicznej ale wydaje mi się, że problem leży w samym drążku lub w przekładni (to w czym mieści się drążek). Bo wykluczam sytuacje, że kupiłem drugą skrzynię z tą samą usterką. Tylko gdzie to sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez naian » 29 gru 2010, 22:33

Jako, że żadna z podpowiedzi nie rozwiązała mojego problemu mam pytanie czy ktoś ze Szczecina jest na forum- znalazłem z googlach serwis aut japońskich Becar. Warto tam podjechać, znają się na m6?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 30 gru 2010, 01:18

naian napisał(a):...– znalazłem z googlach serwis aut japońskich Becar. Warto tam podjechać, znają się na m6?

może będziesz pierwszy, który ich wytestuje no i wyda na forum opinie. może jaki ich tak cenralnie już na wstępie poiformujesz, że to w pewnym sensie test jest, to wykażą się efektywnością i odp. komeptencjami a i do tego rachunek będzie wyjątkowo przystępny. powodz. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 31 gru 2010, 17:41

Hurra! Dzisiaj u nas na zachodzie odwilż temp. ok 2 st. iiiiiiiiiiii zdecydowana poprawa w kwestii redukcji biegów w mojej m6 <jupi> I mylą się ci, którzy twierdzą, że jadąc załóżmy 45km/h nie można zredukować z 3 na 2. To bzdura- można na 100%. I bardzo pięknie ta dwójeczka wchodzi. Tylko teraz pytanie dlaczego podczas dużych mrozów problem z redukcja w ogóle występuje? Olej za gęsty czy może coś przymarza? Mechanik sprawdzał linki niby są ok. Olej też wymieniany podczas wymiany skrzyni (Castrol 75W90). Jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez maselek » 31 gru 2010, 18:14

Enduro napisał(a):
naian napisał(a):...– znalazłem z googlach serwis aut japońskich Becar. Warto tam podjechać, znają się na m6?

może będziesz pierwszy, który ich wytestuje no i wyda na forum opinie. może jaki ich tak cenralnie już na wstępie poiformujesz, że to w pewnym sensie test jest, to wykażą się efektywnością i odp. komeptencjami a i do tego rachunek będzie wyjątkowo przystępny. powodz. E.

@naian Barthez miał z nimi do czynienia i poleca ich na tym forum Obrazek

Znalazłem też taki wpis
trojanrob napisał(a):Z bólem ale też ASO mazdy BECAR na Madalińskiego w Szczecinie –(są na liście nowej mazdy poland)
Dałem im 3 szanse – przy każdej robocie było coś połamane niedokręcone , źle podłączone itp.

Na innych wołali "rzeźnicy" a robią tak samo.

(i jedno przegięcie naciagnęli mnie na świece ) – nie chodziło o kasę tylko sam fakt.
Żadnego przepraszam, mimo że dali [tiiit].

A najlepszy news to taki ,ze odmówili wymiany podsufitki serwisowi szyb który realizuje moja reklamację – nie chcą ze mną gadać, ja z nimi też nie chcę, bo 4 wpadka to jak w banku sprawa w sądzie.

Czy warto tam podjęchać zdecyduj sam <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez rymko » 31 gru 2010, 18:40

BECAR na Madalińskiego to tragiczne nieporozumienie, kompletny gnój jeżeli chodzi o jakość świadczonych usług. Możesz tam zamówić części , ale żadnych napraw. Kiedyś też tam jeździłem i też dawałem im szanse. Katastrofalne babole w wykonaniu tej ekipy !!!!!!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez kixi4 » 31 gru 2010, 18:47

Ja też miałem problemy z redukcją szczególnie przy mrozach, więc zakupiłem castrol taf-x 75w90 i po wymianie jak ręką odjął!! Chodzi idealnie nawet przy -15'C... Ten twój mechanik zaufany? napewno wymienił ci olej? Bo wygląda to na zużyty gęsty olej... Dla przykładu, znajomy był w serwisie renau..... ze swoim autem na wymianie oleju, filtra oleju, paliwa i powietrza, auto jeszcze na gwarancji i dla "zabawy" ściągnęliśmy obudowę filtra powietrza i <nie> dawno nie widziałem takiego zasyfionego filtra, a olej też nie wyglądał na świeży <co?> a zapłacił 800 zł.... Wrócił na serwis i co usłyszał, że to on podmienił filtr a olej robi się szybko czarny bo to diesel... Pozdrawiam i powodzenia!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez naian » 31 gru 2010, 19:06

Ja już żadnemu mechanikowi nie ufam, bo każdy tylko aby szybko załatwić sprawę (nie znaczy to, że pozytywnie) i brać kasę. Chyba kupię sam ten olej, który polecasz i pojadę do kogoś żeby przy mnie wymienił. Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Szczęśliwego Nowego Roku dla wszystkich <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez kixi4 » 31 gru 2010, 19:29

sam wymień! 15-30 minut pracy...
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Enduro » 1 sty 2011, 13:24

naian".... Olej też wymieniany podczas wymiany skrzyni (Castrol 75W90). Jakieś sugestie?[/quote]
[quote="kixi4 napisał(a):
sam wymień! 15-30 minut pracy...

tez polecam, i moze dodaj pare pln i kup jakis lepszy..pozdr. w nowym oby nie gorszym...
a wg mnie to cos z nim jest nie tak,
i tak albo jest nieodpowiedni, albo jest go za malo albo nie zostal wymieniony...E
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 1 sty 2011, 18:16

Jaki polecacie? Ile litrów trzeba wlać?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez polo33 » 1 sty 2011, 18:31

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Hubix » 1 sty 2011, 18:51

Ja u siebie dam ten do skrzyni:

Obrazek

31zł/1L
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Enduro » 1 sty 2011, 23:52

naian napisał(a):Jaki polecacie? Ile litrów trzeba wlać?

dobry. jest miarka na skrzyni , ile nalezy walac. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez naian » 2 sty 2011, 12:20

Enduro napisał(a):
naian napisał(a):Jaki polecacie? Ile litrów trzeba wlać?

dobry. jest miarka na skrzyni , ile nalezy walac. pozdr.E


Bardzo konstruktywna wypowiedź <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2010, 21:46
Posty: 40
Skąd: Zachodniopomorskie
Auto: M6 MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 2 sty 2011, 15:15

naian napisał(a):...
Bardzo konstruktywna wypowiedź <co?>

rzeczowa, no bo przeciez jakosc oleju zalezna jest od mozliwosci portfela
a stan prawidlowy oleju sprawdza nie poprzez dziure w skrzyni biegow. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6