Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez petru23 » 17 lis 2010, 19:24

no latają bo ramek nie mają :D
ale nie w kazdym położeniu. I na zamkniętych drzwiach opierają się o uszczelkę słupka. Chyba jak szybka od nowości to ma prawo dygotać. No i być porysowana, a nawet (z tego co wyczytalem) powinna być przy lusterkach i na krawędziach. Ja na nieszczęście mam jeszcze 2 takie rysy dosyć szerokie na prawej przedniej szybie :( ale się przyzwyczaiłem już.
BTW, szyba to 50zł
http://allegro.pl/szyba-prawy-przod-maz ... 86661.html
Sprzedam moją Mazdę, lub zamienię na kombi lub coś innego, większego.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2010, 18:37
Posty: 51
Skąd: Kielce
Auto: Była: Mazda 323F BA 1840cm3 96/97r LPG
Jest 3 BL 1.6 LPG 2009

Postprzez lspadlo1 » 7 gru 2010, 22:30

Jak BA to tylko V6 :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2010, 15:45
Posty: 54
Auto: 323F 2.0 V6 24V

Postprzez Magnez » 13 gru 2010, 11:32

Właśnie ja mam pytanie jak kolega wyżej. Chce kupić Mazde 323f BA jednak nie wiem jaki silnik. Po trochu zakochałem się w V6 ale obawiam się kosztów eksploatacji. Na samo auto mam 9tyś więc myślę, że znajde w miare dobrym stanie. I teraz pytania. Jaka jest różnica w niezawodności, spalaniu i kosztach eksploatacji między silnikami 2.0V6 a 1.8 R4? BP jest chwalony, natomiast o KF'ie niewiele znalazłem. Tylko coś o korbowodzie
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez olik110 » 13 gru 2010, 13:19

ja Ci odpowiem na moim przykładzie :) miałem Z5 a teraz mam KF i przy mojej jeździe spalanie niczym się nie różni :] 1.5 żeby dobrze szło musiałem strasznie bujać i przy ściganiu się musiałem ją trzymać na niskich biegach żeby miało kopa a w 2.0 tego nie muszę robić (tylko w ostateczności) więc spalanie wychodziło takie samo. Co do kosztów napraw bo błogosławiłem okres w którym miałem Z5 :D po kupnie auta szykuj się na wymianę całego rozrządu bo to jest obowiązek więc w V6 to jest baaaardzo duży wydatek <ok> no i do V6 jest mało części przez co są drogie a do tego mało który mechanior się zna więc ceny też nie są małe za naprawy :) ja zmieniałem uszczelki pod pokrywami i uszczelniacze no to za same uszczelniacze dałem 200 zł (sam robiłem więc nie piszę ile by na warsztacie wymiana kosztowała) a zabawy z tym było że aż mnie poty oblały na samą wiadomość że brat chce żebym mu zmienił w Xedos'ie V6 :D
To są moje doznania naprawcze jeśli chodzi o silnik V6 :) co do doznań z jazdy............bezcenne <serduszka>
Żyj szybko, umieraj młodo i ładnie wyglądaj w trumnie.

tel. 693 153 844
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 11:52
Posty: 150
Skąd: Żary
Auto: NAJPIERW 323F 1.5 16V
PÓŹNIEJ マツダ 323F BA 2.0 V6 24V
TERAZ OOOO A6 C6 2.4 V6

Postprzez Magnez » 13 gru 2010, 18:37

A jesteś w stanie napisać ile kosztuje wymiana rozrządu w KF, a ile w BP? I ile naprawa takich typowych usterek? przewiduje, że mój roczny przebieg nie przekroczy 4000km może nawet 3000km więc nie będzie to intensywna eksploatacja.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez Badyl » 13 gru 2010, 19:07

jak Ci potrzebny wóz tylko na takie krótkie jazdy – to niech to będzie FUNcar a nie FAMILYcar. Bierz mx-5!
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez Borys » 13 gru 2010, 20:44

Rower może ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Magnez » 14 gru 2010, 19:09

Na MX-5 mnie raczej nie stać. nie chce czegoś co mnie przerośnie kosztami eksploatacji. Wcześniej zastanawiałem się nad fordem probe (MX-5 w innym przebraniu) ale chyba jednak potrzebuje czegoś innego. A rower odpada ;p jedynie rover może być ale tam był problem z uszczelką jakąś w silnikach ;/ Wiec będę szukał 1.8 ;) jednak utrzymanie V6 mnie przeraża na dzień dzisiejszy.. A no i wiem, że to troche nie w tym temacie ale jak koszty utrzymania 323f 1.8 mają się do MX-3 1.6?
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez Szymon » 14 gru 2010, 21:33

Magnez napisał(a):fordem probe (MX-5 w innym przebraniu)



hęęęęę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (359/160)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez Magnez » 14 gru 2010, 22:10

miałem na myśli MX-6. Literówka
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez Magnez » 21 gru 2010, 19:08

A co z silnikami Z5 w mazdach 323f? Naprawde biorą olej i są raczej kiepskie? No i odpowie mi ktos jak jest z kosztami eksploatacji MX-3 1.6 vs 323f 1.8?
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez marcin323f » 21 gru 2010, 22:28

jak dobrze ciśniesz to lubi wziąć olej jak troche spokojniej jest ok u mnie tak jest 323f 1,5 z5. kto ci powiedzial ze są kiepskie dla przykładu golf III 1,8 może ogladać tył madzi :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2010, 18:59
Posty: 25
Skąd: Brześć Kujawski
Auto: mazda 323f 1,5 95r

Postprzez lukasz2387 » 21 gru 2010, 22:59

Prawda, fajnie w kręca się na obroty<serduszka> , szkoda że niema odcięcia paliwa u mnie jak w mojej GE.
lukasz2387
 

Postprzez luki_92_92 » 26 gru 2010, 19:15

Magnez to czy Z5 bierze olej, to zależy raczej od tego w jakim jest stanie silnik a nie od tego że z5 lubi olej, u mnie np. oleju nie bierze wcale, aczkolwiek od jakiegoś czasu mi go ubywa (bo mam do wymiany uszczelkę pod pokrywą zaworów – widać ślady po oleju dookoła tu gdzie jest uszczelka), nie dymi, nie śmierdzi olejem wszystko jest w normie ale na uszczelce ucieka. Jak masz zdrowy motor to nie powinien brać oleju, ale jak kupisz "igłę z 100k km przebiegu od dziadka z niemiec" to można się zdrowo przejechać na takiej ofercie. Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Leszek » 26 gru 2010, 22:54

200 nie leciałem. 190 licznikowe nie sprawiło problemu na autostradzie. Spalanie na poziomie 7 litrów to standard w mieszanej jeździe, przyspieszenia nie mierzyłem nigdy, oleju bierze niecałego litra na 11-12 tys. kilometrów. W tej chwili będzie brał mniej, ponieważ wymieniłem oring na aparacie zapłonowym a tamtędy leciało. Nie kopci, pali za pierwszym razem po tygodniowym staniu w mrozach, nie gubi płynu chłodniczego, paski nie piszczą, nie dzwoni w silniku, nie grzeje się, nie śmierdzi w środku, na żadna naprawę nie wydałem więcej niż 600 zł. Usterki jakie zanotowałem przez dwa lata użytkowania:
– kilka spalonych żarówek mijania, ok. 9zł sztuka
– amory tył i łączniki stabilizatora [dojechałem stare] ok 480 + 80 zł wymieniałem sam
– amory przód – zapobiegawczo wymieniłem po dwóch miesiącach, bo miałem przypływ kasy ok 500
– sprzęgło [nowe nie było, a dopaliłem je poprzedniej zimy] 580 zł z robocizną
– uszczelka na aparacie zapłonowym, 1,60 zł i jedna sztuka w zapasie wymieniałem sam
– złamane lusterko zewnętrzne [tutaj fakt, łatwo je złamać] mam sklejone taśma :P
– łożyska posypały się po zaliczeniu rowu, 320 zł z wymiana dwie sztuki, przód
– rura dolotu 50 zł wymieniałem sam, używka
– coroczna wymiana oleju na Mobila 10W40 – 90 zł z wymianą
– nabicie klimy z odgrzybianiem 150 zł
– płyn do spryskiwaczy, plak, jakieś środki do skóry i szampon plus wosk – jakieś 200 zł rocznie z czego wosk był najdroższy.
– paliwko, ubezpieczenie, przeglądy

Nie liczę kompletnie tego co wsadziłem dla zabawy, czy dla polepszenia sobie komfortu jazdy. Tylko niezbędne wydatki, aby podróżować sprawnym autem. Koszta eksploatacyjne. Dużo? Akurat na tyle mnie stać, nie odmawiając sobie czego innego. Jestem zadowolony. A ile Ty wydałeś na swojego Z5 przez dwa lata? Bez odbioru. ;)
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez luki_92_92 » 26 gru 2010, 23:22

Leszek nie wiem do kogo kierujesz ostatnie zdanie, jeśli chodzi o mnie to też mam drugi rok mazdę 323F BA z silnikiem Z5. Wydatki niezbędne:
– po zakupie wymiana rozrządu, pasków, płynów, oleju – nie pamiętam ile poszło
– wymiana butli gazowej bo wyszła jej homologacja, 600zł
– przewody WN + świece NGK V-Line > 150zł za przewody i 54 za świece
– przednie amorki KaYaBa – 280zł za dwie sztuki od kogoś z tego forum
tutaj było duuuuużo czasu bez wydatków, aż w tym roku:
– siłowniki tylnej klapy – 80zł komplet
– łożyska tył – bodajże 70 albo 80zł jedno
– tarcze nacinane + klocki przód > 185zł z przesyłką
– przegub > jeden 65zł, drugi 145zł (a i tak jeżdżę na starym bo jest w dobrym stanie a te dwa nie pasują)
– opony letnie Toyo Tires T1R 195/50 R15 2x 140zł
– opony zimowe Kleber Krisalp HP2 185/60 R15 300zł za dwie (w cenie założenie tych opon na felgi + moich dwóch opon na felgi)
– naprawa aparatu zapłonowego + świece > 200zł

Ubezpieczenie w Warcie
OC > coś koło 450zł
AC > coś koło 900zł
Miałem rozwalony tył, dali mi szkodę całkowitą, dali mi 3200zł, naprawa wyszła 2200 więc tysiąc dla mnie (miałem wgniecione nadkole z tyłu i porysowany zderzak, z ubezpieczenia zrobiłem sobie jeszcze zaprawki lakiernicze na przednich drzwiach, z tyłu nadkola, próg z tyłu, z jednego nadkola usunięty korek gazu, zakonserwowane podwozie)

Ogólnie nie jest źle jeśli idzie o utrzymanie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez shazza86 » 31 gru 2010, 20:20

luki_92_92 to co Ci sie dzialo, ze aparat zaplonowy wymieniales?? Bo u mnie tez chyba bedzie do zrobienia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 18:20
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r

Postprzez luki_92_92 » 31 gru 2010, 20:31

Nie wymieniłem tylko rozebrany, wyczyszczony, uszczelniony i złożony spowrotem + wymienione świece przy tym, aparat był chyba nieszczelny czy coś, uciekał mi przez niego olej, szarpało podczas jazdy, jedziesz, gaz w podłodze a tu obroty spadają ci tak jakbyś nie miał gazu wciśniętego i obroty skaczą 1000-4000-1000-4000 i tak cały czas aż w końcu stanęło i już nie odpaliłem... Podholowaliśmy auto do najbliższego mechanika, powiedziałem co się dzieje + że olej przez aparat ucieka, obejrzał, zrobił aparat i jest teraz jak powinno być. Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez shazza86 » 31 gru 2010, 20:38

Pytam poniewaz u mnie jest cos takiego, ze np. Na zimnym silniku (tylko) jade na 3 biegu podciagne go do 4 tys.obr.min i zmieniam na 4 biego po puszczeniu sprzegla i dodaniu gazu autem pare razy szarpnie i pozniej jest juz spokoj. 2 przypadek np: rowniez na zimnym silniku (tylko) dojerzdzam do skrzyzowanie, nie zatrzymuje sie do zera tylko lekko przychamowywuje daje 2 bieg i rowniez po dodaniu gazu auto szarpnie pare razy i pozniej tez juz jest spokoj. Powiedzcie mi czego to mozy byc przyczyna. Dodam ze swiece zakladalem NGK i maja niecale 2 miesiace, a kable WN maja 4 miesiace
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 kwi 2007, 18:20
Posty: 23
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323f BA1,5 16V DOHC 95r

Postprzez luki_92_92 » 31 gru 2010, 21:03

U mnie akurat na zimnym silniku chodziło normalnie dopiero jak się nagrzał to zaczynało szarpać, pomagało zatrzymanie się, odczekanie aż silnik będzie zimny i znów można było przejechać +– 10km normalnie i znów szarpanie, dobrze że naprawa aparatu pomogła. Jak możesz to sobie podmień od kogoś kto ma taki sam dla sprawdzenia, co by nie wydawać kasy na marne. Pozdro
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323