Mazda 6 a Alfa Romeo 156 – nietypowe pytanie

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Riki » 17 gru 2010, 09:09

Hubix napisał(a):JTD


Ciągle chodzi mi po głowie AR 156 2.4 JTD R5...i to właśnie dla tego piątego cylindra zdradziłbym Mazdę :D ale jakoś nie mogę się przekonać właśnie.... do wnętrza Alfy, nieco skomplikowanego (awaryjnego?) zawieszenia, marki... choć po przejażdżce stwierdzam – żadna Mazda w dieslu nie dała mi takiej frajdy... dźwięk, ciąg, moc, skręcanie i nawet nawet heble.. mrrr. Wygląd zewnętrzny – kwestia gustu, ale co ważne – zero korozji.

W kwestii wnętrzności – zgadzam się z Myjkiem.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Hubix » 17 gru 2010, 10:56

2,4 nie znam.

1.9 jeździłem. Rewelacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Riki » 17 gru 2010, 17:44

Hubix napisał(a):Rewelacja.


...ale to nadal tylko cztery cylindry :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rafusmaximus » 17 gru 2010, 19:02

Riki napisał(a):2.4 JTD R5


podobno zero problemów z tym motorkiem, z resztą to różnie, jak to u makaronów, raz trafisz ok, raz coś tam, coś tam... szkoda, że nie pokusili się o szóstkę, nawet rzędową, to dopiero byłby pomruk motorka :D
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez chemical » 18 gru 2010, 00:42

Rozpiszę się, bo mnie sentyment wziął i wtrącę swoje 3 grosze do tematu .Jeździłem m.in. następującymi modelami:
AR 156 1.9 JTD 105KM,
AR 156 2.4 JTD 136KM Sportpack
AR 156 Lift 1.9 JTDm 140KM
Stilo 1.9 JTD 115KM
M6 benz 141KM

Do założyciela wątku – jeśli chcesz zmienić dla osiągów i frajdy z jazdy, to sobie nie poprawisz. Jeśli chodzi o wielkość samochodu i ogólną bezproblemowość, to faktycznie wybierz M6 benz. Przestronność 156 porównałbym do sporego kompaktu, ale do 6 czy passata jej daleko.
Benzynową 6 trzeba wysoko kręcić, pali naprawdę sporo, skrzynia jest 5-bieg przed liftem, ogólnie szału nie robi. Plus to rozrząd na łańcuchu, wygoda i niezawodność. Mnie większą frajdę sprawia 6 diesel z wysokim momentem.
A co do JTD, to są naprawdę niezawodne, a to co najczęściej pada, jeśli już, to niemiecki osprzęt – przepływki, pompy abs, drobne czujniki – wszystko Bosch, dwumasówka przy potężnych przebiegach itp.

Riki napisał(a):Ciągle chodzi mi po głowie AR 156 2.4 JTD R5...i to właśnie dla tego piątego cylindra zdradziłbym Mazdę


Riki – nie wahaj się, tylko szukaj zadbanej 2.4 – do tego samochodu mam największy sentyment. Wersja 2.4 w stosunku do 1.9 ma turbo ze zmienną geometrią, wzmocnione sprzęgło, większe tarcze (naprawdę super hamulce) i trochę innych drobiazgów. Dodatkowo przed liftem w wersji sportpack: przednie zawieszenie delikatnie obniżone eibach, kubełkowe fotele, konsola w stylu karbon, czerwone podświetlenie, szerokie listwy progowe. Czuje się masę R5 w zakrętach, ale dźwięk i moment rekompensują wszystko. Spalanie średnio ok 1l większe niż 1.9.

156 miała dwa liftingi. Pierwszy w 2002 dał nowe wnętrze (srebrna konsola), trochę większe moce, lakierowanie listew zewnętrznych. Drugi na koniec 2003 dał nadwozie Giugiaro i silniki JTDm.

Na zdjęciach moja była 2.4 JTD '00 , a w planach niezmiennie JTDm 175 KM, zobaczymy.
Obrazek
Obrazek
Polecam MazdaParts.plczęści mazda
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 11:52
Posty: 44
Skąd: Warszawa

Postprzez mawa » 22 gru 2010, 17:18

Jeśli chodzi o M6 2.0 benzyna to potwierdzam wcześniejszą wypowiedź, że trzeba wysoko kręcić
jak chce się dynamicznie jechać. Poza tym od 140km/h robi się zdecydowanie za głośno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2010, 19:13
Posty: 97
Skąd: Kraków
Auto: M6 GG LF

Postprzez dobrzyn22 » 23 gru 2010, 03:12

a w jakiej maździe(lub podobnym klasowo aucie)nie robi się głośno przy tych prędkościach?? <dupa>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5226 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kowal8127 » 23 gru 2010, 09:57

dobrzyn22 napisał(a):a w jakiej maździe(lub podobnym klasowo aucie)nie robi się głośno przy tych prędkościach?? <dupa>



Hmm w większości aut :) np. stara Astra I, Astra II, Audi A4, Passat, GolfIV, Rover 400- tymi jeździłem i jest zdecydowanie ciszej przy 140 km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Hubix » 23 gru 2010, 11:31

Laguna II, Clio II.

Ogólnie we Francuskich jest ciszej. Zawsze było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez nemi » 23 gru 2010, 11:48

Hubix napisał(a):Ogólnie we Francuskich jest ciszej.

W Niemieckich też. Nie wiem czemu, ale jakoś w Europie zostały bardziej opanowane szumy toczenia opon niż w autach japońskich z dolnej/średniej półki (nigdy nie jechałem Lexem, Infinity etc.). Sam odkąd pozbyłem się japończyka nie martwiłem się więcej o szumy, bardziej o głośność samego silnika.

Swoją mamę mogę wieźć te 140 km/h i nawet tego nie zauważa <lol>. A radio trzeba podkręcić gdzieś w okolicach 170 km/h :D. No ale coś za coś – moje auto nie jest tak ładne jak M6 :(.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 23 gru 2010, 12:05

nemi napisał(a):A radio trzeba podkręcić gdzieś w okolicach 170 km/h

W M6 nie ma tego problemu – samo się podgłaśnia :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 23 gru 2010, 12:09

Grzyby napisał(a):W M6 nie ma tego problemu – samo się podgłaśnia

Fajny bajer :D, ale ja już wolę jak jest cicho, to bardziej istotne niż kliknięcie dwa razy guziczkiem przy kierownicy <lol>. Ale chyba Diesel nie jest specjalnie głośny przy wysokich prędkościach?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Grzyby » 23 gru 2010, 12:12

Nie, na niskich obrotach go słychać. Potem jest zagłuszany :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez nemi » 23 gru 2010, 12:22

Grzyby napisał(a):Nie, na niskich obrotach go słychać. Potem jest zagłuszany :P

Czyżby Japończycy nic się nie nauczyli od Mazdy 626 GE? :P
Jak jechałem M6 (tyle, że ok. 100 km/h), to właśnie wrażenie na mnie zrobił silnik, że pracuje tak spokojnie.
No ale skończmy OT.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Myjk » 23 gru 2010, 12:35

nemi napisał(a):jechałem Lexem

Jechałem Lexem 450 LS. W tym samochodzie przy 200/h można prawie szeptem rozmawiać. Jak z kolei zamknąć oczy przy małej prędkości i dziurawej drodze, to w sumie nie wiadomo czy się jedzie czy stoi. To po prostu druzgot jakościowy -- tak samo jak i cena. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Button » 28 gru 2010, 10:28

W Milly przy 180 można spokojnie rozmawiać i słuchać radia.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez pdrog » 28 gru 2010, 11:26

W 9-5 przy 210 na autostradzie spokojnie można rozmawiać i słuchać radia, generalnie bardzo cicho jest w tym aucie........jak MPVką wjeżdżałem na autostradę to automatycznie wyłączałem radio.....tak do 120 to jeszcze ale powyżej szum powietrza zagłusza wszystko. GFka do 130 ok....powyżej głośno
pdrog
 

Postprzez Riki » 28 gru 2010, 16:42

pdrog napisał(a):GFka do 130 ok....powyżej głośno


...dyszel cichszy :P (tak samo jak w GG)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pdrog » 28 gru 2010, 18:22

Riki napisał(a):
pdrog napisał(a):GFka do 130 ok....powyżej głośno


...dyszel cichszy :P (tak samo jak w GG)


tak się zastanawiam jak duża może być przyczyna hałasu w oponach bo gfka latem jeździ na kleberach dynaxer a zimą na jakiś tam michelinach i zimą jest ciszej................a może po prostu wolniej się jeździ :P .....ale latem to dokuczliwy jest szum powietrza.....w dyszlu go nie słychać bo klekot przeszkadza ;)
pdrog
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto