Brak ogrzewania. Przyczyna – reduktor LPG?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zygizwro » 27 gru 2010, 22:58

Byłem zawieść dzisiaj auto do mechanika w celu stwierdzenia dlaczego ogrzewanie nie działa (leci zimne powietrze). Płukałem nagrzewnice i nic. Powiedział mi tak, że węże są tak podłączone do reduktora. I płyn właśnie ogrzewa jego, a nie nagrzewnicę. Mam silnik 1,6 16 V na gaźniku. Czy jest to możliwe i czy da się to zmienić?
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez markmas » 28 gru 2010, 01:00

zygizwro napisał(a): I płyn właśnie ogrzewa jego, a nie nagrzewnicę.


Jeśli jest jak piszesz to masz układ podłączony źle czyli normalne druciarstwo, partactwo i jak tam sobie jeszcze nazwiesz... Niech mechanik podłączy to jak należy i będziesz miał ogrzewanie :) Dwa trójniki + robocizna to chyba nie majątek :) Tylko trzeba bardzo dobrze później odpowietrzyć cały układ.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Mazdaxxx » 28 gru 2010, 02:14

w maździe jest wszystko tak dogodnie ułozone że z krućca zza pompy wody mozna poprowadzić wode do reduktora a potem na nagrzewnice dopiero :) nie trzeba 3nikow i odpowietrza sie o wiele łatwiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez markmas » 28 gru 2010, 02:35

Mazdaxxx napisał(a):w maździe jest wszystko tak dogodnie ułozone


Skoro się tym zajmujesz to wiesz lepiej :) Można to na kilka sposobów rozwiązać i to dość małym kosztem. Zastanawiam się tylko jakim trzeba być druciarzem, żeby taką fuszerę odwalić :|
Koledze zygizwro proponował bym podjechać do jakiegoś gazownika celem podłączenia nagrzewnicy i ogólnego przeglądu LPG. Nie chcę być złym prorokiem, ale jak jest coś jeszcze pokićkane, to można wysadzić w powietrze pół silnika... a obecnie do "gaźnikowców" wcale nie tak łatwo kupić części.

Pozdrawiam
Obrazek
Która następna? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez Mazdaxxx » 28 gru 2010, 02:51

no trzeba być łbem i partaczem żeby podłaczyć reduktor zamiast nagrzewnicy :] co do gaźnikowców to jakby co mam dwa silniki 1.6 16v na gaźniku w piwnicy chętnie je rozsprzedam ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez zygizwro » 28 gru 2010, 22:35

Kolega też tak miał w nowej instalacji. Wychodziło na to, że reduktor był za nisko lub wysoko. I powodowało to, że układ był ciągle zapowietrzony. Dał niżej lub wyżej reduktor i mówi, że jest duża różnica. Tylko czy ma być wyżej czy niżej od nagrzewnicy, zbiornika wyrównawczego, silnika? Może to jest jakaś myśl mojego wątku?
Avatar użytkownika
 
Od: 28 paź 2010, 22:59
Posty: 43
Auto: Mazda 323F BG 94 r.

Postprzez Mazdaxxx » 29 gru 2010, 03:46

im niżej tym lepiej a zapowietrza sie i trudno odpowietrzyc bo wlasnie zazywczaj daja za wysoko tzn lewa kopuła mc persona... i mało ktoremu gaziarzowi chce sie uzyc swoich umijetnosci i umiescic reduktor w innym duzo lepszym miejscu gdzie po pierwsze prosto i łatwo autko sie odpowietrza po 2 nie trzeba uzywac 3nikow po 3cie reduktor jest za nagrzewnica a nie przed co oznacza lepsze grzanie w zimie gdyz nie ma strat ciepla na redutorze przed nagrzewnica po 4te w wersjach z wtrsykiem iprzeplywka długosc rurki z reduktora do miksera to tylko 30 cm a nie półtora metra z przepływki na lewa kopółe :] jakby ktos byl zainteresowany przeróbka u siebie pisac na pw wytłumacze co i jak :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez szmudi323bg » 29 gru 2010, 15:24

a ja mam silniczek na wtrysku i tez zagazowany juz od roku. I tez słabo mi grzeje jak odpowietrzyc taki układ chłodzenia? A gdzie mozna jeszcze umiescic reduktor??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Mazdaxxx » 29 gru 2010, 19:46

skoro jezdzi tzn ze jest odpowietrzony a grzac lepiej nie bedzie... reduktor umieszcza sie pod przepływomierzem obok skrzyni biegow przykreca sie do podłuznicy... wode bierze sie z metalowej rurki idacej z pod przepustnicy czyli juz zza nagrzewnicy do pompy wody tzw powrot małego obiegu wycina sie kawałek tej rurki alu i przeprowadza sie przez reduktor obieg dzieki temu reduktor jest bardzo nisko nei ma najmniejszego problemu z odpowietrzaniem i grzanei w aucie jest ok oraz droga dawkowania tzn rury z reduktora do miksera ma dosłownie kawałeczek :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez szmudi323bg » 29 gru 2010, 21:50

ja po malej przeróbce tez mam kawałek :D jakieś 30cm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez Kioto » 31 gru 2010, 02:02

druciarstwo ale to napewno nie nie gaziaz robil a poprzedni wlasciciel i wiem czemu tak zrobil bo zima w mrozie mieszalnik zamarza wiec odciol ogrzewanie zeby mogl cisnac na lpg a nie rozgrzewac na benie ,,,wiem ze debilizm ale z kilkoma przypadkami juz sie spotkalem takimi
lakier jak dziewczyna zawsze musi wygladac mokro :)
lakierowanie to pasja nie praca
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2010, 00:14
Posty: 167
Skąd: pomorskie
Auto: 323 Usa 1,6 8v 1992 lpg 397 tys
323 1,7D pn sedan
renault clio.megane
opel vectra B
obecnie subaru impreza 98 r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323