Wysokie obroty – bieg jałowy (TA KL)
Ostatnio miałem podobny problem z tym. Zimny odpalił bez problemu, nagrzał się i nagle gasł, nie było żadnego szarpania, prychania itp. Ostygł i odpalił znowu. Aparat zapłonowy poddany całkowitej regeneracji spory koszt ale i tak nie pomogło, następnie podmianka aparatu, to samo nadal, co sie okazało, przyczyną tego był walnięty czujnik położenia wału i on wszystkiemu był winien. Może komuś taka informacja kiedyś pomoże.
pozdrawiam!
pozdrawiam!
Witam,miałem podobny problem w mojej Mazda Xedos 9 2 l V6 na wolnych obrotach chodziła równo,po dodaniu gazu jakby ją zalewało,na gazie podobny objaw tylko gorszy ,jakieś strzaly w filtr powietrza kopułka i palec miałem nowy ,po konsultacji telefonicznej z Panem Wieśkiem dokonałem zakupu modułu zapłonowego,koszt 230 z przesyłką i wszystko gra, pozdrawiam 

Ostatnio edytowano 5 gru 2010, 09:04 przez BulosWRC, łącznie edytowano 1 raz
BulosWRC
- Od: 23 lip 2010, 08:04
- Posty: 15
- Skąd: żywiec
- Auto: mazda xedos 9 2 I v6 LPG 1995r
Wodzu napisał(a):Jakiego modułu? Cewka w aparacie? Jaki koszt?
Cały moduł razem z cewką zapłaciłem 400 zł w Toruniu firma Yakuza (również można wysłać) i dwa lata gwarancji.
apropo firmy jakuza też u nich robiłem aparat i 2 razy odsyłałem na gwarancje,mojemu koledze też padł i odsyłał.
Odpukać teraz mam spokój i wszystko działa.
Jeśli miałbym teraz polecić kogos od aparatów zapłonowych to Tadziol z Katowic robi w tej samej cenie ale na lepszych podzespołach.
Dokłada cewke na zewnatrz i według niego po oglądnieciu aparatów od chłopaków z Yakuza stwierdził ze robia po kosztach stąd ceny zaczynaja sie od 200zł na allegro.
też to przerabiałem.
Odpukać teraz mam spokój i wszystko działa.
Jeśli miałbym teraz polecić kogos od aparatów zapłonowych to Tadziol z Katowic robi w tej samej cenie ale na lepszych podzespołach.
Dokłada cewke na zewnatrz i według niego po oglądnieciu aparatów od chłopaków z Yakuza stwierdził ze robia po kosztach stąd ceny zaczynaja sie od 200zł na allegro.
teraz mówisz a jak 2lata temu padł mi czujnik wału to nikt nie wiedzialSiwus napisał(a):co sie okazało, przyczyną tego był walnięty czujnik położenia wału i on wszystkiemu był winien. Może komuś taka informacja kiedyś pomoże.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8675 (86/81)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Witam
Prosiłbym o foto obrotomierza na rozgrzanym silniku z zapalonym światłami. Muszę porównać ze swoim bo coś mi sie wydaje, że mam za niskie obroty. Obroty regulujemy na ciepłym z obciążeniem kręcąc śrubką na przepustnicy w trzybie serwisowym??
Pozdrawiam
Prosiłbym o foto obrotomierza na rozgrzanym silniku z zapalonym światłami. Muszę porównać ze swoim bo coś mi sie wydaje, że mam za niskie obroty. Obroty regulujemy na ciepłym z obciążeniem kręcąc śrubką na przepustnicy w trzybie serwisowym??
Pozdrawiam
Nie koniecznie.Ja ustawiałem na rozgrzanym silniku bez biegu i bez trybu serwisowego.Ustawione miałem 1600obr/min i zmniejszyłem do 600-650obr/min ,po wrzuceniu na D i włączeniu światełek spada może o max 100. Silnik się nie dławi i nim nie telepie. Wszystko jest
.
Pozdrawiam

Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Czesc Wodzu,
obroty reguluje sie :
pomijajac sprawnosc calego ukladu zaplonowego, TPS etc...
na rozgrzanym silniku –> a wyznacznikiem bedzie zalaczenie sie wentylatorow na wbiegu jalowym (w zimie ciezko i dlugo sie czeka)
akumulator w pelni naladowany zeby alternator nie robil zbednego obciazenia
absolutnie bez zadnego obciazenia elektrycznego hydraulicznego (wspomaganie) na biegu neutralnym zadne lampki radio swiatla etc...
ECM sam ustawia obroty dla obciazenia elektrycznego czy klimy czy swiatel, i nie zawsze bedzie podnosil obroty,
zakladasz zworke TEN+GND
jak ustawisz odpowiednie obroty najlepiej jakims miernikiem obrotow (ja uzywam podstawowy UNI-T UT107) dla twojego KF chyba 650rpm i dokladasz tolerancje dla twojego silnika chyba 25rpm (nie patrzac na wskazowke obrotomierza) i czekasz az ponownie zalacza sie wentylatory i zdejmujesz zworke az wentylatory sie wylacza
juz
Znajac sprawe nie bedzie to od razu hop-siup i juz zrobione i czasem obroty beda sie roznic na zworce i bez.
Sprobuj ustawic dodajac gorna tolerancje obrotow na zworce a bez zworki ma wyjsc wartosc 650rpm (jesli takie sa dla KF-a)
Lub nie zaszkodzi jak mu pokrecisz na koniec srubeczka bez zworki tak zeby bylo na oko, no ale lepiej nie... bo na oko to chlop w szpitalu wyladaowal

...i nie bawmy sie w zegarmistrza ze Szwajcarii
Kamil, obroty beda zawsze nizsze, spadna jak wlaczysz jakikolwieg bieg okolo100rpm, i nie podniesie jak mu jednoczesnie wlaczysz swiatla czy klime.
obroty reguluje sie :
pomijajac sprawnosc calego ukladu zaplonowego, TPS etc...
na rozgrzanym silniku –> a wyznacznikiem bedzie zalaczenie sie wentylatorow na wbiegu jalowym (w zimie ciezko i dlugo sie czeka)
akumulator w pelni naladowany zeby alternator nie robil zbednego obciazenia
absolutnie bez zadnego obciazenia elektrycznego hydraulicznego (wspomaganie) na biegu neutralnym zadne lampki radio swiatla etc...

zakladasz zworke TEN+GND
jak ustawisz odpowiednie obroty najlepiej jakims miernikiem obrotow (ja uzywam podstawowy UNI-T UT107) dla twojego KF chyba 650rpm i dokladasz tolerancje dla twojego silnika chyba 25rpm (nie patrzac na wskazowke obrotomierza) i czekasz az ponownie zalacza sie wentylatory i zdejmujesz zworke az wentylatory sie wylacza
juz
Znajac sprawe nie bedzie to od razu hop-siup i juz zrobione i czasem obroty beda sie roznic na zworce i bez.
Sprobuj ustawic dodajac gorna tolerancje obrotow na zworce a bez zworki ma wyjsc wartosc 650rpm (jesli takie sa dla KF-a)
Lub nie zaszkodzi jak mu pokrecisz na koniec srubeczka bez zworki tak zeby bylo na oko, no ale lepiej nie... bo na oko to chlop w szpitalu wyladaowal

...i nie bawmy sie w zegarmistrza ze Szwajcarii
Kamil, obroty beda zawsze nizsze, spadna jak wlaczysz jakikolwieg bieg okolo100rpm, i nie podniesie jak mu jednoczesnie wlaczysz swiatla czy klime.
To ja Januszu zauważyłem lecz nie dławi mnie to auta a ustawiłem tylko na przepustnicy i autko paliło ładnie tylko problem był przy odpalaniu jak zgasiłem auto na gazie jak popracowało dłuższy moment na PB to od pyknięcia a jak na LPG to bez dodania gazu nie było mowy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Dzieki
Prosiłem o foto bo mimo wszystko wskazówkę mam poniżej pierwszej kreski po 1000 obr. Nad UNI-T tez sie zastanawialm czy kupic ale wolalem troche bardziej profesjonalny model. Ide narazie do garazu troche pokrecic śrubka ale najpierw sprawdze błędy. Odezwe sie pozniej.
Prosiłem o foto bo mimo wszystko wskazówkę mam poniżej pierwszej kreski po 1000 obr. Nad UNI-T tez sie zastanawialm czy kupic ale wolalem troche bardziej profesjonalny model. Ide narazie do garazu troche pokrecic śrubka ale najpierw sprawdze błędy. Odezwe sie pozniej.
Niestety ja Ci foto nie zrobię...lecz tak jak pisałem ok 650 jest dobrze,Janusz też tak pisał 
Powodzenia i czekamy na odpowiedź jak poszło
Edit to zdjęcie z Angola (tak samo mam ustawione u siebie w kontynencie):

A tak miałem po pierwszym odpaleniu auta:

Pozdrawiam
Powodzenia i czekamy na odpowiedź jak poszło
Edit to zdjęcie z Angola (tak samo mam ustawione u siebie w kontynencie):

A tak miałem po pierwszym odpaleniu auta:

Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Juz po, bledy sprawdzilem
"0". Nagrzalem auto wpialem zworke i zaczalem krecic i ustawilem na rowno z kreską. Jazdy testowej nie robilem zobacze jak sprawuje sie podczas jazdy. Ale to pewnie gdzies w weekend bo teraz mi sie nie chce auta na taka pogode wystawiac
no i jest wszedzie lód na drogach :/. Aha dość dużo musiałem śrubką kręcić żeby przyniosło to efekt. tak ma być? W manualu to lipanie opisane.

Powiem Ci że też się nakręciłem sporo zanim zaczęły spadać lecz ustawiłem i jest git majonez 
Wszystko się okaże jak odpalisz auto na zimno i zobaczysz jak się jeździ
Lecz powinno być gitarra 
Pozdrawiam

Wszystko się okaże jak odpalisz auto na zimno i zobaczysz jak się jeździ
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No juz pojezdziłem i musiałem lekko przykrecic bo bylo za duzo teraz gitara
Mam pytanie nie bede zakladal nowego tematu. Co moze jeszcze powodowac huczenie przy hamowaniu i małych predkościach. Wymieniłem łożyska przód. Może klocki?
Mogą się kończyć klocki lecz nie na 100% podobny objaw niestety dają też i tarcze,wiem bo sam mam do wymiany tarcze z tyłu które nie ładnie hałasują przy hamowaniu.
Możesz sprawdzić i wymienić lecz nie mówię,że to to będzie na 100%.Może być przyczyną lecz nie musi
Pozdrawiam
Możesz sprawdzić i wymienić lecz nie mówię,że to to będzie na 100%.Może być przyczyną lecz nie musi
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
To może wymień klocki,może się kończą,lecz powinna Ci się zapalić kontrolka,że się klocki kończą chyba że są beż czujników starcia,odkręć koło (jak masz gdzie) i obejrzyj zacisk,jeszcze dobrze by było jak by ktoś nacisnął pedał hamulca w tedy będzie widać czy nie za blisko zacisk jest tarczy 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Proponuje wymienić klocki – u mnie problem ustąpił po wymianie przednich klocków pomimo tego, że poprzednie nie były jeszcze mocno zjechane – wcześniej też było słychać specyficzne odgłosy z przodu. Co prawda ja wymieniałem razem z tarczami ale jak mówisz że tarcze masz nowe to problem może być tylko w klockach.
Co do łożysk kół przednich to podobno w Xedosach 9 padają baaaardzo sporadycznie więc szansa że to to one powodują huczenie jest niewielka. Nasz pan Wiesiek podczas mojej ostatniej wizyty mówił mi że o ile dobrze pamięta to tylko raz w życiu wymieniał łożysko przedniego koła w X9. Biorąc pod uwagę ile lat spędził grzebiąc przy mazdach przestałem się martwić o moje łożyska.
Wodzu napisał(a):Co moze jeszcze powodowac huczenie przy hamowaniu i małych predkościach. Wymieniłem łożyska przód.
Co do łożysk kół przednich to podobno w Xedosach 9 padają baaaardzo sporadycznie więc szansa że to to one powodują huczenie jest niewielka. Nasz pan Wiesiek podczas mojej ostatniej wizyty mówił mi że o ile dobrze pamięta to tylko raz w życiu wymieniał łożysko przedniego koła w X9. Biorąc pod uwagę ile lat spędził grzebiąc przy mazdach przestałem się martwić o moje łożyska.
.jano. napisał(a):Proponuje wymienić klocki – u mnie problem ustąpił po wymianie przednich klocków pomimo tego, że poprzednie nie były jeszcze mocno zjechane – wcześniej też było słychać specyficzne odgłosy z przodu. Co prawda ja wymieniałem razem z tarczami ale jak mówisz że tarcze masz nowe to problem może być tylko w klockach.Wodzu napisał(a):Co moze jeszcze powodowac huczenie przy hamowaniu i małych predkościach. Wymieniłem łożyska przód.
Co do łożysk kół przednich to podobno w Xedosach 9 padają baaaardzo sporadycznie więc szansa że to to one powodują huczenie jest niewielka. Nasz pan Wiesiek podczas mojej ostatniej wizyty mówił mi że o ile dobrze pamięta to tylko raz w życiu wymieniał łożysko przedniego koła w X9. Biorąc pod uwagę ile lat spędził grzebiąc przy mazdach przestałem się martwić o moje łożyska.
Ja musiałem wymienic łożyska bo miałem na nich luz spowodowany jazda w lece na 17" z opona 225/45
Heh ja mam takie kółeczka założone na mojej 
Wymień klocki i zobaczysz czy ustało,wymiana nic ciężkiego(to pewnie wiesz) lecz bez ciepłego garażu to ... bryyyyy.
Pozdrawiam
Wymień klocki i zobaczysz czy ustało,wymiana nic ciężkiego(to pewnie wiesz) lecz bez ciepłego garażu to ... bryyyyy.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości