
Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
chłopaki wróciłem z urlopu, wymienione podkładki a madzia i tak kopci tyle że już nie z korka. steve urlop w polsce trochę drogo wychodzi więc wolałem grecję w tym roku. piękna sprawa polecam rodos. bajka. ale wracając do madzi, przy ostrym gazowaniu idzie czarny dym (lepsza wersja dymu na szczęście), wiem coś o kalibracji wtrysków i ustawiania wyprzedzeń ale jak i gdzie to
. koledzy z angli proszę o jakąś radę, ASO W MOJEJ OKOLICY NIE WCHODZI W RACHUBĘ. oni ich od traktorów chyba odciągnęli. pozdro

- Od: 16 cze 2010, 19:34
- Posty: 255
- Skąd: Birstall West Yorkshire
- Auto: mazda 6 2.2 sport
Black Panther
bukmar napisał(a):[...]niestety reszta odpowiedzi nie jest już tak wartościowa...
Niestety, myśleć też czasem trzeba...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):bukmar napisał(a):[...]niestety reszta odpowiedzi nie jest już tak wartościowa...
Niestety, myśleć też czasem trzeba...
nie takich informacji użytkownicy mazd szukają na forum mazdaspeed.
Prosta zasada: Pytanie zainteresowanego = odpowiedź fachowca
W końcu to wielka skarbnica wiedzy a nie pudelek

Poziom odpowiedzi na poziomie kolejki na poczcie pełnej moherów nie tutaj , nie w tak piękną niedzielę ..
nie marnujmy dnia na bezproduktywne zaśmiecanie tak dobrego forum, miłego dnia życzę.
I jeszcze raz dziękuję za ciekawy link odnośnie zużywania oleju.
Mazda 6 1.8 Kombi
- Od: 10 kwi 2010, 14:13
- Posty: 25
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 6 exclusive Kombi 1.8
bukmar napisał(a):nie takich informacji użytkownicy mazd szukają na forum mazdaspeed.
Niektórzy użytkownicy powinni jednak zacząć od myślenia i samodzielnego spróbowanie wyszukania informacji.
bukmar napisał(a):Prosta zasada: Pytanie zainteresowanego = odpowiedź fachowca
Zasada: najpierw szukam, potem zawracam gitarę fachowcom nie jest prosta?
bukmar napisał(a):W końcu to wielka skarbnica wiedzy a nie pudelek
Nie wiem co to jest pudelek, ale skarbnica staje się raczej kloaką dzięki pytaniem przed czytaniem...
bukmar napisał(a):Poziom odpowiedzi na poziomie kolejki na poczcie pełnej moherów nie tutaj , nie w tak piękną niedzielę ..
Poziom odpowiedzi często jest w okolicy poziomu pytania, by pytający wyciągnął wnioski ...
bukmar napisał(a):nie marnujmy dnia na bezproduktywne zaśmiecanie tak dobrego forum, miłego dnia życzę
O tym trzeba było myśleć przed pytaniem..
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
sowikPL napisał(a):causa1980 napisał(a):Jestem właśnie po wymianie podkładek pod wtryskami oraz czyszczeniu smoka w misce olejowej (to też radzę zrobić).
witam,
czy ktos moglby mi dokladnie wytlumaczyc jaka jest zaleznosc pomiedzy podkladkami pod wtryskami a ubywaniem oleju? Dlaczego to moze byc tego przyczyna?
Moja M6 bierze okolo 1ltr na 5kkm i czasami przy gwaltownym przyspieszeniu zostawi chmure dymu za soba. poczytalem troche forum i widze, ze powodem moze byc kilka rzezczy, wiec chcialbym wszystko dokladnie zweryfikowac i zrobic to co konieczne, aby rozwiazac ten problem.Poza tym planuje wymiane rozrzadu, i jeszcze kilka zabiegow w zawieszeniu , wiec chcialbym tez koszty ograniczyc.
pzdr
[b]Sprzedam!!! Mazda 6 diesel 2005 sprzed liftu[/b] – http://tablica.pl/oferta/mazda-6-zamiana-2005-CID5-ID1tLGH.html
Klonio SZ napisał(a):czy ktos moglby mi dokladnie wytlumaczyc jaka jest zaleznosc pomiedzy podkladkami pod wtryskami a ubywaniem oleju?
Zrobie to obrazowo...



Podkladki pod wtryskami sa miedziane i z czasem sie uklepuja (powstaja luzy pomiedzy glowica i wtryskami)... To jest powodem przedostawania sie spalin do ukladu olejowego (pod kape zaworowa)...
Czastki oleju lacza sie ze spalinami i powstaje cos w rodzaju nagaru, spalonego plastiku...



Ps. 1litr oleju na 5000 km, to troszke duzo i nie jestem pewien, czy to tylko przez podkladki... Chyba, ze sa bardzo mocno wybite... ale to juz bys slyszal podczas pracy silnika...
Bardziej wyglada mi to na pierscienie lub masz bardzo rzadki olej (rzepakowy

Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Podkładki Igor, podkładki.
To jest początek wszelkiego zła i zdecydowanie od tego trzeba zacząć. Plus smok oczywiście.
To jest początek wszelkiego zła i zdecydowanie od tego trzeba zacząć. Plus smok oczywiście.
ja, ja chcialem tylko... tak obrazowo... wytlumaczyc, aby kolega nie mial wiecej takich pytan...
Ps. widzialem motor 136KM, ktory bral olej "litrami" ... a olej wygladal jak rzepakowy

Ps. widzialem motor 136KM, ktory bral olej "litrami" ... a olej wygladal jak rzepakowy
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
67igor1 napisał(a): 1litr oleju na 5000 km, to troszke duzo i nie jestem pewien, czy to tylko przez podkladki... Chyba, ze sa bardzo mocno wybite... ale to juz bys slyszal podczas pracy silnika...
Bar
Klonio SZ, takie branie moze zdecydowanie wystapic przy podkladkach – u mnie bral 1l na 2.5kkm, wiec jeszcze wiecej niz u Ciebie. Po wymianie podladek (jakies 15kkm) zero brania oleju.
Ostatnio edytowano 17 paź 2010, 22:38 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
67igor1 napisał(a):Ps. 1litr oleju na 5000 km, to troszke duzo i nie jestem pewien, czy to tylko przez podkladki... Chyba, ze sa bardzo mocno wybite... ale to juz bys slyszal podczas pracy silnika...
No przeciez napisalem powyzej...
Nie czytam mysli ludzkich ani odglosow silnika na odleglosc...
Ostatnio edytowano 18 paź 2010, 10:35 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Dzieki za obrazowe wytłumaczenie.Teraz juz wszystko jasne.
Jade umawiac sie z mechanikiem na robote. Mam nadzieje, ze to pomoze i ze moge zaufac mechanikom z ASO w szczecinie.
Jade umawiac sie z mechanikiem na robote. Mam nadzieje, ze to pomoze i ze moge zaufac mechanikom z ASO w szczecinie.
[b]Sprzedam!!! Mazda 6 diesel 2005 sprzed liftu[/b] – http://tablica.pl/oferta/mazda-6-zamiana-2005-CID5-ID1tLGH.html
Klonio SZ napisał(a): Mam nadzieje, ze to pomoze i ze moge zaufac mechanikom z ASO w szczecinie.
Ja bym tego nie zostawił dla nadziei, ale sie upewnil. Szkoda auta.
Generalnie duzo osób ma zle doswiadczenia z ASO.
Popytaj w watku "Polecane warszataty" o dobry warsztat w Twojej okolicy.
juz przglądałem te posty i z tego co tam pisza to mozna chyba im zaufac, a w ogóle to w zachodniopomorskiem brak jest warsztatów, które mozna by polecic tak na 100%. poza tym jak pojechalem do nieautoryzowanego i powiedzieli mi za rozrzad 400pln wiecej niz w ASO to zwątpiłem.
[b]Sprzedam!!! Mazda 6 diesel 2005 sprzed liftu[/b] – http://tablica.pl/oferta/mazda-6-zamiana-2005-CID5-ID1tLGH.html
Niedawno w innym temacie pisałem, że w maździe mojego znajomego ubywa oleju, dzisiaj z ciekawości skontrolowałem poziom oleju u siebie i też był prawie na min :/. Przy przebiegu 93 tys wymieniany był olej na Dexelie, teraz moja mazda ma ok 100kk. Z tego co wyczytałem w tym temacie w najlepszym razie czeka mnie wymiana podkładek pod wtryskami (koszt ok 300-400 zł?) lub w najgorszym remont silnika (jeśli się mylę to proszę aby ktoś mnie uświadomił). Korzystając z zamieszczonych tutaj rad sprawdziłem czy mazda nie wypuszcza siwego dymku, na szczęście niczego takiego nie zauważyłem.
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Qubass88 napisał(a):Niedawno w innym temacie pisałem, że w maździe mojego znajomego ubywa oleju, dzisiaj z ciekawości skontrolowałem poziom oleju u siebie i też był prawie na min :/. Przy przebiegu 93 tys wymieniany był olej na Dexelie, teraz moja mazda ma ok 100kk. Z tego co wyczytałem w tym temacie w najlepszym razie czeka mnie wymiana podkładek pod wtryskami (koszt ok 300-400 zł?) lub w najgorszym remont silnika (jeśli się mylę to proszę aby ktoś mnie uświadomił). Korzystając z zamieszczonych tutaj rad sprawdziłem czy mazda nie wypuszcza siwego dymku, na szczęście niczego takiego nie zauważyłem.
Stary – rozgrzej Madzię, odkręć korek wlewu oleju – parowóz??? Podkładki do wymiany.
jeśli nie ma parowozu to tak czy siak wymień je bo pewnie są starego typu jeszcze.
Olej Ci bierze prawdopodobnie przez właśnie te nieszczęsne podkładki.
Koszt – podkładki 80-90zł + wymiana.
Przy wymianie warto zrobić regulację zaworów (jeśli nie była robiona) wymiana uszczelki pod klawiaturą (chyba, że jest w idealnym stanie), czyszczenie wtryskiwaczy + kalibracja – za to wszystko powinieneś zapłacić jakieś 500 zł. Ja bynajmniej tyle zapłaciłem (w tym jeszcze czyszczenie zacisku

Aha – nie czekaj z tym bo jak Ci olej zejdzie poniżej min., to dojdzie Ci do robienia silnik
Ah zapomniałem się zapytać – czy Twój znajomy ściągał miskę olejową w celu sprawdzenia smoczka?
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Korek odkręcałem już wcześniej i dymu nie było.
zawory były regulowane jakieś 8 tys km temu (jak wymieniany był olej)
Wczoraj dolałem resztki oleju, także na razie jest max. Ale i tak w tym lub przyszłym tygodniu planuje wybrać się do znajomego mechanika i zrobić z tym porządek.
Szczerze mówią to nawet nie wiem, ale raczej nie. Natomiast jeśli chodzi o ten smok, to gdzieś na forum wyczytałem, że problem dotyczył mazd bez DPF-a. Prawda to?
Przy wymianie warto zrobić regulację zaworów (jeśli nie była robiona)
zawory były regulowane jakieś 8 tys km temu (jak wymieniany był olej)
Aha – nie czekaj z tym bo jak Ci olej zejdzie poniżej min., to dojdzie Ci do robienia silnik
Wczoraj dolałem resztki oleju, także na razie jest max. Ale i tak w tym lub przyszłym tygodniu planuje wybrać się do znajomego mechanika i zrobić z tym porządek.
Ah zapomniałem się zapytać – czy Twój znajomy ściągał miskę olejową w celu sprawdzenia smoczka?
Szczerze mówią to nawet nie wiem, ale raczej nie. Natomiast jeśli chodzi o ten smok, to gdzieś na forum wyczytałem, że problem dotyczył mazd bez DPF-a. Prawda to?
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Moja M6 bierze okolo 1ltr na 5kkm i czasami przy gwaltownym przyspieszeniu zostawi chmure dymu za soba.
No i wymienilem te nieszczesne podkladki, wyczscilem smok olejowy ( a byl zaklejony), zrobilem regulacje luzow i dodatkowo rozrzad i kilka innych rzeczy. Najwazniejsze ze teraz jest juz ok ; po przejechaniu 3kkm poziom oleju ten sam, przestal dymic jak ruszam spod swiatel i w dodatku zrobiolo sie troche ciszej. Czyli oplacalo sie i w sama pore to zrobilem... Troche mnie to kosztowalo, ale... i nawet mechanicy z ASO w szczecinie wywiazali sie z zadan calkiem niezle
dzieki za porady i jak ktos bedzie mial podobny problem to ...wiadomo co robic
Pozdrowienia for all
No i wymienilem te nieszczesne podkladki, wyczscilem smok olejowy ( a byl zaklejony), zrobilem regulacje luzow i dodatkowo rozrzad i kilka innych rzeczy. Najwazniejsze ze teraz jest juz ok ; po przejechaniu 3kkm poziom oleju ten sam, przestal dymic jak ruszam spod swiatel i w dodatku zrobiolo sie troche ciszej. Czyli oplacalo sie i w sama pore to zrobilem... Troche mnie to kosztowalo, ale... i nawet mechanicy z ASO w szczecinie wywiazali sie z zadan calkiem niezle
dzieki za porady i jak ktos bedzie mial podobny problem to ...wiadomo co robic
Pozdrowienia for all
[b]Sprzedam!!! Mazda 6 diesel 2005 sprzed liftu[/b] – http://tablica.pl/oferta/mazda-6-zamiana-2005-CID5-ID1tLGH.html
witam. Jestem w posiadaniu mazdy 6 2003r 2.0 diesel 120km i nie wiem dlaczego ale ma jak dla mnie nadmierny apetyt na olej. wymieniłem olej 1000 km temu a dzis rano patrze a tam na minimum. Niewiem jak długo tak już jest bo zakupiłem ją dopiero miesiąc temu. Olej zalany jest dexelia ultra 5w30w. Nie pojawia się dym z spod korka wlewu oleju, ani na zimnym z wydechu ani przy wyprzedzaniu. Czy wie ktoś jaka może być tego przyczyna?
- Od: 19 paź 2010, 17:26
- Posty: 5
- Skąd: Kamienna Góra
- Auto: Mazda 6 2003r. kombi 121km
Jakieś 5 tyś km temu wymieniałem olej w M6. Dziś okazało się, że jest lekko poniżej low. To normalne zużycie? Chyba nie, znaczy bierze olej tak?
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6