Sonda LAMBDA – ile ma przewodów?

Postprzez mateuszlech » 12 wrz 2005, 16:58

Witam.
Mam pytanie: Ilu przewodowa jest sonda LAMBDA w moim aucie ??
Czy można użyć sondy uniwersalnej i jak ją wymienić ??
Pytam, bo mechanik ze mnie żaden :|
http://usterki.hobby-elektronika.eu
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

_________________________________
323 1,6 1.598ccm 16v 88KM SOHC 1990r.
Ostatnio edytowano 5 lut 2015, 14:14 przez mateuszlech, łącznie edytowano 1 raz
mateuszlech
 

Postprzez Xionc » 12 wrz 2005, 17:25

Wiem tyle, że sonda Mazdy jest od 0-1V, więc pewnie będzie pasować uniwersalna. Przy 3.000 obrotów ma mieć 0,55V. Więcej w książce nie widzę :(.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Paweł » 12 wrz 2005, 19:03

mateuszlech napisał(a):Ilu przewodowa jest sonda LAMBDA w moim aucie ??
Czy można użyć sondy uniwersalnej i jak ją wymienić ??
Pytam, bo mechanik ze mnie żaden :|
Prawdopodobnie 3/4-przewodowa (z grzałką). Najlepiej sprawdzić. Sonda może być uniwersalna, byle gwint pasował. Co prawda mogą pojawić się problemy typu moc/oporność grzałki. Wymienia się wykrecając starą i wkręcając nową. Gwint nowej sondy jest przygotowany do wkrecenia bezposrednio w wydech, bez używania dodatkowych past. Jeśli sonda jest 3 przewodowa (masa sondy jest połączona przez wydech), połączenie musi być dobrze oczyszczone.

Od oryginalnej sondy najlepiej odciąć kostkę i zlutować z przewodami nowej sondy. Połączenia zaizolować rurkami termokurczliwymi. Dobrze oczyścić styki kostki. Podłączyć. Jechać.

Jeśli ktoś w sklepie będzie uczynny i ma pojęcie, być może pomoże dobrać sondę dedykowaną do innego samochodu (tomek pisał o sondzie od Punto, którą używa w GE). Może to wyjść znacznie taniej – np. 150zł za dedykowaną NGK vs 350zł za uniwersalną Walkera.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/960)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez martinez » 13 wrz 2005, 09:24

W mojej 323 1,3 16v sonda jest jedno przewodowa i domyslam się, że w 1,6 16v jest tak samo! Wymieniałem ją na zamiennik z GM za jakies 30zł i wytrzymała 4kkm! Nie polecam! Wkreciłem starą i okazało się, że pracuje idealnie, ale jest zakłucana prze prądy indukcyjne z przewodów WN. Dałem kable ekranowane od sondy i jest OK!
Proponuję potesteować sondę, puszczając kable pod autem!
Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2004, 16:33
Posty: 148
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY

Postprzez MarcinB » 16 mar 2007, 18:23

Pozwoliłem sobie odgrzebać wątek żeby nie zakładać nowego. Czy w 3-przewodowej sondzie lambda podczas jej wymiany ważne jest jak połaczy się dwa białe kable od podgrzewania? Czy też nie ma różnicy który z którym i wystarczy tylko aby był biały do białego.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 10:58
Posty: 111
Skąd: Białystok
Auto: 3 (BL) 1.6 2009r.

Postprzez Orin » 16 mar 2007, 20:03

Nie powinno być różnicy, bylebyś tylko nie pomylił przewodu z sondy.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323