Montaż elektr. podgrzewacza paliwa – fotorelacja (GG/GY)
I ja poszedłem za radą i zamontowałem podgrzewacz STANADYNE.
Tak przy okazji to chciałbym podziękować McSlavko- podjechał do mnie i zamontował (bo nie mogę powiedzieć, że to ja zrobiłem). Teraz czekam czy będzie działał bo temperatura była ok 0 – +2st. C. Po zamontowaniu robił się lekko tylko ciepły, ale tak naprawdę to się okaże jak temperatura spadnie do -15st. C..Jak to nie pomoże......to nie wiem.
Tak przy okazji to chciałbym podziękować McSlavko- podjechał do mnie i zamontował (bo nie mogę powiedzieć, że to ja zrobiłem). Teraz czekam czy będzie działał bo temperatura była ok 0 – +2st. C. Po zamontowaniu robił się lekko tylko ciepły, ale tak naprawdę to się okaże jak temperatura spadnie do -15st. C..Jak to nie pomoże......to nie wiem.
-
dziara
Ja zdecydowałem się na krupera, http://allegro.pl/podgrzewacz-paliwa-di ... 88008.html podłącze się do małego obiegu płynu chłodzącego (krotki czas nagrzewania sie). W tej sprawie kontaktowałem się z osoba już 2 lata użytkującą te rozwiązanie (same pozytywy). Jak znajdę oryginalny filtr podgrzewany to też dokupię.
Dzieki temu połączeniu będę miał spokój zarówno na długich trasach jak i przy rozruchu. Ponadto, po rozgrzaniu silnika, ogrzewanie filtra nie będzie już musialo się włączać.
Swoją drogą, gdyby zimowe paliwo trafiało do nas w listopadzie, nie byłoby problemu.
Dzieki temu połączeniu będę miał spokój zarówno na długich trasach jak i przy rozruchu. Ponadto, po rozgrzaniu silnika, ogrzewanie filtra nie będzie już musialo się włączać.
Swoją drogą, gdyby zimowe paliwo trafiało do nas w listopadzie, nie byłoby problemu.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Witam,
Ponawiam pytanie do osób z zamontowanym podgrzewaczem STANADYNE.
Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.
Z tego co zauważyłem to albo jest gdzieś układ paliwowy przez ten podgrzewacz zapowietrzony, albo przy odpaleniu nie ma w układzie właściwego ciśnienia by zassał paliwo. Po 2 odpaleniu problem znika i już więcej nie gaśnie. Te zjawisko występuje wtedy, gdy samochód stoi minimum 5-6h. (tak było już 5 razy).
Nie wiem czy to normalne, dlatego pytam, jakieś sugestie co z tym zrobić
P.S. Od momentu montażu przejechałem już tak +/– 250km
P.S.(2) Za namową użytkownika Grzyby próbowałem odpowietrzyć układ przepompowując paliwo ręczną pompką – nic to nie dało.
Jakieś pomysły
pozdrowienia
Adam
Ponawiam pytanie do osób z zamontowanym podgrzewaczem STANADYNE.
Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.
Z tego co zauważyłem to albo jest gdzieś układ paliwowy przez ten podgrzewacz zapowietrzony, albo przy odpaleniu nie ma w układzie właściwego ciśnienia by zassał paliwo. Po 2 odpaleniu problem znika i już więcej nie gaśnie. Te zjawisko występuje wtedy, gdy samochód stoi minimum 5-6h. (tak było już 5 razy).
Nie wiem czy to normalne, dlatego pytam, jakieś sugestie co z tym zrobić
P.S. Od momentu montażu przejechałem już tak +/– 250km
P.S.(2) Za namową użytkownika Grzyby próbowałem odpowietrzyć układ przepompowując paliwo ręczną pompką – nic to nie dało.
Jakieś pomysły
pozdrowienia
Adam
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
Osypiuk napisał(a):Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.
Znawcą nie jestem ale może spróbuj odłączyć przewody paliwowe od podgrzewacza i zamontować jeszcze raz podpompowując paliwa pompką na filtrze..
A może przypadkiem SCV daje o sobie znać w ten sposób?
A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze???
-
dziara
dziara napisał(a):Osypiuk napisał(a):Jeśli auto stoi tak z 6-7 godzin to po porannym odpaleniu po 5-10 sek gaśnie.
Potem muszę odpalić jeszcze raz i wtedy już silnik pracuje normalnie.
Znawcą nie jestem ale może spróbuj odłączyć przewody paliwowe od podgrzewacza i zamontować jeszcze raz podpompowując paliwa pompką na filtrze..
A może przypadkiem SCV daje o sobie znać w ten sposób?
A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze???
SCV mam wymieniony i dobry (Sprawdzone osobiście u Jaksy)
Filtr paliwa i inne filtry wymienione
A problemu wcześniej nie było, pojawił się po montażu podgrzewacza.
Więc chyba nie to
P.S. Jak zgaszę auto i odpalę je np. po 2 godzinach to nie gaśnie, ale jak stoi przynajmniej 6-7 godzin to już gaśnie
Co dalej
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
Fitr paliwa kiedy byl wymieniany? I jakie paliwo zalane? Sugestia Dziary (A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze???) moze byc calkiem trafna.
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
radekko napisał(a):Fitr paliwa kiedy byl wymieniany? I jakie paliwo zalane? Sugestia Dziary (A może o prostsze masz zawalony filtr paliwa i podgrzewacz nim przepuści ciepłe paliwo to najpierw trochę "glutów" dostaje się jednak na wtryskiwacze???) moze byc calkiem trafna.
1)Filtr paliwa wymieniony jakieś tydzień temu – sprawdzałem go jeszcze raz przedwczoraj i był czysty, więc chyba to nie to co sugeruje użytkownik Dziara
2)Bak jest zatankowany w 3/4 arktycznym ON ze stacji Statoil (podobno wytrzymuje do -45 st.C ).
3)Wyłączanie podgrzewacza też nic nie daje.
P.S. Później zrobię i wstawię fotki, może mam zły podgrzewacz
Pozdrowionka
Adam
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
no u mnie wtym roku ten arktyczny statoil nieco "zabkowal" samochodem. W zeszlym roku zrazilem sie do vervy w tym do golda ;–(
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Osypiuk napisał(a):3)Wyłączanie podgrzewacza też nic nie daje.
P.S. Później zrobię i wstawię fotki, może mam zły podgrzewacz
To wymontuj podgrzewacz, a nie tylko wyłącz i wtedy będziesz wiedział czy to podgrzewacz. Choć ja na niego bym nie zwracał uwagi jako na źródło problemu.
Chętnie zobaczymy zdjęcia.
- Od: 17 gru 2009, 00:29
- Posty: 339 (0/3)
- Skąd: Świdnik\Lublin
- Auto: M6 2,0 GY 136KM (~160KM) '05
Jazz 1,4 83KM '05
S-max 1,6 160KM' 12
Magoor napisał(a):Osypiuk napisał(a):3)Wyłączanie podgrzewacza też nic nie daje.
P.S. Później zrobię i wstawię fotki, może mam zły podgrzewacz
To wymontuj podgrzewacz, a nie tylko wyłącz i wtedy będziesz wiedział czy to podgrzewacz. Choć ja na niego bym nie zwracał uwagi jako na źródło problemu.
Chętnie zobaczymy zdjęcia.
No to wstawiam zdjęcia mojego zamontowanego podgrzewacza.
Może teraz coś Mi Koledzy podpowiecie, czemu po postoju (minimum 6 godz.) i odpaleniu po 5-10 sekundach gaśnie
Potem odpalam drugi raz i chodzi już normalnie ...
Pozdrawiam,
Adam
- Od: 4 gru 2010, 11:55
- Posty: 44
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD (121KM) 2005 Kombi
A u mnie z kolei taki zonk...
Dziś w dzień Magdalena stała sobie pod blokiem (temperatura minus 8). Wychodzę, żeby sprawdzić czy STANADYNE grzeje..Przekręcam kluczyk w stacyjce, idę sprawdzić..i chyba nic. Powinien chyba zacząć być ciepły?Mało tego..Odpalam samochód i idę zajrzeć pod maskę- dotykam podgrzewacza a ten jakby tylko na jednej końcówce był odrobinę ciepły (ale to może tylko moja wypbraźnia)– od strony wychodzącego przewodu paliwowego od podgrzewacza do filtra. Chyba jak prauje to powinien być dobrze ciepły?
Ale jeszcze jeden fakt mnie zaniepokoił. Na pracującym silniku po wiązce przewodów od podgrzewacza poszła raz jakaś iskra..Nie wiem dlaczego i o co k... chodzi..
Jestem w kropce bo nie wim czy jak gdzieś pojadę i moja Franca postoi na dworze przy -20st. C to odjadę.... Podgrzewacz zamontował mi forumowicz dokładnie tak jak u siebie..U niego wszystko OK...
I o co kaman?
Dziś w dzień Magdalena stała sobie pod blokiem (temperatura minus 8). Wychodzę, żeby sprawdzić czy STANADYNE grzeje..Przekręcam kluczyk w stacyjce, idę sprawdzić..i chyba nic. Powinien chyba zacząć być ciepły?Mało tego..Odpalam samochód i idę zajrzeć pod maskę- dotykam podgrzewacza a ten jakby tylko na jednej końcówce był odrobinę ciepły (ale to może tylko moja wypbraźnia)– od strony wychodzącego przewodu paliwowego od podgrzewacza do filtra. Chyba jak prauje to powinien być dobrze ciepły?
Ale jeszcze jeden fakt mnie zaniepokoił. Na pracującym silniku po wiązce przewodów od podgrzewacza poszła raz jakaś iskra..Nie wiem dlaczego i o co k... chodzi..
Jestem w kropce bo nie wim czy jak gdzieś pojadę i moja Franca postoi na dworze przy -20st. C to odjadę.... Podgrzewacz zamontował mi forumowicz dokładnie tak jak u siebie..U niego wszystko OK...
I o co kaman?
-
dziara
U mnie tez jest zimny, chociaż podgrzewacz pracuje. Zakładam, że poprostu ciężko mu nagrzać paliwo od -15 do ponad +20, za mała moc za duży przepływ...chyba. Dzisiaj jeszcze wezmę termometr i zobaczę jak zmienia się temp. w zależności od tego czy chodzi czy nie. A jak u innych ? Czujecie że jest ciepłe na wejściu do filtra ?
- Od: 22 maja 2010, 19:39
- Posty: 7
McSlavko napisał(a):po którym przewodzie?, tym od masy podgrzewacza? czy tym białym zasilajacym?
Otóż poszła w okolicy tej wiązki zebranej razem (nie od masy podgrzewacza). Był to tylko ten jeden raz..ale może po prostu się coś spie...ło??Ciężko powiedzieć
dokładnie po którym bo zauważyłem kątem oka...
-
dziara
U mnie w DiTD jest też tak samo, tzn. korpus podgrzewacza jest zimny, tylko końcówka przy wyjściu do filtra jest ledwo letnia. Nie zmienia to jednak faktu, że mając Stanadyne motor po odpaleniu na mrozie inaczej/bardziej miękko pracuje.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
Nie zjarajcie sobie tylko instalacji, o calym aucie juz nie wspominam ....dziara napisał(a): po wiązce przewodów od podgrzewacza poszła raz jakaś iskra.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6