Który silnik wybrać 2.0 czy 2.3
Ja moją szóstką jeżdże nie długo bo 2 miesiące,ale na tym etapie moge powiedzieć że nie żałuje wyboru(wcześniej też miałem dylemat 2.0 czy 2.3)ale wiadomo każdy ma inne podejście do sprawy,ja wyszedlem z założenia ze lepiej więcej KM niż mniej a spalanie jest niewiele wyższe niż w 2.0
- Od: 25 paź 2010, 18:53
- Posty: 5
- Skąd: peterborough
- Auto: mazda 6 sport
ja mam od 2 lat kombi 2.0. Na początku wymieniłem rurke wspomagania na gwarancji i przewod klimy. Oprócz tego napinacz paska klinowego. Od tamtego czasu nic nie robie.
Spalanie miasto – 9,5 , trasa- 6,3-6,5. Na dynamikę nie narzekam. Samochód swoje wazy i na pewno z 2.3 to też nie rakieta, ale to auto nie ma nią być
Spalanie miasto – 9,5 , trasa- 6,3-6,5. Na dynamikę nie narzekam. Samochód swoje wazy i na pewno z 2.3 to też nie rakieta, ale to auto nie ma nią być
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
Witam, dziekuje autorowi tego tematu bo strzelił w dziesiątke;–)
Panowie chciałbym po swiętach wybrać się na wycieczke i obejrzeć auto w Poznaniu:
http://otomoto.pl/mazda-6-stan-idealny- ... 44927.html
Tam jest własnie silnik 2.3, tak czytając Wasze wypowiedzi nabrałem troche dystansu do tego silnika. Naprawde jest az tak zle ? Szukałem w internecie jakiś informacji na temat tego silnika ale procz tego posta nic nie znalazlem.
Moze macie jakies artykuły na Jego temat ?
Pozdrawiam i dziekuje
P.S Ogolnie mi nie zalezy na mocy tylko na niezawodności oraz jako takim wyposażeniu.
P.S Gdyby ktos chcial to nr VINu tego auta to JMZGG143231111271
Panowie chciałbym po swiętach wybrać się na wycieczke i obejrzeć auto w Poznaniu:

Tam jest własnie silnik 2.3, tak czytając Wasze wypowiedzi nabrałem troche dystansu do tego silnika. Naprawde jest az tak zle ? Szukałem w internecie jakiś informacji na temat tego silnika ale procz tego posta nic nie znalazlem.
Moze macie jakies artykuły na Jego temat ?
Pozdrawiam i dziekuje
P.S Ogolnie mi nie zalezy na mocy tylko na niezawodności oraz jako takim wyposażeniu.
P.S Gdyby ktos chcial to nr VINu tego auta to JMZGG143231111271
-
dariuszsq
Jakos bardzo tanio ten ktos sprzedaje to auto
ja bym je przejrzal bardzo dokladnie przed kupnem lub od razu odrzucil ten egzemplarz. Cos z nim jest nie tak. Jest tansze o 10tys od egzemplarzy sprawnych wiec nie ma mowy, ze jest OK 
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
fuks 006 czy Ty umiesz pisac poprawnie czy jestes na bani
?
Mozesz edytowac posta a nie pisac jeden pod drugim.
Co do auta to fakt ono jest b. tanie jak na ten egzemplarz. Jak Ci na mocy nie zalerzy to poszukaj 2.0 benzyna,nie jest specjalnie szybkie ale napewno zapewni Ci bezawaryjnosc.
Mozesz edytowac posta a nie pisac jeden pod drugim.
Co do auta to fakt ono jest b. tanie jak na ten egzemplarz. Jak Ci na mocy nie zalerzy to poszukaj 2.0 benzyna,nie jest specjalnie szybkie ale napewno zapewni Ci bezawaryjnosc.
-
Stivi
Dziękuje za odpowiedź;)
Ja w sumie nie mam wiecej niz 22 tyś na takie auto przeznaczone ;–)
Czyli reasumując 2.3 jest bardzej awaryjne niz 2.0 ? O wiele bardzej ?
Chyba faktycznie odpuszcze sobie.... aczkowiek gość mowi ze pilnie musi wyjechac do USA i potrzebuje kasy....
Dziękuje jeszcze raz za zainteresowanie
Ja w sumie nie mam wiecej niz 22 tyś na takie auto przeznaczone ;–)
Czyli reasumując 2.3 jest bardzej awaryjne niz 2.0 ? O wiele bardzej ?
Chyba faktycznie odpuszcze sobie.... aczkowiek gość mowi ze pilnie musi wyjechac do USA i potrzebuje kasy....
Dziękuje jeszcze raz za zainteresowanie
-
dariuszsq
Nie zniechecaj sie od razu. Cena jest niska to fakt. Jesli Ci zalezy na tym aucie to zrob tak jak Ci pisal Topaz sprawdz je bardzo dokladnie. Co do awaryjnosci to zalezy jak trafisz,napewno warto dogladac stanu oleju w tym silniku i to chyba jedyna wada tego motoru. Reszta bedzie ok.
-
Stivi
Przecież właściciel bardzo dbał o auto – tak napisał
Przejrzyj cały temat, 2.0 zbiera lepsze opinie.
Z tego co wydedukowałem brakuje w M6 wskaźnika poziomu oleju na desce. To by dużo pomogło, zwłaszcza przy 2.3. Szkoda, konkurencja ma już takie coś od 20 lat.

Przejrzyj cały temat, 2.0 zbiera lepsze opinie.
Z tego co wydedukowałem brakuje w M6 wskaźnika poziomu oleju na desce. To by dużo pomogło, zwłaszcza przy 2.3. Szkoda, konkurencja ma już takie coś od 20 lat.
Trochę tanio; w sumie, w benzynie nie bardzo ma się co zepsuć, ale trzeba dobrze ją sprawdzić.(koszt sprawdzenia w ASO to pewnie z 250PLN max., czyli w sumie niedużo). Ja mam 2.0 kombi od czerwca 2010 (rodzina, spokojna jazda) i bardzo sobie chwalę, ale dałem za 12'2004 ok 35kPLN. Od tego czasu tankuję i tyle (aha – wymieniłem żarówki
). Jak dla mnie w trasach elastyczność wystarcza. No i nic się nie psuje 

Moje auto: viewtopic.php?f=137&t=101867
- Od: 20 maja 2010, 23:32
- Posty: 43
- Auto: M6'04 GY LF
Yaris'07 1.0PB
Stivi napisał(a):Obydwa silniki sa gowniane,jak juz to 3.0 V6.
Stivi, po raz kolejny upierasz się przy tym 3.0 V6. Zapewne miałeś z takim silnikiem do czynienia lub poczytałeś trochę na jego temat. Jeśli tak, wiesz pewnie o kłopotach jakie ten silnik sprawia. Już kilka przypadków padniętej jednostki 3.0 w M6 opisano na forum. Tak więc pod względem awaryjności to 3.0 V6 jest gównianym silnikiem (przynajmniej wersja przedliftowa). 2.0 i 2.3 kupione w Europie to produkcje japońskie i wg. mnie nie jest to bez znaczenia dla awaryjności. 3.0 pochodzi z fabryki forda w Flat Road. Silnik 3.0 to ciekawa propozycja z uwagi na kulturę pracy, moc i moment obrotowy. Nie ukrywam, sam szukam M6V6 w manualu i po lifcie ale obaw mam co raz więcej.
Ktoś wcześniej porównywał Mazdy 3 2,0 vs 2,3 (które posiada). Czy wolnossące M3 2,3 nie były dostępne tylko w USA? Jeśli tak to nie dziwi mnie, że kolega mógł mieć większe problemy silnikiem 2,3 w M3 niż z 2,0. W niemieckich ogłoszeniach jest rzeczywiście sporo ofert z padniętymi silnikami 2,3 lub z komentarzem "ventilen klappert" . Osobiście uważam, że to konsekwencje zaniedbywania kontroli poziomu oleju w silnikach 2,3, które oliwkę konsumują.
Wracając do tematu ...gdybym miał importować szóstkę zza granicy to z uwagi na wysoką akcyzę 18,6% dla silników >2.0 wybrałbym zapewne poliftową 2,0. W kraju natomiast rozglądałbym się za 2,3 zarejestrowaną lub z opłaconą akcyzą (do rejestracji)
Ostatnio edytowano 26 gru 2010, 18:42 przez yaaro, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 wrz 2005, 14:13
- Posty: 43
- Skąd: Wrocław
- Auto: kiedyś Xedos 6 B6, obecnie KF + Acura TL
Ja tez szukalem jednostki 3 litrowej ale zrezygnowalem z powodu, hmm awaryjnosci
I to niemozliwej do stwierdzenia dopoki sie juz nie stanie zle 
2.3 produkowana w Japonii przejezdzi spokojnie 8 lat bez zadnego dotykania sie do silnika. Nie wiem czy wiecej bo jeszcze nie ma tak wiekowych maszyn.
2.3 produkowana w Japonii przejezdzi spokojnie 8 lat bez zadnego dotykania sie do silnika. Nie wiem czy wiecej bo jeszcze nie ma tak wiekowych maszyn.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Jesli porównujecie wersje wyprodukowane w Japoni czy poza nia to czy wersja Mps 2.3T jest bez winy? Chodzi mi o wersje made in Japan. Tu nie ma znaczenia gdzie jest dane auto wyprodukowane. Tu jest jedna zasada na kogo wypadnie na tego bèc.
-
Stivi
Ja tu nie przyrownuje mojego bylego Mpsa bo akurat mnie jakies problemy nie dosiegly na szczescie ale wiem jakie sa te auta problematyczne (mam na mysli siliniki DISI).
Jedynie to zamierzam powiedziec ze tu nie ma reguly czy auto zostalo wyprodukowane w Japonii czy nie. Bo z tego co powyzej wywnisokowalem tzn. ze japonskie=bezawaryjne. Moze kiedys tak bylo ale juz nie teraz.
Dziekuje bardzo.
Pozdrawiam.
Jedynie to zamierzam powiedziec ze tu nie ma reguly czy auto zostalo wyprodukowane w Japonii czy nie. Bo z tego co powyzej wywnisokowalem tzn. ze japonskie=bezawaryjne. Moze kiedys tak bylo ale juz nie teraz.
Topaz napisał(a):Oby Ci BMW sluzylo dluzej
Dziekuje bardzo.
Pozdrawiam.
-
Stivi
Hubix napisał(a):Z tego co wydedukowałem brakuje w M6 wskaźnika poziomu oleju na desce. ...konkurencja ma już takie coś od 20 lat.
Chyba ciśnienia oleju?
W każdym aucie jest kontrolka niskiego cisnienia oleju, ktora moze oznaczac M.in. wlasnie niski poziom.
kristoferson1 napisał(a):Hubix napisał(a):Z tego co wydedukowałem brakuje w M6 wskaźnika poziomu oleju na desce. ...konkurencja ma już takie coś od 20 lat.
Chyba ciśnienia oleju?
W każdym aucie jest kontrolka niskiego cisnienia oleju, ktora moze oznaczac M.in. wlasnie niski poziom.
Nie, chodzi mi o wskaźnik poziomu oleju, a nie ciśnienia. Może być analogowy – w formie wskaźnika, bądź cyfrowy. Wiesz ile Mazd się zatarło przez brak oleju ? Często brak oleju nierówna się słabemu ciśnieniu.
Są firmy które na tyle są pewne swoich silników, że zamiast kontrolki ciśnienia, jest kontrolka poziomu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości