Mazda Xedos 6 CA KL '97

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez sq2jul » 14 wrz 2010, 22:01

Ostatnimi czasy troszke sie dzialo... Po regeneracji zaciskow tylnych okazalo sie, ze prawy tyl trzyma... ;) Zjechalem ponownie klocki do zera. Okazalo sie, ze od ilosci mlotkow, ktore przyjal na siebie zacisk, lekko wygiela sie (nazwijmy to) tulejka, w ktora wchdozi sruba, trzymajaca caly zacisk – blokowala powrot klocka. Zostala lekko zeszlifowana i jest ok. Na tyle w tym momencie mam klocki Kashiyama (dzieki ADHD). Musialem zalozyc cos na szybko bo za chwile musze zrobic przeglad. Docelowo na tyl wejda nowe tarcze hamulcowe, klocki Nishimbo i nowe przewody elastyczne. Obecnie na tapacie mam wymiane oslon tylnych amortyzatorow, oraz przed zima musze usunac rdze z tylnych nadkoli.

W okolicach wiosny chcialbym zadzialac z hamulcami z przodu. Zastanawiam sie nad zaciskami z M6 lub Xedosa 9. Nie wiem co wybrac. Musze skonsultowac temat zaciskow z x9 z moim mechanikiem. Otoz te z x9 w przeciwienstwie do tych z M6 sa dwutloczkowe – teraz pytanie co lepsze... Czy 2 tloczki i mniejsza tarcza, czy wieksza tarcza i jeden tloczek. W X9 – o wiele ciezszym aucie hamulce moim zdaniem sa na prawde swietne (zyleta), mialem rowniez okazje przejechac sie X6 z zaciskami od M6 – rowniez niczego sobie.

W ostatni weekend chcialem porzadnie wypucowac auto i nawoskowac je. Niestety plan zostal wypelniony w 50%. Samochod zostal dokladnie umyty a nastepnie wyglinkowany. Oto jak wygladala glinka po przejechaniu dolnych partii drzwi teoretycznie czystego auta!!

Obrazek

Szczerze polecam wszystkim glinke (clay bar) – na prawde mozna sie zdziwic ile syfu siedzi na aucie. Ja uzylem wyrobu Bilt Hambler w wersnj regular. Wczesniej pracowalem z glinka no name zakupiona na allegro od uzytkownia 'temachem'. Glinka no name'owa byla strata mojego czasu i pieniedzy – nie polecam. Glinka BH o wiele lepiej zbierala brud i byla o wiele wydajniejsza – cale auto opedzlowalem w przeciagu 2-3h. Jedyna jej wada jest twardosc i problematyczne ugniatanie. Mimo to, bez wachania nabyl bym ja raz jeszcze. Jako lubrykantu uzylem wody. Gdyby nie fakt, ze najpewniej bylo to pierwsze glinkowanie tego auta, mysle, ze kawalek glinki pokazany na pow. zdjeciu z powodzeniem moglbym uzyc raz jeszcze.
Po glinkowaniu chcialem nalozyc Meguiars Ultimate Compound oraz Meguiars NXT Tech Wax 2.0, jednak zrobilo sie pozno, na aucie zaczela osiadac wilgoc z powietrza i w zwiazku z tym odpuscilem sobie temat. Przed zima na pewno jeszcze przydaloby sie porzadnie auto nawoskowac.

Kolejnym planem na wiosne jest renowacja felg – obowiazkowo. Niestety ten trzymajacy zacisk z tylu praktycznie zalatwil mi felge... Pelno na niej wzer od klockow, ktore mozna usunac jedynie mechanicznie.

Chwile przed zlotem we Wroclawiu padla mi klima... ;) W najwieksze upaly tego lata jedzilem z otwartymi szybami :P bywalo ciezko ale dalem rade. Przyczyna awarii bylo wyjechane lozysko kola kompresora klimatyzacji, oraz jak sie pozniej okazalo slabe sprzegielko, oraz wypalony elektromagnes. Wszystkie te elementy zostaly wymienione na ORI nowe (tutaj uklony w strone Pana Krzysia). Obecnie klima dziala i chlodzi. Najpewniej czeka mnie czysczenie parownika... Niestety odgrzybianie nie przynosi efektu a z nawiewow wydobywa sie nieprzyjemny zapach :(

W sumie to by bylo na tyle :) Jeszcze musz naprawic nieszczesne oswietelenie deski – obecnie panuje ciemnosc :|
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez ADHD » 14 wrz 2010, 22:44

Oj chyba, aż tak ładnie się nie świeci. :P
Dzisiaj na królówce już tylko w lusterku wstecznym Ciebie zobaczyłem, a się mijaliśmy. :D

Pozdro Dżuli
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 21:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez DymeK » 15 wrz 2010, 15:42

ja tez swoja niedawno glinkowalem to moja kobita nie mogla wyjść z podziwu jak spytała mnie co robię a ja na to ze glinkuje a ona ze jest taki zabieg u jej kosmetyczki i ze mazda ma lepsze kosmetyki :P
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez sq2jul » 8 paź 2010, 03:25

Dzisiaj przyszly do mnie oslony tylnych amortyzatorow

Obrazek

Obrazek

Sa to czesci ori OE Mazda. Zaplacilem 64zl za szt w ASO Impex Lublin, przy czym zamienniki SACHS kosztuja ~55zl szt. Przy tej roznicy cenowej wole zaufac oryginalom zwazajac na fakt, ze w moim aucie wytrzymaly one >200k km. Polecam pytac o czesci po roznych ASO, bo dla przykladu AZ Auto chcialo ode mnie ponad 2x tyle (133zl/szt), takze jak widac, rozne ASO maja diametralnie rozne ceny.

Mam nadzieje, ze w przyszlym tygodniu uda sie wymienic oslony oraz zregenerowac zaciski z przodu :) Przy okazji, dzisiaj, po zaparkowaniu auta w pracy moim oczom ukazal sie taki oto przebieg

Obrazek

I co najwazniejsze, auto chce krecic kolejne km (to juz prawie 50k km razem).
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sq2jul » 12 paź 2010, 16:28

Oslony juz na swoim miejscu. Zaciski przednie zregenerowane. Na poczatku przyszlego miesiaca lakiernik (rdza na tylnych nadkolach), oslony przegubow zew i wew, wymiana oleju w skrzyni i jak finanse pozwola to zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Ogolnie w aucie zaczynaja sie sypac elementy gumowe – po 13 latach guma zmienia sie w plastik :(
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sq2jul » 16 lis 2010, 20:45

Przy przebiegu 246k km zostały wymienione osłony na przegubach zew. i wew. (Maruichi) oraz olej w skrzyni biegów (Valvoline Dura Blend 75w90).

Obrazek

Obrazek

na liście TO DO pozostało:
– ustawienie zbieznosci
– rdza na tylnych nadkolach
– konserwacja podwozia
– wymiana elastycznego lacznika wydechu
– kilka mnijeszych spraw ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez szkodnik_byd » 16 lis 2010, 23:27

hmm no niezle niezle a gdzie zamiezasz robic konserwacje i lącznik wydechu tam gdzie regenerowałeś przednie zaciski :D bo jak by co mam dobry warsztat na takie naprawy trochę się czeka ale jest oK
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6185 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez Paweł » 17 lis 2010, 08:48

sq2jul napisał(a):wole zaufac oryginalom zwazajac na fakt, ze w moim aucie wytrzymaly one >200k km.

To ile mają amortyzatory? :>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez sq2jul » 17 lis 2010, 13:54

tco_tm napisał(a):To ile mają amortyzatory? :>


Pewnie tyle samo ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Hazu » 18 lis 2010, 08:06

tco_tm napisał(a):To ile mają amortyzatory? :>


Spokojnie amortyzatory w xedosie wytrzymują dużo więcej niz 200 tyś km o ile tylko osłony są całe.


sq2jul napisał(a): Zastanawiam sie nad zaciskami z M6 lub Xedosa 9. Nie wiem co wybrac.


Też mam taki dylemat.
Takie same zaciski jak w X9 występują też w MPV chyba I i II gen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 18 lis 2010, 11:09

Hazu napisał(a):
sq2jul napisał(a): Zastanawiam sie nad zaciskami z M6 lub Xedosa 9. Nie wiem co wybrac.


Też mam taki dylemat.
Takie same zaciski jak w X9 występują też w MPV chyba I i II gen.


Sprawdzcie sobie średnicę tarczy przedniej, Mazda6 vs. Xedos9, to może wam ułatwić wybór :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez skorpion1985 » 20 gru 2010, 13:17

widzę że masz się czym pochwalić :D piękny Xedzik
skorpion1985
 

Postprzez Fedu » 27 gru 2010, 23:36

Te ramki na zegarach wyglądają kozacko <spoko> ...podnoszą klasę auta :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sq2jul » 28 gru 2010, 02:21

nie wiem czy podnosi klase auta, ale uwazam, ze w tym modelu takie ramki powinny byc montowane fabrycznie ;)

P.S.
dzisiaj w koncu zebralem sie w sobie i ustawilem zbieznosc :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Bandit » 28 gru 2010, 02:23

SPAĆ !! Bo nie wstaniesz rano :[
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez sq2jul » 28 gru 2010, 02:31

spokojna Twoja, rozczochrana ;) spakowales kapcie? :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Fedu » 28 gru 2010, 14:12

sq2jul napisał(a):nie wiem czy podnosi klase auta, ale uwazam, ze w tym modelu takie ramki powinny byc montowane fabrycznie ;)

Zdecydowanie podnoszą :D też żałuje że nie montowali od razu w fabryce <płacze>

sq2jul napisał(a):dzisiaj w koncu zebralem sie w sobie i ustawilem zbieznosc

To dobrze bo szkoda oponek :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 16:26
Posty: 704 (0/3)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 GY 2.0 141km 03r Kombi
Był:
Xedos 6 CA KF 2.0 V6 98r

Postprzez sq2jul » 20 sty 2011, 21:45

Dzisiaj, przy przebiegu 250k km auto dostalo nowy olej (standardowo Elf Evolution SXR 5w30 + filtr Knehta). W drodze do mnie jest jeden gadzet... Nie omieszkam pochwalic sie jak bedzie juz na miejscu ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Bandit » 20 sty 2011, 21:48

+ nowa podkładka pod korek wlewu oleju do skrzyni biegów :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez sq2jul » 22 sty 2011, 06:40

sq2jul napisał(a):W drodze do mnie jest jeden gadzet... Nie omieszkam pochwalic sie jak bedzie juz na miejscu ;)


sasasasasasa no i jest :D Ciesze sie jak dziecko :D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Skorzana galka zmiany biegow MAZDASPEED on board <faja> Szukalem okolo roku czasu – w miedzy czasie widzialem moze 3 sztuki – pierwsza miala byc moja, ale sprawa zostala przespana, o drugiej dowiedzialem sie po fakcie, no i trzecia jest moja <serduszka> Dotarla do Polski z Japonii przez Australie. Bede nieskromny i powiem, iz jest duze prawdopodobienstwo, ze jest to pierwsza, skorzana galka MS w Polsce <jupi>

Szkoda tylko, ze moje auto jest kilkaset km ode mnie – mimo pozno nocnej (badz jak kto woli wczesno porannej) pory pobieglbym do garazu ja zamontowac :) Auto powinienem miec spowrotem w niedziele – czekam z utesknieniem :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy