Zero przyspieszenia

Postprzez majkel83 » 18 gru 2010, 10:28

Witam,

Auto mazda 3 1.6 diesel zawsze stalo w garazu. Wczoraj pierwszy raz tej zimy stalo pod chmurka, gdzie w Wawie bylo -10 C. Dzis rano co prawda odpalila od pierwszego razu, ale wogole nie przyspiesza. Auto rozgrzane po 20 minutach i kilkunastu km, a na 1, 2 biegu zupelnie brak przyspieszenia (a gaz prawie w podlodze). Dopiero jako tako na 3 biegu, ale dopiero powyzej 60 km/h cos lapie. Po zgaszeniu i ponownym zapaleniu auta, zapalila sie zolta/pomaranczowa ikona silnika (jak mniemam). Na tym 3 biegu probowalem rozpedzic auto i jest tak, ze przy 3000 RPM dalej juz nie idzie....

Kompletnie nie wiem o co chodzi. Mial ktoś z Was taki przypadek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez radzi89 » 18 gru 2010, 13:22

Proponuje sprawdzic rure intercoolera.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Seraf » 18 gru 2010, 14:17

wg mnie turbo nie pompuje :( nie wiem jak w maździe ale w VAGach sztanga turbiny sprawiała problemy może przymarzła <co?>
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Postprzez vqsoft » 18 gru 2010, 16:44

sprawdź czy wciąga sztangę po odpaleniu silnika i czy ją wypluwa po zgaszeniu i wyjęciu kluczyka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez majkel83 » 18 gru 2010, 20:11

Witam,


Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła. Tam auto wjechało na warsztat i mechanik podpiął je pod komputer. Sprawdzał 30 minut, po czym powiedział, że to DPF. Jako, że dziś sobota i już praktycznie zamykali salon, umówiłem się na poniedziałek. Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin. Cena to ok 500-600 zł (robocizna + Eolys). Tymczasem doradzili mi, żebym sam spróbował przepalić auto. Więc pojechałem z Wawy do Radomia trasą S7. Auto ma włączoną ikonkę silnika i tryb awaryjny, mogę max 3000 obrotów kręcić. Ale w trakcie jazdy kilka razy zaczęło normalnie pracować (tyle, że ikonka cały czas się świeci). Wracając do trasy to jechałem na trójce ok 3000 rpm nawet do 4000 rpm z prędkością stałą ok 80-90 km/h zrobiłem w ten sposób ok 90 km. Przez większość czasu auto jechało żwawo. Już nawet myślałem, że wszystko ok. Ale niestety awaryjny co jakiś czas się załącza. Ikonka świeci cały czas. Rozmawiałem ze znajomym, on mówi że to nie DPF. Powiem na marginesie, że auto jest z grudnia 2005 r. ma 110 tys km (na pewno) i jeżdżę nim raczej na długie trasy.

Proszę o o porady, bo mam wątpliwości czy przepalenie dpf w ASO cokolwiek pomoże.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez vqsoft » 18 gru 2010, 20:47

wpadnij do mnie sprawdzimy jak turbo dmucha i czy działa vnt
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez uszatyy » 19 gru 2010, 01:06

chlopaki co wy... tryb awaryjny silnika i na dodatek zima – zacznijcie od sprawdzenia na kompie jakie bledy sypie, ponadto tankowanie dobrego paliwa nie na 1 lepszej stacji..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 17:52
Posty: 269
Skąd: Opole
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 lift

Postprzez Miacho » 19 gru 2010, 02:08

Zamierzają przepalić filtr. Będzie to trwało około 2 godzin.

Może ja się nie znam, ale u mnie przepalanie trwało niecałe 10 min. Uzupełnienie eolys w okolicach 30 no max 40 min.
ma 110 tys km (na pewno)

A była przy 60 tys robiona dolewka eolys?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez baastek » 19 gru 2010, 14:07

U mnie miałem podobne objawy.Byłem w trasie i po przejechaniu ok 300 km jadąc z prędkością 60km\h wciskam gaz i nic,zero dynamiki.Ciężko było się rozpędzić do setki.Oczywiście zapaliła się ta nieszczęsna kontrolka.Ale wjeżdżając do miasta utknąłem w korku.Tam po jakimś czasie wszystko wróciło do normy.Okazało się ze to przepływomierz powietrza.Tak było w moim przypadku,może u ciebie tez warto zwrócić uwagę na to.Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2009, 11:02
Posty: 52
Skąd: wadowice
Auto: mazda 3 1.6CiTD 2005r

Postprzez ZICO84 » 19 gru 2010, 21:38

HHHHejjj tez to mialem 3000 i ani wiecej okazalo sie ze to zawor otwierajacy turbine był uszkodzony wogole sie nie otwieral i z tego powodu nie otwierala sie turbina koszt naprawy okolo 200 – 250 zł
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2010, 11:25
Posty: 24

Postprzez vqsoft » 19 gru 2010, 21:45

Panowie
matko jakie brednie piszecie.
co znaczy zawór otwierający turbinę ? to nie jest spłuczka ze otwierasz zawór i woda leci.
chodzi Ci zapewne o zawór sterujący zmienną geometrią turbosprężarki. Ale uwierz mi ograniczenie obrotów do 3000rpm może mieć inne podłoża

7.2. Strategia awaryjna
Z chwilą wystąpienia jednej lub wielu poważnych usterek, kalkulator silnika przechodzi w tryb awaryjny i uaktywnia strategie awaryjne w celu złagodzenia wpływu usterki.
Jeżeli usterka jest bardzo poważna, kalkulator silnika ogranicza obroty silnika do ��3000 obr/min albo do 1200 obr/min (limp home – "powrót do domu").
Zmniejszony wydatek paliwa :
• Ten tryb awaryjny ogranicza wydatek paliwa
• Obroty silnika nie mogą przekroczyć ��3000 obr/min
Limp home – "powrót do domu" :


nie chce mi sie wklejać tu 3 stron potencjalnych powodów trybu 3000rpm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez majkel83 » 20 gru 2010, 17:59

Witam,

Zdecydowałem, odstawić auto do ASO na przepalenie DPF. Wyszedłem z założenia, że nawet jeśli to nie wina DPF, to jak go przepalą i oczyszczą to i tak mi się przyda. Ale od razu na wejściu powiedziałem im o Waszych sugestiach. Dlatego zdecydowali się jeszcze raz zdiagnozować problem.... No cóż doszli do tego samego zdania co wcześniej, czyli padło na DPF. Po 6 godzinach zadzwoniłem, żeby dowiedzieć się jaki jest wynik. Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania. Chłopaki z ASO dotankowali auto i ponowili proces. Ostatecznie wynik jest negatywny. Bo to nie pomogło i komputer pokazuje jeszcze więcej błędów (nie wiem jakich), niż było. Auto zostaje w ASO na kolejny dzień. Wkurzam się lekko, bo gdzie jak gdzie, ale w ASO Mazdy powinni chyba znać się trochę lepiej na tych samochodach. Gościu z ASO, mówi że sprawdzą zawór EGR. Ale na wymianę tego trzeba czekać ponad tydzień (bo części będą sprowadzać z Belgii). Delikatnie zaczynam martwić się koszta tej całej "naprawy"....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez vqsoft » 20 gru 2010, 18:20

noo wymienią Ci połowę sensorów itp
ege w IDS mozna idealnie sprawdzić. wymusić otwarcie, zamkniecie

jakie kody daje komputer
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Miacho » 20 gru 2010, 19:19

Okazało się, że w czasie wypalania DPF komputer poinformował o niskim stanie paliwa i wymusił zakończenie procesu wypalania.

Może specem nie jestem, ale na podstawie własnych doświadczeń nie wierze w to...chyba, że przyjechałeś na naprawdę głębokiej rezerwie.
Po 6 godzinach zadzwoniłem

Jeśli to przepalanie tyle trwało to aż niewiarygodne – 6 godzin? ? ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 13:52
Posty: 217 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 HB 1,6 MZ-CD 10.2005

Postprzez majkel83 » 20 gru 2010, 19:41

Wiesz jak to bywa w salonach. Tam nie liczy się usterka tylko czas. W aucie służbowym jak wymieniałem żarówkę to czekałem dwie godziny. Więc na podobne sytuacje jest uodporniony. Tylko, nie potrafie zrozumieć że nie wiedzą jak to naprawić. A co rezerwy to właśnie mi się zapaliła w momencie podjeżdżania, czyli spokojnie mogę przejechać jeszcze 120 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez LookR » 20 gru 2010, 20:25

Do którego ASO w W-wie wstawiłeś auto? Pytam "na zaś", żeby w przyszłości wiedzieć, które ASO omijać z daleka...
Si Deus pro nobis, quis contra nos? (łac.)
Skoro Bóg jest z nami, któż przeciwko nam?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 23:41
Posty: 679 (15/10)
Skąd: Warszawa-Natolin/Lublin
Auto: M3

Postprzez CezaR83 » 22 gru 2010, 13:59

Luker81 napisał(a):Do którego ASO w W-wie wstawiłeś auto?

<czytaj>
majkel83 napisał(a):Tak więc jakoś dojechałem do ASO Mazda w Warszawie na ul. Rosoła


majkel83
a Ty popraw temat, na jakiś bardziej związany z problemem :>

Co do tematu, to kiedy wymieniany byl filtr paliwa?? :>
Pisałeś ze jak stal na mrozie to zaczęły sie problemy, moze parafina wytracona z kiepskiego paliwa zapchała filtr, ja miałem podobne objawy z tym trybem awaryjnym raz był raz go nie było, tylko ze bez kontrolki silnika [MIL] i od razu kupiłem filtr (ah przydaje sie forum) a na kompie w ASO tez wyskoczyły błedy:
CezaR83 napisał(a):Serwis fizycznie to zrobił za mnie i przy okazji usunął Prawdopodobny kod usterki i parametry zamrożone które sa zapisywane w sterowniku ale bez informowania użytkownika lampką MIL.

Też chcieli przepalać filtr FAP :P bo tak m.in wyczytali z kompa <glupek2> ale przynajmniej to ASO mnie poinformowało o wszystkim przed usługą (ceny, błędy kompa itp)
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2187 (72/17)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez majkel83 » 23 gru 2010, 12:07

Auto wróciło do mnie po dwóch dniach spędzonych w serwisie. Efekt? Cytując serwis, operacja częściowo zakończyła się sukcesem. Tak więc ASO, w dalszym ciągu obstaje przy swoim czyli DPF. Powiedzieli, że DPF został częściowo przepalony, resztę muszę zrobić ja. Chodzi o to, że mam przez 15 minut jechać ze stałą prędkością 60 km/h. Ponoć nie ważne jaki bieg, jakie obroty. Jadać z tą prędkością auto będzie spalało minimalne ilości paliwa, więc ten filtr DPF nie bedzie się zapychał i w ten sposób się oczyści. Powiedzieli, że przy takiej prędkości auto będzie chwilowo spalało ok 4l/100 km. Ostatnio nie było warunków w Warszawie, żeby to zrobić. Tak więc ruszam autem jutro w dłuższą trasę, więc wszystko się okaże. Ikona silnika świeci się dalej, ale auto jeżdzi żwawo (tak jak przed awarią).

Co do Waszych pytań o ASO. Było to ASO Mazda Bołtowicz na Ursynowie. Myślę, że należy im się pochwała, bo sami zaproponowali mi rabat na usługę. W sumie zapłaciłem 140 zł za diagnozę, „częściowe przepalenie dpf” oraz aktualizacje oprogramowania. Mały minus za to, że mimo wszystko wydaje mi się, że to nie dpf. Tylko jak np Cezar83 pisał np zapchany filtr paliwa (który był wymieniany w czerwcu 2010).

Podjadę do znajomego mechanika po świetach i spróbujemy ruszyć z tematem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Postprzez miru1968 » 23 gru 2010, 14:29

Dali ci rabat bo nie wykonali usługi do końca , ku..a ale mamy usługi niech to szlak nawet kontrolki nie zgasili.Ciekawe jak go do końca przepalisz czy zgaśnie? <co?>Teoretycznie powinni wymusić wypalanie jeszcze raz i po kłopocie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez majkel83 » 23 gru 2010, 15:45

Odnośnie kodu błędu. Cytat z ASO:

"Pojawiający się błąd w Pańskim samochodzie to P 2459. Ten kod mówi o częstotliwości regenaracji filtra DPF przez komputer wtrysku pojazdu. W przypadku gdy sterownik silnika wykona określoną ilość nieudanych prób regenaracji filtra DPF, informuje o tym zapaleniem się kontrolki silnika i/lub DPF. Był to jedeny kod błędu jaki znajdował się w pamięci komputera wtrysku."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2010, 21:21
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 1.6 MZ-CD 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323