Silnik zgasł w czasie jazdy 2,.0 FS

Postprzez laser2003 » 9 gru 2010, 16:29

Witam.
Wczoraj przydarzyla mi sie nietypowa historia tzn jechalem moja mazda i po ok 350 km zauwazylem jak coraz bardziej ciemnieja mi wszystkie podswietlania w aucie( tzn zegary,kokpit itp) po ujechaniu kilku km zaczal swiecic abs mrugaly na czerwono poduszki, radio przygaslo obrotomierz i predkosciomierz zaczely wariowac sam wylaczyl sie gaz i w koncu auto stanelo. Okazao sie za padl akumuator. Juz od dlugiego czasu swiecila mi sie kontrolka od ladowania ale tak niesystematycznie tzn raz swiecila raz nie i jezdzilem tak ok pol roku bylem w holandii, francji itp i nie mialem z tym problemu do wczoraj. Wyciagnalem aku i przez noc sie ladowal. Wlozylem go dzis i sprzwdzilem miernikiem na wyl silniku i pokazywalo mi troche ponad 12V a gdy odpalilem auto to pokazalo mi 11,65V. Czy wszystkiemu winien jest alternator i czy ktos mial podobną sytuacje jak ja? Proszę o jakies podpowiedzi bo wiem ze na takich specow jak tu na forum mozna liczyć.
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Postprzez noxes » 9 gru 2010, 20:58

Stawiam na alternator.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Kwadi » 9 gru 2010, 21:08

Skończyły się szczotki w alternatorze
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 17:47
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 1,8 16V '99

Postprzez laser2003 » 9 gru 2010, 21:38

To co twierdzicie ze tak od pol roku mogly sie konczyc jak zaczela sie swiecic kontrolka ladowania i teraz skonczyly sie zupelnie?
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Postprzez Kwadi » 9 gru 2010, 21:46

Mógł padać regulator napięcia + któraś szczotka mogła nie stykać. Teraz ewidentnie cały regulator + szczotki do wymiany ;)
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 17:47
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 1,8 16V '99

Postprzez laser2003 » 9 gru 2010, 21:52

Zamowilem juz dzis uzywany alternator i zaraz po otrzymaniu zamontuje go i napisze jakie efekty. Ale mam jeszcze jedno pytanie tj czy regulator jest wbudowany w alternator i ile przejade jeszcze km bez ladowania na samym akumulatorze?
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Postprzez noxes » 9 gru 2010, 21:59

to zalezy od poboru prądu przez układ elektryczny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Kwadi » 9 gru 2010, 22:26

Ja bym zamówił regulator napięcia ze szczotkami i zamontował do swojego alternatora – używka którą założysz też może szybko się skończyć.
Bez ładowania aku podczas jazdy szybko się wykończy.
Początkujący
 
Od: 7 wrz 2010, 17:47
Posty: 7
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF 1,8 16V '99

Postprzez laser2003 » 20 gru 2010, 19:12

Witam po dłuższej przerwie.
Po wymianie 2 alternatorow, regulatora wraz ze szczotkami oraz akumulatora problem niestety pozostal i jest tak samo jak było.
Prosze o jakies sugestie bo ja juz stracilem koncepcje bo bylem przekonany ze cala wina lezy po stronie alternatora.

Czekan na wszystkie podpowiedzi
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Postprzez tadziomaru1 » 20 gru 2010, 19:19

Sprawdzałweś czy łączą masy, ta przy aku i z drugiej strony przy łapie silnika?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez laser2003 » 20 gru 2010, 19:24

Tak ta przy aku wyczyscilem a ta przy lapie jest ok
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Postprzez tadziomaru1 » 20 gru 2010, 19:26

Ten kolejny aku na pewno dobry? Bo czasem zdaża się że kręci a już ma zwarcie na którejś celi i cuda się dzieją...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez laser2003 » 20 gru 2010, 19:29

Aku na pewno dobry bo wyciągnalem od brata z auta
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Postprzez cityracer » 20 gru 2010, 20:35

A ja proponuję wziąć miernik w łapkę i pomierzyć wszystko po kolei...
Początkujący
 
Od: 7 cze 2010, 20:07
Posty: 14
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 Gf 97 1.8 90 KM

Postprzez laser2003 » 24 gru 2010, 10:51

Witam.
Odstawilem auto do elektryka i on twierdzi ze prawdobodobnie wina lezy po stronie komputera bo chodzi o jakis impuls wzbudzenia alternatora czy cos w tym stylu. W kazdy razie naprawia to po swietach i wtedy dam znac jak sprawa sie zakonczyla
Zaczynam przygode z Madzią :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 20:01
Posty: 7
Auto: Mazda 626 GF 2,0 1997

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6