nie działają wycieraczki przednie

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Yazeen » 25 lis 2010, 09:45

Witam.
Opis sytuacji:
Na przedniej szybie lekko przymarznięty śnieg. Przekręcam w stacyjce kluczyk. Wycieraczki ruszyły i w 1/3 drogi stanęły. Zapomniałem wyłączyć wieczorem i nie sprawdziłem przed uruchomieniem.

Konsekwencje:
Wycieraczki przednie nie działają. Sprawdziłem bezpiecznik, jest ok. Zresztą po włączeniu wycieraczek, słychać buczenie silniczka.

Co mogło się stać?? Zatarty silnik wycieraczek, czy może być jakaś inna przyczyna??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez czah666 » 25 lis 2010, 15:44

skoro piszesz ze słychać silniczek to jak może być zatarty? zastanów sie :) ja obstawiam na to iż spadł ci wodzik wycieraczki z "stawu" kulowego i silniczek chodzi ale nie przenosi napędu na ruch posuwisty. Należy ściągnąć osłonę plastikowa z pod szyby przedniej i zaglądnąć jak wyglądają te połączenia. Mogło spaść po po stronie kierowcy – na silniczku, albo tak w połowie szyby ale wtedy powinna działać jedna wycieraczka. Proponuje sprawdzić czy na plastikowej cześci stawu nie wyłamały sie ząbki bo jesli tak to sytuacja może się powtarzać. I pamiętać aby zawsze na mrozie najpierw reka odkleić wycieraczki od szyby! Pozdrawiam!
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Yazeen » 25 lis 2010, 16:14

Dzięki. Sprawdzę to. faktycznie jak poruszę jedna wycieraczkę, to druga tak samo się porusza. więc pewnie spadło z silniczka.
Co do odklejania wycieraczek....po prostu jak kluczyk przekręciłem, żeby pogrzać samochód i szyby, okazało się, że wieczorem nie wyłączyłem zupełnie wycieraczek... stąd problem.
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Jacekm_ » 25 lis 2010, 18:51

Przymarzniętych piór się nie odkleja od szyby! jak tak zrobisz parę razy to pióra do wymiany. Należy najpierw rozmrozić szybę, chociażby sprayem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez czah666 » 25 lis 2010, 20:17

a te spraye to myślisz że im służą? ;) no w każdym razie chodziło mi o to aby nie liczyc na to ze silniczek je z lodem uciągnie bo sie moze własnie tak skończyć jak u kolegi @Yazeen. W bj silniczek jest mocniejszy od reszty konstrukcji :)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez sebaxx3 » 28 lis 2010, 18:02

mi ostatnio padło cięgno właśnie to odchodzące z silniczka. Wyłamały się plastykowe zaczepy. Co do kosztu to w serwisie dałem 99zł bo gdzie indziej nie spotkałem. Kombinowałem na różne sposoby ale po kilku próbach kupiłem nowe.
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 06:57
Posty: 20
Skąd: ligota
Auto: BJ 2.0 diTd ex

Postprzez czah666 » 28 lis 2010, 20:48

tańszym rozwiązaniem jest dopasowanie z innego auta ja bodajże od fiata cc dopasowałem ale podobno i od poloneza sie da dopasować . Oczywiście bez drobnych modyfikacji się nie obyło... mozna tez kupic używke z allegro. Pewnym rozwiazaniem jest tez przewiercenie "kulki" na ktora jest zakladany ten plastikowy koszyk i skrecenie na lużno jakas srubeczka...
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez sebaxx3 » 30 lis 2010, 15:51

przy skręceniu śrubeczką na luźno na wycieraczkach pojawią się luzy i będzie się trzaskać. jak komuś nie przeszkadza to spoko ale ja bym nerwowo nie wytrzymał. ja próbowałem ze starszych modeli mazd ale nie pasowały. wiem na pewnoże plastykowy koszyk na kulke pasuje w 100% z nissana almery ale nie wiem jak z długością cięgna. można uciąć i skręcić ale po co się babrać..
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 06:57
Posty: 20
Skąd: ligota
Auto: BJ 2.0 diTd ex

Postprzez czah666 » 30 lis 2010, 21:51

jak sie dobrze zrobi to się nic nie trzaska... ja na takiej prowizorce blisko rok przesmigałem i nie bylo z zewnątrz żadnej różnicy słychać... co prawda oprócz skręcenia dodałem jeszcze małą blaszke która to wszytsko dociskała ale to jak kto sobie poradzi to juz jego sprawa ja tylko pomysl podrzuciłem :)
Szerokiej drogi i gumowych drzew ;)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2009, 23:09
Posty: 159 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda CX-30 2022
Mazda 5 2.0 06' + gaz , Nissan almera N15 1.6SR
były : 323f bj 1.3 16v 99' , Fiat Tipo 1.4 95' , Opel kadet 1.4 91' , Skoda 120LS 82'

Postprzez Yazeen » 9 gru 2010, 13:50

Skończyło się na wymianie. Faktycznie w ASO 99 PLN. Ale jeśli ktoś dysponuje garażem, albo temperatura będzie wyższa to można to samemu wymienić. Dostęp do tego elementu jest dobry, wystarczy zdjąć podszybie.
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez cross » 10 gru 2010, 02:31

Kurde, no. Właśnie mam ten sam problem. Rzeczywiście coś mi stuknęło gdy chciałem odkleić wycieraczki od szyby. Po tym, wycieraczki leżąc na szybie mogłem swobodnie przesuwać i słychać takie przeskakiwanie. Po tym co przeczytałem u czah666

skoro piszesz ze słychać silniczek to jak może być zatarty? zastanów sie :) ja obstawiam na to iż spadł ci wodzik wycieraczki z "stawu" kulowego i silniczek chodzi ale nie przenosi napędu na ruch posuwisty. Należy ściągnąć osłonę plastikowa z pod szyby przedniej i zaglądnąć jak wyglądają te połączenia. Mogło spaść po po stronie kierowcy – na silniczku, albo tak w połowie szyby ale wtedy powinna działać jedna wycieraczka. Proponuje sprawdzić czy na plastikowej cześci stawu nie wyłamały sie ząbki bo jesli tak to sytuacja może się powtarzać. I pamiętać aby zawsze na mrozie najpierw reka odkleić wycieraczki od szyby! Pozdrawiam!


To na pewno wodzik wycieraczki spadł ze 'stawu' kulowego, bo silniczek działa a wycieraczki leżą.
Ok mniej więcej wiem co się stało. Pytanie czy byle jaki serwis zrobi mi to na miejscu bez ku**** czekania, bo jutro zmieniam opony z felgami na zimowe a wycieraczki leżą :/
cross
 

Postprzez Yazeen » 16 gru 2010, 15:31

powinien zrobić. To tak na prawdę można samemu zrobić. Jeśli tylko masz jakiś garaż albo coś...bo ręce marzną na mrozie...
Ale powiem tak...z doświadczenia własnego...
raz mi spadło...nałożyłem sam... ale przy opadach śniegu od razu spadło... z reguły wina leży w wyłamanych ząbkach tego "zawiasu". Więc samo nałożenie tego co spadło raczej nie pomoże. W ASO mi tak powiedzieli, ale stwierdziłem, że na pewno chcą mnie naciągnąć na zakup części...Jednak okazało się, że nowa część jest niezbędna. Nazywa sie to cięgno wycieraczki. tylko musisz wiedzieć które. jedno kosztuje 99 PLN (w ASO w Warszawie w AZ AUTO na zamówienie), a z tego co kojarzę to są dwa...jedno łączy silniczek z wycieraczką a drugie łączy wycieraczki ze sobą... jeśli poruszasz wycieraczką a obie się ruszają..to najpewniej spadło to co łączy silniczek..można sprawdzić zdejmują podszybie.
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez cross » 17 gru 2010, 01:10

No właśnie wyłamał się plastik. I spadło z tego stawu. Na szczęście miałem zapasową część. Zapłaciłem 60 zł za naprawę tego. Zdjęcie założenie i z powrotem montaż. Wiem już jak to samemu robić.
cross
 

Postprzez Pi83 » 8 sty 2011, 14:39

Nie chce zakładać nowego tematu więc dołączę się tutaj. Działała mi wycieraczka tylna i po wizycie u elektryka przestała. Naprawiał światło przeciwmgielne. Zanim się do niego wybiorę postanowiłem sprawdzić skrzynkę bezpieczników pod kierownicą. Ponieważ jestem laikiem w tej kwestii więc szukałem bezpiecznika z instrukcją i w niej napisane jest, że bezpiecznik od wycieraczki na tył jest na pozycji 5 (2 rząd od góry i na środku – tam są 3 bezpieczniki w rzędzie). Zdziwiłem się, bo nie ma tam bezpiecznika, natomiast na prawo na pozycji 6 jest bezpiecznik czerwony 10A, a ta pozycja powinna być pusta w/g instrukcji. Czy to możliwe, że przy naprawie świateł i sprawdzaniu bezpieczników trafił do złej pozycji, tzn. pytam czy Wam też zgadza się opis bezpieczników z instrukcją (ja swoją instrukcję pobrałem z neta). Jestem zupełnie zielony w tej kwestii i boję się przekładać tego bezpiecznika. Nie wiem nawet jak go wyciągnąć tą pincetą, aby nie uszkodzić. Utwierdzi mnie ktoś w mojej diagnozie?

Mazda 323f 1999r 1.5 16 V

PS: Sprawa rozwiązana, po przeanalizowaniu schematów układu bezpieczników zaryzykowałem i przełożyłem bezpiecznik i wycieraczka działa. Mam tylko nadzieję, że ta pozycja 6 faktycznie jest pusta – narazie nie zauważyłem, żeby przestało działać coś innego :D.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2010, 22:05
Posty: 41
Auto: Mazda 323

Postprzez BartekD » 8 lut 2012, 21:38

Ja również nie chcę zakładać nowego wątku więc piszę tutaj. Stare wycieraczki nie zbierały równo. Wymieniłem je na nowe. Owszem jest poprawa ale nie jest tak jak być powinno. Woda zostaje głównie w miejscach zaczepów wycieraczek do ramion. I jeszcze jedno lepiej zbierają jak idą w górę, jak w dół to pozostawiają wodę. Mam wrażenie, że problem leży w sile docisku ramion. Czy ktoś się orientuje jak ją zwiększyć?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez Siasio » 9 lut 2012, 13:55

BartekD napisał(a):Ja również nie chcę zakładać nowego wątku więc piszę tutaj. Stare wycieraczki nie zbierały równo. Wymieniłem je na nowe. Owszem jest poprawa ale nie jest tak jak być powinno. Woda zostaje głównie w miejscach zaczepów wycieraczek do ramion. I jeszcze jedno lepiej zbierają jak idą w górę, jak w dół to pozostawiają wodę. Mam wrażenie, że problem leży w sile docisku ramion. Czy ktoś się orientuje jak ją zwiększyć?


witaj w klubie :)
jak znam życie zmieniłeś wycieraczki na te tzw jednoramienne co to szczególnie w nowych montują :)
ja zrobiłem to samo i powiem, że jak się jeździ w lecie szybciej to jeszcze dają rade, ale na zimę założyłem normalne wycieraczki ( ALCA w Kauflandzie po 11zł/szt- bdb zbierają wodę ze śniegiem i docisk super).
Na lato planuje włożyć BOSCH AeroTwin lub Valeo.
Objawy miałem takie same jak u Ciebie...
Siasiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2010, 20:39
Posty: 53
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006

Postprzez BartekD » 9 lut 2012, 15:17

Siasio napisał(a):
BartekD napisał(a):Ja również nie chcę zakładać nowego wątku więc piszę tutaj. Stare wycieraczki nie zbierały równo. Wymieniłem je na nowe. Owszem jest poprawa ale nie jest tak jak być powinno. Woda zostaje głównie w miejscach zaczepów wycieraczek do ramion. I jeszcze jedno lepiej zbierają jak idą w górę, jak w dół to pozostawiają wodę. Mam wrażenie, że problem leży w sile docisku ramion. Czy ktoś się orientuje jak ją zwiększyć?


witaj w klubie :)
jak znam życie zmieniłeś wycieraczki na te tzw jednoramienne co to szczególnie w nowych montują :)
ja zrobiłem to samo i powiem, że jak się jeździ w lecie szybciej to jeszcze dają rade, ale na zimę założyłem normalne wycieraczki ( ALCA w Kauflandzie po 11zł/szt- bdb zbierają wodę ze śniegiem i docisk super).
Na lato planuje włożyć BOSCH AeroTwin lub Valeo.
Objawy miałem takie same jak u Ciebie...


Zgadza się wymieniłem wycieraczki na takie, o których mówisz. Ale wcześniej miałem zwykłe i sytuacja była podobna. Dlatego zastanawiam się czy problem nie leży w tym docisku i jak go ewentualnie zwiększyć.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez decadent » 10 lut 2012, 00:14

Mam nowe bosha tradycyjne i tez mam z tym problem. Zarówno stare jak i nowe wycieraczki zbieraja fatalnie. Wydaje mi się, że to wina szyby, jest pewnie juz porysowana...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez BartekD » 11 lut 2012, 14:44

decadent napisał(a):Mam nowe bosha tradycyjne i tez mam z tym problem. Zarówno stare jak i nowe wycieraczki zbieraja fatalnie. Wydaje mi się, że to wina szyby, jest pewnie juz porysowana...


A mi się wydaje, że problem nie leży w piórkach wycieraczek czy szybie tylko w ramionach. Po prostu przez te wszystkie lata się wyrobiły i nie dociskają już tak jak powinny.
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez maciek_z » 8 sty 2013, 00:05

Podłączę sie pod temat, żeby nie załadac nowego.
Wycieraczki dzialają, parkuja normalnie, lecz zaczęły skrzypieć. Początkowo myślałem że to guma tak skrzypi o szybę, ale okazało się że podczas obracania skrzypi gdzieś na przegubach.
Czy ktoś juz sie z czyms takim spotkał?

Mam zamiar to rozebrać przeczyścic i posmarować – jakich specyfików użyć?
Podejrzewam ze operacja czyszczenia pomoże.
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 23:44
Posty: 17
Auto: 323F BJ 2.0 Diesel 2001 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323