Zero przyspieszenia
1, 2
Witam,
Auto mazda 3 1.6 diesel zawsze stalo w garazu. Wczoraj pierwszy raz tej zimy stalo pod chmurka, gdzie w Wawie bylo -10 C. Dzis rano co prawda odpalila od pierwszego razu, ale wogole nie przyspiesza. Auto rozgrzane po 20 minutach i kilkunastu km, a na 1, 2 biegu zupelnie brak przyspieszenia (a gaz prawie w podlodze). Dopiero jako tako na 3 biegu, ale dopiero powyzej 60 km/h cos lapie. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta, zapalila sie zolta/pomaranczowa ikona silnika (jak mniemam). Na tym 3 biegu probowalem rozpedzic auto i jest tak, ze przy 3000 RPM dalej juz nie idzie....
Kompletnie nie wiem o co chodzi. Mial ktoś z Was taki przypadek?
Auto mazda 3 1.6 diesel zawsze stalo w garazu. Wczoraj pierwszy raz tej zimy stalo pod chmurka, gdzie w Wawie bylo -10 C. Dzis rano co prawda odpalila od pierwszego razu, ale wogole nie przyspiesza. Auto rozgrzane po 20 minutach i kilkunastu km, a na 1, 2 biegu zupelnie brak przyspieszenia (a gaz prawie w podlodze). Dopiero jako tako na 3 biegu, ale dopiero powyzej 60 km/h cos lapie. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta, zapalila sie zolta/pomaranczowa ikona silnika (jak mniemam). Na tym 3 biegu probowalem rozpedzic auto i jest tak, ze przy 3000 RPM dalej juz nie idzie....
Kompletnie nie wiem o co chodzi. Mial ktoś z Was taki przypadek?
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Proponuje sprawdzic rure intercoolera.
Witam,
Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła. Tam auto wjechało na warsztat i mechanik podpiął je pod komputer. Sprawdzał 30 minut, po czym powiedział, że to DPF. Jako, że dziś sobota i już praktycznie zamykali salon, umówiłem się na poniedziałek. Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin. Cena to ok 500-600 zł (robocizna + Eolys). Tymczasem doradzili mi, żebym sam spróbował przepalić auto. Więc pojechałem z Wawy do Radomia trasą S7. Auto ma włączoną ikonkę silnika i tryb awaryjny, mogę max 3000 obrotów kręcić. Ale w trakcie jazdy kilka razy zaczęło normalnie pracować (tyle, że ikonka cały czas się świeci). Wracając do trasy to jechałem na trójce ok 3000 rpm nawet do 4000 rpm z prędkością stałą ok 80-90 km/h zrobiłem w ten sposób ok 90 km. Przez większość czasu auto jechało żwawo. Już nawet myślałem, że wszystko ok. Ale niestety awaryjny co jakiś czas się załącza. Ikonka świeci cały czas. Rozmawiałem ze znajomym, on mówi że to nie DPF. Powiem na marginesie, że auto jest z grudnia 2005 r. ma 110 tys km (na pewno) i jeżdżę nim raczej na długie trasy.
Proszę o o porady, bo mam wątpliwości czy przepalenie dpf w ASO cokolwiek pomoże.
Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła. Tam auto wjechało na warsztat i mechanik podpiął je pod komputer. Sprawdzał 30 minut, po czym powiedział, że to DPF. Jako, że dziś sobota i już praktycznie zamykali salon, umówiłem się na poniedziałek. Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin. Cena to ok 500-600 zł (robocizna + Eolys). Tymczasem doradzili mi, żebym sam spróbował przepalić auto. Więc pojechałem z Wawy do Radomia trasą S7. Auto ma włączoną ikonkę silnika i tryb awaryjny, mogę max 3000 obrotów kręcić. Ale w trakcie jazdy kilka razy zaczęło normalnie pracować (tyle, że ikonka cały czas się świeci). Wracając do trasy to jechałem na trójce ok 3000 rpm nawet do 4000 rpm z prędkością stałą ok 80-90 km/h zrobiłem w ten sposób ok 90 km. Przez większość czasu auto jechało żwawo. Już nawet myślałem, że wszystko ok. Ale niestety awaryjny co jakiś czas się załącza. Ikonka świeci cały czas. Rozmawiałem ze znajomym, on mówi że to nie DPF. Powiem na marginesie, że auto jest z grudnia 2005 r. ma 110 tys km (na pewno) i jeżdżę nim raczej na długie trasy.
Proszę o o porady, bo mam wątpliwości czy przepalenie dpf w ASO cokolwiek pomoże.
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin.
Może ja się nie znam, ale u mnie przepalanie trwało niecałe 10 min. Uzupełnienie eolys w okolicach 30 no max 40 min.
ma 110 tys km (na pewno)
A była przy 60 tys robiona dolewka eolys?
U mnie miałem podobne objawy.Byłem w trasie i po przejechaniu ok 300 km jadąc z prędkością 60km\h wciskam gaz i nic,zero dynamiki.Ciężko było się rozpędzić do setki.Oczywiście zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka.Ale wjeżdżając do miasta utknąłem w korku.Tam po jakimś czasie wszystko wróciło do normy.Okazało się ze to przepływomierz powietrza.Tak było w moim przypadku,może u ciebie tez warto zwrócić uwagę na to.Pozdrawiam
- Od: 10 gru 2009, 11:02
- Posty: 52
- Skąd: wadowice
- Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r
Panowie
matko jakie brednie piszecie.
co znaczy zawór otwierający turbinę ? to nie jest spłuczka ze otwierasz zawór i woda leci.
chodzi Ci zapewne o zawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki. Ale uwierz mi ograniczenie obrotów do 3000rpm może mieć inne podłoża
7.2. Strategia awaryjna
Z chwilą wystąpienia jednej lub wielu poważnych usterek, kalkulator silnika przechodzi w tryb awaryjny i uaktywnia strategie awaryjne w celu złagodzenia wpływu usterki.
Jeżeli usterka jest bardzo poważna, kalkulator silnika ogranicza obroty silnika do ��3000 obr/min albo do 1200 obr/min (limp home – "powrót do domu").
Zmniejszony wydatek paliwa :
• Ten tryb awaryjny ogranicza wydatek paliwa
• Obroty silnika nie mogą przekroczyć ��3000 obr/min
Limp home – "powrót do domu" :
nie chce mi sie wklejać tu 3 stron potencjalnych powodów trybu 3000rpm
matko jakie brednie piszecie.
co znaczy zawór otwierający turbinę ? to nie jest spłuczka ze otwierasz zawór i woda leci.
chodzi Ci zapewne o zawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki. Ale uwierz mi ograniczenie obrotów do 3000rpm może mieć inne podłoża
7.2. Strategia awaryjna
Z chwilą wystąpienia jednej lub wielu poważnych usterek, kalkulator silnika przechodzi w tryb awaryjny i uaktywnia strategie awaryjne w celu złagodzenia wpływu usterki.
Jeżeli usterka jest bardzo poważna, kalkulator silnika ogranicza obroty silnika do ��3000 obr/min albo do 1200 obr/min (limp home – "powrót do domu").
Zmniejszony wydatek paliwa :
• Ten tryb awaryjny ogranicza wydatek paliwa
• Obroty silnika nie mogą przekroczyć ��3000 obr/min
Limp home – "powrót do domu" :
nie chce mi sie wklejać tu 3 stron potencjalnych powodów trybu 3000rpm
Witam,
Zdecydowałem, odstawić auto do ASO na przepalenie DPF. Wyszedłem z założenia, że nawet jeśli to nie wina DPF, to jak go przepalą i oczyszczą to i tak mi się przyda. Ale od razu na wejściu powiedziałem im o Waszych sugestiach. Dlatego zdecydowali się jeszcze raz zdiagnozować problem.... No cóż doszli do tego samego zdania co wcześniej, czyli padło na DPF. Po 6 godzinach zadzwoniłem, żeby dowiedzieć się jaki jest wynik. Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania. Chłopaki z ASO dotankowali auto i ponowili proces. Ostatecznie wynik jest negatywny. Bo to nie pomogło i komputer pokazuje jeszcze więcej błędów (nie wiem jakich), niż było. Auto zostaje w ASO na kolejny dzień. Wkurzam się lekko, bo gdzie jak gdzie, ale w ASO Mazdy powinni chyba znać się trochę lepiej na tych samochodach. Gościu z ASO, mówi że sprawdzą zawór EGR. Ale na wymianę tego trzeba czekać ponad tydzień (bo części będą sprowadzać z Belgii). Delikatnie zaczynam martwić się koszta tej całej "naprawy"....
Zdecydowałem, odstawić auto do ASO na przepalenie DPF. Wyszedłem z założenia, że nawet jeśli to nie wina DPF, to jak go przepalą i oczyszczą to i tak mi się przyda. Ale od razu na wejściu powiedziałem im o Waszych sugestiach. Dlatego zdecydowali się jeszcze raz zdiagnozować problem.... No cóż doszli do tego samego zdania co wcześniej, czyli padło na DPF. Po 6 godzinach zadzwoniłem, żeby dowiedzieć się jaki jest wynik. Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania. Chłopaki z ASO dotankowali auto i ponowili proces. Ostatecznie wynik jest negatywny. Bo to nie pomogło i komputer pokazuje jeszcze więcej błędów (nie wiem jakich), niż było. Auto zostaje w ASO na kolejny dzień. Wkurzam się lekko, bo gdzie jak gdzie, ale w ASO Mazdy powinni chyba znać się trochę lepiej na tych samochodach. Gościu z ASO, mówi że sprawdzą zawór EGR. Ale na wymianę tego trzeba czekać ponad tydzień (bo części będą sprowadzać z Belgii). Delikatnie zaczynam martwić się koszta tej całej "naprawy"....
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania.
Może specem nie jestem, ale na podstawie własnych doświadczeń nie wierze w to...chyba, że przyjechałeś na naprawdę głębokiej rezerwie.
Po 6 godzinach zadzwoniłem
Jeśli to przepalanie tyle trwało to aż niewiarygodne – 6 godzin? ? ?
Wiesz jak to bywa w salonach. Tam nie liczy się usterka tylko czas. W aucie służbowym jak wymieniałem żarówkę to czekałem dwie godziny. Więc na podobne sytuacje jest uodporniony. Tylko, nie potrafie zrozumieć że nie wiedzą jak to naprawić. A co rezerwy to właśnie mi się zapaliła w momencie podjeżdżania, czyli spokojnie mogę przejechać jeszcze 120 km.
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Luker81 napisał(a):Do którego ASO w W-wie wstawiłeś auto?

majkel83 napisał(a):Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła
majkel83
a Ty popraw temat, na jakiś bardziej związany z problemem
Co do tematu, to kiedy wymieniany byl filtr paliwa??
Pisałeś ze jak stal na mrozie to zaczęły sie problemy, moze parafina wytracona z kiepskiego paliwa zapchała filtr, ja miałem podobne objawy z tym trybem awaryjnym raz był raz go nie było, tylko ze bez kontrolki silnika [MIL] i od razu kupiłem filtr (ah przydaje sie forum) a na kompie w ASO tez wyskoczyły błedy:
CezaR83 napisał(a):Serwis fizycznie to zrobił za mnie i przy okazji usunął Prawdopodobny kod usterki i parametry zamrożone które sa zapisywane w sterowniku ale bez informowania użytkownika lampką MIL.
Też chcieli przepalać filtr FAP

Auto wróciło do mnie po dwóch dniach spędzonych w serwisie. Efekt? Cytując serwis, operacja częściowo zakończyła się sukcesem. Tak więc ASO, w dalszym ciągu obstaje przy swoim czyli DPF. Powiedzieli, że DPF został częściowo przepalony, resztę muszę zrobić ja. Chodzi o to, że mam przez 15 minut jechać ze stałą prędkością 60 km/h. Ponoć nie ważne jaki bieg, jakie obroty. Jadać z tą prędkością auto będzie spalało minimalne ilości paliwa, więc ten filtr DPF nie bedzie się zapychał i w ten sposób się oczyści. Powiedzieli, że przy takiej prędkości auto będzie chwilowo spalało ok 4l/100 km. Ostatnio nie było warunków w Warszawie, żeby to zrobić. Tak więc ruszam autem jutro w dłuższą trasę, więc wszystko się okaże. Ikona silnika świeci się dalej, ale auto jeżdzi żwawo (tak jak przed awarią).
Co do Waszych pytań o ASO. Było to ASO Mazda Bołtowicz na Ursynowie. Myślę, że należy im się pochwała, bo sami zaproponowali mi rabat na usługę. W sumie zapłaciłem 140 zł za diagnozę, „częściowe przepalenie dpf” oraz aktualizacje oprogramowania. Mały minus za to, że mimo wszystko wydaje mi się, że to nie dpf. Tylko jak np Cezar83 pisał np zapchany filtr paliwa (który był wymieniany w czerwcu 2010).
Podjadę do znajomego mechanika po świetach i spróbujemy ruszyć z tematem.
Co do Waszych pytań o ASO. Było to ASO Mazda Bołtowicz na Ursynowie. Myślę, że należy im się pochwała, bo sami zaproponowali mi rabat na usługę. W sumie zapłaciłem 140 zł za diagnozę, „częściowe przepalenie dpf” oraz aktualizacje oprogramowania. Mały minus za to, że mimo wszystko wydaje mi się, że to nie dpf. Tylko jak np Cezar83 pisał np zapchany filtr paliwa (który był wymieniany w czerwcu 2010).
Podjadę do znajomego mechanika po świetach i spróbujemy ruszyć z tematem.
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
Dali ci rabat bo nie wykonali usługi do końca , ku..a ale mamy usługi niech to szlak nawet kontrolki nie zgasili.Ciekawe jak go do końca przepalisz czy zgaśnie?
Teoretycznie powinni wymusić wypalanie jeszcze raz i po kłopocie.

Odnośnie kodu błędu. Cytat z ASO:
"Pojawiający się błąd w Pańskim samochodzie to P 2459. Ten kod mówi o częstotliwości regenaracji filtra DPF przez komputer wtrysku pojazdu. W przypadku gdy sterownik silnika wykona określoną ilość nieudanych prób regenaracji filtra DPF, informuje o tym zapaleniem się kontrolki silnika i/lub DPF. Był to jedeny kod błędu jaki znajdował się w pamięci komputera wtrysku."
"Pojawiający się błąd w Pańskim samochodzie to P 2459. Ten kod mówi o częstotliwości regenaracji filtra DPF przez komputer wtrysku pojazdu. W przypadku gdy sterownik silnika wykona określoną ilość nieudanych prób regenaracji filtra DPF, informuje o tym zapaleniem się kontrolki silnika i/lub DPF. Był to jedeny kod błędu jaki znajdował się w pamięci komputera wtrysku."
- Od: 25 mar 2010, 21:21
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości