Pasek klinowy
Strona 1 z 1
Panowie jak naciągnąć pasek klinowy w mojej Madzi ? Zapaliła mi sie dzis kontrolka akumulatora i kontrolka świateł czasem tez miga kontrolka Abs, z tego co wyczytalem mógł mi sie poluzowac pasek klinowy i stad moje pytanie jak go naciągnąć? Dodam jeszcze ze kontrolki przygasają na wysokich obrotach. Moja Madzia 323 Bg Gt 1.8 94 kw 92rok (128 km).1
- Od: 4 lis 2009, 22:27
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG GT
tomeczq napisał(a):Panowie jak naciągnąć pasek klinowy w mojej Madzi ? Zapaliła mi sie dzis kontrolka akumulatora i kontrolka świateł czasem tez miga kontrolka Abs, z tego co wyczytalem mógł mi sie poluzowac pasek klinowy i stad moje pytanie jak go naciągnąć? Dodam jeszcze ze kontrolki przygasają na wysokich obrotach. Moja Madzia 323 Bg Gt 1.8 94 kw 92rok (128 km).1
Jeśli jest tak jak piszesz to obejrzyj alternator – dokładnie z tyłu. Trzymają go dwie śruby na prowadnicy. Luzujesz je i sam alternator (z umiarem) podważasz jakąś dźwignią (najlepszy łom
Pozdrawiam

Która następna? :)
- Od: 17 cze 2008, 23:48
- Posty: 567
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V
Kurde pasek naciągnołem i dalej nie ma ładowania, świeca mi się kontrolki jak było wcześniej czyzby padł alternator??
ale z drugiej strony wydaje mi sie ze jakby padł, ładowania nie byłoby wcale a kontrolki gasna na wysokich obrotach... Już nie wiem co robić czy szukać alternatora nowego czy moze problem jest gdzies indziej.
- Od: 4 lis 2009, 22:27
- Posty: 13
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323 BG GT
heh w mojej poprzedniej mazdzie kontrolka ładowania świeciła sie non stop czasem gasła raz na jakis czas a mimo to ładowanie było w porządku
sprawdź miernikiem na zapalonym silniku powinno być lekko ponad 14v na zapalonych światłach lekko mniej 13.6v
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
tomeczq napisał(a):Kurde pasek naciągnołem i dalej nie ma ładowania, świeca mi się kontrolki jak było wcześniej czyzby padł alternator??ale z drugiej strony wydaje mi sie ze jakby padł, ładowania nie byłoby wcale a kontrolki gasna na wysokich obrotach... Już nie wiem co robić czy szukać alternatora nowego czy moze problem jest gdzies indziej.
Tomek, nie piszemy posta pod postem.
O pasku klinowym na pewno jest w poradniku- link do tematu. Proszę poszukać
-
Ania_TM
Mazdaxxx napisał(a):sprawdź miernikiem na zapalonym silniku powinno być lekko ponad 14v na zapalonych światłach lekko mniej 13.6v
bzzdura, powinno być 14,4 bez włączonych świateł, i tyle samo na włączonych
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Koledzy odgrzeje troche ale nie chciałem zakładać nowego tematu. Ostatnio zauważyłem że przy większym obciążeniu prądem (włączone światła długie i np. ogrzewanie tylnej szyby) pasek mi lekko piszczy. Czy też wystarczy go naciągnąć czy może to coś poważniejszego? Nie wygląda na zużyty wiec chyba na razie nie warto go zmieniać, a planowałem na wiosne zmienić razem z rozrządem.

Jeżeli są to tylko krótko trwałe popiskiwania, spróbuj go naciągnąć. Jak sytuacja się powtórzy, pomyśl o wymianie.
No dzieje sie tylko pod obciążeniem dużym i to nie głośne piszczenie tylko cały czas takie ciche świergotanie dopóki np. nie wyłącze tego ogrzewania szyby

KOlego pasek się z czasem rozciąga, na twoim miejscu bym sie nie bawił w zbyt mocne naciąganie ponieważ może się sypnąć łożysko alternatora. Jeżeli masz za wąski pasek to już go nie naciągniesz. O ile dobrze myśle masz klinowy. Ja wymieniałem niedawno i koszt 18zł mnie nie przeraził 
JEszcze jest opcja ze (jeżeli popiskuje sobie równomiernie w stosunku do obrotó silnika) że masz krzywe koło pasowe. Ale moim zdaniem to mało realne.
JEszcze jest opcja ze (jeżeli popiskuje sobie równomiernie w stosunku do obrotó silnika) że masz krzywe koło pasowe. Ale moim zdaniem to mało realne.

- Od: 23 sty 2011, 23:52
- Posty: 12
- Skąd: BYTOM
- Auto: Mazda 323 BG 1.8 DOHC GT
Może i macie racje ale tak myślałem, żeby zrobić na wiosne już wszystko w komplecie z rozrządem. W sumie to mi nie przeszkadza, bo świerczy tylko pod obciążeniem i w sumie jak sie jest w samochodzie to nawet tego świerczenia nie słychać. Ale wolałem zapytać czy się nic poważnego nie stanie do tej pory 

mi tak samo popiskuje.nie jest to takie głośne jak przy zajechanym na maxa pasku tylko takie jak wlacze swiatla lub cos co bierze troche prądu.wpierw myslalem ze to alternator.ale teraz sprobuje wymienic pasek
- Od: 13 mar 2010, 17:52
- Posty: 156
- Skąd: krotoszyn-wlkp
- Auto: była mazda 323 bg 1.3 16v
jest SCENIC I ph II
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości