Zepsuty czasowy włącznik wycieraczek ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez GregC » 5 paź 2006, 10:01

piotrek25 napisał(a):tez tak miałem...mam super elektryka w lomiankach pod wawą, zawsze 100% trafna diagnoza


Jeżeli to nie kłopot to proszę podaj jakieś bliższe namiary na tego elektryka <ok>
I love this car:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 gru 2005, 18:50
Posty: 18
Skąd: (aktualnie Warszawa)
Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0

Postprzez LukasKK » 5 paź 2006, 12:06

Nie mogłem nic znalezc tak wieć pojechałem do elektryka ten stwierdził, że jeszcze takiego auta nie robił i trzeba na cały dzien zostawic !! może ktos nam zaprezentuje gdzie dokładnie jest ten przekaznik na zdjeciach bo ja w swoim xedosie nie mogłem znalezc:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2005, 23:21
Posty: 102
Auto: Xedos 6 BMW E46 325i kombi

Postprzez mayer » 8 paź 2006, 21:38

numer sterownika to: KB94 675G2
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez kamilspider » 23 lis 2010, 18:38

może mi ktoś powiedzieć gdzie jest puszka z elektroniką od czasówki do wycieraczek w mx-6? bo nad pedałami nic takiego nie znalazłem :/
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 23 lis 2010, 19:11

Mi jak czasówka nie działała to miałem zepsuty przełącznik zespolony a ściślej tą kostkę co jest po stronie włącznika od wycieraczek
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 23 lis 2010, 21:02

zapomniałem jeszcze dodać że mi wycieraczki nie wracają na swoje miejsce a te styki przy silniczku są ok... więc stawiam na puszkę, ale gdzie jest?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 23 lis 2010, 21:42

elektryk powinien wiedziec. Czytałes cały ten temat?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 23 lis 2010, 22:36

czytałem, ale jest tylko napisane w 323 chyba bo u mnie nad pedałami nic nie ma takiego
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 24 lis 2010, 00:38

w tej czasówce padają przekaźniki, od przeciążenia śniegiem albo gdy przymarzają wycieraczki. Wymienić przekaźnik i po kłopocie.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez kamilspider » 24 lis 2010, 09:26

rozumiem, ale gdzie jest ukryty ten przekaźnik? nie pojadę do elektryka, nie ma mowy :D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 24 lis 2010, 12:15

w 626 na płytce czasówki nad przełącznikiem zespolonym w kierownicy. Małe czarne pudełeczko 1cm x 2cm trzeba go wlutować z odsysarką pojechać do jakiegoś sklepu z elektroniką kupić taki sam lub inny mocniejszy i wlutować. Ten przekaźnik w momencie włączenia czasówki daje sygnał 12v by wycieraczki ruszyły, po chwili się wyłącza i tym samym daje sygnał 12v by wycieraczki wracały( i to na każdym biegu).
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez kamilspider » 24 lis 2010, 15:46

dziękuję bardzo :)


rozebrałem wszystko co się dało :D i stwierdzam że ten przekaźnik jest schowany w czymś takim: http://zapodaj.net/747ab779a335.jpg.html , ale to nie jest rozbieralne i pewnie będę musiał kupić całą wajchę z elektroniką :/ (przez szczeliny widać w tym taką małą kostkę jak pisaliście) u Was też ten przekaźnik jest w tym miejscu czy gdzieś osobno?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 1 gru 2010, 09:44

jak są tam szczeliny i cokolwiek tam widać to nie jest to zalane jakimś klejem. Kombinerki w łapę i jak nie da się zdjąć tej osłony plastikowej to ją roz.... Sytuacja aktualna jest taka, że jest to trup, a jak wiadomo trupa nie da się zabić, więc roz.... i się nie oglądać!
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez kamilspider » 1 gru 2010, 11:25

spójrz jeszcze jak to z drugiej strony wygląda :) http://zapodaj.net/12d3b302171e.jpg.html , są takie styki i nie wiem jak to rozebrać żeby całkiem nie popsuć
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 1 gru 2010, 13:47

na pewno jest gdzieś miejsce w którym te dwie połówki plastiku zostały sklejone, spróbuj je jakoś rozłączyć by później skleić np super glutem:) NIe obędzie sie też prawdopodobnie bez rozlutowania tych miedzianych styków od strony płytki drukowanej. użyj odsysarki. Jak by sie nie dało zlokalizuj styki przekaźnika, rozkmiń który do czego odetnij ten padnięty przekaźnik przecinając ścieżki i metodą na pająka podłącz nowy przekaźnik i umieść gdzieś gdzie będzie trochę miejsca dla niego. Trzecie to wiadomo kupno nowego lub używki.

ps: widze że to raczej jeden kawałek plastiku z jednej strony są włożone styki miedziane z drugiej przykryte i zalutowane
wiec odsysarka i rozlutować wszystkie styki by dało sie wyjąć płytke drukowaną z reszta elementów.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez 2Ya » 1 gru 2010, 20:15

Jakby co to mam cały przełącznik zespolony,od mx6 z wersji UK – może przyda się na jakieś części ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2009, 20:21
Posty: 30
Skąd: Aloha Hawaii
Auto: Probe GT'93&16v/byłyTeż Madzie

Postprzez kamilspider » 6 gru 2010, 12:56

udało się naprawić <jupi> ale... podziałało 2 dni i teraz nie działa sama czasówka (wycieraczki same ładnie wracają na swoje miejsce)!! :| co teraz padło??
tutaj foto tego układu, z którym walczyłem ;) http://zapodaj.net/64076e45f1df.jpg.html wystarczyło rozłupać delikatnie przekaźnik i przeczyścić styki (ja jeszcze je pobieliłem cyną).
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Vlad24 » 6 gru 2010, 15:35

:) gratuluje, ale nie wymienienie tego przekaźnika to błąd. Tam są dość duże prądy i warto na przyszłość dać coś nawet mocniejszego i uważać na śnieg i lód zimą by nie blokowały wycieraczek. To że wracają tzn wyłączony przekaźnik przewodzi tak jak powinien, a czasówka jak słychać cykanie przekaźnika a wycieraczki nie ruszają to znaczy że przy załączeniu nie przewodzi i znów upalił te styki. Jak nie słychać cykania to najprawdopodobniej w pozycji wyłączonej styki przekaźnika po prostu się zlutowały i już ich nie da się rozłączyć. Tak że czeka cie prawdopodobnie ponowienie operacji ale już bez oszczędzania:)
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez Tomcio1972 » 6 gru 2010, 17:35

zlutował się przekaźnik tą cyną którą chciałeś podratować przekaźnik
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez kamilspider » 6 gru 2010, 19:18

ale jakby się zlutował to wycieraczki by normalnie powracały na miejsce? tam są takie małe styki jak 3 łepki od szpilki i nie wiedziałem, że taki duży prąd tam leci... możliwe, że coś przegrzałem lutownicą jak to rozbierałem??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6