Gasnąca 6-tka – nie zawór SCV- problem rozwiązany

Postprzez Mateusz L » 29 gru 2008, 19:03

enriu napisał(a):szkoda że Mazda się nie chce o tego przyznać


Ale zdaje się, że Mazda się przyznała i była akcja na SCV już dawno temu...Nie wspominał ktoś czasem???


ADAMEK B-B napisał(a):wymienić go mogę sam czy są jakieś problemy?

Hmmm... hajdar ostatnio wymieniał w warunkach "dość nietypowych" jak na Mazdę-było na Ogólnym, więc chyba się da...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez domin1979 » 29 gru 2008, 21:21

ADAMEK B-B napisał(a):Zamówiłem dziś w mabi zawór scv mam pytanko czy wymienić go mogę sam czy są jakieś problemy?
Nie ma żadnych, zrób to sam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez ADAMEK B-B » 6 sty 2009, 22:03

W Sylwestra w godzinę wymieniłem zawór SCV,Mazdunia chodzi jak złoto POZDRAWIAM
Początkujący
 
Od: 8 gru 2008, 14:43
Posty: 6
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: mazda 6 kombi,sportbreak 2.0,

Postprzez domin1979 » 6 sty 2009, 22:05

ADAMEK B-B napisał(a):Mazdunia chodzi jak złoto

<jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez s4v4g3 » 21 gru 2010, 09:17

Pozwolę sobie na odświeżenie tematu.
Mi moja Madzia gaśnie, ale TYLKO na ZIMNYM motorze i TYLKO jak jest naprawdę zimno (i to nawet nie zawsze – gaśnie kiedy jej się zachce).
Filtry były wymieniane 3tyś km temu. Sitko w zbiorniku czyste (sprawdzane latem). Wtryski były czyszczone i kalibrowane pół roku temu, regulacja zaworów też.
Na zimę dodaję Diesel Skydd black Arrow.
Leje tylko na (tak myślę) dobrych stacjach (Orlen, BP)
A i tak gaśnie.!!! Jak się rozgrzeje to chodzi jak marzenie. Wystarczą jej 3 minuty jazdy i nie gaśnie wtedy.
Jeżeli zawór jest padnięty to Madzia nie powinna też gasnąć przy ciepłym motorze?
Moi magicy powiedzieli, że może być coś innego niż SCV. Ale... no i właśnie – ktoś miał podobny problem?

Pozdro.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez domin1979 » 21 gru 2010, 09:53

s4v4g3 napisał(a):Jeżeli zawór jest padnięty to Madzia nie powinna też gasnąć przy ciepłym motorze?
Jeżeli jest kompletnie padnięty to tak, może dopiero zaczyna dogorywać i przy mrozach ma skurczone "coś" i po rozgrzaniu trzyma? Jeżeli masz serię 006 to zacznij od tego. Prędzej czy później i tak pewnie Cię to czeka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez s4v4g3 » 21 gru 2010, 10:36

domin1979 napisał(a): Jeżeli masz serię 006 to zacznij od tego. Prędzej czy później i tak pewnie Cię to czeka.

Jak sprawdzić jaka to seria?
No i jaka seria jest powiedzmy "mniej awaryjna"?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez domin1979 » 21 gru 2010, 10:41

s4v4g3 napisał(a):Jak sprawdzić jaka to seria?
No i jaka seria jest powiedzmy "mniej awaryjna"?
Poszukaj tematów o SCV, jest tego mnóstwo. Seria jest wybita na zaworze. Lokalizacja zaworu też była w tematach. Wadliwe były 006 i jeszcze któraś seria , nie pamiętam teraz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez s4v4g3 » 21 gru 2010, 11:16

domin1979 napisał(a):
s4v4g3 napisał(a):Jak sprawdzić jaka to seria?
No i jaka seria jest powiedzmy "mniej awaryjna"?
Poszukaj tematów o SCV, jest tego mnóstwo. Seria jest wybita na zaworze. Lokalizacja zaworu też była w tematach. Wadliwe były 006 i jeszcze któraś seria , nie pamiętam teraz.

Tematów o SCV sporo czytałem i przez to mam już zamieszane w głowie :)
To, że seia 006 jst awaryjna to wiem.
Czy seria – nr pompy 294000-004# jest dobra?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 21 gru 2010, 12:03

s4v4g3 napisał(a):.. moja Madzia gaśnie, ale TYLKO na ZIMNYM motorze i TYLKO jak jest naprawdę zimno (i to nawet nie zawsze – gaśnie kiedy jej się zachce).
...Pozdro.

mimo wszystko typuje tu na problem z wtryskiem lub listwy wtryskowej i jej zaworkow- pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 21 gru 2010, 12:12

Enduro napisał(a):
s4v4g3 napisał(a):.. moja Madzia gaśnie, ale TYLKO na ZIMNYM motorze i TYLKO jak jest naprawdę zimno (i to nawet nie zawsze – gaśnie kiedy jej się zachce).
...Pozdro.

mimo wszystko typuje tu na problem z wtryskiem lub listwy wtryskowej i jej zaworkow- pozdr.E

Wtryski były czyszczone jakiś czas temu – wtedy było wszytko z nimi ok. <rotfl> Możliwe, że poszedł wtrysk jakiś???
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 21 gru 2010, 12:30

s4v4g3 napisał(a):...
Wtryski były czyszczone jakiś czas temu – wtedy było wszytko z nimi ok. <rotfl> Możliwe, że poszedł wtrysk jakiś???

tak, absolutnie tak..
to tak jak z pralką, dzisiaj wyśmienicie funcjonuje a jutro nagle kapie z niej...
wtrysk to element eksplatacyjny, podobnie jak świeca zapłonowa czy żarówka...
pomiom jego wysokiej ceny...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez domin1979 » 21 gru 2010, 12:50

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez funt » 23 gru 2010, 08:37

Witam, (jednak SCV)
Postanowiłam opisać swój problem z nowo kupioną Mazdą 6 CiTD 2003r, który spędzał mi sen z powiek od około miesiąca. Otóż 2 dni po zatankowaniu Verva ON Orlen (prawdopodobnie było letnie, mimo, iż był to koniec listopada) pojawiły się początkowo niewielkie falowania na jałowym biegu, następnie zaczęła gasnąć na światłach. Pewnego ranka po mroźnej nocy nie odpaliła. Mechanik rozgrzał filtr paliwa, podłączył auto do kabli, dolał 2 l benzyny do baku i udało się. Mazda przez 2 dni była uzdrowiona. Następnie wszystko zaczęło się od początku. Ponowna wizyta u mechanika. Wymiana filtra paliwa (cały w parafinie i brudach) oraz czyszczenie SCV. Pomogło na 3-4 dni i znowu problem z gaśnięciem i falującymi obrotami na jałowym. Kolejne czyszczenie SCV (2x), filtra oraz baku paliwa. Po 2 dniach jazdy właściwie Mazda nie nadawała się do użytku, objawy się nasilały z każdym przejechanym kilometrem. Gasła nawet przy wolnym zmienianiu biegów, a odpalić ją mogłam tylko po ręcznym napompowaniu paliwa do filtra. <glupek2> Mechanik zdecydował o wymianie SCV (allegro 570zł). Po 15 minutach (tyle trwała wymiana) Mazda chodzi jak nowa. Zero problemów z trzymaniem obrotów i mam nadzieje, że tak będzie dalej, bo naprawdę kosztowało mnie to wiele nerwów i mojego męża też.
Jest to mój pierwszy wpis na forum, więc przepraszam jeśli za bardzo się rozpisałam :) Pozdrawiam
funt
 

Postprzez Enduro » 23 gru 2010, 12:35

funt napisał(a):Witam, (jednak SCV):::Mechanik zdecydował o wymianie SCV (allegro 570zł). :Pozdrawiam

Przez kiepskie paliwo nowy tez ulegnie uszkodzeniu, bo to glowna przyczyna ich niepoprawnej pracy/awarii. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez funt » 23 gru 2010, 13:49

Tak się właśnie zastanawiałam, czy ten zawór SCV był już wcześniej trochę uszkodzony czy jednokrotne tankowanie złego paliwa mogło go tak całkowicie załatwić. Całe szczęście tamto paliwo zostało usunięte przed wymianą. Już 3 x tankowałam Diesel Gold i jest wszystko OK. Dzięki za podpowiedź.
funt
 

Postprzez Bandit » 28 gru 2010, 01:18

A ja leję opał 50/50 z rzepakiem <spoko> idealna mieszanka i na 50 litrów 1 litr pb 95 i nigdy problemów w escorcie nie miałem hahaha hahaha hahaha <lol> <lol> <lol> <rotfl> <rotfl> <rotfl>
A tak serio to złykłą ON na Neste ;) ale to nie temat o paliwach i wystarczy OT
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 28 gru 2010, 01:48

Kolega Rocco dobrze prawi... tylko szkoda, że wybrane słowa uznałbym za niekulturalne wobec przedmówców.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez andrewtro » 3 kwi 2011, 12:48

Moja gaśnie jak tylko obroty jej spadną w granicach 1000,po odpaleniu trzeba trzymać gaz bo zdycha.Zaczołem od wymiany zaworu SCV i nic, następnie filtr paliwa, wyczyszczony zbiornik i przewody paliwowe dalej gaśnie, pora na pompe wysokiego ciśnienia nadal gaśnie,no to czujnik na listwie wymieniam i co ,dalej mamy kuku.Teraz zostaje mi chyba tylko serwis,albo jakiś magik,bo moim mechanikom skończyły się pomysły,a po podpieciu kompa pokazuje nieszczelny układ paliwowy,tyle że ten błąd odczytali pewnie po swojemu,bo komp musi być serwisowy aby prawde powiedział.

czyli problem mnie rozwiązany-bo czujnik ok,(wymieniłem całą listwe)-moze kwestia softa?Niemam już siły na nią
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez jozim » 3 kwi 2011, 16:28

Miałem podobny problem. Poczytaj moje posty w tym wątku viewtopic.php?f=90&t=89908&start=240
Ja musiałem wymienić cały komputer, gdyż mieszkam w Irlandii, a tu nawet w serwisie nie robią Update.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6