Poszukiwałem alternatywy dla webasto i to znalazłem. Wszystko oczywiście elektryczne ~230V
Podgrzewacze bloku silnika są popularne w stanach i dostępne w ASO Mazdy, ale te 110V :–(. Ale tu znalazłem na 230V. Dodatkowo są też ogrzewacze do zainstalowania w obiegu wody. Plus jest taki, że nie tylko ciepło jest od razu, ale silnik łatwiej startuje:
http://www.eps.bielsko.pl/default.php?cat=1
Tu łatwe do zastosowania, samoprzylepne ogrzewacze z Kanady. Ceny w dolarach kanadyjskich
http://www.dieselproducts.com/proheat/proheat.html
Ogrzewacze miski olejowej
TH125R-2 240VAC 125 Watt 3" dia round 62.00
TH125L-2 240VAC 125 Watt 1.5"x6" 1.0A 62.00
TH250-2 240VAC 250 watts 4.5" x 3.5" 78.00
TH500-2 240VAC 500 watts 5" x 7" 106.00
TH1000-2 240VAC 1000 watts 10.75" x 6" 144.00
TH50-12 12VDC 50 Watt 65.00
TH125-12 12VDC 125 Watt 77.50
TH250-12 12VDC 250 Watt 87.50
Podgrzewacz akumulatora 240VAC 44.00
Podgrzewacze filtra paliwa
THF50-12 Filter Heater 12VDC 50 watts72.50
THF100-12 Filter Heater 12VDC 100 watts 77.50
THF100-24 Filter Heater 24VDC 100 watts 77.50
podgrzewanie postojowe kabiny ale nie webasto
1, 2
Proponuje system DEFA lub jego część....system popularny w Skandynawii.
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&
Musimy mieć jednak dostęp do gniazdka sieciowego 230V.
Tylko tak bezpiecznie i wydajnie przygotujemy auto do jazdy i dodatkowo podładuje się akumulator.
By przyjemnie ogrzać wnętrze auta z -15st celcjusza do temperatury wnętrza 21st celcjusza potrzebny jest ogromny wydatek energii. Webasto ma 5,5kW mocy grzewczej, a to w przeliczeniu na moc grzałki elektrycznej to prawie trzy razy więcej potrzeba. Cudów nie ma webasto na taki efekt musi pracować około 15minut.
Grzejnikowi elektrycznemu o mocy 2kW trzeba by dać z 50min.
Pozdrawiam
M5
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&
Musimy mieć jednak dostęp do gniazdka sieciowego 230V.
Tylko tak bezpiecznie i wydajnie przygotujemy auto do jazdy i dodatkowo podładuje się akumulator.
By przyjemnie ogrzać wnętrze auta z -15st celcjusza do temperatury wnętrza 21st celcjusza potrzebny jest ogromny wydatek energii. Webasto ma 5,5kW mocy grzewczej, a to w przeliczeniu na moc grzałki elektrycznej to prawie trzy razy więcej potrzeba. Cudów nie ma webasto na taki efekt musi pracować około 15minut.
Grzejnikowi elektrycznemu o mocy 2kW trzeba by dać z 50min.
Pozdrawiam
M5
M5 napisał(a):.....
By przyjemnie ogrzać wnętrze auta z -15st celcjusza do temperatury wnętrza 21st celcjusza potrzebny jest ogromny wydatek energii. Webasto ma 5,5kW mocy grzewczej, a to w przeliczeniu na moc grzałki elektrycznej to prawie trzy razy więcej potrzeba. Cudów nie ma webasto na taki efekt musi pracować około 15minut.
Grzejnikowi elektrycznemu o mocy 2kW trzeba by dać z 50min.
....
hehe – a ile trzeba byłoby grzać taką "farelką" o ogromnej mocy 150W co wcześniej ktoś przedstawiał?

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dlatego napisałem w tej sprawie.
Trzeba brać pod uwagę utratę ciepła. Przy grzałce 150W spowodujemy jedynie usunięcie lodu w promieniu 10cm od grzałki....bo będzie tam niewiele powyżej zera. Ciągła praca takiej grzałki w zamkniętym samochodzie spowoduje jedynie średni wzrost temperatury w aucie o 2-3stopnie. Zależy to też od tego czy na zewnątrz wieje wiatr i czy na aucie jest śnieg...itd
To nadal będzie -12st celciusza ....niestety samochód to nie termos.
By ogrzać Vana przy -15 st celcjusza potrzeba około 8kW mocy grzewczej i urządzenie włącza się z kilkuminutowymi interwałami....a co gdy jest zimniej? silnik samochodu i webasto musi pracować cały czas.
Pozdrawiam
M5
To nadal będzie -12st celciusza ....niestety samochód to nie termos.
By ogrzać Vana przy -15 st celcjusza potrzeba około 8kW mocy grzewczej i urządzenie włącza się z kilkuminutowymi interwałami....a co gdy jest zimniej? silnik samochodu i webasto musi pracować cały czas.
Pozdrawiam
M5

Znajomy kupił taką "farelkę" na allegro do stosowania w audi A2. Niestety urządzenie nie spełnia założonego zadania. Ciepło czuć na dłoni w odległości zaledwie 15 cm dalej zimne, przewody gorące jakby zaraz miały się przepalić, po dwóch minutach przepala się bezpiecznik zapalniczki 15A a sama zapalniczka nie do dotknięcia. Przy zbyt małej odległości do szyby następuje miejscowe nagrzanie i możliwość jej pęknięcia. A miało służyć do odmrożenia szyby.....
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
czyli farelka w aucie to tylko mit
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Farelka i nie tylko. Strażnicy u mnie w pracy stawiają niedaleko swojej budy auta i przedłużaczem zasilają grzejnik 230V na tylnym siedzeniu całą noc i także nie są zadowoleni. Jednak auto nie jest ocieplone i szybko się wychładza.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości