Zdjęcie jest słabe więc to tylko moje przypuszczenie, że się nadrywa, ale zaraz dam linka.
Niestety nie wiem o jakim dokładnie "naderwaniu" mówili mi różni sprzedawcy, którym kazałem bacznie przyjrzeć się poduszkom.
Poza tym, chyba nie da się zobaczyć tego bez wymontowania poduchy... łapa zasłania dużą jej część.
Jeden sprzedawca orzekł o uszkodzeniu tej poduszki dopiero po wymontowaniu.
Zaraz edytuję, chwilkę
edit: wydaje mi się, że sprzedawcy mówili mi o tym, co widoczne jest (ledwo) na stronie aukcji, na czwartym zdjęciu od góry, przy wypustce gumy:
http://allegro.pl/lapa-poducha-poduszka ... 90868.htmla tu to zdjęcie ściągnąłem – wydaje mi się, że chodzi o to z prawej strony przy oprawie metalowej
http://img813.imageshack.us/i/dsc09687.jpg/A jeszcze jak się przyjrzeć to jest spękana także blisko osi.... i dziwne jest też to, że moja nie ma żadnego obciążnika (a ten sam silnik niby co na aukcji)
A tu gościu sprzedaje poduszkę, którą określił "naderwana" za kosmiczną cenę
http://allegro.pl/wspornik-lapa-poduszk ... 11567.htmledit: chyba nie kupię tej poduszki. Jakbym miał mazdę 6, to kupiłbym ory za te 500 zł i już. Do 10-letniego auta to trochę duży wydatek. Może regulacja pomoże.....
EDIT2:
Jak na razie wsadziłem gruba opaskę gumową w zerwaną poduszkę przy chłodnicy – moim zdaniem ona także zapobiega szarpaniu przy ruszaniu i nie wystarczy jej wyregulować. Cienka błona, która często się zrywa musi spełniać jakąś rolę. Zobaczymy...
Poduszka od grodzi – nr 1.
Poduszka przy chłodnicy – nr 2.
Poduszka przy rozrządzie – nr 3.
Poduszka od skrzyni, przy aku – nr 4.
Według instrukcji powinny być montowane odwrotnie do numeracji (??). Każda powinna być montowana/regulowana tak, aby nie powstały naprężenia, także na pozostałe. Jak mamy wszystkie przykręcone, to najpierw likwidujemy naprężenia na nr1. Powinna być cała poducha skręcona z łapą i dopiero naciągamy cały silnik (lepiej poodkręcać wszystkie poduchy) i mocujemy do belki. Potem luzujemy nakrętkę osi poduchy nr 2, żeby się cała rozprężyła i ponownie fest dokręcamy.
Następnie luzujemy wszystkie śruby poduchy nr 3 (albo montujemy nową), podtrzymujemy silnik oczywiście, np. lewarkiem pod miską) i dokręcamy śruby w kolejności następującej: najpierw dwie przy podstawie poduszki do ramy nadwozia, potem dwie przy łapie do silnika, no i ostatecznie dwie przy poprzeczce.
Powyższe wskazówki opracowałem na podstawie wiedzy zaczerpniętej z instrukcji serwisowej (po angielsku) oraz moich doświadczeń.
Ważne:
Zawsze po zamontowaniu poduszki nr 1, powinna być poluzowana i zakręcona na nowo poduszka nr 2 – to jest oczywiste – edit 11 luty 2011.