Sprzęgło w BA – wątek zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez sebas0026 » 14 cze 2009, 19:35

Mam do sprzedania sprzeglo do 1.5 1.8 BA oryginalne Mazdy w pudelkach Exedy za 550zł jak cos prosze pisac na pw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez striker » 16 cze 2009, 00:08

wymieniałem na AISIN po rozruszaniu go , działa jak złoto :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 maja 2008, 00:06
Posty: 27
Skąd: Łódź
Auto: mazda 323f ba 94r. Z5

Postprzez Lucasek » 28 cze 2009, 23:31

trocheńke odświeże,
jak wyregulowć sprzęgło ?
u mnie bierze wysoko,
znaczy mnie to nie przeszkadza
ale ostatnio dałem się przejechać dziewczynie i powiedziała, że tym się nie da jeździć.
I chciałbym troszke obniżyć to sprzęgło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez BLACKMAN1981 » 5 lip 2009, 01:19

A wiec tak
Podczas jazdy przy zmianie biegow jest wszysko ok (albo poprostu ja juz nie doslysze)
Lecz na postoju lub podczas parkowania slychac dziwne dzwieki ( dosc glosne )

Po wcisnieciu pedalu sprzegla slychac tarcie metalu o metal z pod maski
Dzwiek najlepiej slychac gdy probuje ruszyc bez gazu na samym sprzegle
Sam pedal tez zaczol piszczec przy wciskaniu
Prawie z 100% jestem pewien ze skonczy sie to u machanika

Jesli ktos z was ma jakies sugestie to chetnie poczytam
I prosze o ewentualny koszt naprawy takiej usterki
z kasa krucho jak nigdy a mechanicy w mojej okolicy to w wiekszosci zdzierusy :–/

Dodam ze wszystko zaczelo sie po ostatnich ulewach i 3 dniach postoju
Poprostu nagle zaczelo piszczec i juz
Myslalem ze jest wszedzie woda i dlatego ale juz 2 dnie jest cieplo zrobilem okolo 200km
i nie przestalo :–/
"Ćwiara"
Kąkolewo 27.04.2013
Best ET-17,645
Best ET+RT -18,085
Śpisz nie wygrywasz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2008, 12:32
Posty: 117 (0/1)
Skąd: Żory
Auto: Było:
323f , 626
Jest:
MX-5 , MG ZT-T

Postprzez tekknoraver » 5 lip 2009, 01:49

mi to wygląda na łożysko wyciskowe,ale niech ktoś jeszcze to może potwierdzi....
Coś Madzie nie lubią takich ulew,choć moja tego źle nie zniosła ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez javer89 » 5 lip 2009, 15:13

łożysko jak nic
Początkujący
 
Od: 22 sty 2009, 22:37
Posty: 6

Postprzez Bł@żej » 5 gru 2009, 01:53

Witam,
pisze poniewaz nie mogłem znaleźć spokrenionego tematu... tak wiec od dluzszego czasu mam problem ze slizgajacym sie sprzeglem... czasem to bywa dosyc niebezpieczne... tak wiec takie sa wasze typy apropo kupna sprzegla.... czyli tarcza + docisk + łożysko... dokladnie chodzi mi o cene adekwatna do jakosci... bo wiadomo ze sa sprzegla za 350zl i za cos kolo 1000zl...

czekam na odpowiedzi
pozdrawiam

Doklejka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2008, 17:57
Posty: 377
Skąd: Lódź
Auto: Mazda 323F BA 1.5 16V 96r

Postprzez Cingular » 5 gru 2009, 15:30

biuro@carspeed.pl pisz tu smirnof ma dobre i tanie cześci doradzi ci co wziąć rzesze ludzi u niego bierze części :D sam od niego brałem na remont mojego silnika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Borys » 6 gru 2009, 19:39

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez filipus » 7 gru 2009, 16:46

Ja mam Mazdę 6 i parę dni temu brałem olej, filtry, sprzęgło i parę innych drobiazgów u takiego kolesia sklep@dexelia.pl ma też sklep na Allegro. Polecam go, jest naprawdę w porządku. Sprzęgło kosztowało coś koło 900zł.
filipus
 

Postprzez Paprot » 8 gru 2010, 14:52

Witam,

Jestem tutaj nowy – trafiłem na to forum szukając informacji o ślizgającym się sprzęgle w mojej Madzi (1.5). Zdołałem dowiedzieć się że nie koniecznie będę zmuszony wymieniać tarczę i docisk, czasem jest to wina zapowietrzonego układu bądź też źle wyregulowanej wysokości sprzęgła. <czarodziej> Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić jak za wspomniane odpowietrzenie można się zabrać? <co?> Ew. czy zna ktoś jakiegoś solidnego mechanika znającego sie na efkach we Wrocławiu lub okolicach na którego opinii mógłbym polegać odnośnie problemu?

Sieradz i okolice też się nadadzą jako że bywam tam dość często. :)
Paprot
 

Postprzez puznies0 » 8 gru 2010, 17:40

Paprot napisał(a):Witam,

Jestem tutaj nowy – trafiłem na to forum szukając informacji o ślizgającym się sprzęgle w mojej Madzi (1.5). Zdołałem dowiedzieć się że nie koniecznie będę zmuszony wymieniać tarczę i docisk, czasem jest to wina zapowietrzonego układu bądź też źle wyregulowanej wysokości sprzęgła. <czarodziej> Czy ktoś mógłby mnie naprowadzić jak za wspomniane odpowietrzenie można się zabrać? <co?> Ew. czy zna ktoś jakiegoś solidnego mechanika znającego sie na efkach we Wrocławiu lub okolicach na którego opinii mógłbym polegać odnośnie problemu?

Sieradz i okolice też się nadadzą jako że bywam tam dość często. :)




majster... odpowietrzenie układu sprzęgłowego Vel wysprzęglika to nic trudnego i można samemu to wykonać... tylko potrzeba 2 osób... jedna pompuje pedałem a druga luzuje i wypuszcza płyn z wysprzęglika...

wysprzęglik znajduje się zaraz za chłodnicą.... przymocowany jest nie pamiętam czy do skrzyni biegów czy do samego silnika ale chyba do skrzyni...... ale generalnie jest zaraz obok poduchy silnika.. tej z przodu... jak zajrzysz pod maskę to musisz patrzeć po stronie kierowcy dość nisko... ewentualnie z kanału... widać go bardzo dobrze.... jak widzisz taką łapę wystającą ze skrzyni, która przesówa łożysko oporowe to przy niej jest sam wysprzęglik... wygląda mniej więcej tak"


Obrazek



może być troszkę inna opcja mocowania ale generalnie coś w tym rodzaju musisz wypatrywać... na nim jak widzisz odpowietrznik... ( to co błyszczy) po lewej stronie... ten element luzujesz sobie żeby wypuścić powietrze z układu... tylko zaopatruj się w płyn hamulcowy i dolewaj do zbiorniczka...


wygląda to tak... osoba w aucie pompuje sobie kilka razy sprzęgłem, na twój znak wciska je na max i trzyma a ty luzujesz nakrętkę i puszczasz płyn z powietrzem.... zakręcasz spowrotem tak żeby nie zassało i tamten znów pompuje... i tak w kółko... jak będzie widać ze płyn idzie czysty bez bąbli to masz odpowietrzony układ... zresztą ten w środku poczuje że pedał odbije , bo jak zaciągnie powietrza to mu wpadnie w podłogę i nie będzie mógł pompować... jeśli wysprzęglik się poci to go wymień... to niedroga sprawa a będziesz miał spokój..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez lesiux » 8 gru 2010, 21:38

jeżeli sprzęgło się śliza a pedał bierze wysoko to jest szansa na jakąś poprawę po odpowietrzeniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez puznies0 » 8 gru 2010, 21:43

lesiux napisał(a):jeżeli sprzęgło się śliza a pedał bierze wysoko to jest szansa na jakąś poprawę po odpowietrzeniu?



jakby to była wina zapowietrzonego układu to pedał by ci wpadał w podłogę i słabo odbijał... najprawdopodobniej jest to wina kończącej żywot tarczy... najprostszy test to wrzucenie 5 biegu i próba ruszenia... jeśli silnik będzie wył i samochód ruszy to znaczy że tarcza już kończy sie i do wymiany... jeśli zgaśnie to możesz spróbować odpowietrzyć... ale wątpię że coś ci to da... szykuj się na wydatek i wymianę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Pseudo00000 » 8 gru 2010, 22:10

Panowie a jezeli chodzi o firme jakiegos sprzegla ktorą mozecie polecic w miare dobrej cenie?? 323f ba.96r 1.8 U mnie problem tkwi w tym ze strasznie slizga, prawie wogole nei ma przyspieszenia a biegi wchodza bez problemu;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez lesiux » 9 gru 2010, 00:26

do 1.8 polecają Exedy bo na tych tańszych może szarpać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez puznies0 » 9 gru 2010, 18:21

Pseudo00000 napisał(a):Panowie a jezeli chodzi o firme jakiegos sprzegla ktorą mozecie polecic w miare dobrej cenie?? 323f ba.96r 1.8 U mnie problem tkwi w tym ze strasznie slizga, prawie wogole nei ma przyspieszenia a biegi wchodza bez problemu;/



dokladnie... tylko musisz sobie sprawdzić jaki masz rozmiar tarczy.... z tego co wiem to są 2 rodzaje... 225 i 200mm.... ale u ciebie jest 96 rok więc prawdopodobnie będzie 200mm... czyli to tańsze... Exedy są polecaną firmą i są dobre... sam ostatnio zakładałem u siebie i jest super... możesz sobie też kupić AISIN... też bardzo dobra firma... idą na pierwszy sort do Toyoty więc nie ma lipy... nie bierz Valeo bo to kicha do naszych aut... przy okazji wymiany sprzęgła pomyśl o wymianie uszczelniacza wału od strony skrzyni no chyba że ci nie cieknie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Pseudo00000 » 9 gru 2010, 21:47

jezeli chodzi o czesci to wkladam te lepsze... trafilem naprawde na nieciekawy model bo nie ma miesiaca zebym w cos nie wkladal... [tiiit] mnie to;/ dziewczyna sie smieje ze niedlugo zrobie sobie cala mazde na nowych czesciach :D No ale pozniej nie bedzie probvlemu ze sprzedaza:). a co do uszczelniacza to nie wiem czy przypadkiem nie byl wymieniany... a wycieków jak narazie nie ma. w 500 sie zmieszcze za sprzeglo i ten uszczelniacz jak cos? duzo roboty z tym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2010, 21:02
Posty: 57
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996r

Postprzez lesiux » 9 gru 2010, 23:49

ja bym sugerował wymienić ten uszczelniacz, koszt niewielki nawet oryginału a przynajmniej spokój będzie. Co do sprzęgła to zmiana była we wrześniu 95r. przed tą datą były 225mm a po 200mm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez puznies0 » 10 gru 2010, 21:02

Pseudo00000 napisał(a):jezeli chodzi o czesci to wkladam te lepsze... trafilem naprawde na nieciekawy model bo nie ma miesiaca zebym w cos nie wkladal... [tiiit] mnie to;/ dziewczyna sie smieje ze niedlugo zrobie sobie cala mazde na nowych czesciach :D No ale pozniej nie bedzie probvlemu ze sprzedaza:). a co do uszczelniacza to nie wiem czy przypadkiem nie byl wymieniany... a wycieków jak narazie nie ma. w 500 sie zmieszcze za sprzeglo i ten uszczelniacz jak cos? duzo roboty z tym?



jeśli będziesz miał 200 mm to za jakieś 375 zł kupisz komplet AISIN....+ uszczelniacz około podejrzewam 50 zł... +\– ... no a roboty trochę jest... kanał obowiązek bo trzeba skrzynie zwalić... no i całe koło zamachowe ... micha olejowa w dół i się dobierasz do uszczelniacza... lepiej wymienić na zaś bo jak się okaże że niby teraz nie cieknie a za miesiąc po zrobieniu zacznie to będziesz miał kolejne rozbieranie połowy fury... nie opyla się tak oszczędzać bo to się może zrobić 2ga taka sama robota...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323