Szarpanie na 1 i 2 biegu i piszczenie paska klinowego

Postprzez Agerak » 28 gru 2010, 18:10

Witam
Mam pytanie , wlasnie bylem na przejazdzce i zauwazylem dosc dziwna rzecz. To ze mi szarpie auto na 1 i 2 biegu to wiem :) Ale zauwazylem dodatkowa rzecz. Czesto pasek klinowy piszczal mi w 323F ba zanim sie nie rozgrzal silnik lub jakies kilak sekund po ruszeniu, natomiast w moim Xedosie nawet po przejechaniu kilkunastu km na 1 lub 2 biegu potrafi zaczac piszczec. Wtedy zauwazylem ze słabnie nadmuch, przygasa sniezynka i zaczyna szarpac autem (pewnie swiatelka przygasaja tez troszke ale ciezko w dzien to wylapac) Aha nie włącza sie ikonka akumulatora . Piszczenie ucicha jak na przykład zmienie bieg. Napewno jest to luźny pasek klinowy ale czy coś jeszcze ? No i czemu cichnie przy naciśnieciu sprzegła lub zmianie biegu ? Nadmienie ze szarpanie nie zawsze jest powiazane z piszczeniem paska, bo takto juz bym dawno go zmienil :P
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Fedu » 28 gru 2010, 18:15

Naciągnij pasek klinowy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez pepies » 28 gru 2010, 19:20

No i czemu cichnie przy naciśnieciu sprzegła lub zmianie biegu ?

mniejsze obciążenie, naciągnij pasek lub sprawdź czy nie jest powycierany i go wymień. Kosztuje naprawdę grosze.
To ze mi szarpie auto na 1 i 2 biegu to wiem

sprawdź kolanko dolotu powietrza
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez Agerak » 28 gru 2010, 19:24

pepies napisał(a):
No i czemu cichnie przy naciśnieciu sprzegła lub zmianie biegu ?

mniejsze obciążenie, naciągnij pasek lub sprawdź czy nie jest powycierany i go wymień. Kosztuje naprawdę grosze.
To ze mi szarpie auto na 1 i 2 biegu to wiem

sprawdź kolanko dolotu powietrza


Kolanko dolotu juz mam dawno wyeliminowane, kable i swiece wymienione

No bede musial wymienic ten pasek chyba :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez pepies » 28 gru 2010, 19:29

a przy lewarku Ci nie dzwoni, nie skacze nim (samym lewarkiem) przy ruszaniu na wolnych obrotach? Może skrzynia Ci się sypie? Takie objawy miałem w peugeotowskim TU3JP na skrzyni w której posypała się zębatka...
No i kolejne pytanie to czy sprzęgło sprawne... :)
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez Agerak » 28 gru 2010, 19:38

pepies napisał(a):a przy lewarku Ci nie dzwoni, nie skacze nim (samym lewarkiem) przy ruszaniu na wolnych obrotach? Może skrzynia Ci się sypie? Takie objawy miałem w peugeotowskim TU3JP na skrzyni w której posypała się zębatka...
No i kolejne pytanie to czy sprzęgło sprawne... :)

Nie raczej to nie to. Jest jedno gluche stukniecie zawsze podczas wysprzeglania i wrzucenia biegu , ale to raczej wina poduszek. No i generalnie skacze lewarek i czasami nadwozie. Pozatym sek w tym, to mnie chyba najbardziej martwi ze czasami autko chodzi jak marzenie. Nie szarpie pedal gazu reaguje wysmienicie, nie szarpie , chodzi plynnie a czasami wlasnie jest taka mordega :( I niestety nie ma na to reguly zadnej
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Piotr_ » 28 gru 2010, 21:05

wyczyść przepustnicę!najlepiej wodą utlenioną bo z pewnością czysta nie jest
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Agerak » 28 gru 2010, 22:16

xedzina1995 napisał(a):wyczyść przepustnicę!najlepiej wodą utlenioną bo z pewnością czysta nie jest

No wlasnie sek w tym ze wedlug zapewnien mojego mechanika powinna byc czysta, prosilem go o to gdy zakladal stozek. Ile w tym prawdy juz niestety nie wiem, ale raczej mu ufam. Jednakze dziekuje za sugestie.
Najbardziej denerwuje mnie to ze auto nie chodzi zle caly czas. Dlatego w pewnym momencie zaczalem podejrzewac katalizator, gdyz moze jak jest oberwany w srodku to w zaleznosci jak sie wnetrze ulozy raz autko ciagnie ladnie a raz sie przymula :( Moze ktos ma teorie na ten temat. Wiem ze to temat rzeka ale niestety wciaz jak najbardziej aktualny i maglowany. W razie gdyby ktos chcial wiedziec, to migalem bledy i bylo tylko migniecie poczatkowe, pozniej cisza.
PS Przed zalozeniem stozka bylo jeszcze gorzej (wina wlasnie wczesniej wspomnianej gumowej rury ktora byla w oplakanym stanie)
Aha z innych niepokojących objawów to dość często długo odpala na ciepłym silniku (ale tez nie zawsze)
Na zimnym pali na dotyk
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Xedo_more » 28 gru 2010, 23:11

No to ja się dołączę do tematu.
Może to drobnostka, paski klinowe wymienione kilka miesięcy temu. w pierwszej minucie pracy silnika (około 10 sekund) któryś pasek strasznie piszczy. Przy starych tego nie było.
Jakiś pomysł????
Sory Agerak że się wcinam. <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2010, 19:24
Posty: 196 (1/1)
Skąd: okolice Tomaszowa Maz.
Auto: X6 v6, 92r. kol. F6

Postprzez Agerak » 28 gru 2010, 23:29

xedosik999 napisał(a):No to ja się dołączę do tematu.
Może to drobnostka, paski klinowe wymienione kilka miesięcy temu. w pierwszej minucie pracy silnika (około 10 sekund) któryś pasek strasznie piszczy. Przy starych tego nie było.
Jakiś pomysł????
Sory Agerak że się wcinam. <oczko>


Nie ma sprawy :)
Moze zawilgocony jest ? U mnie potrafi piszczec nawet po jakims czasiem ,tak jak napisalem :(
Z tego co wiem sa jakies preparaty do spryskiwania na pasek by wyeliminowac piszczenie, oczywiscie jest tylko piszczy a nie ma innych objawow :)
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez Piotr_ » 29 gru 2010, 20:54

xedosik999 napisał(a):No to ja się dołączę do tematu.
Może to drobnostka, paski klinowe wymienione kilka miesięcy temu. w pierwszej minucie pracy silnika (około 10 sekund) któryś pasek strasznie piszczy. Przy starych tego nie było.
Jakiś pomysł????
Sory Agerak że się wcinam. <oczko>

sprawdz naciąg pasków.po napięciu pasek nie powinien obrócić się w swojej płaszczyznie więcej niż 45 stopni.przerabiałem ten temat u siebie i już nie piszczy menda :)

do AGERAK

Ja obstawiam nadal na dolot powietrza.są to typowe objawy.jeden z kolegów na forum miał taki przypadek ja ty prawie identyczny.silnik przy niskich biegach sie mocniej odchylał i rozszerzał rurę dolotu.przy wyższych biegach tego nie było.dopiero jak wyciągnął rurę i mocno ją zginał to zobaczył pęknięcie.nie wiem jak masz zrobiony dolot ze stożkiem ale może łapie gdzieś lewe powietrze i szarpie.sam mówiłeś że jak założyłeś stożek to objawy szarpania zmalały.
Ostatnio edytowano 29 gru 2010, 21:20 przez Piotr_, łącznie edytowano 1 raz
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez pepies » 29 gru 2010, 21:09

dokładnie, ja miałem właśnie identyczne objawy i na dolocie po zgięciu to znalazłem... Może po prostu masz za mały ten stożek i nie daje rady łapać powietrza? albo na początku zaciąga ciepłe i dlatego się dusi?
Rozsądkiem można się kierować przy doborze kobiety a nie auta... Samochód trzeba kochać.

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 00:49
Posty: 76
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 96'

Postprzez Agerak » 29 gru 2010, 22:57

pepies napisał(a):dokładnie, ja miałem właśnie identyczne objawy i na dolocie po zgięciu to znalazłem... Może po prostu masz za mały ten stożek i nie daje rady łapać powietrza? albo na początku zaciąga ciepłe i dlatego się dusi?

Zamiast gumowej rurki karbowanej mam teraz takie male kolanko , ktore na dniach bede zamienial na aluminiowe. Lewego na bank nie lapie (nawet po rozgrzaniu) gdyz poprzednio bylo to slychac dosc wyraznie.
No wlasnie obstawialbym powietrze gdyby caly czas zle ciagnal, albo przyduszal sie po nagrzaniu, natomiast sprawdzam czy lapie cieple powietrze i po jeździe dolot jest lodowaty ( a stozek dosc dozy) no i dmucha na niego powietrze z oryginalnego wlotu. Wiem ze to na 100 % jest do poprawy ale to nie jest wina dolotu, ja osobiscie obstawiam elektryke, moze na przyklad cewka daje takie objawy (przewody nowe, swiece tez). No wlasnie nie ma zasady kiedy autko zle jedzie :( Staram sie cos znalezc ale ciezko , na pewnoo autko sie przymula gdy piszczy pasek,a co do innych powodow to nie ma zasady , po sylwku zawitam do warsztatu.
Zmienie gumowe kolanko na aluminiowe , i zdemontuje wlot , wrzuce dolot troche nizej zamontuje zpowrotem ori wlot, napne pasek i poprosze by mechanik zerknal na cewke
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Postprzez mbydlinski » 30 gru 2010, 14:00

Agerak napisał(a):Może to drobnostka, paski klinowe wymienione kilka miesięcy temu. w pierwszej minucie pracy silnika (około 10 sekund) któryś pasek strasznie piszczy.

Po wymianie u mnie też zapiska. Sprawdzałem naciąg i jest ok.
Wina – zawilgocenie powietrza. Preparaty może pomogą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 22:18
Posty: 173
Skąd: Rybnik
Auto: MONDEO MK3 2.0TDCI 115KM + CHIP

Postprzez Agerak » 30 gru 2010, 17:34

Z tym piszczeniem u mnie to na pewno cos jest nie tak, gdyz znika gdy na przyklad zredukuje lub wrzuce wzyszy bieg . Pozatym jak wspomnialem przygasaja, slabna urzadzenia elektryczne w aucie wtedy. A co do preparatow to pomagaja na piszczenie, ale na luzy chyba nie :)

Wlasnie rozmawialem z mechanikiem, to nie pasek a alternator. Lozysko sie zacinalo, altek wlasnie w naprawie siedzi.
Ale znowu kurna rura dolotu cos nie pasuje :( ja sie za <glupek2> normalnie :(
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2009, 17:45
Posty: 242
Skąd: Kutno
Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6