Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez CinekM6 » 31 paź 2010, 15:02

Z półsyntetyków który jednak najczęściej zalewasz? mam przypadek ,że nie wiem czym byla Madzia zalana i nie zaryzykuję chyba jednak pelnego syntetyka... <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Hubix » 12 lis 2010, 07:52

Cinek – Ładuj pełny syntetyk5W30.
Nic się nie stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 12 lis 2010, 07:52

Cinek – Ładuj pełny syntetyk5W30.
Nic się nie stanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez GregorF » 28 gru 2010, 00:16

podepnę sie do tematu z pytaniem:

czy po wymianie oleju w M6 2006 należy przestawić w komputerze jakiś parametr?
tak mi powiedziano w ASO, że przestawiają rozcieńczenie oleju pod dpf, czy to prawda ?
W życiu najważniejsze są momenty ....... obrotowe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 15:13
Posty: 97
Skąd: Upadłych Aniołów / z pąknietą ziamią / jeżowe
Auto: Mazda 6 mzr-cd 2006

Postprzez Enduro » 28 gru 2010, 14:25

Tak. muszą tobie skasować ustawienia w ECU, bo inaczej DPf może się zapalać pomimo, że wszystko jest okay!
pozdr.E
Ostatnio edytowano 27 paź 2013, 10:38 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arturo323 » 12 sty 2011, 20:50

bagnet jest tak wyprofilowany że z jednej strony tam gdzie pokazuje nadmiar oleju do tyka ścianki rurki przy wyjmowaniu , natomiast z drugiej strony końcówki bagnetu masz porawidłowy odczyt.
mój dziadek ma,mój tata ma... i tera ja też mam...mazde!
Początkujący
 
Od: 6 mar 2006, 16:41
Posty: 10
Skąd: tarnów
Auto: MAZDA 6 '05 GG 16V MZR-CD 89KW

Postprzez maromarcin » 14 sty 2011, 12:57

panowie, kupujac mazde, gosciu wymienial oleje, prawdopodobnie na 10w40, na kartce nie mam zapisanego, czy teraz moge wlac 5w30?, nic silnikowi nie bedzie? – przebieg 130 tysi, zrobilem prawie 15 tys km bez zadnej dolewki, stan sie trzyma, lec 5w30 czy 10w40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez maromarcin » 14 sty 2011, 12:57

panowie, kupujac mazde, gosciu wymienial oleje, prawdopodobnie na 10w40, na kartce nie mam zapisanego, czy teraz moge wlac 5w30?, nic silnikowi nie bedzie? – przebieg 130 tysi, zrobilem prawie 15 tys km bez zadnej dolewki, stan sie trzyma, lec 5w30 czy 10w40?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 13:00

Ja tak zrobiłem. Też nie wiedziałem co było wcześniej, zalałem 5w30 i krzywdy nie ma :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 13:00

Ja tak zrobiłem. Też nie wiedziałem co było wcześniej, zalałem 5w30 i krzywdy nie ma :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez mądry » 14 sty 2011, 14:46

Również byłem w podobnej sytuacji, zalany miałem kiedyś olej 10w40 a pół roku temu zmieniłem na 5w30. "Odpukać" nic się nie stało więc.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez mądry » 14 sty 2011, 14:46

Również byłem w podobnej sytuacji, zalany miałem kiedyś olej 10w40 a pół roku temu zmieniłem na 5w30. "Odpukać" nic się nie stało więc.... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez teti » 14 sty 2011, 14:47

Obrazek

W instrukcji obsługi producent podaje wyraźnie 5w30 lub 10w40.

Nie ma przeciwskazań do przejścia z pół na pełen syntetyk, a więc wybór zależy wyłącznie od ciebie :)
I jedno i drugie nie zaszkodzi byle systematycznie wymieniać najlepiej co 10-12kkm !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez teti » 14 sty 2011, 14:47

Obrazek

W instrukcji obsługi producent podaje wyraźnie 5w30 lub 10w40.

Nie ma przeciwskazań do przejścia z pół na pełen syntetyk, a więc wybór zależy wyłącznie od ciebie :)
I jedno i drugie nie zaszkodzi byle systematycznie wymieniać najlepiej co 10-12kkm !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 15:53

A jak by tak na zimę 5w30, a na lato 10w40? Tak się zastanawiam czy zmiana co 10 tyś z syntetyku na semisyntetyk i spowrotem nie zaszkodzi, co myślicie?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 15:53

A jak by tak na zimę 5w30, a na lato 10w40? Tak się zastanawiam czy zmiana co 10 tyś z syntetyku na semisyntetyk i spowrotem nie zaszkodzi, co myślicie?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez People_Hate_Me » 14 sty 2011, 16:06

nie wiem ja kto w Dieslach ale w Benzynach raczej średnio jest zalecane aby przechodzić tak co jakiś czas.
nie jest to zbyt zdrowe dla silnika
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez People_Hate_Me » 14 sty 2011, 16:06

nie wiem ja kto w Dieslach ale w Benzynach raczej średnio jest zalecane aby przechodzić tak co jakiś czas.
nie jest to zbyt zdrowe dla silnika
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 16:33

Tak myślałem, chyba zostanę przy 5w30 ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Postprzez Bandit » 14 sty 2011, 16:33

Tak myślałem, chyba zostanę przy 5w30 ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6