Wielkość kół w GF/GW
Czy 195/65 R15 nie beda obcierac pod pelnym obciazeniem i na naszych polskich dolkach? Kupielem auto po prostowaniu blach ( caly bok porysowany) i tak wyprostowali nadkola ,ze obcieraly mi kola 195/60 R15 dopoki nie wyciagnalem troche rantow.
626 2000r kombi automat benzyna
- Od: 6 cze 2009, 17:03
- Posty: 8
- Skąd: góra kalwaria
Mam podobnie . Z boku wtedy widać jakby tylne koła obcierały się o błotnik. Jest to wina słabych tylnych spręzyn. Mam pytanko jaka powinna nyć odległość środka piasty do krawędzi błotnika..
mazda 626 2.0 Benzyna/ Gaz sekwencja rok 1999 Kombi GW
- Od: 6 maja 2009, 08:02
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 2.0 1999 benzyna
jakpowal1 napisał(a):Z boku wtedy widać jakby tylne koła obcierały się o błotnik. Jest to wina słabych tylnych spręzyn.
Wymieniałem sprężyny jakieś 2 lata temu. Po wymianie na nowe wrażenie wizualne bylo takie samo, czyli jakby opony miały obcierać o błotniki. Po protu chyba tak jest...
- Od: 11 sty 2010, 15:32
- Posty: 17
- Skąd: Łomianki (Wawa)
- Auto: 626 GW 2.0 DiTD '98
Rozmiar opony 195/65/15 jest typowym rozmiarem dla GF (choc w ksiazce jest 195/60/15) pod warunkiem jesli miescisz sie w rozmiarze ET (odsadzenie felgi wzgledem plaszczyzny piasty) na stalowych ET jest 35 wiec 195/60-65/15 miesci sie bez wzledu na stan sprezyn, natomiast ta sama opona ale na feldze o ET juz ponad 35 np. 50 juz miescic sie nie bedzie, wtenczas zmieniac opony na 195/60/15 lub 185/65/15 choc ja na oponie 195/60/15 mialem juz problem przy ET 50 jakby bylo ET 45 moze byloby ok.
205/60 r16 wchodza swobodnie i nie obcieraja wiec nie bedzie zadnego problemu
ET 55
ET 55
Ostatnio edytowano 19 paź 2010, 19:25 przez maxim_wawa, łącznie edytowano 1 raz
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Witam.
Nie wiem, czy rodzaj nadwozia ma jakieś znaczenie,ale ja w swoim KOMBI mam założone felgi aluminiowe z oponami 195/65/15 i nawet przy pełnym obciążeniu koła nie obcierają ,ani nie dobijają do nadkoli.Zaznaczam,że ET felg wynosi 46.
Pozdrawiam.
Nie wiem, czy rodzaj nadwozia ma jakieś znaczenie,ale ja w swoim KOMBI mam założone felgi aluminiowe z oponami 195/65/15 i nawet przy pełnym obciążeniu koła nie obcierają ,ani nie dobijają do nadkoli.Zaznaczam,że ET felg wynosi 46.
Pozdrawiam.
- Od: 28 kwi 2010, 01:13
- Posty: 21
- Skąd: Łódzkie-EOP
- Auto: Mazda 626kombi 99r. 115KM
2.0 benz.+lpg
ET w manualu do GF wynosi 45mm. Problem może się pojawić przy większym ET i szerszych felgach niż standardowe zwłaszcza w GW. Z tyłu kłopot może być też z dolnym kielichem amora przy większej średnicy koła.
- Od: 22 kwi 2010, 10:23
- Posty: 86
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GW 1998 2,0 115KM , Mazda GC 1985 2,0 101 KM
Honda Accord Aerodeck 1987 2,0
ej chłopaki coś kręcicie... im mniejsze ET tym bardziej felga wystaje na zewnątrz. Looknijcie tutaj:
http://www.felgi-stalowe.pl/ET_felgi__i ... 3,128.html
Jeżeli chodzi o felgi stalowe do 626 GF to ori ma ET 50-chowa się bardzo w nadkole. Na alledrogo można znaleźć 15-tki stalówki w naszym rozstawie(5x114,3) z ET od 45 do 50. Jeżeli chodzi o felgi alu to odradzałbym zakup felg z ET35 osobom, które miały grzebane przy nadkolach-czytaj blacharz/lakiernik. Jeżeli nadkola są ori, a buda prosta to raczej nic nie powinno się dziać, ale lepiej dmuchać na zimne. Jak dla mnie idealny układ to opony 195/65/R15-sorry thy
(świetny komfort podróżowania), a felgi 15-tki z ET 40-45, z akcentem raczej na 45
.
http://www.felgi-stalowe.pl/ET_felgi__i ... 3,128.html
Jeżeli chodzi o felgi stalowe do 626 GF to ori ma ET 50-chowa się bardzo w nadkole. Na alledrogo można znaleźć 15-tki stalówki w naszym rozstawie(5x114,3) z ET od 45 do 50. Jeżeli chodzi o felgi alu to odradzałbym zakup felg z ET35 osobom, które miały grzebane przy nadkolach-czytaj blacharz/lakiernik. Jeżeli nadkola są ori, a buda prosta to raczej nic nie powinno się dziać, ale lepiej dmuchać na zimne. Jak dla mnie idealny układ to opony 195/65/R15-sorry thy
- Od: 18 mar 2010, 20:25
- Posty: 20
- Skąd: Inowrocław
- Auto: 626 GF 1.8 16V w wersji "wrak"
626 GF 2.0 16V w wersji 136KM
hmm ja mam GF po lifcie ale sedan kupilem z alu 16x7.5 et40 i opony byly 205/50/16 jak zalozylem 205/55/16 to tarlo o ranty i kielichy na tyle wiec zmienilem alu na 16x6.5 et50 i na oponach 205/55/16 juz jest ok
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
ja zalozylem 16 na 205 oponach przy et 35 niestety nie dalo sie jezdzic autko stalo praktycznie na blotnikach wymienilem na 195 i dalem gumy na sprezyny czasem jak konkretnie dowali do konca potrafi przytrzec
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Czemu chcesz zakładać taki duży profil? Do silniczka 1,8 to za dużo. Wyglądać będzie baloniasto. Wiem napewno że wejdzie na felgę z ET50, bo znajomy ma w kombiaku z silnikiem 2,0. Ale czy nie będą ocierać o ranty przy ET40?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Chcę założyć takie oponki ze względu na nasze drogi.Mam teraz założone blaszaki 185/65/14 i komfort jest lepszy, być może po prostu dlatego że to zimowe,ale wydaje mi się że na 195/65/15 też powinno być lepiej. Wizualnie myślę że baloniasto nie powinno być w końcu nie ma co ukrywać jest to kawał auta. Chodzi mi tylko o to aby weszły bez problemu.
- Od: 7 cze 2010, 20:07
- Posty: 14
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 Gf 97 1.8 90 KM
Uwież mi, będzie baloniasto. Poza tym 195/60/15 będą miały większy balon niż 185/65/14. Już pomijając to że mam na mojej takie 14-tki na zimę i takie 15-tki na lato, to sprzedaję i montuję opony, więc wiem co Ci piszę. Przy oponie 185/65/14 średnica koła to 596,1mm a przy oponie 195/60/15 średnica koła wynosi 615mm, więc masz koło o 18,9mm większej średnicy, które doskonale poradzi sobie na polskich drogach a będzie się mieściło i dobrze wyglądało. Poza tym te dwa rozmiary o których piszę są fabrycznie w instrukcji zalecane do GF-ki, 14-tka w standardzie a 15-tka jako opcja.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
tadziomaru1 napisał(a): Ale czy nie będą ocierać o ranty przy ET40?
Będzie

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
O ranty nie będzie obcierać na pewno. Mam przecież 195/60/15 i luz jest duży jeśli założyłbym 195/65 to byłyby szersze o 10 mm i na pewno nie będą ocierać. Natomiast nie wiem jak będzie z amortyzatorem. Założę po prostu taką oponę na felę i przekonam się sam.
- Od: 7 cze 2010, 20:07
- Posty: 14
- Skąd: Otwock
- Auto: Mazda 626 Gf 97 1.8 90 KM
A ja Ci mówię że 195/65/15 to za dużo, za słaby silnik i za baloniasto, ale widać masz w sobie coś z rycerza...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6